Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next
Author Message
PostPosted: 22 Jul 2019 19:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Eiting en Marin op het middenveld gaat echt problematisch worden. Dat is echt by far niet goed genoeg. Heb daar nog weinig van gezien dat me tevreden stemt. Beide niet vast genoeg aan de bal, te onzuiver in de passing en te weinig intelligente passes naar voor. Qua duelkracht vind ik het ook niet al te best, met name Eiting heeft dat niet of nauwelijks. Marin heeft wel een leuke lange pass in de benen, maar in het korte en verfijnde werk komt hij tekort. Eiting is techisch wel aardig en als hij de tijd heeft passt hij wel vooruit, maar onder druk vind ik het niet indrukwekkend.

Voorhoede niet of nauwelijks gezien. Dolberg en Van de Beek begrepen elkaar niet, hebben totaal geen klik. Tadic krijgt weinig ballen op rechts. En Promes is slordig aan de bal, raakt hem vervolgens kwijt en maakt dan weer een stomme fout. Dat recept heeft zich al een paar keer herhaalt. Van de Beek de beste speler in offensief opzicht, wint duels en is actief.

Dest achterin weer sterk, prachtig om te zien. Die laat het keer op keer zien. Terecht dat hij weer in de basis staat en we daar geen Pierie of iets dergelijks zien. Ik sluit niet uit dat hij de voorkeur boven Veltman gaat krijgen als Mazraoui niet op rechtsback staat. Schuurs en Blind sterk en goed aan de bal. Omdat Eiting en Marin niet thuisgeven moet de opbouw echt bij hen vandaan komen. Veltman degelijk, maar in balbezit niet al te best. Zoals we hem kennen.

PostPosted: 22 Jul 2019 20:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, te weinig creativiteit/verrassing via het middenveld. Zou echt nog iemand halen. Hopelijk ziet Ten Hag dat nu ook in.

PostPosted: 22 Jul 2019 20:03 
Erelid

343 wrote:
Ja, te weinig creativiteit/verrassing via het middenveld. Zou echt nog iemand halen. Hopelijk ziet Ten Hag dat nu ook in.
Gaat er niet om dat we iemand halen, maar dan wel iemand die die kwaliteiten ook op zeker toevoegt en die een stuk beter is dan de huidige middenvelders. Ik weet niet of een Propper echt beter is dan wat we al hebben. Een Lobotka zou van mij wel een welkome versterking zijn. Voor de rest zie ik nog geen opties.

Wil ze Martinez ook wel eens zien uitproberen op de positie van Eiting.

PostPosted: 22 Jul 2019 20:09 

Mazraoui op 6 kan wellicht de Frenkie rol aan. Kan Dest meteen in de basis. Afgezien daarvan zou ik graag zien:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

PostPosted: 22 Jul 2019 20:17 
Beheerder

Martinez er nu in voor Eiting. Blind zal wel naar het middenveld gaan.

PostPosted: 22 Jul 2019 20:48 
Erelid

Krijg steeds meer het idee dat we met een heel ander middenveld moeten gaan spelen. Ook omdat we voorin zoveel goede spelers hebben lopen.

--Neres---------Dolberg-----------Ziyech--
------------------Tadic-----------------------
--------Blind-------------VD Beek-----------
---Tagliafico-Martinez-Alvarez-Mazraoui---
------------------Onana---------------------

PostPosted: 22 Jul 2019 20:51 
Erelid

Hmm.. vooral een nuttige wedstrijd dit. Ajax is echt aan het oefenen.

PostPosted: 22 Jul 2019 20:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
de dominee wrote:
Mazraoui op 6 kan wellicht de Frenkie rol aan. Kan Dest meteen in de basis. Afgezien daarvan zou ik graag zien:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Onana
Deze zou ik ook graag zien. En als Promes zo blijft kloten dan Tadic naar links en Dolberg in de punt of Ziyech naar de voorhoede en inderdaad Dest erin met Mazraoui als middenvelder.

PostPosted: 22 Jul 2019 20:58 
Beheerder

Ja, duidelijk is dat het middenveld anders moet. Eiting en Marin samen gaat niet, denk ik.
Eiting is een leuke meevoetballer, maar ik denk niet dat hij ooit AJAX bij de hand zal nemen.

