Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Ajax - PEC Zwolle
PostPosted: 13 Mar 2019 17:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, had ook met Veltman gestart, maar denk wel de laatste kans voor Labyad om zijn kans te pakken. Faalt hij nu (weer) dan is het afgelopen voor hem.

PostPosted: 13 Mar 2019 18:17 
Beheerder

We gaan naar de chat voor #AJAX #ajapec:
live/
Praat mee! Nog geen lid? Dan even hier snel en eenvoudig aanmelden:
https://ajaxtotaal.nl/forum/ucp.php?mode=register

Topic na de wedstrijd weer open!

PostPosted: 13 Mar 2019 20:39 
Beheerder

Verslag van Bas Belder:
https://www.ajaxinside.nl/ajax-zonder-z ... wolle-2-1/
We kunnen al de conclusie trekken dat AJAX zonder Ziyech en De Jong een jasje uittrekt.
Labyad kan zijn koffers pakken.

PostPosted: 13 Mar 2019 20:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zonder je twee creatieve mensen oogde het toch maar pover. Ook echt een zomeravond-tempo werd er op de mat gelegd. Een beetje rondtikken, de bal in de ploeg houden en in de eindfase vrij weinig creëren. Nu snap ik dat de spelers wat vermoeid zijn, dat een midweekse wedstrijd voelt als een verplicht tussendoortje enz. Maar zorg dan dat je voor de rust twee of drie doelpunten maakt zodat de wedstrijd meteen dood is. Zwolle kwam er in de eerste helft niet echt aan te pas, in de tweede helft geef je ze hoop door ze zwak te starten. Dat motiveert een tegenstander en ze scoren nog de terechte gelijkmaker ook. Daarna heb je geluk dat je de rug nog weet te rechtten, maar waarom het weer zo spannend maken?

Labyad heb ik nu wel weer gezien. Dat is geen Ajax-niveau. Naast dat hij te weinig brengt was hij ook nog eens veel te duur. Geen lekkere aankoop, Ten Hag heeft het Ajaxniveau onderschat of Labyad overschat. Het is in ieder geval duidelijk dat het zijn wens was om zijn Utrecht oogappeltje te halen. Die fout zal hij geen tweede keer maken.

PostPosted: 13 Mar 2019 20:57 

Vond de eerste helft redelijk. Controle en enkele kansen op meer dan 1-0. Tweede helft erbarmelijk. Labyad niet meer laten spelen, bewijst keer op keer dat hij te kort komt. Weggegooid geld, maar dat was al duidelijk voor zijn komst.
Lang vond ik ook bij Jong AJAX goed spelen. Beetje vervelende uitstraling maar brengt meer dan Labyad.

PostPosted: 13 Mar 2019 21:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Lang geleden dat ik zo’n saaie pot gezien heb. Tegendoelpunt zag je ook van mijlenver aankomen, want Ajax voerde geen ene flikker meer uit. Oerstom natuurlijk als je maar 1-0 voor staat.

Maar goed, al met al gedaan wat nodig was met dit vervelende tussendoortje, laten we daar maar tevreden mee zijn. Ook met de veerkracht die ze nog toonden. Dat is ook wel eens anders geweest.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Mar 2019 21:58 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Terug uit het stadion, onvrede was voelbaar, al leek er ook wel een sfeer te heersen van 'we redden het nog wel'. Ajax leek het aanjagen door het publiek laat in de wedstrijd wel echt nodig te hebben, want het ging weer niet vanzelf. Mijn god, wat een verschrikkelijk laag tempo, wat een gebrek aan passie. Mag Labyad het weer eens laten zien, speelt hij zo ongeïnspireerd. We gaan Ziyech missen zeg.

Onbegrijpelijk ook dat Blind tot man of the match is gekroond. Speelde vreselijk nonchalant weer, arrogant bijna. Matchwinner, maar zeker niet motm. Dat was Matthijs de Ligt. Haalde weer alles weg en moest weer vaak situaties oplossen.

