Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Previous   1 2 3
Author Message
PostPosted: 06 Nov 2019 11:09 

GJ1402 wrote:
Alsof ze Ajax moeten pakken omdat Ajax de grote clubs die de UEFA veel geld bezorgen uit het toernooi speelt. (Juve, Real en in mindere mate nu Chelsea) Ze zagen de bui zeker al weer hangen. Ajax in de halve finale is natuurlijk lang niet zo aantrekkelijk voor de mondiale kijker. Juve of Real straalt meer uit, beter voor de kijkcijfers en de UEFA opbrengsten. Waarschijnlijk is dit heel calimero hoor maar de h#nden bij de UEFA vertrouw ik voor geen meter meer. Zoveel discutabele beslissingen tegen AJAX in één wedstrijd. In één helft eigenlijk. Ik geloof er niks van. Met hun smerige Respect en Equal Game spotjes.
Is niet calimero hoor. 1+1=2. Ze willen niet voor niets een Super League. Zo kunnen ze clubs als Ajax buitenboord houden. Daarmee laten ze toch duidelijk zien welke belangen zij hebben.

Wat jij zegt klopt gewoon.

PostPosted: 06 Nov 2019 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Heb hem uitgezet na die rode kaarten, kon het niet meer aanzien.

Allereerst, de eerste 68 minuten waren gewoon heel erg goed. Veltman dom bij de penalty en een domme gele kaart bij de zijlijn (al was strooide hij wel makkelijk met kaarten in de 1e helft aan beide kanten). De 2-4 was een knullig tegendoelpunt, wel of geen buitenspel weet ik niet maar opvallend dat de UEFA geen beelden toonde en dat het binnen 5 seconden al beoordeeld was door de VAR. Maar tot hier speel je ze gewoon helemaal weg, Onana heeft geen redding verricht.

Dan de rode kaarten...volgens mij wordt er gewoon een overtreding gemaakt op Blind waardoor hij dus te laat is bij de bal. An sich wel een terecht kaart natuurlijk, maar geen idee wat de regels hierover zeggen. Je mag ook geen elleboog geven als je zelf daarvoor ook een elleboog hebt gehad. Correcte beslissing lijkt me dus een vrije trap voor Ajax en rood voor Blind. Die penalty en rood voor Veltman zouden dan nooit gebeurd zijn. Buiten dat vind ik het niet eens een penalty en is het volgens de letter van de regel helemaal geen gele kaart. We zijn genaaid, dat is wel duidelijk.

Op naar Lille zonder je centrale duo, ik denk eigenlijk dat dat ons fataal gaat zijn. Misschien dat het volgende scenario zich aftekent: we verliezen in Lille, Valencia wint van Chelsea. Weer op volle kracht, winnen we thuis van Valencia en Chelsea wint van Lille. Drie ploegen op 10 punten, waarbij het onderling resultaat tegen elkaar weggestreept wordt (Valencia > Chelsea, Chelsea > Ajax, Ajax > Valencia). Op doelsaldo worden we dan groepswinnaar, als er verder geen gekke uitslagen volgen.

PostPosted: 06 Nov 2019 11:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Dit Ajax van het eerste uur was zelfs nog beter dan vorig jaar.
Het is best moeilijk te vergelijken maar als Ajax zo speelt, heb je meer variatie omdat de zijkanten beter bezet zijn dan vorig jaar met deze Promes en Neres.

Achterin mis je misschien het corrigerend vermogen van De Ligt maar verder staat het heel goed. Ook dit middenveld (Beek, Martinez en Ziyech) is geweldig en heeft alles. Voorin heb je meer snelheid en diepgang. Chelsea speelde zelf ook met druk naar voren dus Ajax moest ook snel handelen en dat deed de ploeg voortreffelijk.

Kijk eens naar Ziyech. Tegen PEC kreeg hij zogenaamd alle vrijheid maar hij strooide gisteren tegen Chelsea ook met pasjes. Niet normaal.

