Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 11  Next
Author Message
PostPosted: 15 Jul 2019 13:35 

Gisteren heb ik toch wel een hele interessante wedstrijd gezien. Je ziet dat Promes de dreiging heeft, maar nog ritme en vastigheid mist. Voor Marin geldt eigenlijk hetzelfde. Als die jongens een aantal oefenpotten en de JC schaal hebben gespeeld dan lijken zij als basisspeler klaar voor de competitiestart. Dolberg oogt in ieder geval gretig. Verder trekt Blind, ondanks het vertrek van De Ligt, de lijn van vorig seizoen als zeer stabiele factor waar je op kan bouwen door.

Schuurs en Eiting kloppen nadrukkelijk op de deur, maar daar zit ook meteen het probleem. Het is maar de vraag of zij klaar zijn om daadwerkelijk als basisspeler of eerste back-up te kunnen fungeren. Eiting zou prima afgewisseld kunnen worden met Schöne, want een intelligente speler met veel voetballend vermogen is het zeker. Echter, de dribbel en verdedigende intelligentie van een De Jong ontbreken waardoor het middenveld samen met passer Marin naast zich wellicht wel erg statisch wordt. Schuurs was gisteren uitstekend en heeft echt stappen gemaakt, maar het is maar de vraag hoe hij zich staande zal houden tegen de grotere clubs. Een verhuur aan bijv. Willem II en daarmee een volledig Eredivisie seizoen zou ideaal zijn, maar daarmee kom je meteen bij het grote probleem: Ajax mist lengte achterin. Met Veltman, Blind, Pierie, Magallan en Martinez heb je alleen maar cv's tussen 1.78 en 1.82. In de Champions League en nationale topwedstrijden ga je het daar niet mee redden.Fysieke cv's als Alvarez en Schuurs zijn gewoon hard nodig.

Verder heb je met Dest en Noa Lang twee jongens die echt wel aan hun minuten gaan komen dit seizoen. Zij zijn mij in de voorbereiding echt opgevallen en lijken in tegenstelling tot jongens als De Wit, Kristensen en Ekkelenkamp wel echt basisspeler potentie te hebben. De Wit zou ik of direct verkopen of eerst een jaar verhuren en dan verkopen. Ekkelenkamp zal mondjesmaat minuten gaan maken, maar toch vooral in Jong moeten laten zien dat hij de stap kan maken. Tot nu toe heb ik er weinig vertrouwen in. Tot slot moet je jongens als Kristensen en Labyad deze zomer slijten want daar schort het gewoon aan kwaliteit en/of zelfvertrouwen.

Last edited by Yoran on 15 Jul 2019 18:00, edited 2 times in total.

PostPosted: 15 Jul 2019 17:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Yoran wrote:
Gisteren heb ik toch wel een hele interessante wedstrijd gezien. Je ziet dat Promes de dreiging heeft, maar nog ritme en vastigheid mist. Voor Marin geldt eigenlijk hetzelfde. Als die jongens een aantal oefenpotten en de JC schaal hebben gespeeld dan lijken zij als basisspeler klaar voor de competitiestart. Dolberg oogt in ieder geval gretig. Verder trekt Blind, ondanks het vertrek van De Ligt, de lijn van vorig seizoen als zeer stabiele factor waar je op kan bouwen door.

Schuurs en Eiting kloppen nadrukkelijk op de deur, maar daar zit ook meteen het probleem. Het is maar de vraag of zij klaar zijn om daadwerkelijk als basisspeler of eerste back-up te kunnen fungeren. Eiting zou prima afgewisseld kunnen worden met Schöne, want een intelligente speler met veel voetballend vermogen is het zeker. Echter, de dribbel en verdedigende intelligentie van een De Jong ontbreken bij beide spelers waardoor het middenveld samen met passer Marin naast zich wellicht wel erg statisch wordt. Schuurs was gisteren uitstekend en heeft echt stappen gemaakt, maar het is maar de vraag hoe hij zich staande zal houden tegen de grotere clubs. Een verhuur aan bijv. Willem II en daarmee een volledig Eredivisie seizoen zou ideaal zijn, maar daarmee kom je meteen bij het grote probleem: Ajax mist lengte achterin. Met Veltman, Blind, Pierie, Magallan en Martinez heb je alleen maar cv's tussen 1.78 en 1.82. In de Champions League en nationale topwedstrijden ga je het daar gewoon niet mee redden, dus fysieke cv's als Alvarez en Schuurs zijn gewoon hard nodig.

