Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7
Author Message
 Post subject: Re: CL: Ajax - Juventus
PostPosted: 11 Apr 2019 10:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Stormrage wrote:
Juve gaat er niet vol opklappen zoals tegen Atletico, daar ben ik helemaal niet bang voor.
Tegen Atletico had Juventus geen keus meer, ze stonden 2-0 achter en moesten wel. Nu staan ze voor en ze gaan echt geen risico's nemen hoor. Zij weten ook dat als ze flink gaan drukken, er ruimtes ontstaan voor Ajax en die weten daar doorgaans wel raad mee.
Daarbij blijft het een Italiaanse ploeg met een Italiaanse trainer, die willen maximaal resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Nee, ik verwacht volgende week eenzelfde wedstrijd als vandaag. Juventus dat loert op fouten van Ajax om er dan razendsnel uit te komen. Ik hoop dat ze iets meer gaan voetballen dan gisteren, dan geef ik Ajax nog iets meer kans.
Verwacht ik ook. En ik vond AJAX in de uitwedstrijden tegen Bayern en (uiteraard) Real Madrid sterker spelen dan in de thuiswedstrijden. Heb totaal niet het gevoel dat AJAX er uitligt of kansloos is. Ik schat het op 50/50. Een geweldig gevoel.
Jammer dat AJAX niet verder kan bouwen op De Ligt en De Jong, maar AJAX kan wel goede vervangers halen na zo'n Europese campagne. Zie ze echt nog weleens de EL winnen.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:44 
Erelid

343 wrote:
Stormrage wrote:
Juve gaat er niet vol opklappen zoals tegen Atletico, daar ben ik helemaal niet bang voor.
Tegen Atletico had Juventus geen keus meer, ze stonden 2-0 achter en moesten wel. Nu staan ze voor en ze gaan echt geen risico's nemen hoor. Zij weten ook dat als ze flink gaan drukken, er ruimtes ontstaan voor Ajax en die weten daar doorgaans wel raad mee.
Daarbij blijft het een Italiaanse ploeg met een Italiaanse trainer, die willen maximaal resultaat met zo min mogelijk inspanning.

Nee, ik verwacht volgende week eenzelfde wedstrijd als vandaag. Juventus dat loert op fouten van Ajax om er dan razendsnel uit te komen. Ik hoop dat ze iets meer gaan voetballen dan gisteren, dan geef ik Ajax nog iets meer kans.
Verwacht ik ook. En ik vond AJAX in de uitwedstrijden tegen Bayern en (uiteraard) Real Madrid sterker spelen dan in de thuiswedstrijden. Heb totaal niet het gevoel dat AJAX er uitligt of kansloos is. Ik schat het op 50/50. Een geweldig gevoel.
Jammer dat AJAX niet verder kan bouwen op De Ligt en De Jong, maar AJAX kan wel goede vervangers halen na zo'n Europese campagne. Zie ze echt nog weleens de EL winnen.
Stel we winnen en je loot Liverpool of Tottenham ben je echt niet kansloos. Barca is een ander verhaal. Ik heb er echt hoop in dat we volgende week 1 keer scoren, en dan moet Juve er al 2 maken.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:45 

marx wrote:
Ze waren thuis heel sterk tegen Atletico en gisteravond controleerden ze de wedstrijd en creëerden ze de beste kansen.
Cijfers zeggen toch echt wat anders.

Schoten Ajax: 14
Op doel: 6

Schoten Juve: 7
Op doel: 1

Aantal schoten (op doel) van Juventus in uitwedstrijden:
Valencia 10 (6)
Manchester United 14 (5)
Young Boys 25 (7)
Atletico Madrid 14 (2)
Ajax 7 (1)

Last edited by Snake on 11 Apr 2019 13:02, edited 2 times in total.

PostPosted: 11 Apr 2019 12:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Stel we winnen en je loot Liverpool of Tottenham ben je echt niet kansloos. Barca is een ander verhaal. Ik heb er echt hoop in dat we volgende week 1 keer scoren, en dan moet Juve er al 2 maken.
Zo bang ben ik nu ook weer niet voor Barcelona. Het is al lang niet meer zo spectaculair als wat jaren geleden. Natuurlijk hebben ze nog steeds Messi, maar ook tegen Barcelona zie ik ons niet kansloos ten onder gaan.

PostPosted: 11 Apr 2019 13:15 

343 wrote:
Stormrage wrote:

Er is al geloot voor de halve finale. De winnaar van Ajax - Juventus speelt tegen de winnaar van City - Spurs.

PostPosted: 11 Apr 2019 13:16 
Erelid

Het is al zeker dat je dan tegen de winnaar van Tottenham-City moet.

PostPosted: 11 Apr 2019 14:00 
Beheerder

[Off-topic] Huishoudelijke mededeling: Lagen er even een dik half uur(?) uit. Nog wat dingetjes die vanwege de serververhuizing nog niet goed waren ingesteld, denk ik.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
schorsing van Tagliafico is k*t (dankjewel Neres).
Hoe bedoel je dit? Vind je de schuld van de gele kaart bij Neres liggen?

Ik vond die gele kaart oliedom want er was al gefloten. Totaal onnodig en zeker als je op scherp staat. Beetje hetzelfde als dat vasthouden in de zestien. Als daar voor gefloten wordt, kun je weinig zeggen. Nogmaals je staat op scherp, je hebt de var en het is totaal onnodig.

Al eerder gezegd, het zit in zijn spel ingesloten maar als hij de echte top wil halen, zal dit er toch uitmoeten.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:07 

Snake wrote:
schorsing van Tagliafico is k*t (dankjewel Neres).
Hoe bedoel je dit? Vind je de schuld van de gele kaart bij Neres liggen?

