Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 87 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: AZ Alkmaar - Ajax
PostPosted: 13 Dec 2019 16:27 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik verwacht dit:

------------------Onana--------------
Mazraoui---Veltman---Blind--taglifico
-----------Beek---Martinez-----------
----------------Ziyech----------------
Dest------------tadic------------Lang

Met Dest kun je ook nog eens Wijndal opvangen.
Met deze aanval kan je toch geen potten breken?
Tadic en Lang zijn 2 spelers die de bal in de voeten willen hebben, geen diepgang want Vd Beek heb je een linie naar achteren. Dest is snel en kan voorzetten geven maar op wie? Want zowel Tadic als Lang zijn geen spelers die echt in de 16 komen, Ziyech is ook geen speler die daarin sterk in is.
Dit is een totaal onlogische opstelling als je het mij vraagt.
Ik verwacht gewoon dezelfde opstelling als tegen Valencia waardoor je met Vd Beek nog iets of wat diepgang hebt.

PostPosted: 13 Dec 2019 18:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Morfe0 wrote:

Ajax gaf wel veel druk naar voren tegen Valencia, als ze dat ook kunnen tegen AZ dan zie ik het misschien wel goedkomen aangezien daar de zwakte van AZ licht.
de achterhoede is enorm matig, dus als je die onder druk zet, kan het zo maar anders lopen.
Laat je ze voetballen.. dan word het hopeloos.
Het probleem voor Ajax is dat AZ met Koopmeiners en Midtjo het veel betere middenveld heeft en de aanval van AZ is ook beter dan die van Ajax. Eerlijk gezegd zal Ajax het achterin dicht moeten spijkeren en hopen op een gelijkspel. Meer zit er redelijkerwijs niet in.

PostPosted: 13 Dec 2019 19:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
marx wrote:
Morfe0 wrote:

Ajax gaf wel veel druk naar voren tegen Valencia, als ze dat ook kunnen tegen AZ dan zie ik het misschien wel goedkomen aangezien daar de zwakte van AZ licht.
de achterhoede is enorm matig, dus als je die onder druk zet, kan het zo maar anders lopen.
Laat je ze voetballen.. dan word het hopeloos.
Het probleem voor Ajax is dat AZ met Koopmeiners en Midtjo het veel betere middenveld heeft en de aanval van AZ is ook beter dan die van Ajax. Eerlijk gezegd zal Ajax het achterin dicht moeten spijkeren en hopen op een gelijkspel. Meer zit er redelijkerwijs niet in.
Zo goed dat ze tegen een b-team er met 4-0 afgekletst zijn. Je moet wel respect voor ze hebben maar zo bont is het nou ook weer niet. V.d. Beek is beter dan Midtsjo en Martinez kan net zo goed zijn als Koopmeiners. Zet die koopmeiners maar flink onder druk, kijken of hij dan nog zo goed is.

Edit: Traore niet in de basis bij Jong en niet op de bank. Verrassing tegen AZ?

PostPosted: 14 Dec 2019 06:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Zou mooi zijn. Tadic en Lang op de flanken Traore in de spits en op middenveld vd Beek Martinez en Ziyech. Alvarez op het middenveld werkt niet, hopelijk snapt ten Hag dat nu eindelijk eens.

PostPosted: 14 Dec 2019 17:37 
Erelid

Geen promes op de foto's van de training vandaag.
Ziyech en tagliafico wel.

PostPosted: 14 Dec 2019 18:18 
Erelid

Ik zie Vd Beek ook niet op de fotos, het zal toch niet.
Laat maar, zie Blind ook niet op de fotos, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze allemaal er niet bij zijn.
Tadic ook al niet op de fotos, nee, ik geloof er weinig van.

PostPosted: 14 Dec 2019 21:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Dus die foto's zeggen totaal niks...

Volgens het AD speelt Mazraoui op het middenveld. Lang en Ziyech op de vleugels met Tadic in de spits. Dest rechtsback.

Dan zie ik liever Ziyech op het middenveld en Traore in de spits. Lang en Tadic op de vleugels. Beide opties op de vleugels is mij inziens hetzelfde en heeft weinig tot geen diepgang. Echter als Ziyech weer op het middenveld staat zijn je achterhoede en middenveld het best bezet.

PostPosted: 14 Dec 2019 23:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik zou die Traore ook wel eens willen zien. Zou hem ook de voorkeur geven boven Lang. Helaas moet je dan wel Tadic uit de spits halen.

PostPosted: 15 Dec 2019 08:44 

Ik zou ook Traoré eens een kans geven.

