Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: CL: Ajax - Juventus
PostPosted: 10 Apr 2019 20:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Hou toch op met verstorend, we willen toch een grote club zijn, dan hoort dit erbij.
Hier groeien de spelers van, hier gaat het om, dit zijn de wedstrijden!!

PostPosted: 10 Apr 2019 20:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Kwartfinale Champions League storend noemen... Waar is het in godsnaam misgegaan? :?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 Apr 2019 20:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Stormrage wrote:
Kwartfinale Champions League storend noemen... Waar is het in godsnaam misgegaan? :?
Omdat je weet dat je hem toch niet gaat winnen. Ik behoed mezelf voor de teleurstelling. Als speler moet je natuurlijk de instelling hebben dat je er vol voor moet gaan, maar ik vertrouw dat gluiperige Juve niet, en anders helpt de UEFA ze wel weer een handje.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 10 Apr 2019 20:26 
Erelid

Je zei precies hetzelfde voor de wedstrijd tegen Real. ;)

Geniet er nou eens van. Van de voorpret, van het dromen over de halve finale. Hoe vaak gaat dat nog gebeuren?

Jezelf behoeden voor teleurstelling ontneemt je ook een hele hoop plezier.

PostPosted: 10 Apr 2019 20:44 

Stormrage wrote:

Geniet er nou eens van. Van de voorpret, van het dromen over de halve finale. Hoe vaak gaat dat nog gebeuren?

Jezelf behoeden voor teleurstelling ontneemt je ook een hele hoop plezier.
Precies, geniet ervan, we hebben een sterk elftal, alles is mogelijk.
Met de instelling "je weet dat je hem toch niet wint" hadden we wel thuis kunnen blijven.
Beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad.

PostPosted: 10 Apr 2019 20:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
We gaan naar de chat voor #AJAX #ajajuv:
live/
Praat mee! Nog geen lid? Dan even hier snel en eenvoudig aanmelden:
https://ajaxtotaal.nl/forum/ucp.php?mode=register

Topic na de wedstrijd weer open!

PostPosted: 10 Apr 2019 22:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Knap, hoor! :ajaxsjaal:

PostPosted: 10 Apr 2019 22:58 

Uitwedstrijd zonder Nico helaas.

PostPosted: 10 Apr 2019 23:05 

Dit punt dat Ajax heeft behaald vandaag is volgens mij voldoende voor een goede hogere klassering en een hogere plaatsing in Europa voor volgend seizoen.

PostPosted: 10 Apr 2019 23:39 
Erelid

Uitwedstrijd zonder Nico helaas.
Ik weet het. Het zit in zijn spel maar het was wel een oerdomme actie. Jammer. Mazraoui is dan toch weer beschikbaar?

Knappe prestatie. Ajax zeer goed in balbezit en in de pressing vooruit. Ook mooi, dat ze voetballend tot doelpunten wilde komen want voorzetten vanaf de flanken heeft geen zin. Het enige minpuntje naast een tweede goal vind ik dat Ajax soms (nog) sneller van kant mag/moet wisselen.

Verder zeer goede teamprestatie. Tadic viel minder op maar had het ook bijzonder moeilijk tegen die verdedigers. Toch deed ook hij het goed.

Ziyech werd heel vaak goed in stelling gebracht maar zijn schatprecisie was vandaag (na zijn eerste 3 pogingen) wel op.

Jammer dat je Juve niet zover hebt kunnen brengen, dat ze moeten scoren thuis maar van de andere kant hebben we ook gezien hoe goed ze kunnen voetballen tegen Atletico. Dus was is nu goed of slecht. Dit Ajax krijgt daar ook kansen dus de kans dat ze daar scoren is redelijk groot.

Toch even een kleine uitzondering en een veer in de kont van Veltman steken. Na zo'n blessure zo terugkomen, is best knap. Speelde heel degelijk en op die gevaarlijke pass na, speelde hij uitstekend.