Ik vond die gele kaart oliedom want er was al gefloten. Totaal onnodig en zeker als je op scherp staat. Beetje hetzelfde als dat vasthouden in de zestien. Als daar voor gefloten wordt, kun je weinig zeggen. Nogmaals je staat op scherp, je hebt de var en het is totaal onnodig.

Al eerder gezegd, het zit in zijn spel ingesloten maar als hij de echte top wil halen, zal dit er toch uitmoeten.
Ik vind zowel Tagliafico als Neres schuldig. Neres treuzelt daar gewoon veel te lang met een man in z'n rug. Dat hij daar balverlies zou leiden zag je in de verste verte aankomen. Dat neem ik hem kwalijk ja. Tagliafico moet het vervolgens oplossen en moet dat op een andere manier doen.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:11 

Waarom deed Ajax trouwens weer zo weinig met omschakelmomenten? Je weet dat Juve houdt van een gegroepeerde organisatie en het achterin dicht kan houden. Er waren echt wel wat momenten dat Juve in de aanval was en de bal bij Onana belandde, maar hij verzuimde het spel snel te hervatten. Het ging tergend langzaam. Ideaal voor Juve.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:18 
Erelid

Snake wrote:
Ik vind zowel Tagliafico als Neres schuldig. Neres treuzelt daar gewoon veel te lang met een man in z'n rug. Dat hij daar balverlies zou leiden zag je in de verste verte aankomen. Dat neem ik hem kwalijk ja. Tagliafico moet het vervolgens oplossen en moet dat op een andere manier doen.
Ik leg de schuld voor 100% bij Tagliafico neer. Er is gefloten en dan hoef ik eigenlijk al niets meer te zeggen. Dom en totaal onnodig. Zo kun je alle schuld wel bij de voorhoede neerleggen want die leggen het meeste risico in hun spel en verliezen het meeste de bal. Dat andere het oplossen spreekt voor zich (teamsport) maar zoals Tagliafico dit oploste was gewoon oliedom.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:24 
Erelid

343 wrote:
Stel je eigen eens een wedstrijd voor zonder De Jong? Ik weet wel, dat je uit bij Bayern ook wint zonder De Jong maar ik vind hem de schakel van dit succes. Ook De Ligt is een exceptioneel talent maar De Jong is de schakel in mijn ogen.

Zoals Allegri ook al zei: "De Jong had direct zijn tactiek door en omzeilt dit zonder dat Ajax anders ging spelen".

De Jong is altijd in beweging, altijd aanspeelbaar, loopt ook voor andere spelers, is balvast en speelt altijd naar voren. Dat is zo belangrijk voor een elftal. Door hem speelt Schone ook beter en kan Vd Beek ook excelleren. Voor de achterhoede is het ook "lekker makkelijk" omdat ze eigenlijk altijd de bal kwijt kunnen aan De Jong of de Jong zorgt ervoor dat andere vrijkomen. Wie gaat dit doen volgend jaar? Deze kwaliteit hebben niet veel mensen en is bijna niet op te vangen.

Alleen hierom al zal Ajax volgend jaar minder zijn.

De Jong komt straks ook direct in de basis bij Barca. Twijfel ik geen seconde aan.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:27 
Beheerder

Natuurlijk zullen ze minder zijn, maar met goede vervangers als bijv. Alvarez en Propper zie ik AJAX echt nog wel een prima EL-campagne afleggen. Waarom niet.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:42 
Erelid

343 wrote:
Natuurlijk zullen ze minder zijn, maar met goede vervangers als bijv. Alvarez en Propper zie ik AJAX echt nog wel een prima EL-campagne afleggen. Waarom niet.
Ja. De Ligt is goed op te vangen door bv Alvarez. Propper vind ik ook een goede (slimme) speler maar De Jong vind ik (bijna) ontvangbaar. Die kan net het verschil maken en dat hebben er maar verdomde weinig. Maar goed met Klaassen hebben we ook een EL finale gespeeld dus als het goed valt volgend jaar is veel mogelijk.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:53 

Snake wrote:
Ik leg de schuld voor 100% bij Tagliafico neer. Er is gefloten en dan hoef ik eigenlijk al niets meer te zeggen. Dom en totaal onnodig. Zo kun je alle schuld wel bij de voorhoede neerleggen want die leggen het meeste risico in hun spel en verliezen het meeste de bal. Dat andere het oplossen spreekt voor zich (teamsport) maar zoals Tagliafico dit oploste was gewoon oliedom.
Volgens mij was er verwarring omtrent dat fluitsignaal. Anders grijp je sowieso niet in en laat je die Juve-speler lopen. Nico is ook niet dom natuurlijk.
Dit heeft ook weinig met risico in je spel leggen te maken. Dit was gewoon dom en onnodig. Neres was ver verwijderd van het doel en staat gewoon op een riskante positie in de as van het veld. Daar hoef je zulk risico helemaal niet te nemen.

PostPosted: 11 Apr 2019 15:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik leg de schuld grotendeels bij de scheidsrechter neer. Als hij gewoon meteen fluit is er niks aan de hand. Voordeel was er toch niet te halen, dus het was niet nodig om te wachten.

En daarbij: mag je wel geel geven voor een speltechnische overtreding als het spel stil ligt?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Apr 2019 17:20 

343 wrote:
Waarom zullen ze minder zijn? Ligt er maar aan welke spelers je haalt. Frenkie een op een vervangen kan niet maar je kunt dat wel anders oplossen. Iets andere speelstijl, andere posities versterken.
Met een uitgekiend aankoopbeleid is het zeker niet onmogelijk een beter elftal te krijgen. Niet met spelers als Pierie. De lat moet hoog liggen en je moet bereid zijn veel geld te investeren.

PostPosted: 11 Apr 2019 22:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7

All times are UTC+02:00