Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: CL: Ajax - Juventus
PostPosted: 29 Mar 2019 11:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
‘Ronaldo mist drie wedstrijden, duel met Ajax onzeker’
https://www.bndestem.nl/sport/ronaldo-m ... ~a6fc6845/

PostPosted: 29 Mar 2019 11:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Zou niet ongunstig zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 30 Mar 2019 14:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Edwin van der Sar
Droomaankoop: Dušan Tadić
Seizoenskaart: Geen
Ik hoop dat Ajax genoeg rust van te voren heeft gekregen.
Tegen real Madrid uit was dat 6 dagen.
Tegen Juventus is de rust maar 4 dagen voor de thuiswedstrijd en 3 dagen voor de uitwedstrijd.

PostPosted: 31 Mar 2019 11:05 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Dybala viel in de warming-up geblesseerd uit, ook hij is mogelijk een twijfelgeval.

PostPosted: 07 Apr 2019 02:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Deze mafketel is weer uit zijn nek aan het l#llen...

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/87 ... cces-.html

PostPosted: 08 Apr 2019 11:31 

Ik hink zo op twee gedachten bij deze CL wedstrijden. Liefst zou ik al die competitiewedstrijden even in rap tempo afwerken. Tuurlijk moet je altijd voor het hoogst haalbare gaan, maar nu we eindelijk op 1 staan in de competitie en die titel weer in eigen handen hebben vind ik dat denk ik belangrijker. Zou het zo balen vinden als ze het nu nog verprutsen. 5 keer winnen en je bent er he.... Ik hoop zo dat de wedstrijden tegen Juve daar geen nadelige invloed op heeft. Aan de andere kant is dit echt het mooie aan topsport. Zolang mogelijk op alle fronten meestrijden.

Kan morgen trouwens weer anders zijn mezelf kennende, als ik uit de "koppositie-euforie" ben en zin heb in dit potje en ineens weer denk dat er best wel wat kansen zullen liggen.

Ten Hag lijkt het wel te begrijpen. Je moet zorgen dat je mentaal fit blijft. Hopelijk blijven ze de jongens ook motiveren met bijv. kampioensfilmpjes.

PostPosted: 08 Apr 2019 11:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Spanjaard fluit.
https://www.telegraaf.nl/sport/3410329/ ... nse-handen

PostPosted: 08 Apr 2019 12:05 

Weet iemand nog hoe hij floot tegen AEK? Maar hopen dat het geen Real Madrid fan is...

PostPosted: 08 Apr 2019 12:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Snake wrote:
Ik hink zo op twee gedachten bij deze CL wedstrijden. Liefst zou ik al die competitiewedstrijden even in rap tempo afwerken. Tuurlijk moet je altijd voor het hoogst haalbare gaan, maar nu we eindelijk op 1 staan in de competitie en die titel weer in eigen handen hebben vind ik dat denk ik belangrijker. Zou het zo balen vinden als ze het nu nog verprutsen. 5 keer winnen en je bent er he.... Ik hoop zo dat de wedstrijden tegen Juve daar geen nadelige invloed op heeft. Aan de andere kant is dit echt het mooie aan topsport. Zolang mogelijk op alle fronten meestrijden.

Kan morgen trouwens weer anders zijn mezelf kennende, als ik uit de "koppositie-euforie" ben en zin heb in dit potje en ineens weer denk dat er best wel wat kansen zullen liggen.

Ten Hag lijkt het wel te begrijpen. Je moet zorgen dat je mentaal fit blijft. Hopelijk blijven ze de jongens ook motiveren met bijv. kampioensfilmpjes.
Ik heb een beetje hetzelfde, maar hoe vaak gaan we nog de kans krijgen om de halve finale CL te halen? En zou je deze kwartfinale willen ruilen met een kampioenschap? Ik denk dat Real-uit de mooiste wedstrijd was waar ik (bouwjaar 1992) ooit bij ben geweest, zou dat graag dunnetjes over doen in Turijn. 8-)

PostPosted: 08 Apr 2019 12:11 
Erelid

Gewoon volle bak gaan. Dit is toch wat we willen? En ik heb alleen tegen PEC en AZ iets van vermoeidheid gemerkt, maar dat lijkt ook alweer verdwenen na de interlandperiode. Ik vrees alleen Groningen-uit. Winnen we die, dan heb ik er echt vertrouwen in. Zelfs als we nóg twee extra potjes krijgen in de CL.

