Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
PostPosted: 13 Aug 2019 22:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, De Jong zette de lijnen uit. Marin doet dat niet bepaald om het eufemistisch te zeggen. Ik vind echt dat AJAX Propper moet halen.

PostPosted: 13 Aug 2019 22:50 

We zijn echt veel minder dan vorig seizoen. Dat mag Overmars zich aanrekenen. Martinez is een prima aankoop, Alvarez is afwachten, maar de rest is het heel matig.
Middenveld klopt werkelijk helemaal niks van.
Triest te moeten constateren dat je met zoveel geld zoveel middelmaat haalt.
Over de wedstrijd, onsamenhangend, slordig. Geen AJAX voetbal.
Spelen we zo in de CL poulefase spelen we een bijrolletje.

PostPosted: 13 Aug 2019 23:03 
Beheerder

renemar wrote:
We zijn echt veel minder dan vorig seizoen. Dat mag Overmars zich aanrekenen. Martinez is een prima aankoop, Alvarez is afwachten, maar de rest is het heel matig.
Middenveld klopt werkelijk helemaal niks van.
Triest te moeten constateren dat je met zoveel geld zoveel middelmaat haalt.
Over de wedstrijd, onsamenhangend, slordig. Geen AJAX voetbal.
Spelen we zo in de CL poulefase spelen we een bijrolletje.
Ja, snap er echt geen hol van waarom Marin gehaald is als vervanger van De Jong. Marin kan wel zijn nut hebben, maar lijkt in niets op De Jong.
We zijn nog minder, maar heb er wel vertrouwen in dat AJAX er binnen een paar weken echt staat.

PostPosted: 13 Aug 2019 23:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
343 wrote:
Ja, De Jong zette de lijnen uit. Marin doet dat niet bepaald om het eufemistisch te zeggen. Ik vind echt dat AJAX Propper moet halen.
Om Frenkie te vervangen is ook bijna onmogelijk. Is net zoiets als Suarez moeten vervangen. Wat je wel kunt doen is je spel aanpassen en er dus spelers bij halen die wel voor de aansluiting naar voren kunnen zorgen, op hun eigen manier, misschien weer anders dan Frenkie. Ik weet niet hoe goed Pröpper nu is, maar een slechte toevoeging aan dit Ajax zou hij niet zijn, nee.
Alvarez op het middenveld is wat mij betreft geen optie; maakt het middenveld veel te defensief. In dit spel gedijt Van de Beek ook minder. Is echt een 'edge of the box'-speler.

PostPosted: 13 Aug 2019 23:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Wat een matige pot was dat zeg. Middenveld loopt inderdaad nog voor geen meter en met Martinez en Tagliafico heb je twee geweldige strijders, maar ook twee wildebrassen. Hoe die af en toe een duel aan gaan met alle mogelijke risico's van dien... Daardoor kon PAOK een paar keer zo doorlopen.

Maar de spanning vergoedde veel en uiteindelijk telt er maar één ding en dat is winnen! :ajaxsjaal:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Aug 2019 23:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Inderdaad. En de volgende tegenstander mag geen probleem zijn. PAOK was echt de moeilijkste. Knap gestreden, en het zat mee qua penaltys. Maar die scheids joh, wat was die slecht.

PostPosted: 14 Aug 2019 00:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Blind terug naar achteren. Experiment Blind op middenveld werkt niet. En Martinez gewoon de 1e vervanger van Tagliafico, hiervoor is hij ook gehaald toch. En Veltman kan echt niet meer hoor.

PostPosted: 14 Aug 2019 00:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
We missen overduidelijk een goede opbouwende middenvelder. Zou redelijk blind en naïef zijn als Overmars en Ten Hag dit negeren. Mazraoui en Marin komen echt flink te kort, Blind ook bij de omschakeling. Als Ajax weer mee wilt doen, dan moeten ze toch echt wat geld neerleggen voor een kwalitatief opbouwende middenvelder.

PostPosted: 14 Aug 2019 02:44 
Erelid

Mensen... mensen... was het geweldig wat we gezien hebben? Nee, zeker niet. Kunnen jullie om mijn herinnering nog even de fabelachtige aanvallen van vorig jaar(in de voorrondes) laten zien onder deze post, ze waren zo memorabel dat ik ze vergeten ben!

