Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 71 posts ]  1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: CL: Ajax - Valencia
PostPosted: 02 Dec 2019 16:53 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dinsdag 10 december 2019 om 21:00:
UCL: Ajax - Valencia (Spa)

Overwintering in de CL of EL....?

Post subject: Re: CL: Ajax - Valencia
PostPosted: 02 Dec 2019 17:02 
Erelid

Ik hoop dat eerste, al hebben we best een grote kans om de Europa League te winnen met dit elftal.

Maar met Tadic, Ziyech, Promes, VD Beek, Neres, Martinez, Blind, Onana, Tagliafico hoor je gewoon bij de top 8 van Europa.

PostPosted: 02 Dec 2019 17:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Doe mij maar CL. Als je de EL kan winnen, (net de teams bekeken, maar het valt inderdaad tegen qua top teams ) is mooi. Maar dan is de kans op de Super League over een aantal seizoenen kleiner. We moeten nu gewoon aanhaken en hopen dat we daarin terecht komen. Daarom snap ik ook niet dat PSV zo gezapig is dat het even wat minder gaat want die willen ook bij de top 32 komen voor die super league.

Man Utd, Sporting Lissabon, Braga, Porto, Arsenal, Frankfurt, Gladbach zijn ook gewoon lastige tegenstanders al maak je er wel meer kans te winnen. Maar als je die kan verslaan en er vanuit kan gaan dat je die kan hebben kan je het ook gewoon goed doen in de CL.

PostPosted: 02 Dec 2019 18:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
CL.

Zou wel verdomde jammer zijn als je geen CL haalt maar van de andere kant heb je het zelf in de hand. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar je kunt ook na de winterstop direct een zware tegenstander loten als Paris St Germain of Liverpool. Ajax maakt kans tegen elk elftal maar sommige teams heb ik liever niet. In de EL zitten zulke tegenstanders niet.

PostPosted: 02 Dec 2019 19:48 
Erelid

Europa League? Laat PSV, Feyenoord en AZ daar maar pielen.

PostPosted: 05 Dec 2019 08:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
343 wrote:

EL. De laatste thuiszege tegen een Europese subtopper was de thuiswedstrijd tegen Benfica, die uiterst moeizaam in blessuretijd totstand kwam. Daarna volgden moeizame gelijkspelen tegen Bayern en Juventus. Van Real, Spurs en Chelsea werd verloren. Een thuisbalans van 1 winst, 2 gelijkspelen, 3 nederlagen belooft weinig. Heel weinig.

PostPosted: 05 Dec 2019 09:56 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
marx wrote:
343 wrote:

EL. De laatste thuiszege tegen een Europese subtopper was de thuiswedstrijd tegen Benfica, die uiterst moeizaam in blessuretijd totstand kwam. Daarna volgden moeizame gelijkspelen tegen Bayern en Juventus. Van Real, Spurs en Chelsea werd verloren. Een thuisbalans van 1 winst, 2 gelijkspelen, 3 nederlagen belooft weinig. Heel weinig.
Gelijkspel is ook genoeg, tegen Real waren we minimaal gelijkwaardig, tegen Spurs waren we zelfs betere, maar mistten een hoop kansen. Tegen Chelsea waren we de mindere. De enige wedstrijd maar had ook anders uit kunnen pakken als die goal gewoon werd goedgekeurd wat er gewoon een was van Promes.

PostPosted: 05 Dec 2019 10:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://mobile.twitter.com/betweenthepo ... 7843186688

Dit is wel een hele bijzondere statistiek. Zullen daar toch wel verandering in moeten weten aan te brengen dinsdag. Geluk houdt een keer op natuurlijk.

PostPosted: 05 Dec 2019 12:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic

Dit is wel een hele bijzondere statistiek. Zullen daar toch wel verandering in moeten weten aan te brengen dinsdag. Geluk houdt een keer op natuurlijk.
We hebben vooral in de wedstrijden tegen Lille ook echt wel geluk gehad dat ze het vizier zo vaak niet op scherp hadden staan, want die hadden er sowieso een paar moeten maken. We zijn vaak goed weggekomen, maar ja, geluk hoort er ook bij!