PostPosted: 08 Apr 2019 13:06 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Weer moeilijk te voorspellen, maar ik denk toch dat Juventus een maatje te groot is. Ronaldo scoort gewoon altijd, je weet dat hij er gewoon één keer gaat staan en Veltman gaat sowieso wel een foutje maken in deze wedstrijd. Ik hoop heel erg op een wedstrijd zonder tegendoelpunten, zelfs 0-0 zou een goed resultaat zijn, maar ik verwacht het niet, aangezien Ajax volle bak zal gaan aanvallen. Ook denk ik dat we heel moeilijk door die defensie gaan komen. Laten we eerlijk zijn; wat Ajax liet zien in Bernabeu was wereldklasse, maar het lag ook wel enorm open zonder Sergio Ramos. Diezelfde Ramos zat er in Amsterdam een aantal keer heel goed tussen. Nu heb je twee verdedigers van het kaliber Ramos, met Bonucci en Chiellini.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 08 Apr 2019 13:20 

Snake wrote:

Ik heb een beetje hetzelfde, maar hoe vaak gaan we nog de kans krijgen om de halve finale CL te halen? En zou je deze kwartfinale willen ruilen met een kampioenschap? Ik denk dat Real-uit de mooiste wedstrijd was waar ik (bouwjaar 1992) ooit bij ben geweest, zou dat graag dunnetjes over doen in Turijn. 8-)
Ja daar heb je ook echt helemaal gelijk in. Een collega vroeg me net hetzelfde. Ik reageerde eerst dat ik een titel nu toch wel het fijnste zou vinden, maar na een paar minuten draaide dat ook weer bij. Nog een succesje in de CL toch ook wel heel veel waard. Zo'n titel is dan alleen wat tastbaarder, en je houdt PSV van een prijs af.

PostPosted: 08 Apr 2019 15:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Weer moeilijk te voorspellen, maar ik denk toch dat Juventus een maatje te groot is. Ronaldo scoort gewoon altijd, je weet dat hij er gewoon één keer gaat staan en Veltman gaat sowieso wel een foutje maken in deze wedstrijd. Ik hoop heel erg op een wedstrijd zonder tegendoelpunten, zelfs 0-0 zou een goed resultaat zijn, maar ik verwacht het niet, aangezien Ajax volle bak zal gaan aanvallen. Ook denk ik dat we heel moeilijk door die defensie gaan komen. Laten we eerlijk zijn; wat Ajax liet zien in Bernabeu was wereldklasse, maar het lag ook wel enorm open zonder Sergio Ramos. Diezelfde Ramos zat er in Amsterdam een aantal keer heel goed tussen. Nu heb je twee verdedigers van het kaliber Ramos, met Bonucci en Chiellini.
En dan heb je het in principe alleen nog maar over deze wedstrijd en de tegenstander. Een ander punt wat wellicht mee gaat spelen is de kaartenlast van onze verdedigers. De Ligt, Blind en Tagliafico staan op scherp dus wie weet, win je met 1-0 maar mis je 2 van deze 3 verdedigers. Eentje is nog wel op te vangen maar 2 van die 3 missen, is dodelijk.

Ik verwacht een afwachtend Juve en ze gaan eerst de kat uit de boom kijken. Als ze voelen, dat er iets te halen is, gaan ze ervoor anders niet. Die weten ook, dat ze thuis veel goed kunnen maken en een klein verlies, kunnen ze goed mee leven.

PostPosted: 08 Apr 2019 21:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frenkie
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: Ja
Ajacieden!

Ik heb de afgelopen weken gewerkt aan deze video van ons champions league avontuur die ik graag met jullie wil delen, en wellicht kunnen jullie hem misschien ook posten of delen ergens met onze mede-Ajacieden!
Volume aan en kijk, luister en geniet zou ik zeggen
Op naar woensdag!! 😉❌❌❌

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

PostPosted: 09 Apr 2019 01:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Giorgio Chiellini viel vandaag geblesseerd uit op de training. Dat zou wel ene meevaller zijn.

