Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
PostPosted: 27 Jul 2019 08:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik hoop op:

--Tadic------Dolberg-------Promes--
-------------VD Beek------------------
---------Blind-------Marin-------------
-Dest-Martinez----Schuurs-Veltman-
---------------Varela-------------------

Ik verwacht echter dat hij gaat kiezen voor Schone in plaats van Martinez en Blind gewoon centraal achterin.

Wel echt jammer dat we deze voorbereiding wederom niet met een hele selectie konden spelen. Nu moeten we tijdens de wedstrijden om het "echie" erachter gaan komen wat onze meest optimale formatie gaat zijn.

Van mij mogen ze voortaan ook wel de transferdeadline op 1 augustus leggen... En de eerste wedstrijd plannen na 1 augustus.
Ik denk dat hij niet voor Schöne kiest. Vooral omdat hij Schöne er helemaal buiten liet in z'n A-elftal tegen Panathinaikos. Heb het gevoel dat Ten Hag wel beseft dat hij verder moet kijken.

Tegelijkertijd laat het doorschuiven van Blind naar het middenveld tijdens die wedstrijd ook zien dat hij niet tevreden is over Eiting - Marin.

Ik denk dan ook dat we jouw opstelling gaan zien. En daar ben ik wel blij mee en benieuwd naar eigenlijk.

PostPosted: 27 Jul 2019 10:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik zou met Dest en Martinez op de backs spelen. PSV heeft met Bruma, Bergwijn en/of Lozano veel snelheid op de flanken. Laat Dest meer een keer een goede test ondergaan.

Van de andere kant is het ook wel leuk als Veltman op Lozano speelt want die kan die duikelaar atijd goed klieren.

Benieuwd hoe serieus PSV deze wedstrijd neemt. Ze zijn natuurlijk een beetje in hun eer aangetast omdat eind vorig jaar de KNVB wat wedstrijden heeft verzet door Ajax en nu moet PSV deze wedstrijd spelen en woensdag ook een heel belangrijke CL wedstrijd. Dat zit niet lekker bij Bommeltje.

PostPosted: 27 Jul 2019 10:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou met Dest en Martinez op de backs spelen. PSV heeft met Bruma, Bergwijn en/of Lozano veel snelheid op de flanken. Laat Dest meer een keer een goede test ondergaan.

Van de andere kant is het ook wel leuk als Veltman op Lozano speelt want die kan die duikelaar atijd goed klieren.

Benieuwd hoe serieus PSV deze wedstrijd neemt. Ze zijn natuurlijk een beetje in hun eer aangetast omdat eind vorig jaar de KNVB wat wedstrijden heeft verzet door Ajax en nu moet PSV deze wedstrijd spelen en woensdag ook een heel belangrijke CL wedstrijd. Dat zit niet lekker bij Bommeltje.
Wij moesten ook gewoon de bekerfinale spelen tussen Tottenham, dus dat is geen excuus.

PostPosted: 27 Jul 2019 12:28 
Erelid

Je zit natuurlijk nog wel erg vroeg in het seizoen nu. Als je dan meteen 2 zware wedstrijden in de week moet spelen, kan dat met name door de belasting ervoor zorgen dat je snel blessures krijgt.

Maargoed, ik heb er wel weer zin in! Ben met name benieuwd hoe Marin zich houdt (vooral voetbaltechnisch en qua druk zetten). Ook ben ik erg benieuwd naar Martinez, hoop dat hij een basisplek krijgt centraal achterin. Zou ik erg mooi vinden. Die jongen moeten we zo snel mogelijk in de basis hebben, zodat Blind naar het middenveld kan.

Ook denk ik wel dat Schuurs zal spelen, ben benieuwd hoe hij het gaat doen tegen de snelle, behendige spelers van PSV voorin.

En Promes mag nu wel wat meer laten zien dan het vele balverlies in de voorbereiding. Ik ben bang dat er voor hem een rol als supersub gaat inzitten dit jaar, als Neres en Ziyech blijven. Die schaal ik toch nog wel wat hoger in dan Promes. Maar dat is ook niet erg, Promes is met zijn snelheid en scorend vermogen namelijk de ideale supersub. En die heb je ook nodig, denk alleen dat hij zichzelf te goed voelt voor zo'n rol.