PostPosted: 05 Dec 2019 15:22 

Tomza2 wrote:

We hebben vooral in de wedstrijden tegen Lille ook echt wel geluk gehad dat ze het vizier zo vaak niet op scherp hadden staan, want die hadden er sowieso een paar moeten maken. We zijn vaak goed weggekomen, maar ja, geluk hoort er ook bij!
Zeker. En vergeet niet dat de xG van Chelsea omhoog schoot toen Ajax met 9 man kwam te staan. In de thuiswedstrijd de zuivere goal van Promes niet meegenomen. Het zat echt niet allemaal alleen maar mee.

Vroeger waren de topclubs 4 van de 5 keer heel efficiënt terwijl Ajax verreweg de betere was. Dat lag dan altijd aan kwaliteit en de professionele houding van de topclubs. Nu zijn wij die topclub en is het ineens geluk.

PostPosted: 05 Dec 2019 15:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:
Zeker. En vergeet niet dat de xG van Chelsea omhoog schoot toen Ajax met 9 man kwam te staan. In de thuiswedstrijd de zuivere goal van Promes niet meegenomen. Het zat echt niet allemaal alleen maar mee.

Vroeger waren de topclubs 4 van de 5 keer heel efficiënt terwijl Ajax verreweg de betere was. Dat lag dan altijd aan kwaliteit en de professionele houding van de topclubs. Nu zijn wij die topclub en is het ineens geluk.
Als spelers van Lille het voor elkaar krijgen om van 5 meter over te schieten, dan noem ik dat wel geluk ja. Ik heb het niet over de kansen van Ajax overigens, dat wij die afmaken is top. Je kan alleen niet ontkennen dat wij geluk hebben gehad als het gaat om de tegenstander die 100% kansen overschiet of toch weten te verprutsen.

PostPosted: 06 Dec 2019 05:07 

Tomza2 wrote:
Snake wrote:

Als spelers van Lille het voor elkaar krijgen om van 5 meter over te schieten, dan noem ik dat wel geluk ja. Ik heb het niet over de kansen van Ajax overigens, dat wij die afmaken is top. Je kan alleen niet ontkennen dat wij geluk hebben gehad als het gaat om de tegenstander die 100% kansen overschiet of toch weten te verprutsen.
En dan hadden sommige clubs nog geluks dat hun goals gelden ( door de VAR ). Anders was het pas echt een opvallende statistiek geweest. Ik weet niet of schoten gestopt door Onana ook geteld worden, maar we hebben natuurlijk wel een echte topkeeper en dat helpt gewoon wel.

PostPosted: 06 Dec 2019 10:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Cillessen loopt blessure op in aanloop naar cruciaal duel met Ajax
https://www.nu.nl/voetbal/6015947/cille ... -ajax.html

PostPosted: 06 Dec 2019 10:52 

DeRuit wrote:
Tomza2 wrote:
Snake wrote:

En dan hadden sommige clubs nog geluks dat hun goals gelden ( door de VAR ). Anders was het pas echt een opvallende statistiek geweest. Ik weet niet of schoten gestopt door Onana ook geteld worden, maar we hebben natuurlijk wel een echte topkeeper en dat helpt gewoon wel.
Zeker helpt een topkeeper maar dat is kwaliteit, geen geluk. Ook als tegenstanders kansen missen zie ik niet als geluk. Meer als onkunde van de tegenstander. Vrijwel alle grote ploegen hebben ook goede keepers.
Men heeft het vaak over kansen die elke ploeg krijgt die tegen AJAX speelt. Dat geldt voor ieder ploeg. Ook tegenstanders van Bayern, Liverpool, Barca, Real Man.C. etc. krijgen kansen. Er is geen ploeg op de wereld die geen kansen tegen krijgt.
De wedstrijd Valencia-Chelsea gezien? Daarin werden er wel 8 grote kansen gemist.
Ik vind het vreemd dat bij bijna alle analyses op die kansen van de tegenstander wordt gewezen.
Alsof dat iets ongewoons is. Trouwens, Onana had uit tegen Lille 2 (binnen enkele seconden) goede reddingen. Meer niet. Voor de rest had hij geen moeilijk werk.
Dat wordt altijd overdreven.

