Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next
Author Message
PostPosted: 06 Aug 2019 17:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Hmm, laatste kans voor Dolberg? Had in deze wedstrijd toch liever de 'CL-variant' gezien. Maar misschien dat Neres en Promes nog geen 90 minuten kunnen, dan snap ik deze keuze wel.
Voelt wel een beetje als een laatste kans ja, Promes kan echt wel 90 minuten spelen maar heeft ook nog niks laten zien. Neres kan nog geen 90 denk ik.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 06 Aug 2019 17:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Abruzzi wrote:
Hmm, laatste kans voor Dolberg? Had in deze wedstrijd toch liever de 'CL-variant' gezien. Maar misschien dat Neres en Promes nog geen 90 minuten kunnen, dan snap ik deze keuze wel.
Voelt wel een beetje als een laatste kans ja, Promes kan echt wel 90 minuten spelen maar heeft ook nog niks laten zien. Neres kan nog geen 90 denk ik.
Ik dacht dat Promes dit weekend niet speelde omdat hij wat pijntjes had.

PostPosted: 06 Aug 2019 17:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Denk het niet.
Als Ten Hag het vertrouwen heeft gegeven aan Dolberg moet je hem niet na 2 wedstrijden eruithalen. Ten Hag is hierin vrij duidelijk geweest. Tegen PSV was het nog lang niet de Dolberg van 2 jaar terug maar toen ging het. Uit bij Vitesse was het stukken minder. Als je hem nu wisselt dan is het direct einde Dolberg.

PostPosted: 06 Aug 2019 17:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Precies, gewoon een reeks geven. Ik denk dat hij op de training doet wat er van hem gevraagd wordt. Dat het er nog niet helemaal uitkomt op de wedstrijd is dan jammer, maar als je hem dan opeens er weer uit gooit dan kan je hem inderdaad beter verkopen.

PostPosted: 06 Aug 2019 17:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Als hij vanavond weer lethargisch is en slecht speelt dan wordt de druk wel erg groot op Dolberg.

PostPosted: 06 Aug 2019 18:01 
Erelid

Ik dacht dat Promes dit weekend niet speelde omdat hij wat pijntjes had.
Als Tadic, Ziyech en Neres beschikbaar zijn, is Promes gewoon 4e keus als buitenspeler.
Daarnaast heeft Ten Hag het vertrouwen uitgesproken in Dolberg dus die zal hij voorlopig nog wel even laten staan. Zodra Dolberg niet voldoet dan schuift hij een plekje op in de hierarchie.

PostPosted: 06 Aug 2019 18:48 
Beheerder

Praat mee over #AJAX en #paoaja op onze chat:
live/
Nog geen lid? Dan even hier snel en makkelijk registreren:
ucp.php?mode=register

Topic blijft voortaan gewoon open tijdens de wedstrijd!

PostPosted: 06 Aug 2019 19:54 

Wat een drama. Middenveld is lek.

PostPosted: 06 Aug 2019 19:55 
Beheerder

Te weinig automatismen. Maar die 1-1 inderdaad kon inderdaad echt niet.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:05 

Heb het vooraf gezegd. Deze verdediging en dit middenveld klopt niet. Martinez neemt ook vaak teveel risico. Blind moet LCV.
Biseswar had ruimte op het middenveld dat is niet voor te stellen. Ongekend.
En mijn grote vriend Ziyech? Was ongeveer de beste man van Paok. Bij bijna ieder gevaarlijke tegenaanval betrokken. En dan noemt die verslaggever hem de uitblinker. :lol:
Paok valt me overigens erg tegen. Totaal geen druk. Het miserabele spel van AJAX zet hun in een zetel. Dit is veel erger dan tegen vitesse.
Vergelijk je dit elftal met dat van vorig seizoen springen de tranen in je ogen. Het elftal van vorig seizoen, met die spirit, zou tegen deze tegenstander al met 0-3 voor staan.
Maar ja, het is nog vroeg. Uitschakeling en lachertje van Europa is allemaal niet erg. We hebben immers tijd nodig. Komt allemaal goed.
Hoop dat Overmars en co. wakker worden.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:06 

