Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next
Author Message
PostPosted: 18 Jul 2019 18:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk koopt AJAX nog een creatieve speler.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:55 

Vrijwel geen creativiteit. Promes valt tot nu toe tegen. Had ook moeten scoren. Als ik hem zo zie denk ik dat Babel een veel betere aanwinst zou zijn geweest.
Marin redelijk. Soms vind ik de aanname matig, zoals bij de eerste vrije trap van Watford die net over ging. Vind hem eigenlijk zelfde type speler als Schöne.
Schuurs doet het weer goed. Dest idem.
Dolberg weer slecht. Onzichtbaar. Hij is naar eigen zeggen nu pas 100% fit maar ik zie vooralsnog geen verschil met vorig seizoen toen hij blijkbaar niet fit was.
Ben bang dat het niets meer gaat worden.
Ik hoop dat op het middenveld nig een creatieve speler gehaald wordt.

Last edited by renemar on 18 Jul 2019 18:57, edited 1 time in total.

PostPosted: 18 Jul 2019 18:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
343 wrote:
Nog meer kopen? Ziyech en Neres zijn ook creatief he..
Eiting en Mazraoui zijn ook creatiever dan Schone...

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 18 Jul 2019 18:58 
Erelid

renemar wrote:
Vrijwel geen creativiteit. Promes valt tot nu toe tegen. Had ook moeten scoren. Als ik hem zo zie denk ik dat Babel een veel betere aanwinst zou zijn geweest.
Marin redelijk. Soms vind ik de aanname matig, zoals bij de eerste vrije trap van Watford die net over ging. Vind hem eigenlijk zelfde type speler als Schöne.
Schuurs doet het weer goed. Dolberg weer slecht. Onzichtbaar. Hij is naar eigen zeggen nu pas 100% fit maar ik zie vooralsnog geen verschil met vorig seizoen toen hij blijkbaar niet fit was.
Dolberg weer slecht? Speelde vorige wedstrijd nog goed. En er zijn 5 overtredingen op hem gemaakt, waaruit gevaarlijke vrije trappen kwamen. We missen nu creativiteit, maar we missen ook nog 5(6) basisspelers.

PostPosted: 18 Jul 2019 19:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Abruzzi wrote:
343 wrote:
Nog meer kopen? Ziyech en Neres zijn ook creatief he..
Eiting en Mazraoui zijn ook creatiever dan Schone...
Spelen Ziyech en Neres komend seizoen nog voor Ajax dan? Daarbij vind ik Ziyech heel creatief, maar Neres niet bijzonder. Niet meer dan een Van de Beek of Tadic. Schöne en Eiting/Mazraoui is ook redelijk om het even. Dat gaat het grote verschil ook niet maken.

Marin vind ik vooralsnog ook een 'grijze speler'. Beetje vlees noch vis. Weet nog niet zo goed wat zijn kwaliteiten nu zijn. Heeft ze in het Ajaxshirt nog niet laten zien in ieder geval.

PostPosted: 18 Jul 2019 19:05 
Beheerder

Inderdaad. Ziyech en De Jong zijn/waren in mijn ogen het creatieve brein die zorgden voor de verrassing, die de creatieve lijnen uitzetten. Kan echt nog wel zo'n speler bij.

Wissels; Eiting voor Schone. Magallan voor Blind. Ekkelenkamp voor Marin.

PostPosted: 18 Jul 2019 19:57 
Beheerder

2-1 winst voor AJAX.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=355516

Leuk dat Schuurs zich liet zien. Nog wel iets te weinig verrassing in het spel, maar positief dat de talenten op de deur kloppen. Hopelijk kan AJAX snel nog wat overbodige spelers lozen.

PostPosted: 18 Jul 2019 19:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het tempo ligt te laag bij spelers als Schone, Eiting, Marin.... Vrij aannemelijk dat minstens 2 van deze spelers binnenkort in de basis staan. Zorgwekkend.

PostPosted: 18 Jul 2019 20:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Jerome wrote:
Het tempo ligt te laag bij spelers als Schone, Eiting, Marin.... Vrij aannemelijk dat minstens 2 van deze spelers binnenkort in de basis staan. Zorgwekkend.
Het contrast met De Jong is groot. En dat er een verschil in niveau zou zijn was duidelijk, niemand kan De Jong vervangen. Een speler met unieke kwaliteiten. Maar dat je met de trage Marin, Eiting en Schöne straks moet gaan spelen gaat op voorhand al zorgen voor frustrerende en stroperige wedstrijden. Kunnen Alvarez, Blind of Schuurs nog zo'n fijne inspeelpass hebben, als het middenveld er (te) weinig mee doet schiet je er niets mee op. We hebben een spelversneller nodig. Een katalysator. Geen spelers die 'leuk meedraaien' zoals de eerder genoemde namen. Waarbij ik Marin nog wel de tijd wil geven natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat het ineens een ander type speler gaat worden. Hooguit dat hij naar een hoger niveau toegroeit.

