Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Previous   1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 21 Aug 2019 13:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar wrote:
Sorry maar dit heeft toch niks met aankoopbeleid te maken of wat dan ook?

Is gewoon pure instelling. Kom op zeg. Dit Apoel zou in de eredivisie met veel moeite in het linkerrijtje staan en je hebt eigenlijk nog nooit zo'n eenvoudige play-off voor de CL kunnen krijgen en dan dit.

We kunnen wel roepen, dat Overmars er niks van bakt qua beleid en dat er perse een middenvelder bij moet komen maar wat heeft dit voor zin als ze er geen zin in hebben?

Na het vertrek van De Jong en De Ligt wist je dit gewoon want deze 2 spelers hadden gewoon exceptionele kwaliteiten. Dat vang je niet zo makkelijk op. En dat het aan Schone ligt, vind ik helemaal overdreven. Blijf erbij een leuke eredivisiespeler maar internationaal brengt hij Ajax echt niet verder.

Vorig jaar is er in de eerste maanden ook vaak geroepen, dat de ervaren jongens (Blind en Tadic) soms niet thuis gaven. Dat was vandaag ook het geval. En als je ervaren jongens niet thuis geven, wordt het voor andere ook heel moeilijk.

Toch in en in triest, dat heel je achterhoede op geel komt te staan tegen zo'n matige ploeg. Ik zei al in de eerste helft, dat Ajax dit niet met 11 man ging uitspelen. Ook zo dom hoe Mazraoui die 2e kaart pakt. Ik weet niet wat die jongen heeft maar iedereen slacht Marin af maar Mazraoui komt eerst in mijn betoog. En ja Marin was ook heel slecht. Maar de slechtste was Neres.

Ook vd Beek heeft het totaal nog niet. Het lijkt er toch verdacht veel op, dat er iets speelt of gespeeld heeft want Beek is geen schim van vd Beek van na de winterstop.

Gewoon een algehele wanprestatie want als je echt de wil had gehad, had je meer bereikt dan dit.
Ik heb vandaag niet gezien, dat ze de CL in willen.
Niet met aankoopbeleid? Marin, Pierie, Promes, Magallan (en dan zwijg ik over de miskleunen voor dit jaar). 45 Miljoen door de plee. Haal gvd kwaliteit voor dat geld. En voor zo'n bedrag vindt je echt wel mensen die Frenkie en Matthijs kunnen vervangen. Niet een op een, maar wel op een manier waarbij je anders gaat spelen.
Zijn verkoopbeleid is weliswaar beter maar daar is hij ook vaker de mist ingegaan. Dolberg kost ook tientallen miljoenen. Je moet het ijzer smeden als het heet is. Ook Neres. Bij een bod van 50 miljoen had je moeten toehappen. Daar haal je gemakkelijk een vervanger voor. En hou je geld over.
Ik blijf erbij, Overmars levert broddelwerk. En Ten Hag tot nu toe dit seizoen ook.
Inderdaad. Deze keer compleet oneens, FR. Natuurlijk zakten veel andere spelers ook door het ijs, maar doet niets af aan het feit dat er op het middenveld zwak is ingekocht.
Uiteraard hebben De Jong en De Ligt uitzonderlijke kwaliteiten, maar dat je serieus denkt dat met Marin te kunnen opvangen is geschift. Je had gewoon hetzelfde kunnen blijven spelen als er een technische middenvelder was gekocht. Dat het dan minder wordt neem ik op de koop toe. De Ligt vervangen door Alvarez en als een bonus Martinez er nog bij? Prima.
Maar Marin voor De Jong en dan ook nog even Schone laten gaan is gewoon heel erg slecht.
Schone kan dan inderdaad geen hoogvlieger zijn geweest, maar hij is wel een slimme speler die precies weet hoe AJAX speelt en met zijn afstandsschoten ook nog extra wapen heeft. Ook daar trekt AJAX weer een flinke winterjas uit.