PostPosted: 27 Jul 2019 12:49 

Ik hoop op dat Dest RB en Martinez LB speelt. Denk dat die 2 Lozano en Bruma neutraliseren en zich aanvallend laten gelden. Zal niemand verbazen dat ik Veltman boven Schuurs prefereer als het er echt om gaat. Mss. Schuurs laten spelen en kijken hoe hij zich staande houdt tegen snelle beweeglijke tegenstanders. Kan een optie zijn. Van de wss. voorhoede (Promes Dolberg Tadic) verwacht ik eerlijk gezegd niet zo veel. Een middenveld met Eiting, Marin vd Beek vind ik op basis van het spel tijdens de oefenwedstrijden niks.

PostPosted: 27 Jul 2019 16:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Mark van Rijswijk speel Schone niet. Blind naar het middenveld. Martinez linksback en Veltman en Schuurs in het centrum.
https://twitter.com/markvanrijswijk/sta ... 8180496384

PostPosted: 27 Jul 2019 16:46 
Erelid

Fantastisch! Ik denk alleen dat Martinez centraal staat en Dest linksback... Maargoed, we gaan het zien.

PostPosted: 27 Jul 2019 16:52 
Beheerder

Opstelling Ajax: Onana; Dest, Veltman, Schuurs, Martinez; Marin, Blind; Tadic, Van de Beek, Promes; Dolberg.

Wissels: Varela, Kotarski, Pierie, Eiting, Huntelaar, Mazraoui, Magallan, Schöne, Ziyech, Ekkelenkamp, Lang, De Wit.

PostPosted: 27 Jul 2019 16:55 
Beheerder

EN VI zegt dan weer dat Veltman rechtsback en Dest linksback staan. Lijkt mij ook zo.
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-verras ... jff-schaal#_=_

PostPosted: 27 Jul 2019 16:57 

Erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Hiermee krijg je in ieder geval een stuk meer voetbal op het middenveld. Niet zozeer door een dribbel zoals bij Frenkie, maar met Blind's passing tussen de linies kan hij ook veel bijdragen aan het spel.

PSV met Bruma, Lammers en Gakpo voorin en Bergwijn op 10. Geen Malen en Lozano dus.

PostPosted: 27 Jul 2019 17:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik verwacht ook Martinez centraal.
Blind naar het middenveld is op zich goed maar hij was achterin vorig ook een steunpunt. Maar goed, Eiting en Schone hebben het nog niet laten zien.

PostPosted: 27 Jul 2019 17:10 
Erelid

Blind en Martinez kunnen af en toe ook omdraaien. Dat lijkt mij wel het uitgangspunt te worden. Martinez moet basis.

PostPosted: 27 Jul 2019 17:20 

Moeten we gewoon winnen, anders wat scherper beginnen (herrinner me nog ene Guardado die twee spelers blesseerde en geen kaarten kreeg) want tegen Basel moeten zij nog vol aan de bak.

PostPosted: 27 Jul 2019 17:22 
Erelid

Eerste wedstrijd dit seizoen die ik ga kijken, dus ben heel benieuwd naar de nieuwe jongens.

PostPosted: 27 Jul 2019 17:45 

343 wrote:
EN VI zegt dan weer dat Veltman rechtsback en Dest linksback staan. Lijkt mij ook zo.
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-verras ... jff-schaal#_=_
Ten Hag bevestigt dit net in de voorbeschouwing. Martinez dus centraal, Dest linksback en Veltman rechtsback.

PostPosted: 27 Jul 2019 17:48 
Beheerder

De chat is voor de eerste keer open voor het seizoen 2019/20! Praat mee over #AJAX en #ajapsv!
Chat: live/
Nog geen lid? Dan even hier snel en makkelijk registreren:
(link: ucp.php?mode=register

Topic na de wedstrijd weer open!