343 wrote:
Te weinig automatismen. Maar die 1-1 inderdaad kon inderdaad echt niet.
Heeft geen ruk met automatismen te maken. Trainersgelul. Is gewoon bagger voetbal.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:08 
Beheerder

Ja, zei het in de chat:
343 (19:46) - Ziyech speelt een sterke wedstrijd?!!!
Hopelijk, ja. Nu eerst de tweede helft kijken.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:14 

343 wrote:
Ja, zei het in de chat:
343 (19:46) - Ziyech speelt een sterke wedstrijd?!!!
Hopelijk, ja. Nu eerst de tweede helft kijken.
Sterkte, ik kan dat niet aanzien.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:55 

Resultaat goed. Wel onnodige tegengoals.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:58 
Beheerder

De afstelling, zoals Ten Hag het noemt, is nog niet goed. Vooral het middenveld.
Tweede helft wel duidelijk beter.

PostPosted: 06 Aug 2019 20:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Marin toch de beste optie op het middenveld. Blijft meer in posities zoals Schone dat ook deed.

PostPosted: 06 Aug 2019 21:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Sterk herpakt in de tweede helft. Wel bizar wat er gebeurde in de eerste.. Hoe slap en flegmatiek het werd. Mazraoui, Ziyech en Blind voorop in de malaise. Tadic en vd Beek toen onzichtbaar.

Goed om te zien hoe ze daarna weer controle grepen.

Volgende week vastbijten en afmaken.

PostPosted: 06 Aug 2019 21:17 

343 wrote:
De afstelling, zoals Ten Hag het noemt, is nog niet goed. Vooral het middenveld.
Tweede helft wel duidelijk beter.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, toch gekeken. Resultaat redelijk maar ik vind dat ze tegen deze tegenstander achteraf gezien hadden moeten winnen.
Conclusie wat de spelers wat mij betreft precies zoals ik voor de wedstrijd zag.
Schuurs komt tekort, Martinez is te druistig. Blind moet op LCV. Daar heb je iemand nodig die rust uitstraalt. Martinez is imo een prima LB.
Middenveld klopt van geen kant. Ziyech, tja Ziyech. Hoef ik verder niets over te zeggen. Bayern :lol:
Verdediging matig, middenveld heel matig en voorhoede slecht. Neres was in die paar minuten een verademing.
En toch 2-2. Mag je niet klagen.
Verwacht wel dat ze doorkomen. Maar speel centraal met Blind en Alvarez en haal in hemelsnaam
minstens 1 goede middenvelder. Een balvaste technische speler met overzicht (Pröpper?).
Vertrekt Donny twee.

PostPosted: 07 Aug 2019 08:13 

DeRuit wrote:
Marin toch de beste optie op het middenveld. Blijft meer in posities zoals Schone dat ook deed.
Inderdaad, dit is waar het bij de 1e tegengoal gigantisch fout ging. Mazraoui dekt door op de 2e cvm van PAOK om druk uit te oefenen, waardoor daarachter een gigantisch gat valt. Ziet niet op tijd het gevaar achter zich. Soms is het beter om gegenpressing te vermijden om je posities achterin strak te houden. Herkende hij totaal niet. Stond ook vaak veel te hoog in de opbouw vond ik. (Zie je hier ook: https://www.vi.nl/.imaging/mte/vinl-web ... eltman.png. Echt een groot verschil tov Schone vorig jaar.) Blind was de enige middenvelder die aanspeelbaar was. In de 2e helft zag dit er al beter uit en zag je ineens dat Mazraoui veel meer betrokken was in de opbouw. Meer driehoekjes, meer dribbels voor de cv's het middenveld in.

Ik vond Ajax 70 minuten lang eigenlijk vrij aardig spelen. 20 minuten volledig door de ondergrens, vlak na die drinkpauze. Goed om te zien dat Ten Hag het kan repareren in de rust. 2e helft volledig onder controle en redelijk wat kansen afgedwongen.