PostPosted: 21 Aug 2019 13:26 

Maar Ajax kan vooraf ook niet weten hoe een aankoop uitpakt he. Als het zo zou werken zou geen enkele club miskopen hebben. Martinez is een voltreffer, Marin is blijkbaar nog niet zover als gedacht en heeft tijd nodig. Wordt weer veel te simpel gedacht. Het is geen Football Manager of FIFA waar je iedereen kunt kopen die je wilt en als het niets is, koop je weer iemand anders. Doe eens even realistisch aub.

PostPosted: 21 Aug 2019 13:43 
Beheerder

Sorry, maar vind ik ook onzin.
Je weet hoe AJAX speelt. Je weet wat voor een soort speler vertrekt.
Als je een verdediger koopt dan weet je dat het een pre is dat hij snel moet zijn en goed aan de bal. Daarom koop je een verdediger als Alvarez of Martinez en geen Van der Hoorn.
Als je een middenvelder koopt dan weet je dat het een pre is dat hij technisch moet zijn en iets kan creëren of op zijn minst kan meevoetballen. Daarom koop je een middenvelder als Berge of Propper en geen Marin.
Kom nou.

PostPosted: 21 Aug 2019 16:16 

Snake wrote:
Maar Ajax kan vooraf ook niet weten hoe een aankoop uitpakt he. Als het zo zou werken zou geen enkele club miskopen hebben. Martinez is een voltreffer, Marin is blijkbaar nog niet zover als gedacht en heeft tijd nodig. Wordt weer veel te simpel gedacht. Het is geen Football Manager of FIFA waar je iedereen kunt kopen die je wilt en als het niets is, koop je weer iemand anders. Doe eens even realistisch aub.
Je zegt "geen enkel club miskopen". Over miskopen onder Overmars gesproken, ik heb elders dit lijstje geplaatst. Ik denk dat dat genoeg zegt.

Sana, Hoesen, Bocarra, Meleg, Cuenca, Höner, vd Hoorn, Duarte, Zivkovic, Muric, Zimling, Heitinga, Westermann, Sanago, Bay, Karlsson, Hendrix, Wang, Kristensen, Orejuela, Cassierra.
Zomaar een greep uit namen die Overmars in het verleden gehaald heeft. Heb ik het niet eens over de meer recente aankopen Labyad, Magallan, Promes, Marin, Pierie.

Wat vind je hiervan?

Marin heeft tijd nodig. AJAX heeft hem momenteel niet op het veld nodig.
Waarom heeft menigeen het over "tijd nodig". Hij moet presteren en zo niet, ernaast. AJAX is geen café-elftal. Ook al zou je dat gisteren niet zeggen.

PostPosted: 21 Aug 2019 16:54 

343 wrote:
Sorry, maar vind ik ook onzin.
Je weet hoe AJAX speelt. Je weet wat voor een soort speler vertrekt.
Als je een verdediger koopt dan weet je dat het een pre is dat hij snel moet zijn en goed aan de bal. Daarom koop je een verdediger als Alvarez of Martinez en geen Van der Hoorn.
Als je een middenvelder koopt dan weet je dat het een pre is dat hij technisch moet zijn en iets kan creëren of op zijn minst kan meevoetballen. Daarom koop je een middenvelder als Berge of Propper en geen Marin.
Kom nou.
Ik weet niet hoor, maar op die kwaliteiten blonk hij juist uit bij Standard. Het is allemaal achteraf makkelijk l#llen en ideaal als je zelf Football Manager of FIFA speelt, zoals ik al zei. In het echie gaat het alleen ietsie anders allemaal.

Dat je Overmars een aankoop als Magallan of Kristensen verwijt ben ik het helemaal mee eens, maar dit is gewoon te makkelijk.

PostPosted: 21 Aug 2019 17:16 
Beheerder

Ok, ik vind van niet. En zo omschrijven andere mensen Marin totaal niet. Hij is geen sturende en technische speler zoals De Jong dat wel is.

PostPosted: 21 Aug 2019 19:28 

Hagi omschrijft hem wel degelijk zo.
En als jij dit jaar iedereen blijft vergelijken met Frenkie dan wens ik je alvast veel sterkte.

