Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 337 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 14  Next
Author Message
PostPosted: 19 Jul 2019 15:03 

de dominee wrote:
renemar wrote:
Blind gaat achterin centraal niet weg. En terecht. Ik vind het middenveld ook een probleem. Marin, Schöne en Eiting vind ik een beetje dezelfde types. Een van die 3 zou ik laten spelen. Donny is een lopende speler die bediend moet worden. Wie is de creatieve man die Donny en de voorwaartse moet bedienen?
Of je speelt met een dubbele 6 met daarvoor een creatieve speler maar dat gaat dan weer ten koste van Donny.
Van de huidige selectie zouden Tadic en Ziyech op 10 kunnen. Beiden creatief maar dan moet je met een dubbele 6 spelen. Anders ben je veel te kwetsbaar bij balverlies. Ik zou Tadic trouwens als eerste optie voo rde spitspositie gebruiken. In Dolberg heb ik niet veel vertrouwen. Werkt wel harder dan voorheen maar je ziet aan alles dat hij niet goed in zijn vel zit. Matige aannames.
Waarom niet dan? Als hij (zoals ik stel) mogelijk de ideale oplossing is voor het middenveld en we centraal achterin met Schuurs, Martinez en Alvarez meerdere goede opties lijken te hebben?
We zullen zien wat ten Hag gaat doen. Een heel nieuw centraal duo dat nog nooit samen heeft gespeeld moet je niet willen. Veel te gevaarlijk.

PostPosted: 19 Jul 2019 15:52 

Wat nou als het alternatief is dat je middenveld compleet uit balans is? Heb je liever een niet functioneel middenveld of een nieuw centrum wat op elkaar ingespeeld moet raken maar waarbij de spelers elkaar ogenschijnlijk complementeren?

PostPosted: 19 Jul 2019 15:53 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als blijkt dat Schuurs het goed doet dan kan je ook voor kiezen om Schuurs langs Blind, en Alvarez op het middenveld samen met Marin en Vd Beek.

PostPosted: 19 Jul 2019 16:01 

Morfe0 wrote:
Als blijkt dat Schuurs het goed doet dan kan je ook voor kiezen om Schuurs langs Blind, en Alvarez op het middenveld samen met Marin en Vd Beek.
Dat middenveld heeft echt veel te weinig creativiteit, worden saaie wedstrijden op die manier.

PostPosted: 19 Jul 2019 16:11 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Jodenzoon wrote:
Morfe0 wrote:
Dat middenveld heeft echt veel te weinig creativiteit, worden saaie wedstrijden op die manier.
Klopt het liefst heb ik Propper en nog bij maar die zie ik niet komen.

PostPosted: 19 Jul 2019 18:41 

de dominee wrote:
Wat nou als het alternatief is dat je middenveld compleet uit balans is? Heb je liever een niet functioneel middenveld of een nieuw centrum wat op elkaar ingespeeld moet raken maar waarbij de spelers elkaar ogenschijnlijk complementeren?
Je zegt het, ingespeeld raken. Hoeveel punten gaat dat kosten. Vooral achterin is een fout meteen gevaarlijk. Middenveld kun je evt. nog repareren met een aankoop. Als Alvarez komt is de achterhoede wel compleet.

PostPosted: 20 Jul 2019 00:05 

Geen punten. Wat een kul argument dat op elkaar ingespeeld raken punten gaat kosten. Waaruit blijkt dat?

PostPosted: 20 Jul 2019 08:40 

de dominee wrote:
Geen punten. Wat een kul argument dat op elkaar ingespeeld raken punten gaat kosten. Waaruit blijkt dat?
Leer nou eens lezen. Waar zeg ik dat we geen punten halen? Bovendien vraag ik hoeveel punten dat gaat kosten. Ik zeg niet "geen punten" en noem ook geen aantal. Is niks anders dan een vraag.
Waar puntverlies uit blijkt? Dat moet de toekomst uitwijzen maar het is toch niet gek te veronderstellen dat puntverlies op de loer kan liggen (mss. wel logisch is) als je op zulke vitale plekken gaat spelen met iemand die nog nooit op dat niveau gespeeld heeft en met iemand die er pas is.
Als je er blind van uitgaat dat puntverlies dan niet op de loer ligt ben je niet goed bij je hoofd.

PostPosted: 20 Jul 2019 09:36 

Geen punten is mijn antwoord op jouw vraag.

Daarnaast ligt eventueel puntverlies net zo goed op de loer wanneer je gaat spelen met een zwak middenveld wat niet in balans is. Die kans is even groot of groter in mijn ogen .

PostPosted: 20 Jul 2019 17:48 

de dominee wrote:
Geen punten is mijn antwoord op jouw vraag.

Daarnaast ligt eventueel puntverlies net zo goed op de loer wanneer je gaat spelen met een zwak middenveld wat niet in balans is. Die kans is even groot of groter in mijn ogen .
Ben ik niet met je eens. Ik zou ook niet spreken van een zwak middenveld. Ik vind het wel een beetje zoutloos, te weinig creativiteit.