Dit mag volgende week niet fout gaan, maarja, als je dat denkt zul je het weer zien.... *Aftikken

PostPosted: 07 Aug 2019 11:10 
Erelid

renemar wrote:
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, toch gekeken. Resultaat redelijk maar ik vind dat ze tegen deze tegenstander achteraf gezien hadden moeten winnen.
Conclusie wat de spelers wat mij betreft precies zoals ik voor de wedstrijd zag.
Schuurs komt tekort, Martinez is te druistig. Blind moet op LCV. Daar heb je iemand nodig die rust uitstraalt. Martinez is imo een prima LB.
Middenveld klopt van geen kant. Ziyech, tja Ziyech. Hoef ik verder niets over te zeggen. Bayern :lol:
Verdediging matig, middenveld heel matig en voorhoede slecht. Neres was in die paar minuten een verademing.
Verwacht wel dat ze doorkomen. Maar speel centraal met Blind en Alvarez en haal in hemelsnaam
minstens 1 goede middenvelder. Een balvaste technische speler met overzicht (Pröpper?).
Vertrekt Donny twee.
Ik zie het toch anders of heb een heel andere wedstrijd gezien. Ik vind het wel heel gemakkelijk van je om die spelers die je vooral al in twijfel trekt nu eruit te halen en weer 'fout' te beoordelen.

Schuurs: vele beamen, dat hij een flinke progressie heeft geboekt maar sommige zeggen ook terecht, dat hij in wedstrijden zoals gisteren er ook moet staan. Nou. Wat heeft ie fout gedaan? Ik vond hem zeer goed en geslaagd voor deze test. Hij durft te voetballen en ja soms liep dat net goed af maar hij heeft nog niet zulke blunders gemaakt zoals De Ligt deed in zijn eerste wedstrijden.

Martinez is inderdaad soms druistig maar wint wel bijna elk duel. Is gewoon eenzelfde type als Tagliafico maar voetballend rustiger. Maar ook voor hem geldt, dat hij nieuw is. Hij heeft een enorme potentie en moet je gewoon laten staan.

Blind speelde gewoon goed. Of je deze Blind nu centraal achterin zet of op het middenveld, hij is nu het rustpunt. Ik vind hem juist nu (ook omdat het achterin helemaal niet verkeerd staat) de juiste man op de juiste plek als middenvelder. Zo rustig aan de bal en altijd vooruitdenkend.

En of het middenveld niet klopt is ook wat simpel gesteld. Ja beide tegendoelpunten stond het op het middenveld niet goed maar je speelt ook geen wedstrijden waarin je nul kansen tegen krijgt. Het was wel schrijnend dat Bisewar zo vrij stond maar dat vind ik ook een probleem van onderlinge organisatie. Van de achterhoede mag/moet je ook verwachten dat ze een middenvelder terug roepen of dat ze zelf doordekken. Van de andere kant ook niet heel gek dat zoiets gebeurd want het ook afstemming met elkaar.

Ziyech had ik ook gemengde gevoelens over. Soms echt goed soms bijzonder slecht (dom balverlies). In de eerste 5 minuten van de tweede helft geeft eigenlijk precies het beeld weer van zijn wedstrijd. Moet scoren en daarna lijdt hij 2 keer dom balverlies en schiet een keer terwijl het niet gaat. Dan moet hij doseren maar gaat dan forceren. Echter weer 5 minuten erna geeft hij die magistrale pass op Vd Beek, die net buitenspel stond...

Ik had hem ook eerder gewisseld.

Eens en heb ik ook al voor de wedstrijd gezegd dat Ajax daar het had moeten beslissen. Van de andere kant is 2-2 een uitstekend resultaat. Ik vond ze vooral het eerste half uur heel volwassen spelen en had het de wedstrijd helemaal onder controle. Alleen geeft het dat ook weer zo makkelijk weg. Over het algemeen was Ajax voetballend best aardig.

Ik zou deze startopstelling gewoon even laten staan. Al eerder gezegd dat het inpassen van Alvarez ook weer extra afstemming vergt en wie zegt mij dat hij significant beter is dan Schuurs nu.