PostPosted: 21 Aug 2019 19:28 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Misschien is het een idee om met de punt naar achteren te spelen met Martinez op 6?

Het is duidelijk dat Marin of elk andere speler samen met Blind kan spelen met de punt naar achteren.

Ik ben het met 343 eens dat er een creatieve speler op het middenveld moet komen. Dat missen we echt.

PostPosted: 21 Aug 2019 19:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Leonel wrote:
Misschien is het een idee om met de punt naar achteren te spelen met Martinez op 6?

Het is duidelijk dat Marin of elk andere speler samen met Blind kan spelen met de punt naar achteren.

Ik ben het met 343 eens dat er een creatieve speler op het middenveld moet komen. Dat missen we echt.
Ik vind dat wel meevallen. Spelers moeten wel taakbewuster gaan spelen. De gaten op het middenveld komen niet omdat er iemand slecht speelt of slecht in de duels is, maar omdat ze gewoon niet goed staan. Laatst tegen PAOK uit stonden Blind en Mazraoui beiden voorin en kon Biseswar zo het hele middenveld over zonder dat iemand hem afstopt.

Wat mij betreft moet Huntelaar spelen. Die dwingt af dat van de Beek niet gelijk op de penalty stip staat bij aanvallen. Verder moet van de Beek ook wat naar achter blijven en niet wanneer Blind of Marin aan de bal zijn op 1 lijn staan (5 meter naar links of rechts ) met onze spits. Zodat hij mee doet in de opbouw en van hem uit de vleugels of spits bereikt wordt. Ook omdat de vleugels al naar binnen komen.

Daarnaast haalt Blind nu vaak de bal op in de verdediging. Dan moet hij niet a la Frenkie proberen die bal voorin te brengen, maar gewoon tot maximaal centraal middenveld lopen en dan met Marin en v.d. Beek naar de vleugels combineren. Hij moet meer op positie blijven zoals Schone dat ook deed. Dat kan dan wel alleen als v.d. Beek niet te diep blijft staan.

Marin is niet goed in de duels, dus die moet die taak niet krijgen terwijl hij nu vaak het meest ver achterin staat bij aanvallen.

Onana
Veltman, Schuurs, Martinez, Tagliafico
-------- Marin, Blind
------------v.d. Beek
Ziyech -------Huntelaar------- Tadic

PostPosted: 21 Aug 2019 20:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Inderdaad. Deze keer compleet oneens, FR. Natuurlijk zakten veel andere spelers ook door het ijs, maar doet niets af aan het feit dat er op het middenveld zwak is ingekocht.
Ik vind dit 2 totaal verschillende zaken. Als je gisteren als maatstaaf zou gebruiken heb je 11 miskopen op het veld staan. Overdreven gesteld. Gisteren was gewoon mentale instelling.
Neres die geen bal kon aannemen. Iemand die we allemaal heel hoog aangeschreven hebben staan maar dan iemand als Marin slachtofferen vind ik totaal onterecht. Ik zeg niet, dat jij dit doet maar ik bekijk het door een andere bril.

Ja Marin was slecht. Dat had ik al gezegd maar die jongen vecht er wel voor en probeert het. Als je dit afzet hoe Neres over het veld zwalkt. Beide heeft niks met aankoopbeleid te maken.
Uiteraard hebben De Jong en De Ligt uitzonderlijke kwaliteiten, maar dat je serieus denkt dat met Marin te kunnen opvangen is geschift. Je had gewoon hetzelfde kunnen blijven spelen als er een technische middenvelder was gekocht. Dat het dan minder wordt neem ik op de koop toe.
Vwb De Jong ben ik het overigens wel met je eens maar denk je bv dat een Propper gisteren wel de kar had getrokken? Ik had die ook graag zien komen maar of hij de verlosser is (als we die al nodig hebben) waag ik ook te betwijfelen.

