Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
PostPosted: 18 Jul 2019 12:08 

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:

Dan ken jij Eiting en Marin niet of heb je de wedstrijd tegen Basaksehir niet gezien.
Is ook een prachtig referentiekader. Een helft in een vrijwel nietszeggende oefenwedstrijd.
Wat Eiting betreft, die ken ik al jaren. Is nooit creatief geweest. Goede speler maar geen creatief brein. En Marin heeft dat in die wedstrijd ook niet getoond. Speelde niet slecht maar ook anoniem.
Sommigen zijn wel heel erg snel tevreden.
Voor het middenveld was iemand als Odegaard prima geweest. Zo'n type zou er moeten komen.
Het ligt in de lijn der verwachting dat Donny zeker speelt. En die is ook niet echt creatief, is veel meer de loper. Daarom komt hij ook vaak in scoringspositie. Ik bedoel de speler die hem daar kan bedienen.
Mijn referentiekader zijn alle wedstrijden van hem, maar bij jou kennelijk alleen die van tegen Basaksehir. Vorig jaar aan het begin veel gespeeld en dan zou je wel moeten weten wat voor type speler het is. Dat bevestigt hij tegen Basaksehir. Juist een speler die goed aan de bal is, technisch verfijnd is en met zijn inzicht en steekpasses voor de opening kan zorgen. Blind 2.0.
Als je goed had gelezen zou je weten dat ik Eiting al jaren ken. Zei ook dat het een goede speler is. Speelt imo ook teveel in een tempo. Wendbaarheid is ook niet top.
Voor steekballen speelt hij teveel van achteren. Te ver van de voorwaartsen af. Kan soms natuurlijk wel maar doorgaans is de 6 daar niet de speler voor.

PostPosted: 18 Jul 2019 14:02 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
renemar wrote:
Snake wrote:
renemar wrote:

Is ook een prachtig referentiekader. Een helft in een vrijwel nietszeggende oefenwedstrijd.
Wat Eiting betreft, die ken ik al jaren. Is nooit creatief geweest. Goede speler maar geen creatief brein. En Marin heeft dat in die wedstrijd ook niet getoond. Speelde niet slecht maar ook anoniem.
Sommigen zijn wel heel erg snel tevreden.
Voor het middenveld was iemand als Odegaard prima geweest. Zo'n type zou er moeten komen.
Het ligt in de lijn der verwachting dat Donny zeker speelt. En die is ook niet echt creatief, is veel meer de loper. Daarom komt hij ook vaak in scoringspositie. Ik bedoel de speler die hem daar kan bedienen.
Mijn referentiekader zijn alle wedstrijden van hem, maar bij jou kennelijk alleen die van tegen Basaksehir. Vorig jaar aan het begin veel gespeeld en dan zou je wel moeten weten wat voor type speler het is. Dat bevestigt hij tegen Basaksehir. Juist een speler die goed aan de bal is, technisch verfijnd is en met zijn inzicht en steekpasses voor de opening kan zorgen. Blind 2.0.
Als je goed had gelezen zou je weten dat ik Eiting al jaren ken. Zei ook dat het een goede speler is. Speelt imo ook teveel in een tempo. Wendbaarheid is ook niet top.
Voor steekballen speelt hij teveel van achteren. Te ver van de voorwaartsen af. Kan soms natuurlijk wel maar doorgaans is de 6 daar niet de speler voor.

Eiting heeft ook echt een slechte periode gehad vorig jaar voor zijn blessure. Dat ben ik nog niet vergeten.

PostPosted: 21 Jul 2019 20:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zet het ook even hier neer. Doe mee met onze AJAX Totaal Poule!
viewtopic.php?f=34&t=2895&p=149296#p149112

PostPosted: 22 Jul 2019 21:10 

Het AJAX van vandaag geef ik weinig kans. Die voorhoede van ons is in deze samenstelling heel matig. Normaal de beste man op een verkeerde plaats omdat de volledig falende aankoop Promes moet spelen. Ten Hag speelt met vuur.

