Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Previous   1 2
Author Message
 Post subject: Re: FC Twente - Ajax
PostPosted: 01 Dec 2019 23:49 

Vond Veltman en Mazraoui wel erg slordig spelen vandaag. Goed nieuws dat Dest en Schuurs in hun nek aan het hijgen zijn. Ziyech ook niet best.

Blij met de uiteindelijk toch relatief gemakkelijke overwinning en ommekeer.
Met name Mazraoui heb ik me aan kapot geergerd, die ging echt flink door de ondergrens heen.

Weet niet wat er met die jongen aan de hand was maar dit leek nergens op, terwijl hij vorig jaar heeft laten zien RB best prima in te kunnen vullen.

Veltman ook onzuiver, niet speciaal slecht maar laat wat mij betreft niet zien waarom hij de voorkeur moet krijgen op Alvarez of Schuurs als RCV. Maargoed, erger me al jaren bijna altijd wel aan Veltman als hij erin staat. Die kan bij mij weinig goed meer doen.

Was wel weer een actie waar hij achterin de bal had, druk wijzen, schijnbewgingen met het lichaam, om vervolgens zonder enige druk de bal in de voeten van een tegenstander te spelen. Dat typeerd voor mij Joel Veltman.

PostPosted: 02 Dec 2019 08:34 

Veltman acteert de geroutineerde speler. Hij treuzelt vaak veel te lang om de bal te spelen terwijl er een speler helemaal vrij staat. Dan kijkt hij of er meer afspeelmogelijkheden zijn. Door dat getreuzel komt hij vaak in problemen of hij zadelt een medespeler met een k#t bal op. Beginyt mij steeds meer te irriteren.
Het eerste doelpunt ontstaat weliswaar door een slechte bal van Ziyech maar Veltman doet ook geen enkele poging het schot te blokken. Draait zich als een wijf om.

PostPosted: 02 Dec 2019 09:40 

Mazraoui is gewoon de nieuwe Ricardo/Gregory.

PostPosted: 02 Dec 2019 11:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Skimo wrote:
Veltman ook onzuiver, niet speciaal slecht maar laat wat mij betreft niet zien waarom hij de voorkeur moet krijgen op Alvarez of Schuurs als RCV.
De meeste kennen mijn mening wel over Veltman maar op basis van wat concludeer jij dat Alvarez daar beter zou zijn dan Veltman? Zelfde vraag voor Schuurs maar Schuurs heeft al enkele laten zien dat hij Veltman goed heeft vervangen.

Natuurlijk kun je vinden van Veltman wat wil maar vanaf het moment dat hij samen met Blind achterin staat, loopt het gewoon goed. Natuurlijk krijg je altijd kansen tegen en is Veltman geen De Ligt maar ik vind nog steeds dat Veltman het (buiten verwachting) uitstekend invult.
Maargoed, erger me al jaren bijna altijd wel aan Veltman als hij erin staat. Die kan bij mij weinig goed meer doen.
Dit had ik ook bij de rechtsback Veltman voor zijn blessure. Na zijn blessure totaal niet meer

PostPosted: 02 Dec 2019 17:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vond dit wel weer eens leuk. Ik betrapte mezelf de afgelopen weken erop dat ik iets had van "Nou, daar gaan we weer..." als Ajax weer eens na 3 minuten op voorsprong kwam en de wedstrijd vervolgens simpel uitspeelde. Werd er ook niet echt meer uitgesproken blij van. Tevreden, dat zeker, maar de euforie is wel een beetje weg met deze totale dominantie.

Ik was benieuwd hoe Ajax om zou gaan met de 2-0 achterstand bij een tegenstander die bijna altijd problemen geeft, promovendus of niet. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt diep onder de indruk ben van hoe goed dit Ajax is. Als je eigenlijk zo matig speelt, maar toch nog zo makkelijk de ruimtes weet te vinden en bijna op automatisme de goals maakt, heel knap.

Hopen dat de blessure van Promes meevalt, die hebben we wel nodig in de Champions League.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Previous   1 2

All times are UTC+01:00