Ajax staat weer even op de Europese kaart. Op naar dinsdag!

PostPosted: 10 Apr 2019 23:54 
Erelid

Ik ben niet ontevreden. Leuke pot van Ajax gezien (Juve deed niet zoveel) en je hebt nog alle kans volgende week. Dat laatste is eigenlijk al bizar. Wie had ooit kunnen denken dat Ajax een realistische kans heeft op de halve finale van de Champions League?

En wat Fernando, Redondo zegt: misschien is 1-1 achteraf wel beter dan dat je 2-1 wint. Tegen Atletico had Juventus geen andere keus meer dan aan te vallen. Voor nu verwacht ik eenzelfde wedstrijd. Juventus dat in de verdediging gaat en loert op de counter en Ajax dat weer hartstochtelijk gaat aanvallen. Als ze dan net wel goed vallen, kun je zomaar doorstoten.

Op naar Turijn! :tifoajax:

PostPosted: 11 Apr 2019 07:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
De schorsing van Tagliafico is dodelijk. Blind of Sinkgraven als linksback betekent een 6-2-nederlaag tegen Feyenoord. Dus een nederlaag met dubbele cijfers tegen Juventus.

PostPosted: 11 Apr 2019 07:52 
Erelid

Zonder Tagliafico hebben we ook gewonnen van Barcelona, dus dit wordt gewoon weer 1-4.

PostPosted: 11 Apr 2019 07:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
marx wrote:
De schorsing van Tagliafico is dodelijk. Blind of Sinkgraven als linksback betekent een 6-2-nederlaag tegen Feyenoord. Dus een nederlaag met dubbele cijfers tegen Juventus.
Persoonlijk denk ik dat Ten Hag gaat kiezen voor Mazraoui op de linksback positie. Je wilt natuurlijk zo min mogelijk veranderen aan je opstelling.

Wel is het duidelijk dat er volgend seizoen een goede linksback bij moet en dat er ook een adequate vervanger moet klaar staan voor wanneer deze geschorst is of geblesseerd raakt.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:32 

marx wrote:
Er komt blijkbaar alleen maar onzin uit je mond c.q. pen. Dat was bij AN ook al zo. Ga jij maar leuk naar nec in de KKD.
Over de wedstrijd, prima gedaan. Ik denk dat we het uiteindelijk niet halen maar het is fantastisch hoe AJAX zich internationaal profileert.
Groot nadeel is dat er nog meer aan onze spelers wordt getrokken. Maar als ik moet kiezen tussen het huidige spel en minder presteren en de spelers zijn niet zo gewild zijn, kies ik toch voor de huidige gang van zaken.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:52 

Als je mij vertelt hoe Ajax de linksbackpositie moet gaan invullen in Turijn, dan neem ik mijn pet af. Sinkgraven is dramatisch, Blind is vreselijk, Mazraoui kan op die positie er ook geen hout van. De oliedomme gele kaart van de Argentijn maakt de return een formaliteit.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
marx wrote:
Als je mij vertelt hoe Ajax de linksbackpositie moet gaan invullen in Turijn, dan neem ik mijn pet af. Sinkgraven is dramatisch, Blind is vreselijk, Mazraoui kan op die positie er ook geen hout van. De oliedomme gele kaart van de Argentijn maakt de return een formaliteit.
Hij kan Mazraoui rechtsback zetten en Veltman linksback. Aangezien Bernardeschi veel naar binnen trekt kan Veltman profiteren van zijn rechterbeen. Alleen heb je ook te maken met Cancelo die regelmatig opkomt.

Ideaal is het niet. Dat is ook niet het geval met Blind, Sinkgraven o.i.d. op die plek.

Ik vrees dat het klaar is. Ik vond Juventus heel sterk thuis tegen Atletico. Niet eens zozeer aan de bal. Wel qua drukzetten, duels en voorzetten.