PostPosted: 09 Apr 2019 08:45 
Erelid

Giorgio Chiellini viel vandaag geblesseerd uit op de training. Dat zou wel ene meevaller zijn.
Bij Italianen worden altijd wel wat twijfelgevallen gecreëerd zo vlak voor een belangrijke wedstrijd! ;)

PostPosted: 09 Apr 2019 09:19 

Ajacieden!

Ik heb de afgelopen weken gewerkt aan deze video van ons champions league avontuur die ik graag met jullie wil delen, en wellicht kunnen jullie hem misschien ook posten of delen ergens met onze mede-Ajacieden!
Volume aan en kijk, luister en geniet zou ik zeggen
Op naar woensdag!! 😉❌❌❌

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
Mooi. Kippenvel en vochtige oogjes.

PostPosted: 09 Apr 2019 10:38 
Erelid

Juventus heeft moeite met ploegen die druk zetten. Dat doen wij. Die 2 logge spelers achterin, daar zetten wij Tadic tegenover die inzakt en als "10" gaat spelen. Dat moeten we hebben, daar kun je ze op pakken. Frenkie de Jong die Can uit de wedstrijd gaat spelen. Van de Beek die volle bak druk op Pjanic gaat zetten.

Voordeel aan Veltman achterin is dat hij een stuk beter kan koppen dan Mazraoui, en verdedigend sterker is. Dat heb je wel nodig tegen Ronaldo. Sowieso hebben we 4 goede koppers achterin staan nu.

PostPosted: 09 Apr 2019 12:52 

Geen Chiellini en geen Can, wel Ronaldo maar de vraag is hóe fit hij is.

PostPosted: 09 Apr 2019 13:11 
Erelid

Het begint er alweer rooskleurig uit te zien. Ik weet niet wat het precies is met Ajax in de Champions League dit seizoen, maar het zit niet bepaald tegen, haha.

(Nee, ik bedoel niet dat Ajax met geluk zo ver is gekomen)

PostPosted: 09 Apr 2019 13:37 

Dat geluk moet je soms net even hebben. Had PSV ook tegen ons in de uitwedstrijd (de Ligt geblesseerd).

Ik ga een beetje in golven qua vertrouwen. Direct na de loting dacht ik dat het kansloos was, daarna hoopte ik op onderschatting van Juventus, toen Ronaldo wellicht niet mee zou doen werd de hoop nog iets groter, nu denk ik dat we weer te overmoedig zijn...

PostPosted: 09 Apr 2019 14:01 
Erelid

Ik heb alleen maar een stijgende lijn qua vertrouwen... :lol: Al moet ik wel zeggen dat ik van 10% naar 35-40% ben gegaan, dus eigenlijk verwacht ik nog steeds uitschakeling. :P

Ik heb er wel ongelooflijk veel zin in. Kan niet wachten tot morgenavond! :tifoajax:

PostPosted: 09 Apr 2019 14:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Stormrage wrote:
Ik heb alleen maar een stijgende lijn qua vertrouwen... :lol: Al moet ik wel zeggen dat ik van 10% naar 35-40% ben gegaan, dus eigenlijk verwacht ik nog steeds uitschakeling. :P

Ik heb er wel ongelooflijk veel zin in. Kan niet wachten tot morgenavond! :tifoajax:
Zo lang ze het bijna halen wordt er nog 15 jaar over gepraat en kent ook iedereen (het gros van) de spelers. Wmb dan al geslaagd seizoen ook al wordt je geen kampioen

PostPosted: 09 Apr 2019 15:09 
Erelid

Nee, nu we eenmaal aan kop staan is het seizoen pas geslaagd als we de dubbel veroveren. Alles minder dan dat is gewoon niet goed.

Europees is het seizoen natuurlijk allang geslaagd.

PostPosted: 09 Apr 2019 15:27 

Stormrage wrote:
Nee, nu we eenmaal aan kop staan is het seizoen pas geslaagd als we de dubbel veroveren. Alles minder dan dat is gewoon niet goed.

Europees is het seizoen natuurlijk allang geslaagd.
Als we dubbel verspelen door de finale CL te halen ben ik ook tevreden hoor. 8-)

Post new topic  Reply to topic  [ 168 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 7  Next

All times are UTC+02:00