Verder heb je met Dest en Noa Lang twee jongens die echt wel aan hun minuten gaan komen dit seizoen. Zij zijn mij in de voorbereiding echt opgevallen en lijken in tegenstelling tot jongens als De Wit, Kristensen en Ekkelenkamp wel echt basisspeler potentie te hebben. De Wit zou ik of direct verkopen of eerst een jaar verhuren en dan verkopen. Ekkelenkamp zal mondjesmaat minuten gaan maken, maar toch vooral in Jong moeten laten zien dat hij de stap kan maken. Tot nu toe heb ik er weinig vertrouwen in. Tot slot moet je jongens als Kristensen en Labyad deze zomer slijten want daar schort het gewoon aan kwaliteit en/of zelfvertrouwen.
Spot on! Precies dezelfde kijk op gister en de 'gevallen' Schuurs en Eiting. 2 jongens met de potentie, maar waar ook de vraag van is: Ga je daar de halve finale CL mee kunnen halen?

Spannende weken voor die jongens ook! Heel benieuwd naar de wedstrijd donderdag tegen Watford.

Maar ik ben het met Ten Hag eens: Dit team is al verder dan waar het elftal vorig jaar was.

PostPosted: 15 Jul 2019 18:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Spot on! Precies dezelfde kijk op gister en de 'gevallen' Schuurs en Eiting. 2 jongens met de potentie, maar waar ook de vraag van is: Ga je daar de halve finale CL mee kunnen halen?
En welke garantie heb je als bv De Ligt en De Jong nog waren gebleven? Ik overdrijf een beetje maar elk jaar halve finale CL halen is een mooie uitdaging en doelstelling maar niet te realiseren omdat je elk jaar "leeg" gekocht wordt. Natuurlijk zijn De Ligt en De jong exceptionele talenten maar afgelopen jaar zie ik niet als standaard.

Doelstelling blijft overwinteren en op zich is dat al een prestatie als je de selectie van dit moment bekijkt.

PostPosted: 15 Jul 2019 19:23 

Eiting en Schuurs moeten ook de kans krijgen om goed genoeg te worden voor de 'halve finale CL'. Alhoewel dat voor Ajax geen realistische meetlat is naar mijn idee, maar ik begrijp wat je bedoelt.

PostPosted: 16 Jul 2019 10:00 

De halve finale Champions League is een mooi streven maar geen realistisch doel. Vorig jaar was prachtig om mee te maken, maar geen realistisch doel. Schuurs en Eiting zullen je dat ook (nog) niet brengen. Ook Frenkie en De Ligt hadden een jaartje nodig voordat zij het team echt konden dragen en dat zijn dan de echte exceptionele talenten.

Het realistische doel moet zijn om kampioen te worden van Nederland en structureel te overwinteren in de Champions League. Langs die meetlat moeten Schuurs en Eiting gelegd worden om te bepalen of zij dit seizoen basismateriaal zijn. In de voorbereiding hebben ze in ieder geval laten zien dat zij serieuze stappen hebben gemaakt en in de buurt komen van het gewenste niveau.

PostPosted: 16 Jul 2019 10:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Yoran wrote:
De halve finale Champions League is een mooi streven maar geen realistisch doel. Vorig jaar was prachtig om mee te maken, maar geen realistisch doel. Schuurs en Eiting zullen je dat ook (nog) niet brengen. Ook Frenkie en De Ligt hadden een jaartje nodig voordat zij het team echt konden dragen en dat zijn dan de echte exceptionele talenten.

Het realistische doel moet zijn om kampioen te worden van Nederland en structureel te overwinteren in de Champions League. Langs die meetlat moeten Schuurs en Eiting gelegd worden om te bepalen of zij dit seizoen basismateriaal zijn. In de voorbereiding hebben ze in ieder geval laten zien dat zij serieuze stappen hebben gemaakt en in de buurt komen van het gewenste niveau.
Eens, al denk ik dat Eiting verder is dan Schuurs. Al ben ik wel aangenaam verrast door wat hij laat zien momenteel.

PostPosted: 16 Jul 2019 11:19 

Yoran wrote:

Wat mij betreft is Eiting een vraagteken. Schuurs absoluut niet. En dan bedoel ik dat hij geen basismateriaal is/wordt.

PostPosted: 16 Jul 2019 12:45 

renemar wrote:
Wat mij betreft is Eiting een vraagteken. Schuurs absoluut niet. En dan bedoel ik dat hij geen basismateriaal is/wordt.