PostPosted: 18 Jul 2019 20:23 

Abruzzi wrote:
renemar wrote:
Schuurs doet het weer goed. Dolberg weer slecht. Onzichtbaar. Hij is naar eigen zeggen nu pas 100% fit maar ik zie vooralsnog geen verschil met vorig seizoen toen hij blijkbaar niet fit was.
Dolberg weer slecht? Speelde vorige wedstrijd nog goed. En er zijn 5 overtredingen op hem gemaakt, waaruit gevaarlijke vrije trappen kwamen. We missen nu creativiteit, maar we missen ook nog 5(6) basisspelers.
Dolberg speelt al bijna 2 jaar ondermaats. En daar zit inderdaad wel eens een betere wedstrijd tussen.
Van die basisspelers is alleen Ziyech creatief. Of vind jij Onana, Mazraoui, Tagliafico en Neres creatief?

PostPosted: 18 Jul 2019 20:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Jerome wrote:
Het contrast met De Jong is groot. En dat er een verschil in niveau zou zijn was duidelijk, niemand kan De Jong vervangen. Een speler met unieke kwaliteiten. Maar dat je met de trage Marin, Eiting en Schöne straks moet gaan spelen gaat op voorhand al zorgen voor frustrerende en stroperige wedstrijden. Kunnen Alvarez, Blind of Schuurs nog zo'n fijne inspeelpass hebben, als het middenveld er (te) weinig mee doet schiet je er niets mee op. We hebben een spelversneller nodig. Een katalysator. Geen spelers die 'leuk meedraaien' zoals de eerder genoemde namen. Waarbij ik Marin nog wel de tijd wil geven natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat het ineens een ander type speler gaat worden. Hooguit dat hij naar een hoger niveau toegroeit.
100% mee eens. Had ook op meer power gehoopt bij Marin. Vooral vanwege de vergelijking met Gerrard. Maar is meer een passer en spelverlegger dan echt een versneller. Daar moet echt nog wel iets gebeuren. Je zou bijna denken aan Dest op een middenveld positie, want daar zit een versnelling in...

Schuurs en Dest ook echt positief weer. Timber ook, niet alleen door z'n goal. Gravenberch wat ongelukkig, maar kan je wel aan zien dat talentvol is. Lang zie je daar ook flarden van.

PostPosted: 18 Jul 2019 23:04 

De grootste aanwinsten komen vooralsnog uit de jeugdopleiding, niet van de aangetrokken spelers. Dest, Schuurs, Lang vallen positief op.

Magallan, Pierie, Marin en Promes vallen vooralsnog allen een beetje tegen .

PostPosted: 19 Jul 2019 02:49 
Erelid

Vond alle controlerende middenvelders ook wat tegenvallen vandaag. Maar kunnen we nog om Dest heen!? Wat is die man goed zeg. En Mazraoui op 6 ben ik ook zeker een voorstander van.

PostPosted: 19 Jul 2019 08:10 

Abruzzi wrote:
Vond alle controlerende middenvelders ook wat tegenvallen vandaag. Maar kunnen we nog om Dest heen!? Wat is die man goed zeg. En Mazraoui op 6 ben ik ook zeker een voorstander van.
Terechte vraag! Dest brengt zoveel dynamiek in het spel dat je dat inderdaad bijna niet kan..

Zou me niet verbazen als Ten Hag het gaat proberen met Mazraoui naast Marin / Eiting en dan Dest op rechtsback.

PostPosted: 19 Jul 2019 09:00 

Dest is imo onze beste RB. In eerste instantie zou je zeggen laat hem nog een jaar bij Jong AJAX spelen maar als je hem nu ziet denk ik daar anders over. Ik vind Dest verdedigend beter dan Nous. Dest heeft alles wat een moderne back moet hebben. Snel, fel, technisch goed, goede voorzet, dynamisch en een prima mentaliteit. Nous is imo ietwat sierlijker. Die zou zich mss. op het middenveld (is eigenlijke ook een middenvelder) moeten richten.
Promes valt mij tegen tot nu toe. Ik vond Lang gisteren beter invallen.
Marin is imo hetzelfde type voetballer als Schöne. Soms met matige aannames. Is een beetje aan het zoeken wat ook logisch is. Kleurloos.
Pierie vind ik ook matig.
Magallan gisteren weer sober maar wel de eerste keer waarvan ik zeg een voldoende.