Ik ben gewoon van mening, dat je dit op den duur gaat opvangen. Toen Bergkamp en Jonk vertrokken dacht ook iedereen zoiets krijg je nooit terug. Die zijn ook niet in 2 maanden totaal vervangen. Dat heeft tijd nodig.
De Ligt vervangen door Alvarez en als een bonus Martinez er nog bij? Prima.
Eens. De Ligt is veel makkelijker op te vangen dan De Jong
Maar Marin voor De Jong en dan ook nog even Schone laten gaan is gewoon heel erg slecht.
Schone kan dan inderdaad geen hoogvlieger zijn geweest, maar hij is wel een slimme speler die precies weet hoe AJAX speelt en met zijn afstandsschoten ook nog extra wapen heeft. Ook daar trekt AJAX weer een flinke winterjas uit.
Ik vind het vertrek van Schone er helemaal niks mee te maken hebben of dacht je dat Schone naast Blind wel ineens internationaal de kar gaat trekken. Als die zo goed was, was het een ander verhaal. Schone was juist altijd de eerste die internationaal door het ijs zakte en is nu ineens onvervangbaar? Vind ik een vreemde beredenering.

Ik kreeg gisteren gewoon een déjà vu van PSV uit. Toen kon De Ligt niet spelen en ineens was de mentaliteit weg.

Pure wanprestatie gebaseerd op mentaliteit.

Ik vind juist ook dat je ervaren spelers eruit moet lichten. Ook Ziyech speelde veel te slordig en dan bedoel ik dat hij gewoon minder balverlies moet lijden. Hoe goed hij ook is en altijd voor een opening zorgt ook moet hij leren inzien, dat hij soms die bal niet moet geven.

Blind en Tadic waren gewoon onzichtbaar en dit zijn nu je rustpunten.
Ook Vd Beek kan er opeens niks meer van. Ook zo'n vreemde constatering. Vorig jaar (in de schaduw) van De Jong speelde Beek een geweldig laatste half jaar. En nu kan hij er niets meer van omdat je elftal anders is opgebouwd. Gun die jongen ook wat tijd om zijn draai te vinden. Natuurlijk speelt hij nog geen top maar wie weet speelt een transfer.

Ik ben het met Snake eens, als het niet loopt moet je simpeler spelen. Niet steeds dom balverlies lijden (ook met name de voorhoede (Tadic/Ziyech en Neres) want dan blijf je achter de feiten aanlopen.

PostPosted: 21 Aug 2019 20:33 
Beheerder

Het gaat me niet om dat Marin slecht was. Het gaat mij erom dat hij niet geschikt is om De Jong op te volgen. Period.
Het gaat me om het verkeerd scouten.

Propper had zeker makkelijker meegedraaid. Zeker weten.

Met alle respect....Bergkamp en Jonk werden direct goed vervangen. Direct was AJAX in de voorbereiding en aan het begin van de competitie op stoom met een 4-0 zege op Feyenoord (Supercup) en een geweldige 0-4 op FC Utrecht (zie zone DGOT ;) )
Maar ja, toen had AJAX ook geweldige opvolgers als Rijkaard en Litmanen.

Blind had dan in de verdediging kunnen staan en je had met Schone meer mogelijkheden gehad. Nu is het nog meer zoeken en de bezetting is gewoon te dun.
Ik zeg niet dat hij onvervangbaar is geweest, maar in deze fase is zijn vertrek gewoon teveel geweest.

Nogmaals; ik zeg al veel langer dat AJAX 2 technische middenvelders had moeten halen. Al maanden.

PostPosted: 22 Aug 2019 10:19 

Maar wie noemt Marin de opvolger van De Jong? Zijn met name de criticasters. Bij Ajax niemand hoor. Hier heb je het weer: verwachtingspatroon. Je moet Marin gewoon niet vergelijken met Frenkie. Marin speelt k#t ja, maar geef hem ook eens de tijd. Blind speelt net zo bagger maar daar hoor je geen hond over. Ten Hag zou Marin in bescherming moeten nemen en hem rustig vanaf de bank brengen, maar dat kan niet omdat je bezetting te dun is, en dáár ben ik het mee eens. Maar ik snap de RvC ook wel dat er eerst eens gesneden moet worden in de selectie voordat we weer grote uitgaven gaan doen. Je kunt niet blijven kopen. Ik denk dat dit ook te maken heeft met selectieplanning, en daar maakt Ten Hag wellicht een fout.

