Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ajax - PEC Zwolle
PostPosted: 27 Feb 2019 08:51 

Vind ik ook een vreemde gang van zaken. Eerst vragen om meer info en dan met deze uitspraak komen. Hadden ze ook meteen kunnen doen.

PostPosted: 27 Feb 2019 15:11 

PEC gaat het niet verder aanvechten. Wordt dus op 13 maart gespeeld.

Nu hopen dat dit niet als een boemerang terug gaat komen bij Ajax. Ik blijf erbij dat extra rust voor Real echt niets uit gaat maken en je die rust beter had kunnen gebruiken voor AZ-uit. Ik hoop zo van harte dat Ajax zichzelf niet in de vingers gaat snijden, maar ben er bang voor.

PostPosted: 27 Feb 2019 15:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ook al zou Ajax van AZ verliezen, dan nog weet je nooit of het hierdoor komt.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Feb 2019 15:33 

Stormrage wrote:
Ook al zou Ajax van AZ verliezen, dan nog weet je nooit of het hierdoor komt.
Mwa. Ontstane blessures in die week kun je wel degelijk herleiden. Vorm idem dito.

PostPosted: 27 Feb 2019 16:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Het scheelt wel degelijk, nu heb je 4 wedstrijden in 13 dagen (Real tot AZ). Anders hadden we 5 wedstrijden in 15 dagen (ADO tot Fortuna).

PostPosted: 01 Mar 2019 09:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.telegraaf.nl/sport/3224631/ ... competitie
:shock: Vooral de laatste alinea. Helemaal knetter die Valentijn Driessen. Hij overtreft zelfs zichzelf. Wat een enorme kwal.

PostPosted: 01 Mar 2019 09:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Omdat wel of geen corner een zwart-wit verhaal is, bestaat het voornemen bij de FIFA de corner in handen te leggen van de VAR. Omdat Dusan Tadic bleef liggen na de tackle van Jordy Clasie had Blom - de Feyenoorders wezen hem op zijn fout - alle tijd om overleg te plegen met de VAR, die hem had kunnen behoeden voor deze kapitale blunder. Blom weigerde zijn fout in te zien en het VAR-protocol los te laten ten behoeve van rechtvaardigheid. Een zwaktebod van Blom, bepalend voor het wedstrijdverloop en van invloed op de einduitslag. Je moet het als arbiter en KNVB zijnde maar op je geweten willen hebben.
What the F#ck loopt hij hier nou weer te bazelen? Blom was overtuigd van een corner (foutief, maar goed, dat kan) en dan wil Cupido dat hij dan denkt: "Weet je, Tadic ligt op de grond dus dan kan ik wel even buiten alle regels om zelf de hulp van de VAR inroepen om te vragen of ik gelijk heb. De VAR gaat daar helemaal niet over, maar dat kan mij niks schelen, dit is ten behoeve van de rechtvaardigheid!!"

Als ik Ajax was zou ik De Telegraaf echt loslaten als mediapartner...

Vooropgesteld: van mij mag de VAR ingrijpen bij dit soort zwart-wit-situaties, graag zelfs. Maar dit slaat echt nergens op.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 01 Mar 2019 09:26 

Ik vind het echt schrijnend dat Van der Sar een column heeft in die krant.

PostPosted: 01 Mar 2019 09:40 

AJAX moet deze man in de ban doen. Niet meer toelaten tot persconferenties, geen interviews meer geven. Die is met niks anders bezig dan AJAX op welke manier dan ook te kraken.
Als ik hem tegen zou komen zou ik mij echt moeten beheersen. Is moeilijk genoeg bij zo'n rat.