PostPosted: 15 Dec 2019 11:17 
Erelid

GJ1402 wrote:
Ik zou die Traore ook wel eens willen zien. Zou hem ook de voorkeur geven boven Lang. Helaas moet je dan wel Tadic uit de spits halen.
Nu Tadic uit de spits halen kan best omdat je met Tadic in de spits lopende en bijsluitende mensen moet hebben. Als je Lang en Ziyech als vleugelspelers neerzet heb je spelers zonder diepgang en Ziyech niet op het middenveld heb je ook weer een middenvelder nodig die bijsluit.

Ik zou met Traore spelen en toch met ook met Lang omdat je dan Ziyech in zijn sterkste positie als middenvelder houdt.

PostPosted: 15 Dec 2019 11:44 

GJ1402 wrote:
Nu Tadic uit de spits halen kan best omdat je met Tadic in de spits lopende en bijsluitende mensen moet hebben. Als je Lang en Ziyech als vleugelspelers neerzet heb je spelers zonder diepgang en Ziyech niet op het middenveld heb je ook weer een middenvelder nodig die bijsluit.

Ik zou met Traore spelen en toch met ook met Lang omdat je dan Ziyech in zijn sterkste positie als middenvelder houdt.
Ik zou Tadic wel graag in de as zien als hij speelt. Dus Tadic op 10 en Lang op zijn meer favoriete positie op links en Ziyech op rechts.

PostPosted: 15 Dec 2019 11:50 
Erelid

DeRuit wrote:
Ik zou Tadic wel graag in de as zien als hij speelt. Dus Tadic op 10 en Lang op zijn meer favoriete positie op links en Ziyech op rechts.
Dat kan maar wie zet jij dan op het middenveld?

Tadic als spits en Ziyech als vleugelaanvaller ben je gewoon niet in balans. Dan ben je ook al je creativiteit kwijt op het middenveld. Met Ziyech op het middenveld en een snelle spits als Traore kan Ziyech ook meer zijn ballen kwijt. Daarnaast kruipt Tadic toch ook richting spits of dient als kaatsende speler waardoor de back goed opkomt. De wisselwerking met Tagliafico is altijd uitstekend.

Ook met Traore heb je een spits die altijd in de zestien staat dus kan ook een keer een voorzet.

Nogmaals Tadic als spits is in mijn optiek alleen van waarde met een Promes en Neres langs hem en bijsluitende mensen als Ziyech en Vd Beek.

PostPosted: 15 Dec 2019 11:53 
Erelid

Dus die foto's zeggen totaal niks...

Volgens het AD speelt Mazraoui op het middenveld. Lang en Ziyech op de vleugels met Tadic in de spits. Dest rechtsback.

Dan zie ik liever Ziyech op het middenveld en Traore in de spits. Lang en Tadic op de vleugels. Beide opties op de vleugels is mij inziens hetzelfde en heeft weinig tot geen diepgang. Echter als Ziyech weer op het middenveld staat zijn je achterhoede en middenveld het best bezet.
Dit lijkt me ook wel iets hebben inderdaad, Tadic op links Lang op rechts dan wel, Traore heeft diepgang is ook sterk aan de bal, en scorend vermogen.
Middenveld houd je dan intact.

PostPosted: 15 Dec 2019 11:57 

DeRuit wrote:
Dat kan maar wie zet jij dan op het middenveld?

Tadic als spits en Ziyech als vleugelaanvaller ben je gewoon niet in balans. Dan ben je ook al je creativiteit kwijt op het middenveld. Met Ziyech op het middenveld en een snelle spits als Traore kan Ziyech ook meer zijn ballen kwijt. Daarnaast kruipt Tadic toch ook richting spits of dient als kaatsende speler waardoor de back goed opkomt. De wisselwerking met Tagliafico is altijd uitstekend.

Ook met Traore heb je een spits die altijd in de zestien staat dus kan ook een keer een voorzet.

Nogmaals Tadic als spits is in mijn optiek alleen van waarde met een Promes en Neres langs hem en bijsluitende mensen als Ziyech en Vd Beek.
Ik zou het zo willen zien:
Onana
Mazraoui of Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico
V.d. Beek, Martinez
Tadic
Ziyech, Traore, Lang

Lang en Ziyech kunnen dan evt met Tadic kaatsten of Traore wegsteken.
Tadic kan ook wel Traore wegsteken

Rest houd je dan intact en Traore als snelle diepgaande spits. Kan zich eventueel ook in laten zakken en dan met Tadic wisselen om de tegenstander uit te lokken.

PostPosted: 15 Dec 2019 13:11 
Erelid

Dat kan ook maar ik zie liever Ziyech als nr 10. Tadic moet je voorin houden. Hij als nr 10 is net niet explosief genoeg.