Ook eens met Fernando. Vorig jaar was Schone nog te traag voor Europese wedstrijden en moest dit jaar echt eindelijk eens doorgeselecteerd worden, en nu is het ineens god himself en met hem hadden we met gemak van APOEL gewonnen. Yeah right.

PostPosted: 22 Aug 2019 10:30 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik vind het heel lastig, ik wil het liefst Alvarez als RCV, maar het middenveld is op dit moment echt een puinhoop.
Alvarez heeft laten zien in de minuten tegen VVV dat hij de situaties kan herkennen en ook gewoon in verdedigend opzichtten goed staat op het middenveld samen met Blind.
Ik denk als je Alvarez-Blind als middenveld blok neerzet dat je niet zo snel meer uit elkaar gespeeld word simpelweg omdat ze meer de situaties herkennen, beide.
Maar dat betekend wel dat je met 2 lilliputters achterin speelt, en dus achterin nog kwetsbaar bent.
Dus vind het heel lastig, daarom wil ik ook graag nog een middenvelder erbij waardoor Alvarez terug naar achteren kan.

PostPosted: 22 Aug 2019 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Is het niet een beetje vroeg om Alvarez al zo te prijzen? Hij heeft 20 minuten gespeeld tegen VVV, niet tegen Real Madrid.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Aug 2019 12:19 

Snake wrote:
Maar wie noemt Marin de opvolger van De Jong? Zijn met name de criticasters. Bij Ajax niemand hoor. Hier heb je het weer: verwachtingspatroon. Je moet Marin gewoon niet vergelijken met Frenkie. Marin speelt k#t ja, maar geef hem ook eens de tijd. Blind speelt net zo bagger maar daar hoor je geen hond over. Ten Hag zou Marin in bescherming moeten nemen en hem rustig vanaf de bank brengen, maar dat kan niet omdat je bezetting te dun is, en dáár ben ik het mee eens. Maar ik snap de RvC ook wel dat er eerst eens gesneden moet worden in de selectie voordat we weer grote uitgaven gaan doen. Je kunt niet blijven kopen. Ik denk dat dit ook te maken heeft met selectieplanning, en daar maakt Ten Hag wellicht een fout.

Ook eens met Fernando. Vorig jaar was Schone nog te traag voor Europese wedstrijden en moest dit jaar echt eindelijk eens doorgeselecteerd worden, en nu is het ineens god himself en met hem hadden we met gemak van APOEL gewonnen. Yeah right.
Frenkie is niet 1 op 1 te vervangen. Dat is duidelijk. Je moet anders gaan spelen. Blind was ook bagger tegen Apoel. De andere wedstrijden imo niet. Marin vond ik tegen VVV iets beter maar heeft nog geen enkele wedstrijd laten zien waarom ze hem hebben gehaald. Zelfs geen glimp in een wedstrijd waarvan je denkt, daar zie je even zijn klasse. Helemaal niks. Daar gaat het om.
Obligaat voetbal. We zijn 2 maanden bezig. Dan moet hij zich toch een beetje thuis voelen en weten wat er verwacht wordt.
Imo is hij een grijze muis. Mss. uiteindelijk geen slechte speler maar voegt in ieder geval niks toe. Ik denk dat jongens als Gravenberch en Taylor veel meer potentie hebben. Maar die zijn nog te jong.
Ik vind dat je meer mag verwachten van een investering van 12 miljoen euro.
En Schöne moest ook langzaam worden doorgeselecteerd maar is op alle vlakken een betere speler. Technisch beter, beter overzicht, balvast, beter schot. Wellicht heeft Marin meer loopvermogen maar dat weegt niet op tegen de extra kwaliteiten van Schöne.
Of we van Apoel hadden gewonnen weet ik niet. Wat ik wel weet dat Schöne veel minder balverlies zou hebben gehad.