PostPosted: 22 Jul 2019 21:00 

Sigtyr wrote:
AJAX is vooral slecht. Twee klassen minder dan vorig seizoen. Promes kan er geen hout van. Vraag me af hoe die in Rusland tot beste speler is gekozen. Het meest treurig is het middenveld. Helemaal geen creativiteit. Marin geen schim van Frenkie. Eiting subtop niveau. Dit middenveld is niks beter dan dat van utrecht, feijenoord of az. En haal Tadic van de rechterkant weg.
Als er niks veranderd wordt het een heel teleurstellend seizoen na het vorige.
Ze willen de bal er ook soms wel inkopen zo lijkt het.

PostPosted: 22 Jul 2019 21:01 

de dominee wrote:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Onana
Promes lijkt tot nu toe wel een clown op voetbalschoenen. Lang doet het veel beter. Op basis van de voorbereiding moet Lang spelen.

PostPosted: 22 Jul 2019 21:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zou Kuhn of Lang slechter zijn dan Promes?

Zoals al eerder gezegd is het middenveld nog te statisch. Ik vind Marin goede en slechte momenten flink afwisselen en dat geldt eigenlijk ook voor Eiting. Met De Jong had je veel meer vastigheid. Logisch, dat dit er nog niet is omdat De Jong van een andere orde is.

Opvallend, dat Blind naar het middenveld ging toen Martinez erin kwam. Leuk maar als je heel de voorbereiding Blind achterin zet (of houdt) is het een beetje vreemd, dat hij dit nu ineens probeert al weet Ten Hag natuurlijk wel dat hij dit kan. Met Alvarez krijg je achterin er wel een optie bij.

Dest vond ik vandaag de eerste helft sterk maar de tweede helft zwak. Heeft wel enorme potentie.
Martinez maakte in die paar minuten wel indruk. Daar staat iemand. Als Alvarez dit ook laat zien heb je achterin een sterk (jong duo).

Ik blijf opteren voor Propper. Is toch significant beter dan deze Marin, Eiting en Schone. Is ook een ideale verbindingsspeler.

Ajax had beter die miljoen voor Promes kunnen steken in Bergwijn. Maar goed. Ik schrijf hem nog niet af maar het is weel een doorloper bij Ajax. Maakt steeds de verkeerde keuze. Eigenlijk zoals hij bij Oranje ook vaak de dissonant is. Als Neres en Ziyech blijven wordt hij zeker wisselspeler.

PostPosted: 22 Jul 2019 21:50 

Dest, Schuurs en Traore ook. Toch gaat dat niet gebeuren.

PostPosted: 22 Jul 2019 22:35 
Erelid

renemar wrote:
Sigtyr wrote:
AJAX is vooral slecht. Twee klassen minder dan vorig seizoen. Promes kan er geen hout van. Vraag me af hoe die in Rusland tot beste speler is gekozen. Het meest treurig is het middenveld. Helemaal geen creativiteit. Marin geen schim van Frenkie. Eiting subtop niveau. Dit middenveld is niks beter dan dat van utrecht, feijenoord of az. En haal Tadic van de rechterkant weg.
Tot zover het 'het zijn maar oefenpotjes'.

PostPosted: 22 Jul 2019 23:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Marin of Eiting gaan het spel niet bepalen op het middenveld. En je hebt daar gewoon een leider nodig. Een baasje. Die de bal opeist en het hele spelbeeld dirigeert.

Misschien Ziyech..?

PostPosted: 22 Jul 2019 23:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
de dominee wrote:

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Onana
Deze inderdaad. Veel loopvermogen met Donny en Ziyech op het middenveld. Blind die de balans bewaart.

Dolberg in de punt en Tadic voor Promes zou ik dan nog wel liever zien. Nog geen seconde het idee gehad dat Promes in de basis moet.

Martinez moet er ook gewoon in en dat kan mooi in deze variant.

PostPosted: 23 Jul 2019 08:49 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Sigtyr wrote:
Tot zover het 'het zijn maar oefenpotjes'.
Is natuurlijk juist. Maar Promes heeft in alle wedsrtijden tot nu toe opzichtig gefaald.
Het zijn ook oefenpotjes voor nieuwelingen Dest (nieuweling omdat hij voor het eerst bij het eerste zit) en Martinez. Die laten zien dat ze er staan en laten een prima indruk achter.
Maar de grootste zorg vind ik zoals ik zei het middenveld. Totaal geen creativiteit. Zien we hoe belangrijk Frenkie was.
De samenstelling van het middenveld moet echt anders. Schöne is vooralsnog de beste 6. Dat zegt genoeg. Eiting valt toch tegen, Marin hobbelt mee maar is niks bijzonders.
Komt er geen nieuwe middenvelder hoop ik dat Taylor de kans gaat krijgen. Eigenlijk te vroeg, maar die is wel creatief.