PostPosted: 01 Mar 2019 11:07 

Stormrage wrote:
Omdat wel of geen corner een zwart-wit verhaal is, bestaat het voornemen bij de FIFA de corner in handen te leggen van de VAR. Omdat Dusan Tadic bleef liggen na de tackle van Jordy Clasie had Blom - de Feyenoorders wezen hem op zijn fout - alle tijd om overleg te plegen met de VAR, die hem had kunnen behoeden voor deze kapitale blunder. Blom weigerde zijn fout in te zien en het VAR-protocol los te laten ten behoeve van rechtvaardigheid. Een zwaktebod van Blom, bepalend voor het wedstrijdverloop en van invloed op de einduitslag. Je moet het als arbiter en KNVB zijnde maar op je geweten willen hebben.
What the F#ck loopt hij hier nou weer te bazelen? Blom was overtuigd van een corner (foutief, maar goed, dat kan) en dan wil Cupido dat hij dan denkt: "Weet je, Tadic ligt op de grond dus dan kan ik wel even buiten alle regels om zelf de hulp van de VAR inroepen om te vragen of ik gelijk heb. De VAR gaat daar helemaal niet over, maar dat kan mij niks schelen, dit is ten behoeve van de rechtvaardigheid!!"

Als ik Ajax was zou ik De Telegraaf echt loslaten als mediapartner...

Vooropgesteld: van mij mag de VAR ingrijpen bij dit soort zwart-wit-situaties, graag zelfs. Maar dit slaat echt nergens op.
De VAR mag officieel niet eens melden aan Blom dat het geen corner is. Valentijntje is weer eens niet op de hoogte.

Had Valentijn eigenlijk ook zo liggen mekkeren toen Feyenoord uit een onterechte corner scoorde tegen PSV? Zal wel niet he.

Wordt tijd dat er een petitie wordt gestart om te eisen dat Ajax zijn partnership met deze flutkrant verbreekt.

PostPosted: 11 Mar 2019 11:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik zou Veltman opstellen en halverwege de tweede helft vervangen. Mazraoui kan wel wat rust gebruiken en het lijkt me een prima wedstrijd voor Veltman om juist weer speelritme op te doen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 11 Mar 2019 17:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
geenidee4 wrote:
Ik zou Veltman opstellen en halverwege de tweede helft vervangen. Mazraoui kan wel wat rust gebruiken en het lijkt me een prima wedstrijd voor Veltman om juist weer speelritme op te doen.
Eens.

En ik zou wederom kijken of we jongens rust kunnen gunnen. De vorige keer waren het Ziyech, De Jong, Schöne en Tagliafico. De komende wedstrijd wellicht Blind/De Ligt, Tadic en Mazraoui dus. Dan kun je Magallan, Dolberg en Cerny/Labyad brengen.

Starten we als volgt: Onana; Mazraoui/Veltman, De Ligt, Blind; Schöne, De Jong, Van de Beek, Ziyech, Tadic en Neres.

PostPosted: 11 Mar 2019 17:30 

geenidee4 wrote:
Eens.

En ik zou wederom kijken of we jongens rust kunnen gunnen. De vorige keer waren het Ziyech, De Jong, Schöne en Tagliafico. De komende wedstrijd wellicht Blind/De Ligt, Tadic en Mazraoui dus. Dan kun je Magallan, Dolberg en Cerny/Labyad brengen.

Starten we als volgt: Onana; Mazraoui/Veltman, De Ligt, Blind; Schöne, De Jong, Van de Beek, Ziyech, Tadic en Neres.
Rust geven is goed, maar om dan met 10 man aan te treden? :P

Blind zei trouwens wel dat ie het echt heerlijk vond om zo'n druk programma te hebben.

Ik zou ook Veltman eens minuten gaan geven. Denk wel dat ik zou beginnen met de sterkste 11, en dan zorgen dat je net als tegen Fortuna snel op een ruime voorsprong komt. Dan kun je gaan wisselen.

PostPosted: 11 Mar 2019 18:06 
Erelid

Wel met de basis beginnen. Misschien alleen Veltman voor Mazraoui en dan VD Beek een wedstrijdje rust gunnen en Schone op die plek. En dan bij voorsprong wat andere spelers dan zondag rust geven. Dan denk ik aan Tadic, Neres en Blind.

PostPosted: 12 Mar 2019 23:00 
Beheerder

Ziyech en De Jong vraagtekens.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... telt-.html

PostPosted: 12 Mar 2019 23:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Thomas Muller
Seizoenskaart: Nee
Indien beide niet fit zijn, zou ik starten met Veltman als rb en Mazraoui als middenvelder, samen met Schöne en Vd Beek. Voorin Tadic, Dolberg en Neres. Minimaal een half uur voor Huntelaar zou fijn zijn, daar heeft hij wel recht op na dat feest in Madrid :).

