Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Previous   1 2
Author Message
 Post subject: Re: Ajax - FC Emmen
PostPosted: 12 Aug 2019 12:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Was er een specifieke reden dat Schuurs niet speelde?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Aug 2019 12:42 
Erelid

Nope.

PostPosted: 12 Aug 2019 13:02 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Schuurs speelde beroerd tegen PAOK daarom, hoop dat Alvarez snel zijn kans pakt.

PostPosted: 12 Aug 2019 13:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Goed, dat maak jij ervan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Aug 2019 13:36 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Stormrage wrote:
Nou hij stapte perfect uit, tegen zowel PAOK als tegen Vitesse.. Schuurs is te traag.. en heeft het lastig tegen behendige spelers.... kan niet!

PostPosted: 12 Aug 2019 13:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Morfe0 wrote:
Schuurs speelde beroerd tegen PAOK daarom, hoop dat Alvarez snel zijn kans pakt.
Beroerd? Omdat hij één keer werd uitgespeeld en een keertje de bal verspeelde? Dat zou ik vrij opportunistisch vinden. Ik denk dat de voornaamste reden Veltmans coachende kwaliteiten zijn. Die is verbaal meer aanwezig dan Schuurs. En omdat het organisatorisch niet zo goed stond zal Veltman wel centraal hebben gestaan. Kan weinig anders bedenken. Veltman is niet sneller of sterker en doet het vooralsnog ook niet (veel) beter in de voorbereiding en de daaropvolgende wedstrijden. Ik vond het een bijzondere keuze van Ten Hag.

Ik had verwacht dat Schuurs zou blijven staan tot Alvarez er helemaal klaar voor zou zijn. Had tegen Emmen al wel een invalbeurtje van Alvarez verwacht.

PostPosted: 12 Aug 2019 17:21 

Morfe0 wrote:
Stormrage wrote:
Nou hij stapte perfect uit, tegen zowel PAOK als tegen Vitesse.. Schuurs is te traag.. en heeft het lastig tegen behendige spelers.... kan niet!
Eens. Sympathieke gast maar komt tekort. Kun je hem wel weken handhaven in de Nederlandse competitie, maar in grote wedstrijden zal hij door het ijs zakken.
Beter tijdig ingrijpen. Wellicht ook beter hem te verhuren als Veltman blijft. Kan hij wekelijks spelen. Op de bank heb je niks aan hem en heeft hij al helemaal niks aan.

PostPosted: 13 Aug 2019 01:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Zowel Veltman als Schuurs zijn om verschillende redenen (nog) niet het ijzersterke centrale duo van weleer. Iedereen twijfelde eerst ook of Sanchez het wel waar kon maken. Ik hield van zijn beast mode, fysiek en atletisch praktisch onklopbaar als hij op zijn best was. Maar uitvoetballen, goed passen of een lange cross geven kon hij niet. Daarom is het zo belangrijk dat de kwaliteiten van de 2e CV complementair moeten zijn aan die van CV 1. Dat is misschien nog wel belangrijker dan de individuele kwaliteiten van beide CV's apart. Blind is geen topverdediger, maar hij is wel intelligent, leest het spel en maakte dat De Ligt kon excelleren. Na de transfer van Sanchez waren we hier ook sceptisch of De Ligt en Blind het wel konden waarmaken. Blind werd hier op het forum ook flink afgezeken na zijn terugkeer voor dat hoge bedrag. Maar hij heeft iedereen de mond gesnoerd. Nu worden Schuurs en Veltman afgezeken. Veltman is geen topper, zowel centraal niet en ook niet als RCV. Het is echter wel een jongen met als voordeel op Schuurs dat hij veel meer ervaring heeft en mondiger is. Maar ook Veltman betrap je elke week op fouten. Schuurs verdiend daarom meer krediet vind ik. Mensen vergeten ook makkelijk dat hij nog maar 19 is. Hij heeft mijns inziens meer potentie dan Veltman. En je mag niet van elke 19-jarige verdediger verwachten dat hij presteert zoals De Ligt. Wat een uitzonderlijk wereldtalent was. Het nieuwe centrale duo zal altijd aan die norm worden gespiegeld, maar dat is niet realistisch denk ik.

Uiteindelijk denk ik dat Alvarez samen met Martinez of Blind het nieuwe centrale duo zal worden. Maar ik hoop persoonlijk dat Schuurs eerste back-up zal zijn voor Alvarez ipv Veltman.