Is de situatie nu dramatisch? Niet in mijn ogen, alleen we zijn 2 uitzonderlijke spelers kwijtgeraakt (3 eigenlijk! Hoewel Schone bij tijd en wijle vervloekt en verketterd is, was hij toch om de een of andere reden een stille kracht die spelers op de juiste plek zette, ondanks dat hij niet direct tot de uitblinkers behoorde)Hoewel de aankoop van evt. Propper de rol van Schone vorig jaar kan compenseren, zal geen enkele aankoop ons de Ligt en de Jong doen vergeten! Daarnaast was het spel met een vernieuwde selectie zoals vorig jaar tijdens Europese voorrondes en start van de competitie ook niet geweldig, ondanks (toen nog) de aanwezigheid van deze supertalenten!

PostPosted: 14 Aug 2019 08:28 

Ik had Ajax een stukkie verder verwacht. Het viel me vies tegen, sta weer even met beide benen op de grond.

Restverdediging klopt werkelijk geen hout van. Ik ben ook om, Blind mag weer terug naar achter om de organisatie en vastigheid te bewaken. Die heeft echt het loopvermogen niet voor het middenveld.

Maarja, gelukkig verzekerd van weer een Europees seizoen :343:

PostPosted: 14 Aug 2019 08:40 

Als Vertonghen niet komt (heb nog altijd hoop) Blind zoals ik altijd heb gezegd naar LCV. Belangrijk voor het neerzetten van spelers. Hoop dan dat Alvarez zo goed is als men zegt, dan hebben we een goed CV duo. Ik hoop en denk dat Alvarez zaterdag tegen VVV inderdaad speelt.
Martinez zou ik dan wel eens een hele wedstrijd op het middenveld zien. Is werkelijk een tijger, soms wat wild. Daarom ook erg gevaarlijk als CV. Kan veel duels winnen op het middenveld en counters eruit halen. Bovendien vind ik hem voetballend ook goed.
Ik mis een rustpunt op het middenveld. Iemand die het spel leest, rustig aan de bal is en de bal steeds naar de goede kleur speelt.
Wat mij betreft is Overmars i.t.t. hijzelf zei niet klaar.

PostPosted: 14 Aug 2019 08:43 
Erelid

Ik weet niet of ik anders naar de wedstrijd heb gekeken, maar bij tijd en wijlen stond PAOK toch met de rug tegen de muur? Kwamen echt een paar keer ternauwernood onder aanvallen van Ajax uit. Ik zag gewoon hetzelfde spel in aanvallen als vorig jaar, alleen was de verdediging van Ajax gisteren veel minder zeker. Wat niet zo gek is zonder de levende muur De Ligt en Frenkie, die vaak gaten dicht kon lopen.

PostPosted: 14 Aug 2019 08:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
geenidee4 wrote:
Ik weet niet of ik anders naar de wedstrijd heb gekeken, maar bij tijd en wijlen stond PAOK toch met de rug tegen de muur? Kwamen echt een paar keer ternauwernood onder aanvallen van Ajax uit. Ik zag gewoon hetzelfde spel in aanvallen als vorig jaar, alleen was de verdediging van Ajax gisteren veel minder zeker. Wat niet zo gek is zonder de levende muur De Ligt en Frenkie, die vaak gaten dicht kon lopen.
Je hebt helemaal gelijk, tot de 0-1 kwamen ze er wel uit maar daarna was het alleen via lange ballen en counters. Er worden op dit moment nog te veel persoonlijke fouten gemaakt en spelers lopen te ver naar voren.

Er zijn drie spelers vertrokken waarvan twee heel belangrijke spelers maar gisteren was alleen de aanval hetzelfde als vorig seizoen. Het centrale duo is nu anders dan vorig seizoen en ook het middenveld staat anders. Daar moet nog aan gewerkt worden en de puzzel moet zoals elk seizoen nog gaan vallen verwacht ik.

Maar we hebben deze voorronde overleefd, het moet nog veel beter maar daar heb ik wel vertrouwen in.

PostPosted: 14 Aug 2019 09:04 
Erelid

geenidee4 wrote:
PAOK stond in de tweede helft wel onder druk ja, maar dat komt ook doordat ze zo ver inzakten en wachtten op foutjes van Ajax. En dat deden ze erg goed, ze kwamen er regelmatig echt levensgevaarlijk uit. Echter heb ik vooral in de eerste helft weinig aanvallen van Ajax gezien. Ook in de tweede helft vond ik het allemaal niet zo soepel lopen aanvallend gezien. Weinig échte mogelijkheden.

PostPosted: 14 Aug 2019 09:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
De rechterkant was duidelijk te licht. Mazraoui / Veltman / Marin, dat gaat gewoon niet. Ik verwacht dat als je voor 1 van die 3 al Alvarez inpast, je veel complementairder bent aan elkaar.

