Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11
Author Message
PostPosted: 23 Jul 2019 14:23 

Snake wrote:
343 wrote:
Ja, te weinig creativiteit/verrassing via het middenveld. Zou echt nog iemand halen. Hopelijk ziet Ten Hag dat nu ook in.
Ik denk dat Blind daar gaat eindigen. Martinez te goed voor de bank en het puzzelstukje valt in elkaar.

Zie alleen weer veel mensen die V/d Beek op de dubbele 6 willen zien spelen, maar ik vind hem eigenlijk in helemaal niets een spelverdeler. Is hij mijn inziens niet technisch verfijnd genoeg voor.
Precies.

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

Zou ik persoonlijk Bergwijn nog halen als een goede kans daartoe zich voordoet (max 25 mln). Achter Promes en Neres zit immers niets, afgezien van Lang misschien maar dat is eigenlijk een middenvelder.

PostPosted: 23 Jul 2019 14:26 
Erelid

de dominee wrote:
Snake wrote:
343 wrote:
Ja, te weinig creativiteit/verrassing via het middenveld. Zou echt nog iemand halen. Hopelijk ziet Ten Hag dat nu ook in.
Ik denk dat Blind daar gaat eindigen. Martinez te goed voor de bank en het puzzelstukje valt in elkaar.

Zie alleen weer veel mensen die V/d Beek op de dubbele 6 willen zien spelen, maar ik vind hem eigenlijk in helemaal niets een spelverdeler. Is hij mijn inziens niet technisch verfijnd genoeg voor.
Precies.

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

Zou ik persoonlijk Bergwijn nog halen als een goede kans daartoe zich voordoet (max 25 mln). Achter Promes en Neres zit immers niets, afgezien van Lang misschien maar dat is eigenlijk een middenvelder.
Dit zou ik ook meer dan prima vinden. Ik zou in eerste instantie wel met Dolberg in de spits beginnen en Tadic en Neres op de flanken.

Dan heb je als reserve-elftal nog: Varela; Dest, Schuurs, Veltman, Pierie; Marin, Eiting, Schöne; Lang, Huntelaar, Promes

PostPosted: 23 Jul 2019 14:34 

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:

Blind is ook niet creatief. Is hij ook nooit geweest en zal hij nooit worden. Heeft andere kwaliteiten.
Blind is een geweldige intelligente passer en er is geen speler in de selectie met zo'n goed inzicht. Altijd blik naar voren en oog voor ruimtes. Perfect voor die positie.

Dat geschreeuw om creativiteit is heel overrated. Ik zou voor geen goud Ziyech op die positie willen zien. Creatievelingen zie ik liever dichter bij de 16 van de tegenstander.
Ik wil Ziyech ook niet op 6 zien. Maar wil je nou echt beweren dat Blind creatief is? Blind kan op 6 om het evenwicht op het middenveld te verzorgen. Hoeveel assists heeft Blind vorig seizoen gehad? Ook als 4 kun je, zij het niet zoveel, assists geven. Bij mijn weten zet Blind bijna nooit iemand vrij voor de keeper. Is niet zijn kwaliteit, ook niet erg. Hij heeft andere kwaliteiten.
Een 10 speelt bij de 16 van de tegenstander. Die moet creatief zijn. Nu is er 0 creativiteit. Voeg daarbij Promes die tot nu toe gewoon erg teleurstelt, Tadic niet op zijn beste plek speelt en Dolberg mede daardoor bijna geen fatsoenlijke bal krijgt, en je hebt een enorm probleem om tot kansen te komen.
Geroep om creativiteit overrated noemen slaat nergens op. In principe kun je nooit teveel creativiteit hebben.

Even iets anders, ik heb zojuist het debuut van Frenkie bij Barca gezien. Prima gespeeld. Geen balverlies, ook niet onder druk.
Baas over de bal. Wat een verademing om hem te zien tov jongens als Eting en Marin. We gaan hem zeer missen.

Last edited by renemar on 23 Jul 2019 14:38, edited 1 time in total.

PostPosted: 23 Jul 2019 14:37 

Op 6 wil je iemand zien die openingen creëert door aanspeelbaar te zijn, kan weg draaien, versnellen met de bal, naar voren denkt en goed kan passen. Blind dus.

Degene die openingen creëert staan daarvoor: Ziyech met name en in mindere mate Beek.