Je weet niet wat Allegri gaat doen. Hij heeft bijvoorbeeld spelers als Costa, Cuadrado, Dybala, Kean in zijn selectie.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:01 

Dubbel gevoel. Die uitgoal is heel zuur en erg onnodig (vond Frenkie daar 2 keer de fout in gaan), schorsing van Tagliafico is k*t (dankjewel Neres). Je had ze nu moeten pakken zonder Chiellini. Heel veel balletjes vielen net verkeerd, en ook bij wegrossen van de bal achterin bij Juve kwam de bal vervolgens ergens met veel mazzel bij een andere Juventus-speler terecht. Geweldige afstandschoten van Ziyech en Donny die er niet in willen. Heel irritant. Op zo'n avond moet alles kloppen, dan win je.

Ik vond Ajax vanaf minuut 70 vermoeid ogen, terwijl ze van 45 tot 70 echt als een gek tekeer gingen. Beste fase van Ajax.

Ik maak me geen illusies. Als Juve er net zo als tegen Atletico op klapt in eigen huis wordt het een hels karwei. Maargoed, er komen natuurlijk vanzelf wel wat kansen. Als dan wel zo'n schot van Ziyech of Donny erin vliegt, dan maak je een grote kans.

Eén voordeel: Tagliafico is fit tegen Groningen.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:04 

Jerome wrote:
marx wrote:
Hij kan Mazraoui rechtsback zetten en Veltman linksback. Aangezien Bernardeschi veel naar binnen trekt kan Veltman profiteren van zijn rechterbeen. Alleen heb je ook te maken met Cancelo die regelmatig opkomt.

Ideaal is het niet. Dat is ook niet het geval met Blind, Sinkgraven o.i.d. op die plek.

Ik vrees dat het klaar is. Ik vond Juventus heel sterk thuis tegen Atletico. Niet eens zozeer aan de bal. Wel qua drukzetten, duels en voorzetten.

Je weet niet wat Allegri gaat doen. Hij heeft bijvoorbeeld spelers als Costa, Cuadrado, Dybala, Kean in zijn selectie.
Ze waren thuis heel sterk tegen Atletico en gisteravond controleerden ze de wedstrijd en creëerden ze de beste kansen. Costa en Bernardeschi zijn geweldenaars en Ronaldo heeft al 8x gescoord tegen Ajax. Een ernstig verzwakt Ajax kan daar niet tegenop.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:06 
Erelid

Juve gaat er niet vol opklappen zoals tegen Atletico, daar ben ik helemaal niet bang voor.
Tegen Atletico had Juventus geen keus meer, ze stonden 2-0 achter en moesten wel. Nu staan ze voor en ze gaan echt geen risico's nemen hoor. Zij weten ook dat als ze flink gaan drukken, er ruimtes ontstaan voor Ajax en die weten daar doorgaans wel raad mee.
Daarbij blijft het een Italiaanse ploeg met een Italiaanse trainer, die willen maximaal resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Nee, ik verwacht volgende week eenzelfde wedstrijd als vandaag. Juventus dat loert op fouten van Ajax om er dan razendsnel uit te komen. Ik hoop dat ze iets meer gaan voetballen dan gisteren, dan geef ik Ajax nog iets meer kans.

Overigens bekruipt mij steeds meer het gevoel dat dit Ajax echt in staat is om de Champions League te winnen. Ik denk dat Juventus-uit de moeilijkste horde is dit toernooi. Als je die weet te doorstaan heb je gewoon een goede kans. De rest van de ploegen (Tottenham, City, Liverpool en Barça) willen allemaal voetballen, dat is gunstig voor Ajax.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Het blijft altijd lastig tegen Italiaanse ploegen, ze geven je altijd het gevoel dat er iets te halen is en dan zijn ze ineens dodelijk effectief.

Gisteren was een goede pot, wil je winnen van ze dan moet iedereen boven zichzelf uitstijgen wat helaas niet het geval was.