Gelukkig ternauwernood gewonnen maar als dit PSV was geweest dat zo had gewonnen waren we allemaal kwaad.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 14 Mar 2019 00:20 
Erelid

Net samenvatting gezien. Twee dingen vielen op:

1. Heel dappere wissel van Ten Hag om Lang te brengen voor Schöne. Weet zeker dat op dat moment zelf veel mensen het een kansloze wissel vonden. Maar zowaar is daar dan de wissel waarmee Ten Hag een wedstrijd ‘omkeert’, wat hij volgens de kritiek te weinig doet.

2. Wat zette Tadic belachelijk vaak iemand vrij voor de keeper, vooral het eerste uur. Paar heerlijke balletjes hoor.

PostPosted: 14 Mar 2019 03:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zonder je twee creatieve mensen oogde het toch maar pover. Ook echt een zomeravond-tempo werd er op de mat gelegd. Een beetje rondtikken, de bal in de ploeg houden en in de eindfase vrij weinig creëren. Nu snap ik dat de spelers wat vermoeid zijn, dat een midweekse wedstrijd voelt als een verplicht tussendoortje enz. Maar zorg dan dat je voor de rust twee of drie doelpunten maakt zodat de wedstrijd meteen dood is. Zwolle kwam er in de eerste helft niet echt aan te pas, in de tweede helft geef je ze hoop door ze zwak te starten. Dat motiveert een tegenstander en ze scoren nog de terechte gelijkmaker ook. Daarna heb je geluk dat je de rug nog weet te rechtten, maar waarom het weer zo spannend maken?

Labyad heb ik nu wel weer gezien. Dat is geen Ajax-niveau. Naast dat hij te weinig brengt was hij ook nog eens veel te duur. Geen lekkere aankoop, Ten Hag heeft het Ajaxniveau onderschat of Labyad overschat. Het is in ieder geval duidelijk dat het zijn wens was om zijn Utrecht oogappeltje te halen. Die fout zal hij geen tweede keer maken.
Misschien dacht hij dat hij die stap wel kon maken. Ik dacht dat zelf namelijk wel. Ik vind het wel netjes dat hij zijn oogappeltje er wel gewoon naast zet en niet geforceerd laat spelen.

Verder alleen de samenvatting gezien. Mooi dat Lang zijn debuut gemaakt heeft, leek erg op dreef de laatste tijd bij Jong Ajax. Hopelijk blijft hij nu stappen zetten. Bij AZ moet het wel beter gaan qua spel anders weet ik nog niet of we daar wel winnen.

PostPosted: 14 Mar 2019 09:24 

Seizoenskaart: 125
Mijn conclusie is vooral dat er heel goed gescout moet gaan worden voor de vervanger van de Jong en Ziyech.

Je ziet gewoon waar het enorm aan schort en dat is iemand die een versnelling heeft vanaf het middenveld, iemand die snelheid in het spel brengt en die er energie in legt vanaf het middenveld.
Schone is te traag (rendeert heel goed met de Jong naast bij hem omdat die veel dichtloopt en opbouwend al het werk doet).
Labyad is afgeschreven, lamlendige instelling en niet goed genoeg.

Verder mag je blij zijn dat je deze pot nog wint, het was weer een typische 30% instelling wedstrijd die we bij Ajax wel vaker zien als ze moeten inlopen.

PostPosted: 14 Mar 2019 09:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Pff wat een draak van een wedstrijd, dit was precies een wedstrijd geweest waarin zomaar het kampioenschap verspeelt kon worden. Gelukkig nog gewonnen maar daar was alles ook mee gezegd.

PostPosted: 14 Mar 2019 10:09 
Beheerder

Mijn conclusie is vooral dat er heel goed gescout moet gaan worden voor de vervanger van de Jong en Ziyech.

Je ziet gewoon waar het enorm aan schort en dat is iemand die een versnelling heeft vanaf het middenveld, iemand die snelheid in het spel brengt en die er energie in legt vanaf het middenveld.
Schone is te traag (rendeert heel goed met de Jong naast bij hem omdat die veel dichtloopt en opbouwend al het werk doet).