Een Alvarez kan de schoonheidsfoutjes van een Mazraoui of Marin op het middenveld sneller opvangen dan een Veltman. Een beetje zoals de Ligt dat kon. Verwacht ik althans.

Kan me met het geschuif van ten Hag op die posities ook eigenlijk niet anders dan voorstellen dat hij zaterdag met een andere variant gaat spelen en Alvarez daar ergens in gaat passen..

PostPosted: 14 Aug 2019 10:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): JC
Waarom heeft Ajax aan de KNVB gevraagd om speelronde 4 die tussen de playoff wedstrijden stond gepland later te mogen spelen? Lijkt me juist nuttig om potjes tegen mindere goden te spelen.

PostPosted: 14 Aug 2019 10:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Misschien gek maar ik vind dat het spel te veel via Ziyech gaat. Hij moet alles bedenken en daardoor wordt het wel wat voorspelbaarder. Er is weinig aansluiting van het middenveld bij aanvallen zo lijkt het. De backs moeten ook veel opkomen om aanvallend aan te sluiten, waardoor je weer gevaarlijke situaties krijgt in de counter. Misschien is dat toch het gemis van Frenkie. Met hem had je iemand die indribbelde, waardoor Van de Beek en Ziyech direct rond de zestien van de tegenstander konden komen. Marin doet dat niet.
Zo zie ik het ook. Ik heb al vaker aangegeven, dat je het gemis van Frenkie niet zomaar vervangt. Komt omdat hij een natuurlijk talent is, die eigenlijk altijd precies weet wat waar goed te doen. De Ligt vervangen is in principe eenvoudiger. En dan heb je het niet eens over het vervangen van beide!

Ik vond het een vreemde wedstrijd. Ajax kwam totaal niet in hun spel. Heel slordig en op een of andere manier klopte het middenveld totaal niet. Ook Tadic als kapstok had zijn dag niet en dan is het ook moeilijk voetballen.

Maar goed. Vorig jaar rond deze tijd hadden we ongeveer dezelfde discussie maar Ajax was toen wel iets verder in mijn ogen. Komt natuurlijk ook omdat je toen De Jong en De Ligt nog had.

Van de andere kant geef je die doelpunten ook zo makkelijk weg. Iedereen staat te kijken en doet niks. De laatste goal van Bisewar. Hij mag vanaf de hoekvlag zo dribbelen tot punt 16 meter en zo schieten.... Kan toch niet?

Ook hilarisch het moment dat Mazraoui op de helft van de tegenstander de bal verliest en bijna heel het elftal weer voor de bal staat. Paok komt direct in een situatie 4 of 5 tegen 2 en ze speelde het slecht uit. Kennelijk weinig geleerd van vorig jaar. Dat kan gewoon niet.

Ergens hoop ik, dat Ajax (intern) wacht op het definitief jawoord van Vd Beek en dat ze dan anticiperen mbt het halen van een extra middenvelder. Dan weet je welk elftal er blijft staan en moet je in mijn ogen nog iemand halen. Propper blijft droomkandidaat.

Ajax begint overigens wel een bepaalde goede ondergrens te kennen. Met spelers als Martinez en Tagliafico achterin weet je, dat die er eigenlijk altijd staan. Die kunnen haast niet slecht spelen want met hun passie en aggresiviteit halen die altijd een goed nivo. Alvarez is er ook zo eentje.

Voorin zijn er genoeg opties. Dat is wel duidelijk.

Het middenveld blijft een probleemkindje. Marin moet groeien en wennen aan Ajax. Dat is niks vreemds. Blind was gisteren niet goed maar die speelt vrijwel ook altijd een zes dus die is samen met Beek (als die blijft) een zekerheid. Alleen zit hier weinig achter. Mazraoui vind ik geen topspeler en de rest is jong en onervaren.

PostPosted: 14 Aug 2019 10:36 
Beheerder

Precies, FR. Ik hoop het met je mee dat ze nog een middenvelder halen.

