Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Previous   1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Vitesse - Ajax
PostPosted: 04 Aug 2019 11:48 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Noem mij een (sub)topclub in Europa met een CV met de lengte van Martinez. Ik denk niet dat je er een weet te noemen.
Ik denk ook niet dat dat veel zegt. Wij willen anders spelen en anders zijn.
Clubs die dat ook hebben staan onder leiding van Guardiola, die bijvoorbeeld ook niet heeft geschuwd om Kyle Walker (ook 1.78) centraal achterin te zetten.
Walker speelt gewoon linksback. Centraal speelden Kompany en Stones. Pep heeft echt wel lengte in de CV.
Wij willen anders spelen? Hoe dan? Is Man. niet dominant? Of Barca? Of Real? Of Liverpool?
Kijk maar na, allemaal hebben ze lengte als CV.
IK begrijp niks van al dei excuses die worden aangewend. Je moet presteren. Neem Ziyech. De Boer zei dat hij 34 of 35 keer balverlies had in een helft. Of dat aantal klopt weet ik niet, maar dat het weer onbetamelijk veel was, was mij bij het kijken van de wedstrijd al duidelijk.
Iedere andere speler zou afgekraakt worden. Ziyech staat blijkbaar boven alles.

PostPosted: 04 Aug 2019 11:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Mazraoui viel gisteren prima in. Marin vind ik ook meer een vervanger van Donny dan Frenkie. Aangezien Ten Hag lijkt vast te houden aan de dubbele 6:
Mazraoui viel inderdaad goed in maar of die per definitie beter was dan Marin, vond ik ook niet echt.
Mazraoui heeft natuurlijk als voordeel, dat hij vanuit de jeugd komt en meer denkt in de Ajaxstijl.

Ik weet niet of Mazraoui de optimale 6 is of wordt. Valt soms leuk in als middenvelder maar is soms ook te flegmatiek. Dat is dodelijk als 6.

Indien zowel Schone als Vd Beek vertrekken, moet er wel een middenvelder bij.
Zeker als je 60 miljoen plus krijgt voor Vd Beek en je bent ambitieus, moet je je hier versterken.
Ik zou vol voor Propper gaan. Propper en Blind centraal, lijkt me geweldig. Kun je Ziyech, Tadic, Marin of Mazraoui mooi voor zetten.

PostPosted: 04 Aug 2019 21:04 
Erelid

renemar wrote:
Jnp wrote:
renemar wrote:
Noem mij een (sub)topclub in Europa met een CV met de lengte van Martinez. Ik denk niet dat je er een weet te noemen.
Clubs die dat ook hebben staan onder leiding van Guardiola, die bijvoorbeeld ook niet heeft geschuwd om Kyle Walker (ook 1.78) centraal achterin te zetten.
Walker speelt gewoon linksback. Centraal speelden Kompany en Stones. Pep heeft echt wel lengte in de CV.
Lang niet altijd. Heeft ook veel centraal gespeeld, weliswaar in een driemansverdediging.
Maar nogmaals, dat geen topclub met kleine CV's speelt vind ik niet zozeer een argument. Je moet gewoon kijken of het voor ons kan werken. Ik denk dat Martinez centraal achterin best kan werken, gezien zijn sprongkracht, verbetenheid en snelheid.

PostPosted: 05 Aug 2019 07:55 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Jnp wrote:

Lang niet altijd. Heeft ook veel centraal gespeeld, weliswaar in een driemansverdediging.
Maar nogmaals, dat geen topclub met kleine CV's speelt vind ik niet zozeer een argument. Je moet gewoon kijken of het voor ons kan werken. Ik denk dat Martinez centraal achterin best kan werken, gezien zijn sprongkracht, verbetenheid en snelheid.
Natuurlijk kan je hem daar laten spelen, maar ik blijf erbij dat hij een typische back is. Met name de door jou genoemde kwaliteiten verbetenheid en snelheid zijn bij uitstek voorwaarden voor een goede back. Sprongkracht is dan een extra kwaliteit. In de oefenwedstrijden waarin hij als LB speelde was ook zijn aanvallend vermogen een wapen. Dat kan als CV niet.
Ik denk ook dat hij net als Nico een kaartenpakker is. Dat kan een probleem worden.
Jij vindt lengte geen argument. Daar denken ze dan bij de topclubs heel anders over. En imo volkomen terecht.

PostPosted: 05 Aug 2019 17:21 
Erelid

Zijn ook kwaliteiten van een back, maar ik geef alleen maar aan dat het ook kwaliteiten zijn die een kleine CV kunnen helpen om zijn geringe lengte te compenseren. Ik zeg ook niet dat hij een slechte back is, alleen dat hij ook prima CV kan spelen.

Ik vind lengte wel een argument, alleen niet een doorslaggevend argument. Het is een van de vele, en misschien ook wel een van de belangrijkste inderdaad, factoren die bepalen of iemand CV kan spelen.

Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Previous   1 2 3

All times are UTC+02:00