Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  1 2  Next
Author Message
 Post subject: Ajax - Heracles Almelo
PostPosted: 17 Nov 2019 19:43 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zaterdag 23 november 2019 om 19:45:
competitie: Ajax - Heracles Almelo

PostPosted: 18 Nov 2019 18:31 
Erelid

Gewoon zelfde opstelling als tegen Utrecht lijkt me. Althans, wellicht dat ik Schuurs of Alvarez wel RCV zou zetten, om alvast te wennen voor komende wedstrijd tegen Lille.

PostPosted: 19 Nov 2019 08:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Gaat een moeilijke wedstrijd worden. Zou me niet verbazen als Ajax punten laat liggen. Frank Wormuth kan het Ajax-spelletje lezen en Heracles is de Angstgegner van Ajax. Tel daarbij op dat Ajax zich geestelijk spaart voor de immens belangrijke wedstrijd tegen Lille en puntenverlies ligt voor de hand.

PostPosted: 19 Nov 2019 08:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Lille is dus niet immens belangrijk. Je moet thuis winnen van Valencia, dat is het belangrijkst.

Heracles is wel de ploeg in vorm, maar goed dat was Utrecht ook. Als we dat niveau op de mat leggen wprdt het geen probleem natuurlijk, hopelijk komt iedereen gefocust en fit terug van interlands.

PostPosted: 19 Nov 2019 15:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Gewoon zelfde opstelling als tegen Utrecht lijkt me. Althans, wellicht dat ik Schuurs of Alvarez wel RCV zou zetten, om alvast te wennen voor komende wedstrijd tegen Lille.
Ik zou altijd met de sterkste opstelling spelen. Dat wennen heeft mij inziens weinig nut want dan moet je sowieso Veltman en Blind niet gaan opstellen. Vind ik niet nodig. Natuurlijk gaat het uit bij Lille anders worden omdat deze 2 niet meedoen maar dat moeten de desbetreffende spelers dan maar met elkaar oplossen. Daarnaast is Lille ook van een andere orde dan Heracles dus heeft het mij inziens geen zin.

PostPosted: 19 Nov 2019 16:05 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Heracles moet te doen zijn, hebben met Bakboord en Knoester achterin, niet erg sterk dus.
Verloren ook van RKC met 2-0, ook al speelt RKC goed, ik vind dit Heracles niet zo denderend, wel meer voetbal dan afgelopen jaar, maar minder power.
Daarnaast heeft Ajax veel meer voetbal, Martinez Vd Beek Ziyech versus Merkel Mauro Junior en Kiomourtzoglou.
Nee, dit moet een makkie zijn, zag eerder tegen Utrecht tegenop, en die wonnen we eenvoudig.

PostPosted: 22 Nov 2019 08:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Morfe0 wrote:
Heracles moet te doen zijn, hebben met Bakboord en Knoester achterin, niet erg sterk dus.
Verloren ook van RKC met 2-0, ook al speelt RKC goed, ik vind dit Heracles niet zo denderend, wel meer voetbal dan afgelopen jaar, maar minder power.
Daarnaast heeft Ajax veel meer voetbal, Martinez Vd Beek Ziyech versus Merkel Mauro Junior en Kiomourtzoglou.
Nee, dit moet een makkie zijn, zag eerder tegen Utrecht tegenop, en die wonnen we eenvoudig.
Nogmaals: Heracles is de Angstgegner van Ajax. Ajax liet 8 punten liggen in de laatste 2 seizoenen tegen Heracles. Wormut leest het spel van Ajax. Wormut heeft een plan B. Ten Hag niet.

PostPosted: 22 Nov 2019 11:31 
Erelid

marx wrote:
Nogmaals: Heracles is de Angstgegner van Ajax.
Dat is Utrecht ook en kijk eens hoe ze die oprolde...

PostPosted: 22 Nov 2019 11:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik verwacht 4-1.