Griekenland schijnt de bakermat van onze beschaving zijn geweest. Weinig meer van over.
Wat een malloten en de pers doet vrolijk mee.
https://www.vi.nl/nieuws/griekse-pers-z ... wil-hebben#_=_

PostPosted: 14 Aug 2019 10:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ajax begint overigens wel een bepaalde goede ondergrens te kennen. Met spelers als Martinez en Tagliafico achterin weet je, dat die er eigenlijk altijd staan. Die kunnen haast niet slecht spelen want met hun passie en aggresiviteit halen die altijd een goed nivo. Alvarez is er ook zo eentje.
Dit dus. Je kan veel van het 'wilde' van Martinez vinden, maar je weet gewoon dat daar altijd een bepaalde vechtlust in zit en daardoor scherpte in de duels. Tagliafico hetzelfde. En ik verwacht bij Alvarez hetzelfde. Die moet gewoon ingepast worden voor 1 van de dames Mazraoui / Marin / RCV-Veltman (aangezien hij op de back nog wel voldoet). Dan ben je ongetwijfeld alweer een stuk verder in het creëren van balans in je elftal.

PostPosted: 14 Aug 2019 10:49 
Erelid

343 wrote:

Griekenland schijnt de bakermat van onze beschaving zijn geweest. Weinig meer van over.
Eerlijk gezegd denk ik dat wij hetzelfde hadden gereageerd als we op deze manier waren uitgeschakeld.
Maar de Grieken vergeten voor het gemak even dat meerdere van hun spelers rood hadden kunnen hebben. Die Nigeriaanse middenvelder Esiti zat dicht tegen rood aan (gaf die niet ook een duidelijke elleboog tegen Tadic?) en die mafkees van een keeper al helemaal. Ook die centrale verdediger, die op een gegeven moment aanvoerder werd, vond ik erg opgefokt. En die Leonardo leek ook het een en ander gesnoven te hebben.

PostPosted: 14 Aug 2019 10:55 
Erelid

343 wrote:

'Maar bij de tweede penalty maakte Diego Biseswar erg ongelukkig hands, zonder enige intentie om de bal te raken.
Zal best ongelukkig zijn, maar hij houdt de bal onreglementair tegen terwijl zijn hand niet langs het lichaam is. Als het andersom zou zijn en de scheids zou niet fluiten, dan zou dat ook weer een schande volgens hen zijn geweest.
Bij de 2-1 gebruikte Nicolás Tagliafico zijn handen. Weer een discutabel moment dat in het voordeel van Ajax uitviel.
Die gozer gaat gewoon liggen! :lol: Was echt helemaal niks aan de hand. Als hij was blijven staan voor Tagliafico had hij nooit zo kunnen koppen. Was gewoon geel voor een schwalbe.
De derde penalty zag alleen Pawson.

Twee spelers worden omver geduwd/getrokken. Vind deze echter nog wel discutabel, aangezien dit soort momenten zo vaak gebeurt. 50/50.
In blessuretijd weigerde de scheidsrechter te fluiten voor een handsbal net buiten het strafschopgebied, een vrije trap die PAOK een goede kans op de gelijkmaker zou geven, en vervolgens floot hij veel te vroeg af.'
Heb de handsbal niet gezien, maar de scheidsrechter floot af op 94:20 terwijl er 4 minuten blessuretijd waren. Dat is veel te vroeg? :?

Stelletje hypocrieten. Ik lees niks over het tijdrekken in de eerste helft door continu hoofdblessures te veinzen of de actie van de keeper die Ziyech torperdeert. Om nog maar niet te spreken over het feit dat de keeper bij de eerste penalty van zijn lijn komt.

PostPosted: 14 Aug 2019 10:57 

Stormrage wrote:
geenidee4 wrote:
PAOK stond in de tweede helft wel onder druk ja, maar dat komt ook doordat ze zo ver inzakten en wachtten op foutjes van Ajax. En dat deden ze erg goed, ze kwamen er regelmatig echt levensgevaarlijk uit. Echter heb ik vooral in de eerste helft weinig aanvallen van Ajax gezien. Ook in de tweede helft vond ik het allemaal niet zo soepel lopen aanvallend gezien. Weinig échte mogelijkheden.
Inzakken of achteruit gedrongen worden. Beetje kip en ei verhaal.

PostPosted: 14 Aug 2019 10:59 

343 wrote:

Wat verwacht je van dat volk? Een voorzitter die met een pistool het veld opstapt. Is tuig van de richel.

PostPosted: 14 Aug 2019 11:03 
Erelid

renemar wrote:
Inzakken of achteruit gedrongen worden. Beetje kip en ei verhaal.
PAOK heeft helemaal niet de kwaliteiten om tegen Ajax te gaan voetballen, dus dan gaan ze inzakken.

PostPosted: 14 Aug 2019 12:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
Net dacht ik aan deze opvallende statistiek:

PAOK (Gri): 100% van de goals Nederlands
Ajax (Ned): 0% van de goals Nederlands

Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00