PostPosted: 19 Jul 2019 09:18 

Rechterkant vond ik echt heel matig. Veltman geen diepgang, gewoon degelijk zoals altijd. Handig in wedstrijden waar je meer defensieve zekerheid nodig hebt, maar niet in zulke wedstrijden. Schone is echt klaar nu. Tadic houdt het veld ook niet breed en trekt alleen maar logischerwijs naar binnen, daarachter gebeurt niks. Dat moet echt anders. Backs horen een veel intensievere rol te krijgen imo (zeker als 2 middenvelders achter Donny blijven hangen). Dan krijg je meer mogelijkheden tot combinaties en diepgang voorin.

PostPosted: 19 Jul 2019 09:23 

Jerome wrote:
100% mee eens. Had ook op meer power gehoopt bij Marin. Vooral vanwege de vergelijking met Gerrard. Maar is meer een passer en spelverlegger dan echt een versneller. Daar moet echt nog wel iets gebeuren.
Die kwaliteiten zou hij wel moeten bezitten. Bij Standard werd hij net zoals Frenkie als uitzakkende middenvelder gebruikt, om vervolgens bij te sluiten. Was vaak binnen mum van tijd rond de 16 van de tegenstander te vinden. (Ook niet voor niets dat hij redelijk wat scoorde en assists gaf.)

Voor zo'n nieuweling lijkt het me ook niet raar dat hij nog met de handrem erop speelt ipv vol opportunisme spelelementen van Ajax negeert. Je weet ook niet welke opdracht Ten Hag hem meegeeft.

PostPosted: 19 Jul 2019 09:37 

Snake wrote:

100% mee eens. Had ook op meer power gehoopt bij Marin. Vooral vanwege de vergelijking met Gerrard. Maar is meer een passer en spelverlegger dan echt een versneller. Daar moet echt nog wel iets gebeuren.
Die kwaliteiten zou hij wel moeten bezitten. Bij Standard werd hij net zoals Frenkie als uitzakkende middenvelder gebruikt, om vervolgens bij te sluiten. Was vaak binnen mum van tijd rond de 16 van de tegenstander te vinden. (Ook niet voor niets dat hij redelijk wat scoorde en assists gaf.)

Voor zo'n nieuweling lijkt het me ook niet raar dat hij nog met de handrem erop speelt ipv vol opportunisme spelelementen van Ajax negeert. Je weet ook niet welke opdracht Ten Hag hem meegeeft.
Let's hope so. Complementariteit is nu nog ver te zoeken. Echt nog flink wat puzzelstukjes die op hun plek moeten vallen.

Dat is tegelijkertijd ook weer het nadeel van de multifunctionaliteit van Mazraoui, Blind, Alvarez maar Tadic, v/d Beek en Ziyech ook: Je hebt zoveel mogelijkheden tot schuiven nog, dat het best wel eens even kan duren voor het elftal goed in elkaar valt.

PostPosted: 19 Jul 2019 11:16 

We hebben enorm veel opties inderdaad. Alleen maar leuk.

Wie weet staan tegen de kerst Blind en Mazraoui op het middenveld. En Schuurs en Alvarez of Martinez samen achterin.

PostPosted: 19 Jul 2019 11:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind, dat Schuurs zich heel positief ontwikkelt alleen zie ik in Schuurs eenzelfde soort verdediger als Blind. Mijn vraag is of die 2 complementair aan elkaar zijn.

Ik blijf het middenveld de zwakste linie vinden op dit moment. Grote vraag blijft natuurlijk wat er gebeurd wat er met Ziyech en Neres gaat gebeuren maar het belangrijkste verschil wordt in mijn ogen, dat je de eerste creativiteit op het middenveld kwijt bent. Ziyech kan op 10 maar alle aanvallen begonnen vorig jaar met de driehoek De Ligt, De Jong en Blind. Marin, Eiting, Schone en Schuurs is natuurlijk van andere orde. Logisch ook.

Mij lijkt het logischer, dat je hier nog een type De Jong nodig hebt. Propper is in mijn ogen de ideale aankoop op dit moment. Nog boven Alvarez of Bergwijn.

PostPosted: 19 Jul 2019 12:18 

Dit middenveld lijkt me anders ijzersterk:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Schuurs - Mazraoui
Onana

Zou uberhaupt een prima opstelling zijn in mijn ogen. Iedereen speelt op zijn beste positie en daarmee in zijn kracht. Ook vrij complementair, bijvoorbeeld met Schuurs en Martinez centraal achterin.