Ik moet ook eerlijk zeggen, dat Paok me wat tegenviel. Veel ophef over die ploeg maar ik vond heel laf spelen en af en toe in de ruimte deden ze het behoorlijk. Moet je thuis kunnen pakken.

PostPosted: 07 Aug 2019 12:48 

renemar wrote:
Vertrekt Donny twee.
Ik zie het toch anders of heb een heel andere wedstrijd gezien. Ik vind het wel heel gemakkelijk van je om die spelers die je vooral al in twijfel trekt nu eruit te halen en weer 'fout' te beoordelen.

Schuurs: vele beamen, dat hij een flinke progressie heeft geboekt maar sommige zeggen ook terecht, dat hij in wedstrijden zoals gisteren er ook moet staan. Nou. Wat heeft ie fout gedaan? Ik vond hem zeer goed en geslaagd voor deze test. Hij durft te voetballen en ja soms liep dat net goed af maar hij heeft nog niet zulke blunders gemaakt zoals De Ligt deed in zijn eerste wedstrijden.

Martinez is inderdaad soms druistig maar wint wel bijna elk duel. Is gewoon eenzelfde type als Tagliafico maar voetballend rustiger. Maar ook voor hem geldt, dat hij nieuw is. Hij heeft een enorme potentie en moet je gewoon laten staan.

Blind speelde gewoon goed. Of je deze Blind nu centraal achterin zet of op het middenveld, hij is nu het rustpunt. Ik vind hem juist nu (ook omdat het achterin helemaal niet verkeerd staat) de juiste man op de juiste plek als middenvelder. Zo rustig aan de bal en altijd vooruitdenkend.

En of het middenveld niet klopt is ook wat simpel gesteld. Ja beide tegendoelpunten stond het op het middenveld niet goed maar je speelt ook geen wedstrijden waarin je nul kansen tegen krijgt. Het was wel schrijnend dat Bisewar zo vrij stond maar dat vind ik ook een probleem van onderlinge organisatie. Van de achterhoede mag/moet je ook verwachten dat ze een middenvelder terug roepen of dat ze zelf doordekken. Van de andere kant ook niet heel gek dat zoiets gebeurd want het ook afstemming met elkaar.

Ziyech had ik ook gemengde gevoelens over. Soms echt goed soms bijzonder slecht (dom balverlies). In de eerste 5 minuten van de tweede helft geeft eigenlijk precies het beeld weer van zijn wedstrijd. Moet scoren en daarna lijdt hij 2 keer dom balverlies en schiet een keer terwijl het niet gaat. Dan moet hij doseren maar gaat dan forceren. Echter weer 5 minuten erna geeft hij die magistrale pass op Vd Beek, die net buitenspel stond...

Ik had hem ook eerder gewisseld.

Eens en heb ik ook al voor de wedstrijd gezegd dat Ajax daar het had moeten beslissen. Van de andere kant is 2-2 een uitstekend resultaat. Ik vond ze vooral het eerste half uur heel volwassen spelen en had het de wedstrijd helemaal onder controle. Alleen geeft het dat ook weer zo makkelijk weg. Over het algemeen was Ajax voetballend best aardig.

Ik zou deze startopstelling gewoon even laten staan. Al eerder gezegd dat het inpassen van Alvarez ook weer extra afstemming vergt en wie zegt mij dat hij significant beter is dan Schuurs nu.

Ik moet ook eerlijk zeggen, dat Paok me wat tegenviel. Veel ophef over die ploeg maar ik vond heel laf spelen en af en toe in de ruimte deden ze het behoorlijk. Moet je thuis kunnen pakken.
Zitten we op veel punten niet op een lijn. Kan.
Ik denk dat Blind en Alvarez uiteindelijk de CV's worden. Zeker als Pröpper komt. Dan is die het rustpunt op het middenveld en kan Blind de achterste linie organiseren. Zeker is Blind goed op het middenveld, maar achterin ook. En ik vind hem daar meer nodig. Dan heeft hij het hele veld voor zich. Ik kijk verder dan de individuele speler, ook naar wat het beste voor het team is.