PostPosted: 22 Aug 2019 14:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Het gaat me niet om dat Marin slecht was. Het gaat mij erom dat hij niet geschikt is om De Jong op te volgen. Period.
Het gaat me om het verkeerd scouten.
Dit is jouw verwachtingspatroon maar volgens mij is Marin juist NIET gehaald als opvolger van De Jong maar is gewoon gescout in een veel eerder stadium. Hij is een van de middenvelders die het gat moet opvullen dat De Jong achter laat.
Propper had zeker makkelijker meegedraaid. Zeker weten.
Als Propper gisteren had meegedaan en het was ongeveer dezelfde wedstrijd geworden, werd die ook al ongeschikt bestempeld (door vele).
Met alle respect....Bergkamp en Jonk werden direct goed vervangen. Direct was AJAX in de voorbereiding en aan het begin van de competitie op stoom met een 4-0 zege op Feyenoord (Supercup) en een geweldige 0-4 op FC Utrecht (zie zone DGOT ;) )
Maar ja, toen had AJAX ook geweldige opvolgers als Rijkaard en Litmanen.
Ok maar het gaat mij om de perceptie. Iedereen is vervangbaar en de een past zich direct aan of en de andere duurt het langer. Ook in het geheel moet het passen.
Code:
Blind had dan in de verdediging kunnen staan en je had met Schone meer mogelijkheden gehad. Nu is het nog meer zoeken en de bezetting is gewoon te dun. Ik zeg niet dat hij onvervangbaar is geweest, maar in deze fase is zijn vertrek gewoon teveel geweest.
Dit vind ik een beetje krom want volgens mij riep jij vorig jaar ook dat Schone doorgeselecteerd moest worden en nu is hij dan ineens wel goed genoeg. Juist omdat hij langs Schone stond en een De Ligt achter hem had staan, kom Schone nog enigszins mee. Ik denk dat hij nu totaal verzopen zou zijn.
Nogmaals; ik zeg al veel langer dat AJAX 2 technische middenvelders had moeten halen. Al maanden.
Dat weet ik en van mij mag er ook best eentje bij maar ik hang niet alles op aan een wedstrijd tegen Apoel. Daarnaast ben ik ook van mening, dat dit Ajax gewoon langer de tijd nodig heeft. Ik vind het in ieder geval niet gek, dat het nog niet zo loopt want ik heb ook al tijden aangegeven, dat een De Jong gewoon onvervangbaar is. De Jong mis je ook tig keer meer als De Ligt en samen nog veel meer.

Ook zie ik in dit elftal genoeg potentie om het op te vangen. Heeft dus gewoon meer tijd nodig.

En wedstrijden waarin je voorhoede en je middenvelders steeds de bal verliezen waardoor je hele elftal in de vooruit wil en gaat maar dan weer met omschakelen zorgt voor gaten en desorganistatie.
Dat compenseert een nieuwe middenvelder ook niet (alleen). En ik weet wel, dat Marin te veel balverlies leedt maar niet minder dan Neres, Ziyech of Tadic om maar wat voorbeelden te noemen. Als dan ook Blind slordig is en Mazraoui er helemaal niks van bakt wordt het heel moeilijk voetballen.

Haal Messi bij Barca weg en je hebt ook een ander elftal maar Ajax is 2 exceptionele talenten kwijt en we doen net alsof dit heel normaal is en dat elke (willekeurige) aankoop dit maar even opvangt.

Ik vind vrij normaal dat Ajax nog steeds zoekende is en ik denk zelfs dat het dit jaar lang niet zo goed zal gaan dan vorig jaar.

Als laatste wil ik ook wel aangeven, dat goede samenstelling vaak ontstaan door toevalligheden. Bosz is eens met Sinkgraven als linksback begonnen en Schone als nr 6. Dat heeft goed uitgepakt maar moet ook complentair zijn met de rest van je elftal. De Boer heeft heel lang Theo Janssen misbruikt als linkermiddenvelder en toen hij Janssen centraal neerzette begon het te lopen.
Ook Tadic als spits is een mooi voorbeeld. Wie weet komt Marin in een andere rol beter tot zijn recht of komt Alvarez als middenvelder uit de hoge hoed.