PostPosted: 22 Jul 2019 13:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Line-up: Kotarski, Timber, Magallan, Botman, Pierie; Schöne, Ekkelenkamp, De Wit; Labyad, Huntelaar, Lang.

Schone gelukkig bij de wissels, live te zien op YouTube trouwens.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 22 Jul 2019 14:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Wat een ongelofelijke zaadstream, rukkwaliteit en een hoop pubers in die irritante chat. De shirtjes lijken ook veel te veel op elkaar. Wel weer een goal van Huntelaar, maar met het statische centrum Botman en Magallan wordt het huilen met ruimte in de rug. Pierie ook alweer een bal dom ingeleverd, ís geen linksback. Ik kijk het niet meer verder, doet pijn aan de ogen. Schöne bij de reserves een teken aan de wand. Eiting lijkt zich in de basis te spelen.

PostPosted: 22 Jul 2019 14:36 

Abruzzi wrote:
Line-up: Kotarski, Timber, Magallan, Botman, Pierie; Schöne, Ekkelenkamp, De Wit; Labyad, Huntelaar, Lang.

Dan kun je het morgen en zaterdag wel aardig invullen denk ik.

Varela
Veltman - Schuurs - Blind - Martinez/Dest
Marin - Eiting
Tadic - V/d Beek - Promes
Dolberg

Alvarez zal wel nog niet meteen spelen, maar zou volgens mij wel aardig fit moeten zijn.

PostPosted: 22 Jul 2019 14:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Abruzzi wrote:
We weten allemaal dat hij zich toch wel weer terugvecht. ;)

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jul 2019 14:55 
Erelid

Stormrage wrote:
Abruzzi wrote:
We weten allemaal dat hij zich toch wel weer terugvecht. ;)
Hoop het niet zeg, speelt ook erg matig weer vandaag.

PostPosted: 22 Jul 2019 16:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Dan kun je het morgen en zaterdag wel aardig invullen denk ik.

Varela
Veltman - Schuurs - Blind - Martinez/Dest
Marin - Eiting
Tadic - V/d Beek - Promes
Dolberg

Ja dit lijkt er wel op maar ik verschiet er niets van als Schone toch basis speelt ten koste van Eiting of Marin.
Alvarez zal wel nog niet meteen spelen, maar zou volgens mij wel aardig fit moeten zijn.
Fit is een groot woord. Heeft 1 week vakantie gehad na de Gold Cup na een lang seizoen. Sanchez is zo ook een keer genomen zonder vakantie maar het is en blijft een risisco. Indien Schuurs deze vorm houdt, zou ik nog even rustig aan doen met hem. Laat hem even acclimatiseren.

PostPosted: 22 Jul 2019 16:31 

Ben blijkbaar te vroeg afgehaakt. Na de 2-2 heb ik niet meer gekeken. Niet alleen de stream maar ook het voetbal deed pijn aan de ogen.
Van wat ik gezien heb was Noa Lang de beste. Huntelaar zoals normaal.
Pierie echt onbegrijpelijk slecht. Kotarski heeft hele slechte spelhervattingen. Vorig seizoen ook al, hij leert er niks van. De gebr. Timber doen het gewoon goed. Labyad en Magallan voegen bij de B ploeg al niks meer toe. Sterker, zeker Labyad gaat af.
Taylor is nog ingevallen. Leuk voor hem. Groot talent.

PostPosted: 22 Jul 2019 16:45 
Erelid

Lang was inderdaad verreweg de beste, zoveel dreiging en acties naar voren. Ik ben ook wel fan van de Timbers, zijn net 18 en voetballen goed mee en hebben een erg goed fysiek.
Labyad speelde voor zijn doen goed, maar het is alsnog veels te weinig. Mallagan speelde nog redelijk, maar Pierie valt zo zwaar tegen. Speelde hij bij Heerenveen ook zo? Kan het me haast niet voorstellen.

PostPosted: 22 Jul 2019 18:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Als ik de eerste tegengoal al zie dan begin ik al te huilen.

1:10 is dat een sprint van Magallan???? Ik begreep al vanaf het begin niet wat ze in hem zagen, maar dit is wel heel erg. En dan denk ik direct aan al die Ajax fans die zeiden: hij speelt in de basis bij Boca Juniors hoor. Dan kun je wel wat. Hahah

2:02 kijk naar Magallan. Wat ziet hij? Waar is hij mee bezig? Dit doet hij ALTIJD. Gewoon toekijken hoe het fout gaat. Ball watching. Heeft niks met verdedigen te maken. Weten jullie nog Magallan met zijn debuut in de Kuip tegen opa Van Persie. Hij was hem die dag elke keer kwijt. Dat was toch een incident? :lol:

2:49 fijne pass Magallan

4:05 met 1 ingooi ligt de hele verdediging open. Dankjewel Magallan.