Toch wel een knappe prestatie van Ajax en de technische staf om wederom een geweldig elftal neer te zetten nadat je 2 exceptionele hebt verkocht. Tuurlijk zit er ook wel eens een misser tussen. En ik heb ook al vaker gezegd, dat je als elftal dan wat moet wennen en groeien. En je ziet wederom hoe goed Ajax in November is.

Kan Ajax niet in beroep gaan tegen die rode kaarten? Zeker die van Veltman?

PostPosted: 06 Nov 2019 12:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Snake wrote:

Vind het heel lastig te zeggen. Ergens denk ik: laat Martinez staan, die weet z'n rol nu op die plek. Als je dat uit elkaar gaat trekken wordt het weer schuiven en teveel veranderingen. Juist de aanvoer naar onze goede aanval moet geen ruis opleveren, want bij Lille moet je echt 3 punten gaan pakken.
Winnen van Valencia geeft je een ticket naar de volgende ronde ongeacht wat er verder gebeurt. Je hebt namelijk een beter onderling resultaat t.o.v. Valencia (2x winst). Wil het scenario zich dan voltrekken dat drie teams 10 punten hebben, betekent dat dat Valencia van Chelsea moet winnen waardoor zij een beter onderling resultaat hebben t.o.v. Chelsea (2x winst). Chelsea heeft een beter onderling resultaat t.o.v. Ajax, maar daar zit een gelijkspel tussen, dus als de resultaten tegen Lille wegvallen zijn zij in het nadeel.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Nov 2019 12:19 
Erelid

Kan Ajax niet in beroep gaan tegen die rode kaarten? Zeker die van Veltman?
Je kan niet in beroep gaan tegen gele kaarten, dus ook niet tegen een tweede geel.

PostPosted: 06 Nov 2019 12:28 
Erelid

renemar wrote:
Als je niet ziet dat wij op ons middenveld een creatieve speler missen ben je niet objectief.
Ik heb hem gisteren zeker niet gemist. Jij wel?

PostPosted: 06 Nov 2019 14:00 
Erelid

We liggen gewoon nog op pole position om door te gaan. Een dik verlies bij Lille, en winst thuis tegen Valencia biedt ons nog zekerheid op de volgende ronde.

Ondanks alle arbitraire dwalingen er nog zo voorstaan maakt me wel trots op Ajax.

Verder natuurlijk woest op de gang van zaken.

PostPosted: 06 Nov 2019 15:02 
Erelid

343 wrote:
Blind en Veltman missen we.
Dan zoiets?

Onana;
Dest, Alvarez, Martinez, Tagliafico;
Mazraoui, Van de Beek;
Ziyech;
Neres, Tadic, Promes.
Ik twijfel heel erg want als je Martinez op het middenveld laat staan, heb je alleen achterin de pijn. Echter Martinez is wel de snelste van het trio Alvarez, Martinez en Schuurs. Daarnaast ben ik ook niet echt voorstander om Mazraoui naar het middenveld te halen. Dan liever Gravenberch.

Alvarez en Schuurs achterin weet niet of je dan snelheid mist. Eiting heb je ook nog en die zou je ook op het middenveld kunnen zetten.

Maar goed. Ajax heeft toch weer indruk gemaakt en Lille zal echt niet vol op de aanval spelen.

Ik moet zeggen, dat ik Alvarez gisteren goed vond invallen. Vlijmscherp en zelfs nog voorin te vinden.

Ik denk toch zo:

--------------Onana-----------
Maz--Schuurs--Martinez-Tagliafico
---Beek-----Alvarez----Ziyech
Neres------Tadic---------Promes

PostPosted: 06 Nov 2019 15:28 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Schandalig de scheidsrechter. Kijk de 2-4 wil ik nog bijlikken, was net wel net geen buitenspel op het blote oog niet zichtbaar dus goal. Dikke prima vind dat ook gewoon een goede regel, die afgekeurde goal van Promes tijdens Ajax-Chelsea vond ik ook echt irritant. Daarvoor is de VAR niet gemaakt, als het niet met het blote oog zichtbaar is, en niet via de beelden dus, dan gewoon goal... bij twijfel is het een goal.