Is het trouwens al bekend of Promes zeker niet meedoet of niet bij de selectie zit?

PostPosted: 15 Dec 2019 15:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Blind geblesseerd, Dest geblesseerd, Tagliafico geblesseerd (wel op de bank), dat gaat nog wat worden dit.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 Dec 2019 15:38 
Erelid

Pfffff en geen diepte op de vleugels....

Dus Mazraoui en Veltman als backs?
Schuurs en Martinez achterin en Alvarez als middenvelder samen met Marin?

Ik zou Alvarez naar achteren halen. Maakt nu toch niet meer uit.

AZ heeft niet te klagen. Tegen PSV zonder 3 basisspelers en nu tegen Ajax met een half elftal geblesseerden.

PostPosted: 15 Dec 2019 15:48 
Erelid

Wel benieuwd wie het voetbal erin moet brengen?
Marin zonder vertrouwen?
Alvarez komt te kort als middenvelder.

Met Schuurs en Martinez heb je 2 goede voetballers achterin staan terwijl je met Alvarez geen voetballer op het middenveld hebt. Waarom zet je Alvarez niet achterin. Nu maakt het toch niet uit met zoveel geblesseerde.

Als het gat maar niet te groot wordt met de aanval.

Ben bang dat AZ zo gaat domineren en het tegenhouden wordt maar Ajax kan ook niet de lange bal spelen want je hebt geen snelheid voorin. Of Ziyech gaat teveel van de flank af waardoor je voorin sowieso altijd in ondertal speelt omdat je ook met Veltman geen back hebt met diepgang en Alvarez ook niet echt diepgang heeft.

PostPosted: 15 Dec 2019 15:57 

Pfffff en geen diepte op de vleugels....

Dus Mazraoui en Veltman als backs?
Schuurs en Martinez achterin en Alvarez als middenvelder samen met Marin?

Ik zou Alvarez naar achteren halen. Maakt nu toch niet meer uit.

AZ heeft niet te klagen. Tegen PSV zonder 3 basisspelers en nu tegen Ajax met een half elftal geblesseerden.
Onana
Veltman, Schuurs, Martinez, Mazraoui
Alvarez, Marin
v.d. Beek
Ziyech, Huntelaar, Tadic

PostPosted: 15 Dec 2019 16:01 
Erelid

Zou hij niet Alvarez naar achteren zetten en Martinez gewoon op het middenveld? Hij ziet toch ook wel dat Alvarez op het middenveld niet voldoet?

PostPosted: 15 Dec 2019 16:02 
Erelid

Ja zo kan het haast niet anders maar daar zie ik verdomde weinig voetbal in, DeRuit.

Ik heb Marin nog steeds niet afgeschreven maar hij ligt onder een vergrootglas. Alvarez als middenvelder weten we allemaal. Hopelijk dat Schuurs de rust kan bewaren.

Wel opvallend, dat Gravenberch niet bij de selectie zit.

Het is hopen op een goede dag van Huntelaar (balvastheid) maar verder zie ik weinig aanknopingspunten of Marin moet gaan verrassen. Ook de drive van Tagliafico ga je missen.

Ik verwacht in deze opstelling een counterend onmachtig Ajax. Met zoveel wisselingen op het middenveld en achterin had je voorin in de punt met Tadic moeten starten en wellicht Lang, die toch beweeglijker is dan Tadic als vleugelspeler.

PostPosted: 15 Dec 2019 16:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Dat is nu net het probleem hij ziet het niet!

PostPosted: 15 Dec 2019 16:05 
Erelid

@FR
Gravenberch zit gewoon op de bank hoor.

PostPosted: 15 Dec 2019 16:08 

Michiel632 wrote:
Dat is nu net het probleem hij ziet het niet!
Schuurs en Martinez hebben samen vaker gespeeld op de CV posities. Dat zal hij als vastigheid wel zo willen houden.

Counteren zal niet gaan lukken met Huntelaar in de spits. Lang zal wel geslachtofferd zijn omdat Ziyech beter is op rechts en Mazraoui op links hem nie tvoldoende kan ondersteunen ben ik bang.

Gravenberch wel op de bank. Net als Ekkelenkamp, J. Timber, Lang, Traore. Ja ook de Jong. En Kemper.

PostPosted: 15 Dec 2019 16:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Mocht AJAX met een gelijkspel of zelfs winst uit Alkmaar vertrekken dan zou mij dat enorm verbazen. AJAX zonder Blind, Tagliafico, Dest en Promes is wel erg veel.

Post new topic  Reply to topic  [ 87 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+01:00