Hopelijk wordt het geen zware wedstrijd en maken we er al snel een saaie pot van. Spelers rust gunnen als het kan, zondag moet je laten zien dat je kampioen wilt worden. Volgens mij staat alleen Tagliafico op scherp, dus het is te hopen dat hij niet over de schreef gaat.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:04 

Ik denk dat het kiezen is tussen Veltman of Labyad.

Tadic - Dolberg - Neres
Labyad
Schone - V/d Beek
Tagliafico - Blind - De Ligt - Mazraoui
Onana

Tadic - Dolberg - Neres
V/d Beek
Schone - Mazraoui
Tagliafico - Blind - De Ligt - Veltman
Onana

Hopelijk verloopt de wedstrijd gewoon exact hetzelfde als tegen Fortuna. Snel afmaken en idd spelers rust gaan geven. En dan op naar zondag, waar hopelijk De Jong en Ziyech weer helemaal fit zijn.

PostPosted: 13 Mar 2019 09:56 
Beheerder

Hopelijk.
Zou net als Willem starten met Veltman. Die gaan we snel nodig hebben in de CL.

PostPosted: 13 Mar 2019 11:17 
Erelid

Ik vind het middenveld te labiel met Mazraoui en Schone als controleurs. Ik zou het oplossen met Blind naar het middenveld.

---Tadic----------Dolberg------------Neres---
-----------------VD Beek----------------------
---------Blind--------------Schone------------
-Tagliafico--Veltman--De Ligt---Mazraoui----
-------------------Onana-----------------------

PostPosted: 13 Mar 2019 12:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind de hosanna mbt Mazraoui ook wat overtrokken na 30 minuten als middenvelder. Mazraoui zit niet echt in zijn beste periode dus laat die maar lekker op zijn plek staan of rust geven. Veltman of Kristensen moet gewoon kunnen.

Ik zou zoveel mogelijk 1 op 1 wisselen en als Ziyech en De Jong niet kunnen spelen wordt het middenveld gewoon Schone, Vd Beek en Labyad.

Ik ben wel benieuwd. Er gaan hier altijd leuke discussies dat Ten Hag niet mag rouleren maar nu moet het door blessures. Ik ben van mening dat dit gewoon moet kunnen. Natuurlijk zijn de vervangers van met name De Jong en Ziyech minder maar een team met De Ligt, Blind, Tagliafico en Tadic moet dit in een thuiswedstrijd toch gewoon op kunnen vangen? Zo niet dan heb je ook weinig in de CL te zoeken met die kaartenlast. Spelers als Labyad, Huntelaar, Dolberg en nu Veltman weten ook wat er gevraagd wordt en deden het helemaal niet verkeerd als invaller (op Veltman na). Nu moet blijken dat onze selectie breed genoeg is om dit op te vangen.

Je moet gewoon de juiste instelling hebben. Je weet dat die wedstrijd voor jou is verzet dus laat ook zien, dat de KNVB dit niet voor niets gedaan heeft en profiteer hiervan.

PostPosted: 13 Mar 2019 13:10 
Erelid

Ik had de hele tijd in mijn hoofd dat dit een uitwedstrijd zou zijn, ik weet niet waarom. Maar thuis tegen PEC moet makkelijk te pakken zijn, ook met 3 a 4 reserves.

PostPosted: 13 Mar 2019 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Opstelling is bekend:

Onana; Mazraoui, Blind, De Ligt, Tagliafico; Schöne, Van de Beek; Neres, Labyad, Tadic; Dolberg.

De Jong wel op de bank, Ziyech afwezig.

PostPosted: 13 Mar 2019 17:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Logische opstelling met de afwezigheid van Ziyech en De Jong.
Deze ploeg is zeker goed genoeg om thuis van Zwolle te winnen.

PostPosted: 13 Mar 2019 17:32 

De Labyad-variant dus. Lijkt me prima. Ben wel benieuwd naar hoe hij het gaat doen 90 min.

PostPosted: 13 Mar 2019 17:46 

Vind het een gemiste kans om Veltman ritme te laten opdoen. Belangrijk omdat Mazraoui geschorst is in de CL.
Mazraoui kan naar het middenveld.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+02:00