Maar die penalty, die 1e overtreding op Blind, dat Blind vervolgens dan rood zou krijgen omdat het gewoon een kaart is, prima, maar 1e overtreding was op Blind, geen strafschop, geen geel voor Veltman,... sowieso geen strafbaar hands, want hij had zijn arm langs zijn lichaam.
F#ck deze scheids.. 2 punten door de neus geboord... maar gelukkig nog een puntje over gehouden waardoor we aan een winst thuis tegen Valencia genoeg hebben om door te stoten.

PostPosted: 06 Nov 2019 15:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
De scheids speelde wellicht een dubieuze rol, maar dit is niet de eerste uitwedstrijd waarin het gele kaarten regent bij Ajax. Op Cyprus ging Ajax over de schreef en uit bij Valencia was het helemaal erg. Zo erg dat het zelfs de UEFA opviel. De discipline op het veld is in topwedstrijden bij Ajax een probleem. Verder is het gelijkspel een prima resultaat. Op basis van verwachte doelpunten (xG) had Chelsea met 5-1 gewonnen.

PostPosted: 06 Nov 2019 17:02 

renemar wrote:
Als je niet ziet dat wij op ons middenveld een creatieve speler missen ben je niet objectief.
Ik heb hem gisteren zeker niet gemist. Jij wel?
Domme en overbodige vraag als je mijn commentaar had gelezen.
Heeft trouwens helemaal niks te maken met het ontbreken van nog een creatieve middenvelder.

PostPosted: 06 Nov 2019 17:05 

Is ook vreemd dat Abraham geen geel kreeg bij de handsbal. Aanvallend hands is in tegenstelling tot de situatie bij Veltman in de nieuwe regels altijd strafbaar.
Over consequent fluiten gesproken.

PostPosted: 06 Nov 2019 17:07 

Zouden we erbovenop ook weer een boete gaan krijgen wegens 5 gele (en dus 2 rode) kaarten?

Ik zie het ze nog doen ook..

PostPosted: 06 Nov 2019 17:21 
Erelid

renemar wrote:
Domme en overbodige vraag als je mijn commentaar had gelezen.
Was de smiley vergeten ;)
Heeft trouwens helemaal niks te maken met het ontbreken van nog een creatieve middenvelder.
Zoals gezegd heb ik hier een andere mening over. Ik vind dit middenveld icm deze voorhoede veel meer creativiteit hebben.

De Jong was vorig jaar eigenlijk onze creatieve middenvelder maar was meer de schakel tussen verdediging en middenveld. Die taak vervuld Blind steeds meer. Met Ziyech als middenvelder heb je daar de creativiteit maar dat is meer aanvallend gericht en het helpt als je voorin zowel Neres en Promes hebt rondlopen (meer snelheid en diepgang). Ook vd Beek blijft de juiste momenten kiezen nu hij niet als pure aanvallende middenvelder speelt.

Natuurlijk valt er veel weg als Ziyech niet speelt maar dat is ook op te vangen door of Tadic of Promes. Ik denk, dat je eerder een buitenspeler moet aantrekken omdat Ziyech en Tadic geen buitenspelers meer zijn. Vorig jaar heeft Ajax ook weleens zonder De Jong gespeeld of zonder Ziyech. Dit kan deze selectie opvangen. Je kunt geen 2 types Ziyech die zo goed is in je selectie hebben. Net zo min als vorig jaar een tweede De Jong.

En ja Ajax geeft misschien wel wat meer ruimte weg maar vorig jaar speelde De Jong en Schone iets meer van achteruit.

PostPosted: 06 Nov 2019 19:29 

Stormrage wrote:
Snake wrote:

Vind het heel lastig te zeggen. Ergens denk ik: laat Martinez staan, die weet z'n rol nu op die plek. Als je dat uit elkaar gaat trekken wordt het weer schuiven en teveel veranderingen. Juist de aanvoer naar onze goede aanval moet geen ruis opleveren, want bij Lille moet je echt 3 punten gaan pakken.
Winnen van Valencia geeft je een ticket naar de volgende ronde ongeacht wat er verder gebeurt. Je hebt namelijk een beter onderling resultaat t.o.v. Valencia (2x winst). Wil het scenario zich dan voltrekken dat drie teams 10 punten hebben, betekent dat dat Valencia van Chelsea moet winnen waardoor zij een beter onderling resultaat hebben t.o.v. Chelsea (2x winst). Chelsea heeft een beter onderling resultaat t.o.v. Ajax, maar daar zit een gelijkspel tussen, dus als de resultaten tegen Lille wegvallen zijn zij in het nadeel.
Je hebt gelijk. Vond Valencia alleen geen koekenbakkers. Erg sterk voetballend elftal als je het mij vraagt. Heel link om daar op winst te rekenen. Liever wat ademruimte creeren zeg maar 8-)

PostPosted: 07 Nov 2019 08:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Edwin van der Sar
Droomaankoop: Dušan Tadić
Seizoenskaart: Geen
Uiteindelijk was ik aan het eind nog opgelucht met het gelijkspel.
Ik dacht na die 2 rode kaarten echt dat Ajax zou verliezen.

PostPosted: 07 Nov 2019 09:43 
Erelid

Snake wrote:
Je hebt gelijk. Vond Valencia alleen geen koekenbakkers. Erg sterk voetballend elftal als je het mij vraagt. Heel link om daar op winst te rekenen. Liever wat ademruimte creeren zeg maar 8-)
Zeker waar hoor, je moet ook absoluut voor de winst gaan in Lille, ook met het oog op de koppositie.

Wat trouwens wel redelijk bizar is: als Valencia wint van Chelsea, zijn ze verzekerd van de volgende ronde. Terwijl als Ajax tegelijkertijd wint van Lille, Ajax eerste in de poule staat. Dan heb je dus dat de nummer 2 door is en nummer 1 nog niet.

PostPosted: 07 Nov 2019 10:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 wrote:
Dan zoiets?

Onana;
Mazraoui, Van de Beek;
Ziyech;
Neres, Tadic, Promes.
Ik twijfel heel erg want als je Martinez op het middenveld laat staan, heb je alleen achterin de pijn. Echter Martinez is wel de snelste van het trio Alvarez, Martinez en Schuurs. Daarnaast ben ik ook niet echt voorstander om Mazraoui naar het middenveld te halen. Dan liever Gravenberch.

Alvarez en Schuurs achterin weet niet of je dan snelheid mist. Eiting heb je ook nog en die zou je ook op het middenveld kunnen zetten.

Maar goed. Ajax heeft toch weer indruk gemaakt en Lille zal echt niet vol op de aanval spelen.

Ik moet zeggen, dat ik Alvarez gisteren goed vond invallen. Vlijmscherp en zelfs nog voorin te vinden.

Ik denk toch zo:

Hmm, ik ga voor Dest vanwege zijn snelheid alleen al. Mazraoui vind ik voetballend beter dan Alvarez. Schuurs vind ik op CL-niveau wel een erg groot risico.

PostPosted: 07 Nov 2019 10:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
343 wrote:
Dan zoiets?

Onana;
Mazraoui, Van de Beek;
Ziyech;
Neres, Tadic, Promes.

Ik denk toch zo:

Hmm, ik ga voor Dest vanwege zijn snelheid alleen al. Mazraoui vind ik voetballend beter dan Alvarez. Schuurs vind ik op CL-niveau wel een erg groot risico.
Ik zou Martinez op het middenveld laten staan. De wisselwerking tussen v.d. Beek en de andere 6 is cruciaal. Die is nu goed dus zou ik dat niet veranderen.

Blind en Veltman zijn ook niet zo snel, dat ging ook wel goed. Nu Schuurs en Alvarez en Mazraoui ( voor meer ervaring ) op rechts is wat ik zou doen.

PostPosted: 08 Nov 2019 17:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee, maar Blind en Veltman zijn tactisch wel goed en op elkaar ingespeeld.
Ik ga voor het meeste voetbal op het middenveld en ik denk dat Mazraoui dan meer brengt dan Alvarez.
Een middenveld met Mazraoui, Van de Beek en Ziyech is prima.

Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Previous   1 2 3

All times are UTC+01:00