PostPosted: 22 Jul 2019 21:20 
Beheerder

Voor mij zit het probleem op het middenveld. Benieuwd wat Ten Hag straks zegt en hoe hij het team neerzet tegen psv. Eiting zie ik het niet meer redden.

PostPosted: 22 Jul 2019 21:33 
Erelid

343 wrote:
Voor mij zit het probleem op het middenveld. Benieuwd wat Ten Hag straks zegt en hoe hij het team neerzet tegen psv. Eiting zie ik het niet meer redden.
Ik vond Marin in de voorbereiding een stuk slechter dan Eiting. Zeker voor het Ajax-spel. Bij Marin krijg ik meer het Gudelj-idee. Aardige voetballer, maar technisch niet hoogstaand. Power, dynamiek en een goed schot.

PostPosted: 23 Jul 2019 08:37 
Beheerder

Analyse: Status Cruijff Schaal in het geding
https://www.telegraaf.nl/sport/52793829 ... het-geding

PostPosted: 23 Jul 2019 12:52 
Beheerder

Higler fluit.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... ax-en-psv/

PostPosted: 23 Jul 2019 13:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
343 wrote:
Ik vond Marin in de voorbereiding een stuk slechter dan Eiting. Zeker voor het Ajax-spel. Bij Marin krijg ik meer het Gudelj-idee. Aardige voetballer, maar technisch niet hoogstaand. Power, dynamiek en een goed schot.
Power en dynamiek? Dat mis ik juist zo bij hem. Prima passer. Kan ook het spel daarmee goed verleggen. Maar in de omschakeling is het traag. Zoveel aan de bal als zonder. En qua overtuiging in de duels mis ik ook echt nog wat. Als je dan ook de verfijning nog mist in je balbehandeling..

Hoop echt ik het verkeerd zie. Want Ten Hag lijkt juist heel erg tevreden..

PostPosted: 23 Jul 2019 14:51 

343 wrote:
Power en dynamiek? Dat mis ik juist zo bij hem. Prima passer. Kan ook het spel daarmee goed verleggen. Maar in de omschakeling is het traag. Zoveel aan de bal als zonder. En qua overtuiging in de duels mis ik ook echt nog wat. Als je dan ook de verfijning nog mist in je balbehandeling..

Hoop echt ik het verkeerd zie. Want Ten Hag lijkt juist heel erg tevreden..
Van wat wij tot nu toe hebben gezien kan ik het niet met Ten Hag eens zijn. Mss. zien ze het op de trainingen.

PostPosted: 24 Jul 2019 10:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik kijk wel uit naar deze wedstrijd. Erg benieuwd hoe beide ploegen voor de dag komen.

PostPosted: 24 Jul 2019 10:41 

Zal uiteindelijk een veredelde oefenpot zijn aangezien beide teams niet met sterkste opstelling zullen spelen. Bij PSV zal dit ook deels uit zelfbescherming zijn. Desalniettemin moeten wij dit gewoon winnen. 3-1.

PostPosted: 25 Jul 2019 12:10 
Beheerder

'Als spelers Cruijff Schaal geen echte prijs vinden, horen ze niet bij Ajax'
https://www.vi.nl/nieuws/als-spelers-cr ... t-bij-ajax

PostPosted: 25 Jul 2019 21:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Benieuwd of Ten Hag voorborduurt met Martinez achterin en Blind op het middenveld. Bij Ten Hag duurt het altijd wat langer maar Ajax heeft niet voor niets een extra oefenwedstrijd ingelast.

Ik verwacht toch een andere basis bij PSV. Lozano is net fit dus die zal gespaard worden voor Basel.
Misschien dat hij die nieuwe fransman achterin probeert.

Ik zou zo spelen:

------------Varela-----------
Veltman--Schuurs--Martinez--Dest
Beek--------Blind---------Marin
Promes-----Dolberg------Tadic

PostPosted: 26 Jul 2019 08:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Benieuwd of Ten Hag voorborduurt met Martinez achterin en Blind op het middenveld. Bij Ten Hag duurt het altijd wat langer maar Ajax heeft niet voor niets een extra oefenwedstrijd ingelast.