PostPosted: 06 Dec 2019 10:59 

Tomza2 wrote:
Snake wrote:

We hebben ook geluk gehad, maar het heeft ook een aantal keer heel erg tegen gezeten. Dat kan jij ook niet ontkennen. We drijven echt niet alleen op geluk, het heeft ook gewoon met kwaliteit te maken. En Ajax schoot natuurlijk vroeger zulke kansen ook vaak zat over of ze werden gepakt door de keeper. Ajax is nu alleen de topclub die aan 1 kans genoeg heeft.
DeRuit wrote:
Afgekeurde goals worden alleen niet berekend tot het xG-model. Alleen goedgekeurde kansen en goals. Als een spits in buitenspelpositie op Onana schiet en er wordt gevlagd, wordt deze kans niet meegenomen.

PostPosted: 06 Dec 2019 12:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hakim Ziyech
Droomaankoop: Calvin Stengs
Hey boys,

Denken jullie dat er nog extra kaarten vrij komen zoals bij Chelsea?

Thanks!

PostPosted: 06 Dec 2019 14:16 
Erelid

renemar wrote:
Ook als tegenstanders kansen missen zie ik niet als geluk. Meer als onkunde van de tegenstander.
Mwoah. Het is natuurlijk wel geluk als het kansen zijn die ze 9 van de 10 keer maken alleen tegen jou missen.

Denk dat die statistiek een beetje een combinatie van alles is:
- Geluk (missende tegenstanders)
- Kwaliteit (goede keeper en efficiënte aanvallers)
- Pech (VAR-goals die niet meetellen)

PostPosted: 08 Dec 2019 17:44 
Erelid

Ik zou zo spelen tegen Valencia indien Promes niet kan spelen:

----------------Onana---------------
Veltman---Schuurs----Blind----Tagliafico
Alvarez---------vd Beek-------Martinez
Ziyech----------Tadic---------Mazraoui

Veltman een keer rechtsback omdat ik op dit moment zowel Dest en Mazraoui niet goed genoeg vind. Ook omdat ik Mazraoui op linksbuiten zet omdat die net wat balvaster en meer ervaring heeft dan Lang. Ook heb je met Lang iemand op de bank, die eventueel wat kan forceren.

Valencia is en blijft toch een behoorlijke goede ploeg. Ook een slimme ploeg.
Ajax is ook geen ploeg die op gelijkspel kan spelen maar je hoeft niet perse vol op de aanval te spelen. Ik zie Chelsea wel winnen van Lille dus je mag niet verliezen. Blijft toch jammer dat je uitgerekend nu een paar voorhoede spelers mist want als het straks een kwestie van moeten scoren wordt mis je toch wel creatieve spelers als Neres, Promes en Labyad.

PostPosted: 08 Dec 2019 18:03 

Onana
Mazraoui of Dest, Veltman, Blind, Tagliafico
---------v.d Beek---Martinez
--------------Ziyech
Promes ------Tadic -----------Lang

is hoe ik zou spelen met Promes
Als Promes er niet is zou ik Ekkelenkamp of Marin op 10 zetten en Ziyech rechtsbuiten.

Lang altijd op linksbuiten zodat hij met Tagliafico iemand achter hem heeft met ervaring die hem kan helpen. Ook is Tagliafico iets minder opkomend en verdedigend beter om Lang beter uit de brand te helpen en eventuele foutjes op te lossen.

Het middenveld zou ik zoveel mogelijk intact houden. Als Promes niet speelt dan zou ik van de Beek en Martinez alsnog op de dubbele 6 houden omdat zij weten hoe dit moet en klasse hebben. Zij kunnen dan de nr 10 Ekkelenkamp of Marin ondersteunen ( v.d. Beek wat controlerender dan normaal spelen ) en Tadic kan Lang en Ekkelenkamp ook ondersteunen. Ook is Tadic beter voor ons spel dan Huntelaar wat mij betreft.