Laten we niet vergeten dat Schuurs pas 19 jaar is hé. Bijna twee jaar jonger dan Eiting. Ik ben het met je eens dat het op dit moment te riskant is om op basis van een goede voorbereiding het seizoen met Schuurs te starten, maar ik denk zeker dat hij volgend seizoen wel van dat niveau kan zijn. Een jaartje verhuur in de Eredivisie zou daarom ideaal zijn. Deze jongen moet je nog zeker één á twee jaar de tijd geven voordat je hem definitief afschrijft.

PostPosted: 18 Jul 2019 14:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Benieuwd naar vandaag: 18:00 Ajax - Watford FC.

PostPosted: 18 Jul 2019 14:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Benieuwd naar vandaag: 18:00 Ajax - Watford FC.
Chat?

PostPosted: 18 Jul 2019 14:59 
Beheerder

Je kunt altijd chatten, maar ik ga nog niet. Pas vanaf AJAX - psv (JC Schaal). :smileajax:

PostPosted: 18 Jul 2019 15:00 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben aan het werk, dus kan helaas niet in de chat. Maar je kan altijd kijken of er mensen aanwezig zijn.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:31 

343 wrote:
Je kunt altijd chatten, maar ik ga nog niet. Pas vanaf AJAX - psv (JC Schaal). :smileajax:
Fair enough. Zou je de link van de chat kunnen geven. Normaal pak ik een oud wedstrijdtopic, maar die lijken weg.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:36 
Beheerder

DeRuit wrote:
343 wrote:
Fair enough. Zou je de link van de chat kunnen geven. Normaal pak ik een oud wedstrijdtopic, maar die lijken weg.
Staat gewoon op de voorpagina Ajaxinside.nl onder forum (live chat).

PostPosted: 18 Jul 2019 16:40 

343 wrote:
DeRuit wrote:
343 wrote:
Staat gewoon op de voorpagina Ajaxinside.nl onder forum (live chat).
Dankje. Zo leer je elke dag weer bij.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Kotarski: Veltman Schuurs Blind Dest: Schone Vd Beek Marin: Tadic Dolberg Promes
Dat is de opstelling voor zo meteen, waarom geen Varela? En waarom geen Martinez?

PostPosted: 18 Jul 2019 16:52 

Morfe0 wrote:
Kotarski: Veltman Schuurs Blind Dest: Schone Vd Beek Marin: Tadic Dolberg Promes
Dat is de opstelling voor zo meteen, waarom geen Varela? En waarom geen Martinez?
Martinez zal dan nog wel niet helemaal hersteld zijn. Scherpen heeft laatst bij JA een wedstrijd gekeept en Varela al een hele met Ajax1. Kotarski moet ook zijn minuten maken om goed aan het seizoen te beginnen.

PostPosted: 18 Jul 2019 16:55 
Erelid

Waar is Eiting?

PostPosted: 18 Jul 2019 17:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Daar gaan we weer met Schone....

PostPosted: 18 Jul 2019 18:14 

Ajax de bovenliggende partij. Alleen Kotarski nu twee keer niet super met uitspelen.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:24 

Bij het kort uitspelen door Kotarski komt Ajax er met hard drukzetten van Watford niet altijd (goed) uit nog.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:31 

Had 1 - 0 moeten staan, maar Promes kan het helaas niet afmaken. Wel corner.

Verder Schuurs erg goed.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:40 

0-1 door Gray.

Penalty veroorzaakt door (aangeschoten) hands van Dest.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Wat is nou de gedachte achter het spel tegen Watford? Je ziet Promes totaal niet als linksbuiten spelen. Hij staat de hele tijd centraal. Dus hij komt het middenveld in of hij staat naast Dolberg. Als je dan ook nog Van de Beek hebt die daar in de buurt komt dan elimineer je gewoon je eigen spits. Die is totaal niet aanspeelbaar en kan er zelf niks aan doen.

En wie moet op links alles verzinnen? Jongeling Dest die eigenlijk rechtsachter hoort te staan. Waar je bovendien verwacht dat juist aan de kant van Tadic de back eroverheen komt blijft het daar angstvallig stil.

Het centrum is overvol en er is geen diepgang.

In 45 minuten tijd 1 kans gecreëerd met Tadic die de bal gaf op Promes.

Marin met veel onzorgvuldige passes. Daarnaast looptempo overgenomen van Lasse.
Schuurs deed het goed aan de bal en met de rugdekking. Maar ja ik vind niet dat hij in deze oefenpotjes echt getest is. Hij hoort wel de voorkeur te krijgen boven Magallan.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Dest en Schuurs weer erg goed, ik zet hem uit als er weer 11 wissels komen..

maar een beet're club dan deze is er niet!

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 11  Next

All times are UTC+02:00