Verder mag je blij zijn dat je deze pot nog wint, het was weer een typische 30% instelling wedstrijd die we bij Ajax wel vaker zien als ze moeten inlopen.
Helemaal eens, Ralf. Je zag de tekortkomingen van Schone weer heel duidelijk aan de oppervlakte komen.
Labyad zal zeker vertrekken. Kan met niet voorstellen dat Ten Hag, Overmars en ook Labyad zelf nog zo'n seizoen zien zitten.
AJAX zal zeker de markt opgaan om De Jong en Ziyech te vervangen.

PostPosted: 14 Mar 2019 10:15 

Seizoenskaart: 125
343 wrote:

Helemaal eens, Ralf. Je zag de tekortkomingen van Schone weer heel duidelijk aan de oppervlakte komen.
Labyad zal zeker vertrekken. Kan met niet voorstellen dat Ten Hag, Overmars en ook Labyad zelf nog zo'n seizoen zien zitten.
AJAX zal zeker de markt opgaan om De Jong en Ziyech te vervangen.
Overigens zag je dat gelijk toen Noa Lang inviel. Die bracht wat snelheid en energie en gooide er hier en daar de beuk in. Gelijk kantelt dan ook de wedstrijd (al was dat ook een beetje het momentum na die 1-1).

PostPosted: 14 Mar 2019 10:49 

Lang bracht wat Labyad had moeten brengen. Jeetje, wat viel laatstgenoemde mij tegen zeg. Zo anoniem. Net als Sinkgraven laatst. Laat jezelf eens zien man, slapjanussen.

We hadden zo'n geweldig brede bank voor dit seizoen, maar het valt mij echt heel vies tegen. Dan heb ik toch weer liever jeugdig talent dat zich ten koste van alles wil bewijzen. PSV heeft daardoor inmiddels gewoon een betere bank.

Ajax speelde zeer frustrerend. Je zag die gelijkmaker in de verste verte aankomen. Een aantal liet weer duidelijk zien dat ze het op 60% probeerden. Ging dat zeer recent niet nog enorm mis? Echt, hoe hardleers kun je zijn. Hebben een aantal wel in de gaten waar het überhaupt voor speelt? Kan hier heel slecht tegen. Ik eis gewoon kampioensfocus. Dit baart mij zorgen, met wedstrijden als Groningen-uit en Graafschap-uit nog op het programma. Ik zou daar niet zo slap aan de aftrap verschijnen hoor. Dan ga je daar gewoon niet winnen.

PostPosted: 14 Mar 2019 12:22 

Ongelooflijk dat ze zich niet realiseren dat ze, om volgend seizoen weer prachtige Europese avonden te mogen meemaken, eerst in de competitie ervoor moeten zorgen dat dat mogelijk is.
Of interesseert het sommigen niet omdat ze toch vertrekken? Kan ik mij niet voorstellen.
Als ik Labyad als een zoutzak over het veld zie lopen word ik kotsmisselijk. Krijgt hij de kans en dan zoiets. Deze man moet je verkopen. Voor een redelijk bod. Verlies van geld maar accepteren.
Wat overduidelijk is, is dat er creativiteit bij moet komen. Daarom is het mss. wel goed wat er gisteren gebeurd is. Slecht spelen zonder belangrijke spelers en toch winnen. Je weet nu op tijd waar je aan toe bent.

PostPosted: 14 Mar 2019 13:31 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Helemaal eens, renemar, Snake en de rest. Verzachtende omstandigheid vind ik wel dat het een doordeweekse inhaalwedstrijd was, en als je dan ook tegen zo'n park-the-bus-ploeg speelt is het moeilijk om je op te laden. Maar ik had in de tweede helft wel wat meer gif en killersmentaliteit verwacht. De volgende wedstrijden moet de focus echt weer terug zijn, hoop dat Ten Hag daar op blijft hameren, want dit blijft niet goed gaan. Zo'n lucky escape zal je niet vaak krijgen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3

All times are UTC+01:00