Volgende week gewoon 2-2 spelen en we zijn weer een ronde verder. Voordeel is iig dat we moeten aanvallen en scoren. Verwacht weer een mooie spannende wedstrijd waar iets te halen valt. En dat is al een overwinning op zich, dat we in de kwartfinale het gevoel hebben dat de halve finale te bereiken is.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Wederom een F#cking heerlijke wedstrijd gezien. Besef even dat je dit seizoen maar EEN keer..ik herhaal.. EEN keer hebt verloren in de CL!! Nu maar hopen dat deze krachtsinspanning er niet voor zorgt dat we zondag rustig aan doen. We hebben nog een aantal doelpunten nodig om de marge met die kutboertjes te behouden.

Donny en Joël waren voor mij, samen met Neres, MOTM.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Stormrage wrote:
Zonder Tagliafico hebben we ook gewonnen van Barcelona, dus dit wordt gewoon weer 1-4.
Huh? Bedoel je niet Real Madrid? En daar was Tagliafico er gewoon bij toch?

Overigens heb ik echt een fantastisch Ajax gezien dat heeft gestreden als team. Dit is voetbal, zulke wedstrijden maken al die blamages tegen de Moldes, Rosenborgs en Dnjeprs uit het verleden helemaal goed. Misschien haal je uiteindelijk geen resultaat, maar Ajax heeft zich gewoon gelijkwaardig getoond aan de absolute wereldtop, bij vlagen zelfs beter. De twintig minuten na rust waren fenomenaal. Heel jammer dat je het dan niet afmaakt, want Juve was nergens. De mogelijke counters werden ook telkens uitstekend geneutraliseerd, dus ik snap echt niet hoe je kunt zeggen dat Juve de wedstrijd controleerde, @marx.

Toch zie je af en toe wat onzorgvuldigheid bij een de wat mindere spelers uit ons team. Tagliafico die aan de noodrem trekt waar het niet nodig is, Veltman met een dom balletje.. als je achterin nog twee klasbakken zou hebben, een Sanchez bijvoorbeeld, zou je de Champions League kunnen winnen. Want je hebt er een aantal, met name De Ligt, Tadic, De Jong, Neres en Van de Beek die zo'n krankzinnig hoog niveau halen in deze wedstrijden. Echt niet normaal. Schöne, Blind, Tagliafico en Veltman doen goed mee in diesnt van het team, maar komen toch nét even dat topniveau tekort.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:36 
Erelid

geenidee4 wrote:
Stormrage wrote:
Huh? Bedoel je niet Real Madrid? En daar was Tagliafico er gewoon bij toch?
Nee, ik bedoel de 2-1 tegen Barcelona in 2013. Daar was Tagliafico niet bij toch?

PostPosted: 11 Apr 2019 10:25 

geenidee4 wrote:
Toch zie je af en toe wat onzorgvuldigheid bij een de wat mindere spelers uit ons team. Tagliafico die aan de noodrem trekt waar het niet nodig is, Veltman met een dom balletje.. als je achterin nog twee klasbakken zou hebben, een Sanchez bijvoorbeeld, zou je de Champions League kunnen winnen. Want je hebt er een aantal, met name De Ligt, Tadic, De Jong, Neres en Van de Beek die zo'n krankzinnig hoog niveau halen in deze wedstrijden. Echt niet normaal. Schöne, Blind, Tagliafico en Veltman doen goed mee in diesnt van het team, maar komen toch nét even dat topniveau tekort.
Die domme balletjes zijn natuurlijk ook inherent aan het spel wat Ajax wil spelen. Beetje selectief om alleen Tagliafico en Veltman eruit te pikken. De Jong lijdt net zo goed balverlies achterin met een risicovolle pass, of wat denk je van zijn instappen bij de tegengoal? De Ligt had ook weleens een domme lange pass naar niemandsland. Of wat te denken weer van al die afstandschoten van Ziyech.

Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next

All times are UTC+02:00