PostPosted: 23 Jul 2019 15:28 

renemar wrote:
Ik wil Ziyech ook niet op 6 zien. Maar wil je nou echt beweren dat Blind creatief is?
Denk dat je me niet goed begrijpt. Ik beweer dat Blind uitstekend geschikt is voor de 6 positie door zijn kwaliteiten, en dat je daar dus niet zozeer een pure creatieveling hoeft te hebben.
Hoeveel assists heeft Blind vorig seizoen gehad? Ook als 4 kun je, zij het niet zoveel, assists geven. Bij mijn weten zet Blind bijna nooit iemand vrij voor de keeper.
5, meer dan Frenkie (4) die dus ook niet vaak iemand vrij voor de keeper zette. Nu Frenkie weg is hebben we zogenaamd veel meer creativiteit nodig, maar in cijfers ga je het verschil op basis van afgelopen seizoen dus nauwelijks merken. En dan houden we voor het gemak nog maar even geen rekening met wat Blind gaat toevoegen als die een linie hoger staat.

PostPosted: 23 Jul 2019 17:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Waarschijnlijk wil ten Hag Donny v.d. Beek in zijn kracht laten spelen en dus zal hij hem op 10 zetten met daarachter twee centralen. Het is nog de voorbereiding dus je kan er nog niet zoveel over zeggen omdat ze ook veel fysiek trainen wat ook wat ten koste gaat van de scherpte en prestaties in een wedstrijd.

Eiting is net terug van een lange blessure. Marin is net bij de groep. Die moeten dus allebei, buiten dat het fysiek zware weken zijn, hun weg nog een beetje vinden. Ook moet het hele elftal waarschijnlijk wennen dat Frenkie er niet meer is.

Voorin staat er dan ook nog een nieuwe speler, dan is het altijd vooruit spelen ook gewoon lastiger. Zelf heb ik nog wel vertrouwen in Eiting en Marin. Daarachter heb je met Schone en Ekkelenkamp ook gewoon prima backups.

PostPosted: 23 Jul 2019 18:51 

Snake wrote:
renemar wrote:
Ik wil Ziyech ook niet op 6 zien. Maar wil je nou echt beweren dat Blind creatief is?
Denk dat je me niet goed begrijpt. Ik beweer dat Blind uitstekend geschikt is voor de 6 positie door zijn kwaliteiten, en dat je daar dus niet zozeer een pure creatieveling hoeft te hebben.
Hoeveel assists heeft Blind vorig seizoen gehad? Ook als 4 kun je, zij het niet zoveel, assists geven. Bij mijn weten zet Blind bijna nooit iemand vrij voor de keeper.
5, meer dan Frenkie (4) die dus ook niet vaak iemand vrij voor de keeper zette. Nu Frenkie weg is hebben we zogenaamd veel meer creativiteit nodig, maar in cijfers ga je het verschil op basis van afgelopen seizoen dus nauwelijks merken. En dan houden we voor het gemak nog maar even geen rekening met wat Blind gaat toevoegen als die een linie hoger staat.
Ik zeg ook niet dat je op 6 een creatieveling moet hebben maar wel op het middenveld.
Of je cijfers kloppen weet ik niet, dat zal dan wel. Maar jekunt onmogelijk zeggen dat we de creativiteit van Frenkie niet missen. Hij lokt steeds spelers naar zich toe om die dan met een versnelling uit te spelen of de bal aan de daardoor vrijkomende medespeler te geven.
Blind op 6 kan. Alleen heb je dan met Donnu de loper en moet er een andere speler komen. Schöne, Eiting en Marin zijn niet complementair. Afzonderlijk niet slecht maar als geheel met Donny niet goed. Zou ik moeten kiezen tussen deze 3 kies ik toch voor Schöne. Is balvaster dan de andere twee en heeft een wapen met zijn vrije trap. Niet dat ik Schöne ideaal vind.
Had gehoopt op Odegaard voor het middenveld.

PostPosted: 23 Jul 2019 18:53 

DeRuit wrote:
Waarschijnlijk wil ten Hag Donny v.d. Beek in zijn kracht laten spelen en dus zal hij hem op 10 zetten met daarachter twee centralen. Het is nog de voorbereiding dus je kan er nog niet zoveel over zeggen omdat ze ook veel fysiek trainen wat ook wat ten koste gaat van de scherpte en prestaties in een wedstrijd.