PostPosted: 07 Aug 2019 14:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ze konden het de 2e helft wel, je gaat mij niet vertellen dat het door kwaliteiten kwam, Ajax was gewoon nonchalant en ging uit positie lopen, met namen Mazraoui stond tussen minuut 25-45 veels te diep.
2e helft hebben ze het omgezet en ging Blind veelvuldig tussen de centrale verdedigers inspelen in de opbouw en zakte Mazraoui veelal uit, waardoor je een totaal andere opbouw kreeg, en niet zoveel lange ballen meer werden gespeeld.
2e helft hebben we geen kans meer weg gegeven, daarnaast hadden we de 2e helft gewoon moeten winnen.
Extra pijnlijk als je het ziet, wat als we gewoon 100% de 90 minuten gedisciplineerd hadden gespeeld, dan weet ik zeker dat we met 0-2 gewoon het veld waren afgestapt.

PostPosted: 07 Aug 2019 15:45 
Erelid

renemar wrote:
Zitten we op veel punten niet op een lijn. Kan.
Dat kan ook
Ik denk dat Blind en Alvarez uiteindelijk de CV's worden. Zeker als Pröpper komt. Dan is die het rustpunt op het middenveld en kan Blind de achterste linie organiseren. Zeker is Blind goed op het middenveld, maar achterin ook. En ik vind hem daar meer nodig. Dan heeft hij het hele veld voor zich. Ik kijk verder dan de individuele speler, ook naar wat het beste voor het team is.
Ik denk juist dat Propper niet komt omdat ze met Blind eenzelfde type hebben. Alvarez is alsnog gekomen om achterin te versterken zodat Blind ten alle tijden op het middenveld blijft spelen.

Hetzelfde geldt voor Mazraoui. Mede door de enorme progressie van Dest en het feit, dat Ajax Veltman niet wil laten gaan, kan Mazraoui zich ook richten op het middenveld.

Wat ook meespeelt in deze dat Martinez het gewoon goed doet.

Ik denk juist dat dit de achterliggende gedachte is en Propper niet meer komt.

Vorig jaar het gros van de wedstrijden gespeeld met Eiting (eerste maanden), Schone, De Jong en Beek. Met soms geen Schone maar bv Neres erbij.

Dit jaar met Blind, Mazraoui, Marin en Beek (of vervanger).

Gisteren had Ajax 75 minuten lang controle over de wedstrijd maar door persoonlijke fouten, geef je 2 doelpunten weg. Hoe kan Bisewar zo vogelvrij staan waar de 1-1 uit komt?
Is een beetje indentiek aan vorig seizoen toen heel Ajax voorin stond bij een vrije trap in die wedstrijd tegen Spurs.

Mazraoui blijft een goede voetballer maar of die nu het zoveel beter deed dan Marin de laatste wedstrijden vond ik ook niet.

PostPosted: 07 Aug 2019 16:00 

Dat eerste doelpunt van Paok is precies waarom ik vind dat Blind LCV moet spelen. Die enorme ruimte voor Biseswar zie je niet als je als middenvelder de tegenstander wil opjagen maar wel als CV. Dan zie je dat gat en kun je dat repareren. Schuurs ziet dat niet en/of kan de verdediging niet organiseren. Martinez blijkbaar ook niet.
Als je een tegenstander opjaagt moet dat collectief gebeuren. De ruimtes tussen de linies moeten klein blijven. Als ook maar een speler niet meedoet vallen er gaten zoals gisteren. Van achteruit heb je een veel beter overzicht. Sluit Blind als middenvelder aan en onze CV's blijven hangen heb je een enorm probleem. Blind heeft geen ogen achter zijn hoofd. De CV's moeten dat zien en anticiperen.
Omdat Blind achterin net zo goed functioneert als op het middenveld en als LCV wel met het voordeel heeft dat hij het hele speelveld voor zich heeft, de intelligentie en spelinzicht heeft, organiseren kan, spelers op hun plaats kan zetten is hij daar van meer waarde dan op het middenveld. De problemen daar moeten anders worden opgelost.

PostPosted: 07 Aug 2019 16:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Die 1-1 was gewoon een fout van Mazraoui die op de totaal verkeerde plek staat, toch?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00