PostPosted: 13 Aug 2019 08:48 

rebuah wrote:
Zowel Veltman als Schuurs zijn om verschillende redenen (nog) niet het ijzersterke centrale duo van weleer. Iedereen twijfelde eerst ook of Sanchez het wel waar kon maken. Ik hield van zijn beast mode, fysiek en atletisch praktisch onklopbaar als hij op zijn best was. Maar uitvoetballen, goed passen of een lange cross geven kon hij niet. Daarom is het zo belangrijk dat de kwaliteiten van de 2e CV complementair moeten zijn aan die van CV 1. Dat is misschien nog wel belangrijker dan de individuele kwaliteiten van beide CV's apart. Blind is geen topverdediger, maar hij is wel intelligent, leest het spel en maakte dat De Ligt kon excelleren. Na de transfer van Sanchez waren we hier ook sceptisch of De Ligt en Blind het wel konden waarmaken. Blind werd hier op het forum ook flink afgezeken na zijn terugkeer voor dat hoge bedrag. Maar hij heeft iedereen de mond gesnoerd. Nu worden Schuurs en Veltman afgezeken. Veltman is geen topper, zowel centraal niet en ook niet als RCV. Het is echter wel een jongen met als voordeel op Schuurs dat hij veel meer ervaring heeft en mondiger is. Maar ook Veltman betrap je elke week op fouten. Schuurs verdiend daarom meer krediet vind ik. Mensen vergeten ook makkelijk dat hij nog maar 19 is. Hij heeft mijns inziens meer potentie dan Veltman. En je mag niet van elke 19-jarige verdediger verwachten dat hij presteert zoals De Ligt. Wat een uitzonderlijk wereldtalent was. Het nieuwe centrale duo zal altijd aan die norm worden gespiegeld, maar dat is niet realistisch denk ik.

Uiteindelijk denk ik dat Alvarez samen met Martinez of Blind het nieuwe centrale duo zal worden. Maar ik hoop persoonlijk dat Schuurs eerste back-up zal zijn voor Alvarez ipv Veltman.
Ik denk dat Schuurs nooit het niveau voor ons zal halen. Heeft niks met afzeiken te maken. Gewoon een constatering. Hoef je het niet mee eens te zijn. De toekomst zal het gaan uitwijzen.
Los daarvan is het natuurlijk zo dat AJAX in de positie is dat meteen gepresteerd moet worden.
Het is uitgesloten dat je eens rustig kunt gaan kijken of een speler, zeker op die belangrijke plek in het elftal, groeit naar een bepaald niveau. Daarom denk ik ook dat Ten Hag nu voor Veltman kiest. Wat mij betreft volkomen terecht. Er moet iemand in de achterste lijn staan die ervaring heeft en de organisatie kan neerzetten. Mensen kan aansturen. Temeer omdat Blind nu op 6 speelt is Veltman logisch als RCV.
Dat kan Schuurs niet. Mss. mede door zijn leeftijd, maar dat is nu eenmaal een feit.
Ik opteer voor een verhuur van Schuurs omdat we genoeg alternatieven hebben voor RCV, maar zeker ook omdat hij op de bank bij ons niks leert. Hij moet wekelijks gaan spelen.
De KKD en dus Jong AJAX is geen optie. Wellicht groeit hij elders door en dan kun je na dit seizoen kijken of je hem terugneemt.

PostPosted: 13 Aug 2019 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
rebuah wrote:

Ik denk dat Schuurs nooit het niveau voor ons zal halen. Heeft niks met afzeiken te maken. Gewoon een constatering. Hoef je het niet mee eens te zijn. De toekomst zal het gaan uitwijzen.
Los daarvan is het natuurlijk zo dat AJAX in de positie is dat meteen gepresteerd moet worden.
Het is uitgesloten dat je eens rustig kunt gaan kijken of een speler, zeker op die belangrijke plek in het elftal, groeit naar een bepaald niveau. Daarom denk ik ook dat Ten Hag nu voor Veltman kiest. Wat mij betreft volkomen terecht. Er moet iemand in de achterste lijn staan die ervaring heeft en de organisatie kan neerzetten. Mensen kan aansturen. Temeer omdat Blind nu op 6 speelt is Veltman logisch als RCV.
Dat kan Schuurs niet. Mss. mede door zijn leeftijd, maar dat is nu eenmaal een feit.
Ik opteer voor een verhuur van Schuurs omdat we genoeg alternatieven hebben voor RCV, maar zeker ook omdat hij op de bank bij ons niks leert. Hij moet wekelijks gaan spelen.
De KKD en dus Jong AJAX is geen optie. Wellicht groeit hij elders door en dan kun je na dit seizoen kijken of je hem terugneemt.
Hij is te goed om nu nog te verhuren. Ik bedoel daarmee dat ik denk dat Ten Hag hem te waardevol vind in zijn wisselopties om hem te laten gaan. Hij is Magallan en Pieri al voorbij. Ik zou eerder die laatste verhuren dan. Je hebt wel een punt dat hij minuten moet krijgen, maar ik denk dat dit wel het geval gaat zijn ook bij Ajax.
Veltman is zeker een valabele optie met het oog op het inbouwen van meer zekerheid maar jij weet ook wel dat die niet meer beter gaan worden. Sommige spelers gaan naar de top vanuit Ajax, anderen naar staartploegen of hoogstens middenmoot premier league... Veltman valt onder die categorie. Hij heeft het voordeel dat hij meer ervaring heeft en solide kan spelen. Maar ik vind de ontwikkeling die Schuurs duidelijk heeft gemaakt veel beter dan verwacht. Ik denk dat weinigen onder ons dit hadden zien aankomen. Dus wie weet, als hij nog een paar stapjes kan zetten dan zit hij wel dicht bij een basisplaats. Die jongen kan zich zeker nog verder ontwikkelen itt Veltman. Maar je hebt gelijk als je zegt dat Ten Hag vanavond voor zekerheid moet kiezen.

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Previous   1 2

All times are UTC+02:00