Eiting is net terug van een lange blessure. Marin is net bij de groep. Die moeten dus allebei, buiten dat het fysiek zware weken zijn, hun weg nog een beetje vinden. Ook moet het hele elftal waarschijnlijk wennen dat Frenkie er niet meer is.

Voorin staat er dan ook nog een nieuwe speler, dan is het altijd vooruit spelen ook gewoon lastiger. Zelf heb ik nog wel vertrouwen in Eiting en Marin. Daarachter heb je met Schone en Ekkelenkamp ook gewoon prima backups.
Precies het probleem imo. Donny, Eiting en Marin is een zouteloos middenveld. Ik mis de finesse. Dan kies ik nog liever voor Schöne zoals ik hierboven ook al heb gezegd.

PostPosted: 23 Jul 2019 19:09 

renemar wrote:
DeRuit wrote:

Precies het probleem imo. Donny, Eiting en Marin is een zouteloos middenveld. Ik mis de finesse. Dan kies ik nog liever voor Schöne zoals ik hierboven ook al heb gezegd.
Wat bedoel je precies met finesse? Eiting heeft een superlinkervoet. Kan goed lange en middellange passes maken en kan ook prima combineren in 1-2tjes. Prima schot vanaf de rand 16 en goed gevoel voor positie. Perfecte vervanger van Schone dus.

We hebben geen speler meer die makkelijk een mannetje voorbij gaat zoals Frenkie deed. Dat klopt, maar zoek er maar eens een. Nu wordt er gewoon wat meer van het team gevraagd. Donny moet meer meedoen, die stond soms al naast Dolberg wanneer Frenkie de bal had. Promes is nieuw. Marin is nieuw. Dat moet allemaal wennen aan elkaar.

Ook heeft Marin de drang naar voren zoals v.d. Beek dus dat zal ook afgestemd moeten worden. Misschien heeft hij wel een iets andere rol dan bij Standard, dan zal dat ook tijd vergen om zich dat toe te eigenen.

PostPosted: 23 Jul 2019 21:37 

renemar wrote:
Snake wrote:
renemar wrote:
Ik zeg ook niet dat je op 6 een creatieveling moet hebben maar wel op het middenveld.
Of je cijfers kloppen weet ik niet, dat zal dan wel. Maar jekunt onmogelijk zeggen dat we de creativiteit van Frenkie niet missen. Hij lokt steeds spelers naar zich toe om die dan met een versnelling uit te spelen of de bal aan de daardoor vrijkomende medespeler te geven.
Blind op 6 kan. Alleen heb je dan met Donnu de loper en moet er een andere speler komen. Schöne, Eiting en Marin zijn niet complementair. Afzonderlijk niet slecht maar als geheel met Donny niet goed. Zou ik moeten kiezen tussen deze 3 kies ik toch voor Schöne. Is balvaster dan de andere twee en heeft een wapen met zijn vrije trap. Niet dat ik Schöne ideaal vind.
Je wilt geen Ziyech op het middenveld maar had wel op Odegaard gehoopt voor datzelfde middenveld...? Ziyech is Odegaard 3.0!

PostPosted: 23 Jul 2019 22:12 

de dominee wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:

Je wilt geen Ziyech op het middenveld maar had wel op Odegaard gehoopt voor datzelfde middenveld...? Ziyech is Odegaard 3.0!
Odegaard is in aanleg niks minder dan Ziyech. Als hij zo oud is als Ziyech nu, is hij beter.
Neemt minder risico in zijn spel en heeft mede daardoor ook minder balverlies. Ziyech op het middenveld zou evt. kunnen als er 2 verdedigende middenvelders achter staan. Dat gaat weer ten koste van Donny. Met Donny heb je bij balverlies op het middenveld teveel mensen voor de bal. Veel te gevaarlijk. Ziyech is ook niet voor niets een linie naar voren gegaan.

PostPosted: 23 Jul 2019 22:17 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
DeRuit wrote:

Wat bedoel je precies met finesse? Eiting heeft een superlinkervoet. Kan goed lange en middellange passes maken en kan ook prima combineren in 1-2tjes. Prima schot vanaf de rand 16 en goed gevoel voor positie. Perfecte vervanger van Schone dus.