PostPosted: 23 Jul 2019 08:57 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Wat kan het AJAX publiek toch wispelturig zijn :343:
Het is de voorbereiding, er worden dingen geprobeerd, je ziet hele goede dingen, je ziet mindere dingen maar in basis doet het er allemaal niet zozeer toe.
Zolang ten Hag een groei ziet in het voorbereidingsproces dan is het goed..

Ik zie vooral positieve dingen deze voorbereiding..En ja, er zijn spelers waar het nog niet uit de verf komt, en ja het middenveld is wat te statisch. Maar we missen ook 5 basisspelers.
Er word hier door sommigen net gedaan of we het hele seizoen moeten doorkomen met de huidige 11 die tegen Pana speelde.

PostPosted: 23 Jul 2019 09:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Vorig jaar wonnen we in de voorbereiding maar 2 van de 9 wedstrijden, zegt helemaal niks dus. Zaterdag is de eerste echte test.

PostPosted: 23 Jul 2019 12:21 

343 wrote:
Ik denk dat Blind daar gaat eindigen. Martinez te goed voor de bank en het puzzelstukje valt in elkaar.

Zie alleen weer veel mensen die V/d Beek op de dubbele 6 willen zien spelen, maar ik vind hem eigenlijk in helemaal niets een spelverdeler. Is hij mijn inziens niet technisch verfijnd genoeg voor.

PostPosted: 23 Jul 2019 12:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Vorig jaar wonnen we in de voorbereiding maar 2 van de 9 wedstrijden, zegt helemaal niks dus. Zaterdag is de eerste echte test.
En zelfs dat is niet eens een wedstrijd waar alle druk op staat. Win je hem, is het mooi meegenomen, verlies je hem, jammer maar helaas.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Jul 2019 12:34 

Wat kan het AJAX publiek toch wispelturig zijn :343:
Het is de voorbereiding, er worden dingen geprobeerd, je ziet hele goede dingen, je ziet mindere dingen maar in basis doet het er allemaal niet zozeer toe.
Zolang ten Hag een groei ziet in het voorbereidingsproces dan is het goed..

Ik zie vooral positieve dingen deze voorbereiding..En ja, er zijn spelers waar het nog niet uit de verf komt, en ja het middenveld is wat te statisch. Maar we missen ook 5 basisspelers.
Er word hier door sommigen net gedaan of we het hele seizoen moeten doorkomen met de huidige 11 die tegen Pana speelde.
Kritisch is iets anders dan wispelturig. Ik heb nog geen hele goede dingen gezien. En heb alle wedstrijden gezien.
Wat moet Ten Hag anders zeggen? Hij zegt ook dat ze al terugzien waarom ze Marin hebben gehaald. Dan moet dat op de trainingen zijn. Dat hoop ik althans. Als de wedstrijden daarvoor bepalend zijn zien ze graag pure middelmaat.
We missen nog 5 spelers. Maar daar is geen enkele middenvelder bij. En vooral daar wringt de schoen. Geen creativiteit.

PostPosted: 23 Jul 2019 12:35 

Snake wrote:
343 wrote:
Ik denk dat Blind daar gaat eindigen. Martinez te goed voor de bank en het puzzelstukje valt in elkaar.

Zie alleen weer veel mensen die V/d Beek op de dubbele 6 willen zien spelen, maar ik vind hem eigenlijk in helemaal niets een spelverdeler. Is hij mijn inziens niet technisch verfijnd genoeg voor.
Blind is ook niet creatief. Is hij ook nooit geweest en zal hij nooit worden. Heeft andere kwaliteiten.

PostPosted: 23 Jul 2019 13:34 
Beheerder

Volgende week maandag nog een oefenduel gepland tegen een Turkse tegenstander.
https://voetbalindebollenstreek.nl/ajax ... sivasspor/

PostPosted: 23 Jul 2019 14:16 

renemar wrote:
Snake wrote:
343 wrote:

Blind is ook niet creatief. Is hij ook nooit geweest en zal hij nooit worden. Heeft andere kwaliteiten.
Blind is een geweldige intelligente passer en er is geen speler in de selectie met zo'n goed inzicht. Altijd blik naar voren en oog voor ruimtes. Perfect voor die positie.

Dat geschreeuw om creativiteit is heel overrated. Ik zou voor geen goud Ziyech op die positie willen zien. Creatievelingen zie ik liever dichter bij de 16 van de tegenstander.

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+02:00