Pierie Pierie ook zo'n mislukte Veltman. Met zijn praatjes dat hij niet voor de bank is gekomen. Geloof mij; die gaat de bank nog heel vaak zien. Zo'n jochie moet lekker bij AZ voetballen. Heeft zeker op korte termijn niks bij Ajax te zoeken. Men doet ook net alsof hij zo imponeerde bij Heerenveen. Man die verdediging was zo lek als een mandje. Lachwekkend gewoon.

Als straks die Bande na 16 maanden terugkeert in het veld is het feest helemaal compleet.

Het gaat ook allemaal om bakken met geld. Dat maakt het extra pijnlijk. Dat je een keer gokt op een jeugdspeler ok...(denk aan Kotarski, Jensen, Pereira etc.) maar dit... nee dit is geld overboord gooien. De scout die Magallan een positief rapport gaf mag direct op straat gezet worden.

Verder wil ik niet te negatief doen. Timbertjes, Lang... daar kijken we graag naar als Ajax fan. Het is een hele fijne gedachte dat je op dat basisniveau kan terugvallen.

PostPosted: 22 Jul 2019 18:32 
Erelid

Jerome wrote:
Als ik de eerste tegengoal al zie dan begin ik al te huilen.

1:10 is dat een sprint van Magallan???? Ik begreep al vanaf het begin niet wat ze in hem zagen, maar dit is wel heel erg. En dan denk ik direct aan al die Ajax fans die zeiden: hij speelt in de basis bij Boca Juniors hoor. Dan kun je wel wat. Hahah

2:02 kijk naar Magallan. Wat ziet hij? Waar is hij mee bezig? Dit doet hij ALTIJD. Gewoon toekijken hoe het fout gaat. Ball watching. Heeft niks met verdedigen te maken. Weten jullie nog Magallan met zijn debuut in de Kuip tegen opa Van Persie. Hij was hem die dag elke keer kwijt. Dat was toch een incident? :lol:

2:49 fijne pass Magallan

4:05 met 1 ingooi ligt de hele verdediging open. Dankjewel Magallan.

Pierie Pierie ook zo'n mislukte Veltman. Met zijn praatjes dat hij niet voor de bank is gekomen. Geloof mij; die gaat de bank nog heel vaak zien. Zo'n jochie moet lekker bij AZ voetballen. Heeft zeker op korte termijn niks bij Ajax te zoeken. Men doet ook net alsof hij zo imponeerde bij Heerenveen. Man die verdediging was zo lek als een mandje. Lachwekkend gewoon.

Als straks die Bande na 16 maanden terugkeert in het veld is het feest helemaal compleet.

Het gaat ook allemaal om bakken met geld. Dat maakt het extra pijnlijk. Dat je een keer gokt op een jeugdspeler ok...(denk aan Kotarski, Jensen, Pereira etc.) maar dit... nee dit is geld overboord gooien. De scout die Magallan een positief rapport gaf mag direct op straat gezet worden.

Verder wil ik niet te negatief doen. Timbertjes, Lang... daar kijken we graag naar als Ajax fan. Het is een hele fijne gedachte dat je op dat basisniveau kan terugvallen.
Het is een schandalige speler. Kan niet meer dit... Afgelopen, geen minuten meer geven en zijn zaakwaarnemer laten weten dat hij weg kan. En meteen dat Essel Sports laten weten dat we geen zaken meer doen. Die brengen alleen ellende binnen.

PostPosted: 22 Jul 2019 19:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
0-1 achter...

PostPosted: 22 Jul 2019 19:28 
Erelid

Die Dest. Wat een enorm goede speler is dat zeg. Kan niet meer lang duren voordat hij basismateriaal wordt.

PostPosted: 22 Jul 2019 19:49 
Erelid

Die Dest. Wat een enorm goede speler is dat zeg. Kan niet meer lang duren voordat hij basismateriaal wordt.
Niet normaal, Mazraoui lekker op.6 en Veltman back-up.
Voorderest is het echt slecht vandaag.

PostPosted: 22 Jul 2019 19:52 
Erelid

Abruzzi wrote:
Niet normaal, Mazraoui lekker op.6 en Veltman back-up.
Voorderest is het echt slecht vandaag.
Vind vooral Promes erg slecht. Alleen maar ruzie met de bal en daaropvolgend balverlies. Verdedigers degelijk. De rest behoorlijk onzichtbaar.

PostPosted: 22 Jul 2019 19:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Matige opbouw met Marin en Eiting. Tempo van niks ook. Sowieso heeft die Marin nog niks leuks laten zien. Veel tijd nodig aan de bal, matige passing. Ook geen versnelling aan de bal. Eiting is ook een 1 tempo speler dus ja... dat gaat heel wat minder worden allemaal.

Promes is nog geen speler voorbij gekomen. Veel kluitjesvoetbal op links. Terwijl rechts helemaal open ligt.

Dolberg krijgt wederom geen bal aangespeeld. Tadic amper gezien.

Dest positief, Schuurs ok, Van de Beek prima. Stel je voor dat je Blind achterin niet hebt. Dan heb je helemaal een dramatische opbouw.

Post new topic  Reply to topic  [ 337 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 14  Next

All times are UTC+02:00