Ik blijf bij mijn standpunt dat de wedstrijd tegen Apoel gewoon een mentale wanprestatie was.

PostPosted: 22 Aug 2019 14:19 
Beheerder

Je leest niet goed, FR.
Hoe je het ook uitlegt. Of hij nu als opvolger is gehaald van De Jong of het gat moet opvullen is mij om het even. Een middenveld Blind, Marin en Van de Beek is totaal niet complementair aan elkaar en is teveel van hetzelfde.

Propper had in de andere wedstrijden al zijn stempel gedrukt.

Het geheel zal met het huidige trio nooit passen.
Dit vind ik een beetje krom want volgens mij riep jij vorig jaar ook dat Schone doorgeselecteerd moest worden en nu is hij dan ineens wel goed genoeg.
Dit vind ik dus niet goed lezen. Het eerste klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen vervanger voor Schone wilde zien en dat men oude schoenen moet wegwerpen voordat men nieuwe heeft.
Ik hang niet alles op aan een wedstrijd tegen Apoel. Daarnaast ben ik ook van mening, dat dit Ajax gewoon langer de tijd nodig heeft.
Ook dit. Wie zegt dat ik alles ophang aan de wedstrijd tegen Apoel als ik al langer zeg dat het een must is dat AJAX zeker 1 creatieve middenvelder moet halen?
Ik niet. Een middenveld met dat eerder genoemde trio gaat nooit werken.

PostPosted: 22 Aug 2019 16:12 

343 wrote:
Je leest niet goed, FR.
Hoe je het ook uitlegt. Of hij nu als opvolger is gehaald van De Jong of het gat moet opvullen is mij om het even. Een middenveld Blind, Marin en Van de Beek is totaal niet complementair aan elkaar en is teveel van hetzelfde.

Propper had in de andere wedstrijden al zijn stempel gedrukt.

Het geheel zal met het huidige trio nooit passen.
Dit vind ik een beetje krom want volgens mij riep jij vorig jaar ook dat Schone doorgeselecteerd moest worden en nu is hij dan ineens wel goed genoeg.
Dit vind ik dus niet goed lezen. Het eerste klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen vervanger voor Schone wilde zien en dat men oude schoenen moet wegwerpen voordat men nieuwe heeft.
Ik hang niet alles op aan een wedstrijd tegen Apoel. Daarnaast ben ik ook van mening, dat dit Ajax gewoon langer de tijd nodig heeft.
Ook dit. Wie zegt dat ik alles ophang aan de wedstrijd tegen Apoel als ik al langer zeg dat het een must is dat AJAX zeker 1 creatieve middenvelder moet halen?
Ik niet. Een middenveld met dat eerder genoemde trio gaat nooit werken.
Volgens mij gaat dat ook nooit werken. Dan zou ik liever nog Martinez en Gravenberch (hoe jong ook en niet ideaal) op het middenveld met Donny. Blind terug naar LCV met Alvarez als RCV.
Maar inderdaad, een middenvelder erbij is echt een must. Begrijp er helemaal niks van dat ze dat zelf blijkbaar niet vinden.

PostPosted: 22 Aug 2019 18:41 
Erelid

Als je vindt dat Marin en Mazraoui te veel ruimte laten en verdedigend niet goed staan, zou ik Gravenberch al helemaal afraden.

PostPosted: 22 Aug 2019 19:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Dani de Wit en Ekkelenkamp op de plek van Blind en Marin. Voetbal is een simpel spelletje.

PostPosted: 22 Aug 2019 20:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Luke is that you?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Aug 2019 22:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Stormrage wrote:
Luke is that you?
Nee dan zou hij Tadic rechtsback zetten en Tagliafico linksbuiten.

Post new topic  Reply to topic  [ 97 posts ]  Previous   1 2 3 4

All times are UTC+02:00