PostPosted: 22 Nov 2019 13:33 
Beheerder

Veltman geblesseerd, Mazraoui er wel bij.
Wordt het makkelijker voor TH om te experimenteren.
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4930 ... eschikbaar

PostPosted: 22 Nov 2019 14:40 
Erelid

En Alvarez niet echt fit ivm het vele reizen. Die zal hij wel zeker achter de hand houden voor Lille.

Dus Schuurs gaat zeker spelen tegen Heerenveen (en Lille).
Alvarez rust geven waardoor hij tegen Lille Blind vervangt. Rest laten staan.

PostPosted: 22 Nov 2019 14:54 
Beheerder

TH zei dat de jetlag geen enkel probleem vormt voor Alvarez.

PostPosted: 22 Nov 2019 15:39 
Erelid

343 wrote:
TH zei dat de jetlag geen enkel probleem vormt voor Alvarez.
Ik dacht juist dat hij een twijfelgeval is ivm een jetlag volgens Ten Hag...

PostPosted: 22 Nov 2019 15:49 
Beheerder

Edson Álvarez, zo vertelde Ten Hag, heeft nog wel wat last van een jetlag, maar dat mag geen probleem zijn voor zaterdag.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/ten ... lvarez.htm

PostPosted: 22 Nov 2019 15:59 
Erelid

Ok.
Duidelijk.

Dan wordt het een keuze tussen Alvarez of Schuurs.

PostPosted: 22 Nov 2019 16:34 
Erelid

Ja, dan hoop ik dat Alvarez een keer een kans gaat krijgen als CV. En dat hij het dan goed doet op die positie. En dat Ten Hag dan kiest voor een centrum met Alvarez en Schuurs tegen Lille.

Als je Martinez daar weghaalt, dan trek je het hele geraamte uit elkaar.

PostPosted: 22 Nov 2019 19:25 

En Alvarez niet echt fit ivm het vele reizen. Die zal hij wel zeker achter de hand houden voor Lille.

Dus Schuurs gaat zeker spelen tegen Heerenveen (en Lille).
Alvarez rust geven waardoor hij tegen Lille Blind vervangt. Rest laten staan.
Neem aan dat je Heracles bedoelt. ;)

PostPosted: 23 Nov 2019 08:36 

Ik hoop dat Alvarez RCV speelt. Daar is hij voor gescout en als middenvelder komt hij ook te kort.
Speelt Schuurs dan is die blijkbaar Alvarez voorbijgestreefd. Althans dan is Schuurs in de ogen van Ten Hag beter. Ik vind dat Schuurs niet goed genoeg is voor het eerste. Hij is niet meedogenloos, te lief in de duels. Heb dat altijd gezegd. Ook iets te traag en te weinig wendbaar. Tegen Heracles zal dat wss. geen groot probleem zijn maar tegen de snelle aanvallers van Lille zie ik wel grote problemen met Schuurs.
Na bijna een half jaar kun je niet meer aankomen met het excuus dat Alvarez nog moet wennen. Hij moet er nu staan.
Kiest Ten Hag voor Schuurs tegen Heracles dan zal die wss ook tegen Lille spelen. Is wel zo logisch. En dan moet je Alvarez imo ook als dure miskoop betitelen.

PostPosted: 23 Nov 2019 10:26 
Erelid

renenar wrote:
Ik vind dat Schuurs niet goed genoeg is voor het eerste. Hij is niet meedogenloos, te lief in de duels. Heb dat altijd gezegd. Ook iets te traag en te weinig wendbaar.
Vooralsnog had deze tekst naar mijn mening ook over Alvarez kunnen gaan.

PostPosted: 23 Nov 2019 11:34 

Jnp wrote:
renenar wrote:
Ik vind dat Schuurs niet goed genoeg is voor het eerste. Hij is niet meedogenloos, te lief in de duels. Heb dat altijd gezegd. Ook iets te traag en te weinig wendbaar.
Vooralsnog had deze tekst naar mijn mening ook over Alvarez kunnen gaan.
Wel met dien verstande dat we hem nog niet als RCV hebben zien spelen. Daar zou ik hem willen zien. Daarvoor is hij ook gehaald. Middenveld is heel anders. Als CV heb je het hele veld voor je.