We hebben geen speler meer die makkelijk een mannetje voorbij gaat zoals Frenkie deed. Dat klopt, maar zoek er maar eens een. Nu wordt er gewoon wat meer van het team gevraagd. Donny moet meer meedoen, die stond soms al naast Dolberg wanneer Frenkie de bal had. Promes is nieuw. Marin is nieuw. Dat moet allemaal wennen aan elkaar.

Ook heeft Marin de drang naar voren zoals v.d. Beek dus dat zal ook afgestemd moeten worden. Misschien heeft hij wel een iets andere rol dan bij Standard, dan zal dat ook tijd vergen om zich dat toe te eigenen.
Superlinkervoet is enorm overdreven. Eiting speelt ook teveel in een tempo. Heeft geen echte versnelling.
Is zeker geen slechte speler maar in de combinatie zoals het nu staat is het niet goed. Dat geldt eigenlijk ongeveer voor alle middenvelders. Het geheel klopt niet. Spelen 2 van de 3 (Schöne, Marin en Eiting) krijgen we zo ongeveer het middenveld dat psv vorig seizoen had.

PostPosted: 23 Jul 2019 22:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad, renemar. De balans klopt niet. Fysiek en voetballend echt te licht.
Maar hopelijk ziet Ten Hag dit ook zeer snel in.

PostPosted: 24 Jul 2019 10:41 

343 wrote:
Inderdaad, renemar. De balans klopt niet. Fysiek en voetballend echt te licht.
Maar hopelijk ziet Ten Hag dit ook zeer snel in.
Eens dat het nu niet loopt en dat Eiting ook die zwakke punten heeft. Ik denk dat de technische staf er nog van overtuigd is dat het met Marin en Eiting wel kan gaan lopen. Zelf denk/hoop ik dat ook want ik vind Eiting echt een leuke speler.

PostPosted: 29 Jul 2019 08:28 

Weet iemand of de wedstrijd vanmiddag tegen Sivasspor ergens te zien is? Mss. op Youtube kanaal van AJAX?

PostPosted: 29 Jul 2019 09:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Weet iemand of de wedstrijd vanmiddag tegen Sivasspor ergens te zien is? Mss. op Youtube kanaal van AJAX?
Daar is nog geen melding van geweest door Ziggo of Ajax.

PostPosted: 29 Jul 2019 13:24 
Beheerder

AJAX in ieder geval met deze opstelling:
Varela; Mazraoui, Magallán, Pierie, Tagliafico; Schöne, Eiting, Ekkelenkamp; Labyad, Huntelaar, Lang.

PostPosted: 29 Jul 2019 16:10 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/reserves-spel ... sspor-1-1/

PostPosted: 29 Jul 2019 18:27 

Pierie ging weer enorm de fout in bij het doelpunt van Sivasspor.

PostPosted: 29 Jul 2019 20:02 

renemar wrote:
Als die zich net zo weet te ontwikkelen als Schuurs vind ik alles prima. Genoeg opties dit seizoen.

PostPosted: 30 Jul 2019 09:33 

renemar wrote:
Laconiek k#tballetje idd. Hoewel Schone ook wel wat feller in had mogen komen.

PostPosted: 30 Jul 2019 10:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
Wat een fantastische assist van Schöne! Ben meestal geen fan van hem, maar dit was een perfecte parabool over 35 meter. Huntelaar nam hem ook erg knap aan tussen 2 man en rondde het schitterend af.

PostPosted: 30 Jul 2019 10:59 

Afronding van KJH was niet zo bijzonder, vanuit een andere hoek zie je dat hij hem eigenlijk verkeerd / slecht aanneemt en de bal via het been van de verdediger vrij gelukkig weer voor zijn voeten krijgt.

Pass van Schone was natuurlijk prachtig.

PostPosted: 14 Aug 2019 17:23 

Dus in een besloten oefenduel van vandaag: Ajax B - Jong Ajax 1-3

Ajax B zag er zoals ik het kon zien zo uit:
Varela
Timber - Magallan - Schuurs - Pierie
Alvarez - Ekkelenkamp
De Wit
Labyad - Traore - Promes

Ik vond Magallan echt heel matig ogen bij de eerste 2 tegengoals. Ekkelenkamp had ook weer eens geen zin om verdedigend werk te doen. Alvarez nog onwennig.

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11

All times are UTC+02:00