Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Previous   1 2
Author Message
 Post subject: Re: VVV Venlo - Ajax
PostPosted: 18 Aug 2019 12:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Het meest opvallende voor mij was de redelijke wedstrijd van Marin. Zijn beste tot nu toe. Bij het tegendoelpunt vond ik hem wel niet goed uitzien.
Precies dit ja maar dat heb ik al eerder aangegeven. Bij Marin zag ik toch vrij snel, dat hij wel zou slagen. Komt gewoon door zijn manier van voetballen. Wil de bal hebben, denkt aanvallend en vaak is zijn eerste aanname ook goed. Dat dit in het begin niet vaak lukte, vind ik van minder belang.

Gisteren speelde hij inderdaad sterk. Ook heel goed in de passing en positiespel. Had ook veel onderscheppingen. Ik ben het wel met je eens, dat hij beter moet omschakelen maar dat is een kwestie van tijd en dat leer je alleen als je hem opstelt. Ik blijf hem een heel interessante speler vinden.

Verder wel met Ten Hag eens. Schuurs speelde sterk. Dat hij 2 foutjes maakt, ziet iedereen maar dat geeft niks. Het gaat mij erom, dat hij initiatief neemt.

Ook Dest een ijzersterk debuut. Lijkt wel of hij jaren meespeelt en echt niet slechter dan Mazraoui.

Ook genoten van Martinez. Speelt zo simpel en met zelfvertrouwen. Mooi om te zien.

Enige kritiek of beter gezegd vraagtekens, die ik overhoudt is het zoeken naar de juiste samenstelling. Alvarez kwam erin als middenvelder. Je zou toch zeggen, dat je hem laat debuteren op de positie waar hij in eerste instantie voor gehaald is. Als je dit zo bekijkt, lijkt het erop, dat Martinez de LCV wordt met naast hem Schuurs of Veltman. Magellan hierachter. In nood heb je dan nog Blind en Alvarez. Dest blijft erbij als reserveback voor beide kanten.

Alvarez als middenvelder kan ook weer betekenen dat ze geen andere middenvelder halen zolang Vd Beek blijft. Of ze moeten een middenvelder halen omdat Dolberg vertrekt waardoor je een buitenspeler kwijt raakt (Tadic vaste spits).

Makkelijke overwinning. Ajax heeft een grote ruime selectie die zulke wedstrijden best makkelijk over de streep trekken.

Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Previous   1 2

All times are UTC+02:00