PostPosted: 27 Jul 2019 19:54 
Beheerder

De eerste prijs. Hopelijk niet de laatste. :ajaxsjaal:

PostPosted: 27 Jul 2019 19:59 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Middenveld was sterk, ook Martinez was genieten, Dest was ook weer goed.. Schuurs ook.. , wel lekker hoor..

PostPosted: 27 Jul 2019 20:01 
Beheerder

Vond het middenveld in verdedigende zin toch de zwakste schakel. Teveel ruimte.

PostPosted: 27 Jul 2019 20:03 
Erelid

Mooie winst tegen een zwak PSV. Marin en Promes vielen me tegen.

PostPosted: 27 Jul 2019 20:35 

343 wrote:
IK vind ook dat het op het middenveld gewoon niet klopt. Marin hele slechte eerste helft, tweede helft wat beter. Blind op gewoon LCV. Brengt nodige ervaring en rust. Martinez zie ik meer als LB. Iets te wild als LCV. Had ook twee zeer slechte inspeelpasses waar gelukkig niet van werd geprofiteerd.
De voorhoede vond ik heel pover. Tadic hoort niet op rechts. Is hij veel minder dan links en centraal.
De hele wedstrijd genomen vond ik het gewoon matig. Kan ook niet anders als het middenveld niet goed is ingevuld en de voorhoede bijna niets laat zien.

PostPosted: 27 Jul 2019 20:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Blind op het middenveld is top. Scheelt al een hoop. Met Tagliafico en Mazraoui erbij, heb je dan echt de beschikking over enorm veel goeie verdedigende opties.

Ben benieuwd waar Alvarez beland in het elftal. Zou me niet verbazen als Schuurs blijft staan en hij op de plek van Marin komt. Die moet echt nog stappen maken. Al lijkt ten Hag wel een fan.

Al met al een prima pot met voldoende aanknopingspunten om weer mee verder te werken!

PostPosted: 27 Jul 2019 20:39 

Ik vond het nog vrij aardig gaan. Schuurs weer goed, Dest en Martinez ook.
Verder was het wel wat slordig (gelukkig bij PSV ook) maar dat is ook niet zo raar.
Dest (op een oneigen positie), Martinez, Schuurs, Marin, en Promes nieuw en dan Tadic en Blind op een andere positie.

Als het dan allemaal op elkaar ingespeeld is dan heb ik er wel vertrouwen in. Wordt voor Alvarez nog een kluif om zich er in te spelen. Dat is aan de andere kant ook wel weer goed zodat de druk wat lager ligt.

PostPosted: 27 Jul 2019 20:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Genieten toen Ziyech en toch ook Schöne binnen de lijnen kwamen. Man wat zou het fijn zijn als we die Ziyech weten te behouden.

Schuurs viel mij ook positief op.

PostPosted: 27 Jul 2019 21:25 
Beheerder

renemar wrote:
343 wrote:
IK vind ook dat het op het middenveld gewoon niet klopt. Marin hele slechte eerste helft, tweede helft wat beter. Blind op gewoon LCV. Brengt nodige ervaring en rust. Martinez zie ik meer als LB. Iets te wild als LCV. Had ook twee zeer slechte inspeelpasses waar gelukkig niet van werd geprofiteerd.
De voorhoede vond ik heel pover. Tadic hoort niet op rechts. Is hij veel minder dan links en centraal.
De hele wedstrijd genomen vond ik het gewoon matig. Kan ook niet anders als het middenveld niet goed is ingevuld en de voorhoede bijna niets laat zien.
Het klopt nog niet, maar vond het ook niet heel slecht.
Ik vond het al zeer redelijk tot goed van (vooral) Martinez en Marin. Zo'n speelwijze heb je niet zomaar onder de knie. Zeker niet als 2 nieuwelingen uit het buitenland. Zie het potentieel wel van deze 2 spelers.
Vooral verdedigend positioneren zijn er door Marin nog wel wat stappen te maken. Zoals Pieter Zwart uitlegt (zie punt 4.).
https://www.vi.nl/pro/analyse/vijf-opva ... jax-en-psv

Post new topic  Reply to topic  [ 91 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00