Ik verwacht toch een andere basis bij PSV. Lozano is net fit dus die zal gespaard worden voor Basel.
Misschien dat hij die nieuwe fransman achterin probeert.

Ik zou zo spelen:

------------Varela-----------
Veltman--Schuurs--Martinez--Dest
Beek--------Blind---------Marin
Promes-----Dolberg------Tadic
Deze verwacht ik eigenlijk wel. Ten Hag was ook met Magallan op een bepaald moment heel doortastend en ik verwacht dat hij dat nu ook is met de wissel Blind / Eiting, waardoor Martinez in het elftal komt.

Vraag me echt af hoe Eiting's jaar er uit gaat zien..

PostPosted: 26 Jul 2019 10:20 

Ik denk ook dat Martinez te goed is voor de bank. Ten Hag was al heel lovend over hem, dus zou mij niet verbazen als dat puzzelstukje idd zo weer in elkaar gaat vallen. Ook omdat het middenveld juist de achilleshiel is momenteel. Martinez centraal achterin en Blind linie naar voren.

PostPosted: 26 Jul 2019 10:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Toch wel echt zin in dit potje, wil wel graag winnen. Ziyech gaat hopelijk minimaal 30 minuten meedoen, want die hebben we echt nodig uit tegen Vitesse. Verder hoop ik dat Poulsen een beuk gaat verkopen aan Van Bommel.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 26 Jul 2019 11:07 
Beheerder

Snake wrote:
Ik denk ook dat Martinez te goed is voor de bank. Ten Hag was al heel lovend over hem, dus zou mij niet verbazen als dat puzzelstukje idd zo weer in elkaar gaat vallen. Ook omdat het middenveld juist de achilleshiel is momenteel. Martinez centraal achterin en Blind linie naar voren.
Ik hoop het. Eiting had zijn kans moeten pakken, maar hij faalde weer.

PostPosted: 26 Jul 2019 11:51 

Ik hoop op: Onana (waarom niet, Dest Veltman Blind Martinez, Schöne vd Beek Marin/Eiting, Ziyech Dolberg Tadic.
Ik realiseer me echter dat dat de opstelling niet zal worden.
Ik verwacht: Varela, Veltman Schuurs Blind Dest, Marin Eiting vd Beek, Tadic Dolberg Promes.

PostPosted: 26 Jul 2019 12:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik hoop het. Eiting had zijn kans moeten pakken, maar hij faalde weer.
Vind ik wat kort door de bocht. Was in het begin van de voorbereiding nog niet geheel fit. Zo slecht speelde hij ook niet maar Eiting is nog niet zover, dat hij een dragende speler is. Zeker als je nog een nieuweling langs je hebt staan en een dragende speler als Vd Beek pas later instroomde.

En Martinez past zich heel snel aan maar of hij op basis van een paar minuten nu al perse centrale verdediger moet worden naast Schuurs, is ook snel geconcludeerd.

Maar goed, ik zou het wel aandurven met hem maar ook met Eiting.

PostPosted: 26 Jul 2019 13:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waarom zouden Onana (keeper) en Tagliafico en Ziyech niet gewoon kunnen starten? Die laatste twee zijn totaal niet blessuregevoelig en ze trainen al een weekje mee. Hun laatste wedstrijd was slechts een kleine 3 weken geleden terwijl het allebei spelers zijn die volgens die er gewoon meteen staan en voor wie wedstrijdritme niet heel veel invloed heeft.

Eens over Martinez; als hij fit genoeg is kan hij gewoon in de basis.

Ik zou overigens niet met Schuurs-Martinez-Dest spelen en Blind en Marin op het middenveld. Dan haal je werkelijk alle automatisme over hoop. Op basis waarvan heeft Schone zijn basisplek verloren? Laat eerst maar eens iemand overtuigend bewijzen beter te zijn.