PostPosted: 08 Dec 2019 20:18 
Erelid

Mazraoui heeft niets van een linksbuiten. Hij rendeert niet op het middenveld en dat zal linksvoor niet anders zijn. Bovendien heeft Ajax moeite met diepte maken door de huidige wisselingen in het team. Ook iets wat met Mazraoui voorin alleen maar problematischer zal worden. Een goede linksback kan de defensieve tekortkomingen van de speler ervoor ook maar beperkt compenseren. De belangrijkste reden (naar mijn mening) dat de verdediging van Ajax vaak schuttert is het mistasten van de spelers ervoor.

Ondanks dat Alvarez door de mand viel tegen Valencia, zou ik denk ik met hem starten op het middenveld. Van de Beek en Ziyech terug naar hun 'oorspronkelijke' posities. Ziyech vind ik vanaf de rechterkant van het veld toch dreigender en Van de Beek kan vanaf '10' voor meer dreiging in de '16' zorgen.

PostPosted: 09 Dec 2019 00:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Mazraoui als linksbuiten? Hoe kom je daar nou weer ineens op? We gaan Tagliafico toch ook niet ineens als rechtsbuiten gebruiken?

Nee hoor, zet Lang er maar in als Promes niet kan spelen. Zo min mogelijk geschuif met posities, daar wordt het elftal niet beter van.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Dec 2019 03:03 

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=364081 Onana mogelijk niet beschikbaar door een blessure.

PostPosted: 09 Dec 2019 09:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Zou bijzonder vervelend zijn, al heb ik geen flauw idee hoe goed Varela is.

Vind het overigens wel vreemd dat alleen De Telegraaf het meldt. In het AD stond een heel artikel over Onana en daar werd niet over een blessure gesproken. Ook op VI en NOS staat niks.

Zou ook zomaar weer een staaltje onrust stoken van onze fijne mediapartner kunnen zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Dec 2019 10:39 
Erelid

Stormrage wrote:
Mazraoui als linksbuiten? Hoe kom je daar nou weer ineens op? We gaan Tagliafico toch ook niet ineens als rechtsbuiten gebruiken?

Nee hoor, zet Lang er maar in als Promes niet kan spelen. Zo min mogelijk geschuif met posities, daar wordt het elftal niet beter van.
Mazraoui is van oorsprong een aanvallend ingestelde speler, die vaak op de buitenposities heeft gespeeld. En ja ik weet dat het niet de meest logische oplossing is maar toch denk ik dat hij dit wel een keer kan invullen.

Dus het is helemaal geen wilde move zoals jij dit doet voorkomen door een voorbeeld te stellen om Tagliafico rechtsbuiten te zetten.

Deze noodoplossing is een beetje eenzelfde als Dest op rechtsbuiten.
En het klopt, dat Mazraoui ook niet zoveel diepte in zijn spel heeft maar dat heeft feitelijk niemand nu met het wegvallen van Promes en Neres. Ik denk namelijk dat Mazraoui als buitenspeler wel balvaster is dan momentenvoetballer Lang. Die kan weleens te makkelijk en te frivool balverlies lijden en juist Valencia kan hier optimaal gebruik van maken. Eens dat Mazraoui als middenvelder door de mand viel maar dat heeft er weinig mee te maken dat hij als noodoplossing als buitenspeler niet zou kunnen renderen.

PostPosted: 09 Dec 2019 11:52 
Erelid

'Is van oorsprong een...', de welbekende dooddoener in een discussie. Mazraoui speelde in de jeugd inderdaad op andere posities, maar het is niet toevallig dat hij daar nu niet of nauwelijks meer voor in beeld is. Daarvoor komt hij tekort, zoals wij allemaal al meerdere malen hebben mogen aanschouwen. Iemand die voetballend niet mee kan op het middenveld zal voorin niet ineens een geweldige pot spelen. Helemaal niet als je, zoals Mazraoui, enkele essentiële eigenschappen mist. Handig dat hij wellicht een tikkeltje balvaster is dan Lang, maar als hij zijn man niet voorbij komt heb je niks aan hem naast die andere twee aanspeelpunten voorin....

Post new topic  Reply to topic  [ 71 posts ]  1 2 3  Next

All times are UTC+01:00