Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 337 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14
Author Message
PostPosted: 12 Jan 2020 01:34 
Erelid

renemar wrote:
Nous is weer verschrikkelijk slecht.
Voetballend wellicht, maar denk dat hij wel goed zijn opdrachten heeft uitgevoerd. Speelde wel heel taakbewust als je het hebt over doordekken op de juiste momenten of het middenveld inschuiven.

Al met al vooral een hele slordige wedstrijd van Ajax.
Vond het mooiste nog dat je live de coaching van Ten Hag kon horen.

PostPosted: 12 Jan 2020 11:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Simpele overwinning op de kampioen van België.
Ajax voetbalde bij vlagen heel fris met enkele geweldige aanvallen.

Je ziet toch hoe belangrijk een type Promes voor Ajax is. Heeft diepgang maar kan ook in de bal spelen. Groot kwaliteitsverschil met bv Lang. Traore maakt een voortreffelijke indruk en dat komt niet zomaar omdat hij bij Jong ook goed bezig is. Altijd in beweging, balvast en ook goed met zijn rug naar de goal toe. Voor de spitspositie had ik Babel niet gehaald. Als Neres binnenkort weer terugkomt heb je voorin genoeg keuzes.

Misschien is het een vreemde gedachte maar ik verwacht Blind binnenkort ook wel terug. Die gaat niet publiekelijk vertellen dat hij zeker weer gaat voetballen en dan ook nog eens zeggen dat dit een week kan duren maar misschien ook 2 maanden. Als er uit de eerste testen echt serieuze problemen geconstateerd zouden zijn zou hij dit niet zeggen. Maar goed, dit blijft een moeilijke punt en ook hoe Ajax dit gaat oplossen zolang Blind niet speelt.

Achterin ligt het probleem niet. Genoeg keuzes na Martinez en Veltman al moet Schuurs wel werken aan die foutjes. Dan kom je automatisch terecht wie die plek langs Vd Beek en Ziyech gaat krijgen.

Ten Hag heeft in 2 wedstrijden Eiting, Marin en Gravenberch geprobeerd. Eiting deed het tegen Eupen niet slecht en Gravenberch tegen Brugge ook niet. Maar echt overtuigen deden beide ook niet. Gravenberch blijft zijn slaapmomentjes hebben en is in de omschakeling toch de mindere van alle 3.
Marin schrijf ik ook zeker nog niet af. Voetbalt soms toch heel makkelijk mee maar soms ook weer te makkelijk niet maar dat hebben ze eigenlijk alle 3 wel. In de eigen competitie zal het allemaal niet zoveel uitmaken wie je opstelt omdat het totale team dan toch veel te goed is meer Europees kan dit weleens opbreken. Gravenberch heeft wel duidelijk de meeste potentie van deze 3.

De enige dissonant van ik eigenlijk weer Mazraoui. Ik weet niet wat ik met hem heb maar ik erger me al snel aan hem. Denkt veel te simpel. Na 20 minuten leed Ajax balverlies en kwam Brugge eruit aan de linkerkant en zijn man liet hij gewoon lopen.... Onbegrijpelijk. Hij heeft een half jaar die positie goed ingevuld maar daarna heel weinig progressie geboekt.

Al bij al een geslaagde trip denk ik. Ook de jeugdtalenten hebben goede indrukken achter gelaten. Met name Unuvar. Ook vind ik de rechtsback Timber aan de deur kloppen mede gezien de matige prestaties van Mazraoui.

PostPosted: 13 Mar 2020 21:16 

Om dit topic te gebruiken voor de corona-st op.

Ben heel benieuwd naar de invulling van de komende wedstrijdloze periode. Hoe er getraind gaat worden, of er oefenwedstrijden gespeeld worden, een vooral hoe Ajax, maar ook de concurrentie, uit deze periode komt.. Hopelijk gaan we weer voetballen als in het begin van het seizoen, zeker nu alle spelers rustig terug gaan komen.

PostPosted: 14 Mar 2020 03:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Om dit topic te gebruiken voor de corona-st op.