PostPosted: 19 Jul 2019 12:35 

Blind gaat achterin centraal niet weg. En terecht. Ik vind het middenveld ook een probleem. Marin, Schöne en Eiting vind ik een beetje dezelfde types. Een van die 3 zou ik laten spelen. Donny is een lopende speler die bediend moet worden. Wie is de creatieve man die Donny en de voorwaartse moet bedienen?
Of je speelt met een dubbele 6 met daarvoor een creatieve speler maar dat gaat dan weer ten koste van Donny.
Van de huidige selectie zouden Tadic en Ziyech op 10 kunnen. Beiden creatief maar dan moet je met een dubbele 6 spelen. Anders ben je veel te kwetsbaar bij balverlies. Ik zou Tadic trouwens als eerste optie voo rde spitspositie gebruiken. In Dolberg heb ik niet veel vertrouwen. Werkt wel harder dan voorheen maar je ziet aan alles dat hij niet goed in zijn vel zit. Matige aannames.

PostPosted: 19 Jul 2019 12:58 

renemar wrote:
Dest is imo onze beste RB. In eerste instantie zou je zeggen laat hem nog een jaar bij Jong AJAX spelen maar als je hem nu ziet denk ik daar anders over. Ik vind Dest verdedigend beter dan Nous. Dest heeft alles wat een moderne back moet hebben. Snel, fel, technisch goed, goede voorzet, dynamisch en een prima mentaliteit. Nous is imo ietwat sierlijker. Die zou zich mss. op het middenveld (is eigenlijke ook een middenvelder) moeten richten.
Marin is imo hetzelfde type voetballer als Schöne. Soms met matige aannames. Is een beetje aan het zoeken wat ook logisch is. Kleurloos.
Magallan gisteren weer sober maar wel de eerste keer waarvan ik zeg een voldoende.
Beoordeel je Dest nu wel voor de volle 100% op basis van deze oefenwedstrijden, maar bij Schuurs niet?
renemar wrote:
Speelt inderdaad goed. Neemt niet weg dat ik grote twijfels heb als de tegenstand groter wordt. Het is en blijft oefenvoetbal, ietwat vrijblijvend.
Duidelijk is in ieder geval dat hij Magallan achter zich laat. Is alleen de vraag of je hem niet moet verhuren als hij uiteindelijk tweede keus wordt achter bijv. Alvarez.
Hij kan imo beter wekelijks spelen dan op de bank zitten. Kan hij zich bij een goede club verder ontwikkelen kan hij daarna terugkomen.

PostPosted: 19 Jul 2019 13:44 

renemar wrote:
Blind gaat achterin centraal niet weg. En terecht. Ik vind het middenveld ook een probleem. Marin, Schöne en Eiting vind ik een beetje dezelfde types. Een van die 3 zou ik laten spelen. Donny is een lopende speler die bediend moet worden. Wie is de creatieve man die Donny en de voorwaartse moet bedienen?
Of je speelt met een dubbele 6 met daarvoor een creatieve speler maar dat gaat dan weer ten koste van Donny.
Van de huidige selectie zouden Tadic en Ziyech op 10 kunnen. Beiden creatief maar dan moet je met een dubbele 6 spelen. Anders ben je veel te kwetsbaar bij balverlies. Ik zou Tadic trouwens als eerste optie voo rde spitspositie gebruiken. In Dolberg heb ik niet veel vertrouwen. Werkt wel harder dan voorheen maar je ziet aan alles dat hij niet goed in zijn vel zit. Matige aannames.
Waarom niet dan? Als hij (zoals ik stel) mogelijk de ideale oplossing is voor het middenveld en we centraal achterin met Schuurs, Martinez en Alvarez meerdere goede opties lijken te hebben?

PostPosted: 19 Jul 2019 15:01 

Snake wrote:
renemar wrote:
Beoordeel je Dest nu wel voor de volle 100% op basis van deze oefenwedstrijden, maar bij Schuurs niet?
renemar wrote:
Speelt inderdaad goed. Neemt niet weg dat ik grote twijfels heb als de tegenstand groter wordt. Het is en blijft oefenvoetbal, ietwat vrijblijvend.
Duidelijk is in ieder geval dat hij Magallan achter zich laat. Is alleen de vraag of je hem niet moet verhuren als hij uiteindelijk tweede keus wordt achter bijv. Alvarez.
Hij kan imo beter wekelijks spelen dan op de bank zitten. Kan hij zich bij een goede club verder ontwikkelen kan hij daarna terugkomen.
Nee, Dest heb ik heel veel bij de jeugd gezien. Toen was het voor mij al duidelijk dat hij alles heeft wat een goede back moet hebben. Heeft ook vaker als vleugelspeler gespeeld. Daar heeft hij nu voordeel bij in zijn aanvallende acties.

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+02:00