PostPosted: 23 Nov 2019 14:17 
Beheerder

In de topic een interview met Schuurs. Vindt zelf ook dat hij te lief was in de duels.
Volgens het AD zal Schuurs starten. Hopelijk kunnen we weer iets zien van progressie.

PostPosted: 23 Nov 2019 14:25 
Erelid

renemar wrote:
Ik hoop dat Alvarez RCV speelt. Daar is hij voor gescout en als middenvelder komt hij ook te kort.
Speelt Schuurs dan is die blijkbaar Alvarez voorbijgestreefd. Althans dan is Schuurs in de ogen van Ten Hag beter.
Een veel te snelle conclusie want niet alles valt direct op zijn plek.
Ik heb het al vaak gezegd maar een elftal krijgt naarmate de tijd meer vorm. Iets wat je vorig jaar ook onder Ten Hag zag. Je weet dat jaarlijks bij Ajax de uitblinkers of een paar hiervan vertrekken en dan is het altijd weer even puzzelen voor de trainer. Dan kunnen we wel weer roepen dat het in het begin minder is dan het jaar ervoor maar voor mij is dit nog steeds logisch.

Ten Hag liep ook al langer rond om met Beek en Ziyech op het middenveld te spelen maar mede door een blessure van vd Beek heeft dit nu pas kunnen toepassen. Of Schuurs nu speelt of Alvarez doet niets af hoe het zit in de hiërarchie. Ik zie deze keus ook los van de wedstrijd tegen Lille.
Ik vind dat Schuurs niet goed genoeg is voor het eerste. Hij is niet meedogenloos, te lief in de duels
Schuurs is een voetballende verdediger, die inderdaad niet zo meedogenloos is. Maar is bv Blind dit wel? Zit ook in het aard van het beestje. Martinez, Alvarez en Tagliafico zijn hiermee opgegroeid en dat zit erin. Daarnaast weet ik niet of Schuurs niet goed genoeg is want dan moet je eigenlijk een wedstrijd of 10 laten staan.
Na bijna een half jaar kun je niet meer aankomen met het excuus dat Alvarez nog moet wennen. Hij moet er nu staan.
Hoe bedoel je dit? Hij is net 4 maanden bij Ajax en is pas laat ingestroomd. Daarnaast heeft hij alleen nog maar gespeeld als middenvelder dus ook hij zal zich moeten aanpassen. Neemt niet weg, dat ik denk, dat hij wel zal opstaan als RCV.
Kiest Ten Hag voor Schuurs tegen Heracles dan zal die wss ook tegen Lille spelen. Is wel zo logisch. En dan moet je Alvarez imo ook als dure miskoop betitelen.
Onzin. En wie speelt er dan naast Schuurs? Niet alle spelers staan er vanaf minuut 1.

PostPosted: 23 Nov 2019 17:29 

renemar wrote:
Speelt Schuurs dan is die blijkbaar Alvarez voorbijgestreefd. Althans dan is Schuurs in de ogen van Ten Hag beter.
Een veel te snelle conclusie want niet alles valt direct op zijn plek.
Ik heb het al vaak gezegd maar een elftal krijgt naarmate de tijd meer vorm. Iets wat je vorig jaar ook onder Ten Hag zag. Je weet dat jaarlijks bij Ajax de uitblinkers of een paar hiervan vertrekken en dan is het altijd weer even puzzelen voor de trainer. Dan kunnen we wel weer roepen dat het in het begin minder is dan het jaar ervoor maar voor mij is dit nog steeds logisch.