Ben heel benieuwd naar de invulling van de komende wedstrijdloze periode. Hoe er getraind gaat worden, of er oefenwedstrijden gespeeld worden, een vooral hoe Ajax, maar ook de concurrentie, uit deze periode komt.. Hopelijk gaan we weer voetballen als in het begin van het seizoen, zeker nu alle spelers rustig terug gaan komen.
Je hebt nu wel kans om veel spelers weer 100% fit ( Blind en Ziyech o.a. ) te krijgen. Veltman en Labyad misschien ook wel. En tijd om weer aan automatismen te werken. Twee weken zal wel te kort zijn om met 1 6 te gaan spelen.

PostPosted: 16 Mar 2020 11:47 
Erelid

Die automatismen komen ook niet want de KNVB heeft ook het dringende advies afgegeven om de deuren te sluiten van de BVO's. Dus 3 weken geen trainingen.

Ik neem aan dat de medische zorg van de geblesseerde gewoon doorgaat.

Het zal hoe dan ook een vreemde competitie worden wat er ook beslist wordt.
Als er besloten wordt om door te voetballen beginnen alle clubs met dezelfde omstandigheden.
Eigenlijk krijg je nu een soort van play-off en de sterkste van die minicompetitie gaat het winnen.

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als er niet meer gevoetbald gaat worden en welke clubs zich dan plaatsen voor europees voetbal. Dat zal wel een nationale discussie worden als dit gaat gebeuren.

PostPosted: 16 Mar 2020 11:51 

Die automatismen komen ook niet want de KNVB heeft ook het dringende advies afgegeven om de deuren te sluiten van de BVO's. Dus 3 weken geen trainingen.

Ik neem aan dat de medische zorg van de geblesseerde gewoon doorgaat.

Het zal hoe dan ook een vreemde competitie worden wat er ook beslist wordt.
Als er besloten wordt om door te voetballen beginnen alle clubs met dezelfde omstandigheden.
Eigenlijk krijg je nu een soort van play-off en de sterkste van die minicompetitie gaat het winnen.

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als er niet meer gevoetbald gaat worden en welke clubs zich dan plaatsen voor europees voetbal. Dat zal wel een nationale discussie worden als dit gaat gebeuren.
Volgens mij zijn groepstrainingen inderdaad verboden. Dan kunnen spelers wel individueel blijven trainen.

PostPosted: 16 Mar 2020 11:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Dan zal de UEFA dat gewoon beslissen, denk niet dat we op nationaal niveau daar wat over te zeggen hebben. Dat het niet eerlijk is, daar ontkom je niet aan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 16 Mar 2020 15:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk, ja. Als de KNVB beslist en het valt in het voordeel uit van AJAX dan moet AJAX dat nog jaren horen.

PostPosted: 16 Mar 2020 15:30 
Erelid

Ja maar wie het ook beslist zal het toch beslist worden aan de hand van de geldende regels?

Bij gelijke stand telt toch doelsaldo? Of de UEFA moet gaan zeggen, dat indien er 2 clubs bovenaan staan er een beslissingswedstrijd komt. Daar kun je ook je vraagtekens bij zetten want dan kun je in 1 wedstrijd alles vergooien. Krijg je dezelfde discussie als met die play-offs.

Blijft lastig wat er ook gebeurd.

PostPosted: 21 Mar 2020 12:49 

Als de competitie niet wordt hervat dan wordt volgens het laatste nieuws van de UEFA de huidige ranglijst gehanteerd voor plaatsing Europees voetbal en aldus is Ajax dan geplaatst voor directe deelname aan de groepsfase CL.

PostPosted: 21 Mar 2020 13:40 

Mooi. Of we ook officieel tot kampioen worden uitgeroepen interesseert me minder.

PostPosted: 21 Mar 2020 20:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Als de competitie niet wordt hervat dan wordt volgens het laatste nieuws van de UEFA de huidige ranglijst gehanteerd voor plaatsing Europees voetbal en aldus is Ajax dan geplaatst voor directe deelname aan de groepsfase CL.
Waar is de link? Waar heb je dat gelezen?

Post new topic  Reply to topic  [ 337 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14

All times are UTC+02:00