--------------Onana-------------
Veltman - Martinez - Blind - Tagliafico
Schone ---- Van de Beek ----- Marin
Ziyech ------ Dolberg ------ Tadic

Ik heb ongelofelijk veel vertrouwen in Martinez als centrale verdediger. Ik zou zo snel mogelijk het koppeltje Alvarez - Martinez willen proberen en Blind op het middenveld. Maar omdat Neres nog niet terug is en Promes alles behalve heeft overtuigd zou ik voor Dolberg en Marin gaan als 'nieuwe' spelers op dit moment. Ik ben echt bang dat Promes geen potten gaat breken morgen en dat het er ook helemaal niet uit gaat komen als je hem laat falen. Laat hem maar lekker invallen en zich bewijzen waarom hij moet spelen. Bij Marin is het afbreukrisico minder groot. Denk dat hij als gewoon als een grijze muis meedoet morgen.

Ik zou Schuurs voor Marin en Blind op 6 ook wel begrijpen trouwens.

PostPosted: 26 Jul 2019 14:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
guy_ajax wrote:
Waarom zouden Onana (keeper) en Tagliafico en Ziyech niet gewoon kunnen starten? Die laatste twee zijn totaal niet blessuregevoelig en ze trainen al een weekje mee. Hun laatste wedstrijd was slechts een kleine 3 weken geleden terwijl het allebei spelers zijn die volgens die er gewoon meteen staan en voor wie wedstrijdritme niet heel veel invloed heeft.

Eens over Martinez; als hij fit genoeg is kan hij gewoon in de basis.

Ik zou overigens niet met Schuurs-Martinez-Dest spelen en Blind en Marin op het middenveld. Dan haal je werkelijk alle automatisme over hoop. Op basis waarvan heeft Schone zijn basisplek verloren? Laat eerst maar eens iemand overtuigend bewijzen beter te zijn.

--------------Onana-------------
Veltman - Martinez - Blind - Tagliafico
Schone ---- Van de Beek ----- Marin
Ziyech ------ Dolberg ------ Tadic

Ik heb ongelofelijk veel vertrouwen in Martinez als centrale verdediger. Ik zou zo snel mogelijk het koppeltje Alvarez - Martinez willen proberen en Blind op het middenveld. Maar omdat Neres nog niet terug is en Promes alles behalve heeft overtuigd zou ik voor Dolberg en Marin gaan als 'nieuwe' spelers op dit moment. Ik ben echt bang dat Promes geen potten gaat breken morgen en dat het er ook helemaal niet uit gaat komen als je hem laat falen. Laat hem maar lekker invallen en zich bewijzen waarom hij moet spelen. Bij Marin is het afbreukrisico minder groot. Denk dat hij als gewoon als een grijze muis meedoet morgen.

Ik zou Schuurs voor Marin en Blind op 6 ook wel begrijpen trouwens.
Onana lijkt me als keeper wel kunnen. Tagliafico heeft een vol seizoen, WK, vroeg seizoen met 3 voorrondes en lang met halve finale CL en daarna de COPA een heel lang intensief programma gehad.

PostPosted: 26 Jul 2019 16:09 
Beheerder

Onana, Mazraoui en Ziyech morgen al bij de selectie, zegt Ten Hag.

PostPosted: 26 Jul 2019 17:04 

343 wrote:
Onana, Mazraoui en Ziyech morgen al bij de selectie, zegt Ten Hag.
Van mij hoeven ze niet per se mee te doen. Ben namelijk ook wel benieuwd hoe een Dest of Varela zich houdt tegen PSV.

PostPosted: 26 Jul 2019 21:36 
Erelid

Ik hoop op:

--Tadic------Dolberg-------Promes--
-------------VD Beek------------------
---------Blind-------Marin-------------
-Dest-Martinez----Schuurs-Veltman-
---------------Varela-------------------

Ik verwacht echter dat hij gaat kiezen voor Schone in plaats van Martinez en Blind gewoon centraal achterin.

Wel echt jammer dat we deze voorbereiding wederom niet met een hele selectie konden spelen. Nu moeten we tijdens de wedstrijden om het "echie" erachter gaan komen wat onze meest optimale formatie gaat zijn.

Van mij mogen ze voortaan ook wel de transferdeadline op 1 augustus leggen... En de eerste wedstrijd plannen na 1 augustus.

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00