Ten Hag liep ook al langer rond om met Beek en Ziyech op het middenveld te spelen maar mede door een blessure van vd Beek heeft dit nu pas kunnen toepassen. Of Schuurs nu speelt of Alvarez doet niets af hoe het zit in de hiërarchie. Ik zie deze keus ook los van de wedstrijd tegen Lille.
Ik vind dat Schuurs niet goed genoeg is voor het eerste. Hij is niet meedogenloos, te lief in de duels
Schuurs is een voetballende verdediger, die inderdaad niet zo meedogenloos is. Maar is bv Blind dit wel? Zit ook in het aard van het beestje. Martinez, Alvarez en Tagliafico zijn hiermee opgegroeid en dat zit erin. Daarnaast weet ik niet of Schuurs niet goed genoeg is want dan moet je eigenlijk een wedstrijd of 10 laten staan.
Hoe bedoel je dit? Hij is net 4 maanden bij Ajax en is pas laat ingestroomd. Daarnaast heeft hij alleen nog maar gespeeld als middenvelder dus ook hij zal zich moeten aanpassen. Neemt niet weg, dat ik denk, dat hij wel zal opstaan als RCV.
Onzin. En wie speelt er dan naast Schuurs? Niet alle spelers staan er vanaf minuut 1.
Als je Schuurs met Blind gaat vergelijken houdt het op. Ik hoop toch voor je dat je ziet dat daar een enorm verschil in kwaliteit zit.
Wie heeft het over minuut 1?
Als je een Mexicaans international voor een behoorlijke transfersom haalt om De Ligt op te volgen en die na 4 maanden nog niet heeft aangetoond dat hij beter is dan een speler waarin je niet genoeg vertrouwen had om De Ligt op te volgen en alleen nog maar ervaring in de KKD heeft is hij een miskoop.

PostPosted: 23 Nov 2019 17:40 
Erelid

renemar wrote:
Als je Schuurs met Blind gaat vergelijken houdt het op. Ik hoop toch voor je dat je ziet dat daar een enorm verschil in kwaliteit zit.
Hoe wil jij dan vergelijken? Beide spelers komen toch in aanmerking voor centraal achterin. Jij stelt dat een speler (Schuurs in dit geval) niet meedogenloos is en ik zeg dat een andere verdediger (Blind in dit geval) dit ook niet eens. Waarom mag ik dan niet vergelijken? Het gaat erom dat jij iets aangeeft wat hij niet heeft en als een ander dit niet heeft, is de vergelijking krom.
Als je een Mexicaans international voor een behoorlijke transfersom haalt om De Ligt op te volgen en die na 4 maanden nog niet heeft aangetoond dat hij beter is dan een speler waarin je niet genoeg vertrouwen had om De Ligt op te volgen en alleen nog maar ervaring in de KKD heeft is hij een miskoop.
Je kunt alles jouw richting in praten maar dit klopt toch niet. Ten eerste is Alvarez niet puur gekocht als opvolger van De Ligt want dan had je hem vanaf minuut 1 van de voorbereiding erbij moeten hebben. Hij is pas later gekomen. Daarnaast heeft Schuurs enorme progressie geboekt en speelt Veltman uitstekend. Mede ook omdat hij als middenvelder kan spelen, heeft Ten Hag hem ook daar gebruikt. Alvarez heeft ondanks dat hij nog geen onbetwiste basisspeler is zijn waarde al bewezen (als middenvelder). Maar goed dan is het voor jou een miskoop. En ook lekker makkelijk om Schuurs dan ineens als opvolger van De Ligt te bestempelen. Daar zit toch ook een enorm verschil van kwaliteit tussen die spelers en mag jij die dan wel met elkaar vergelijken?

PostPosted: 23 Nov 2019 19:35 
Beheerder

Praat mee over #AJAX en #ajaher op onze chat:
live/
Nog geen lid? Dan even hier snel en makkelijk registreren:
ucp.php?mode=register

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  1 2  Next

All times are UTC+01:00