Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  1 2  Next
Author Message
 Post subject: Ajax - RKC Waalwijk
PostPosted: 13 Feb 2020 15:01 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zondag 16 februari 2020 om 14:30 competitie: Ajax - RKC Waalwijk.

Tegen de nummer laatst. Niet onderschatten. Dat bleek wel in de uitwedstrijd.
Hopelijk kunnen Blind en Ziyech al meer dan een helft spelen en heeft Traore weer een basisplaats.

Post subject: Re: Ajax - RKC Waalwijk
PostPosted: 13 Feb 2020 18:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Met Blind en Ziyech zal weinig risico genomen worden richting Gestafe. Ik verwacht Blind wel een helft en als Ziyech echt fit is, speelt hij.

Traore weer in de spits ja. Tegen Vitesse niet zo gelukkig al bereidde hij dat doelpunt voortreffelijk voor.

Ajax is verre in grootste vorm dus verwacht een regelmatige overwinning omdat RKC te slecht is voor een stunt.

Maar goed, het schijnt weer te gaan stormen dus wie weet wordt het programma er wel weer uitgegooid.

PostPosted: 13 Feb 2020 19:33 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik hoop op Onana, Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico; Vd Beek, Martinez, Ziyech, Tadic, Traore, Babel.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:06 
Erelid

Iedereen hoopt op Blind en Ziyech maar is niet zo realistisch. Blind heeft afgelopen woensdag 20 minuten meegedaan dus die zal echt niet starten. Ziyech heeft nog minder meegedaan dus wat zegt dit.

Tegen RKC hoef je ze niet eens op te stellen en RKC is bij uitstek een tegenstander waar je deze spelers nog meer ritme op kunt laten doen.

Spijtig voor Schuurs maar ik zou Alvarez eens laten staan. Gewoon eens kijken of hij op de langere termijn beter wordt.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik ben vooral benieuwd wie gaat keepen.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:57 
Erelid

Morfe0 wrote:
Ik hoop op Onana, Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico; Vd Beek, Martinez, Ziyech, Tadic, Traore, Babel.
Hoop ik ook op, maar Schuurs en Alvarez is mij vooralsog om het even.

Ik hoop vooral dat Ziyech en Blind nu wel starten om wedstrijdritme op te doen voor donderdag (beide dus bijvoorbeeld 60 tot 70 minuten spelen).

PostPosted: 14 Feb 2020 16:09 
Erelid

DeRuit wrote:
Onana.

Normaal gesproken mag je blij zijn als RKC 3 keer in ons strafschopgebied komt dus wat voor waarde hecht je hier dan aan als er een andere keeper staat? Klinkt misschien gek maar ik hecht ook weinig waarde aan die wedstrijd van Varela tegen Jong Utrecht. Zoiets gebeurd elke keeper en juist door al die media aandacht, dat Onana een keer niet kan keepen, wordt dit erg overdreven uitgelicht.

Je weet gewoon dat je geen tweede Onana in je selectie hebt en elke reservekeeper die nauwelijks speelt, zal er niet altijd direct staan. Zoiets moet je min of meer incalculeren.

Zondag Onana in het doel, Donderdag Varela. Punt. Varela is ook tweede keeper.

PostPosted: 14 Feb 2020 16:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
DeRuit wrote:
Onana.

Normaal gesproken mag je blij zijn als RKC 3 keer in ons strafschopgebied komt dus wat voor waarde hecht je hier dan aan als er een andere keeper staat? Klinkt misschien gek maar ik hecht ook weinig waarde aan die wedstrijd van Varela tegen Jong Utrecht. Zoiets gebeurd elke keeper en juist door al die media aandacht, dat Onana een keer niet kan keepen, wordt dit erg overdreven uitgelicht.

Je weet gewoon dat je geen tweede Onana in je selectie hebt en elke reservekeeper die nauwelijks speelt, zal er niet altijd direct staan. Zoiets moet je min of meer incalculeren.

Hij is een slechte keeper. De nederlaag in Groningen was ook zijn schuld. De wedstrijd in Spanje kan schriftelijk afgedaan worden als Varela onder de lat staat.

PostPosted: 14 Feb 2020 16:44 

marx wrote:
DeRuit wrote:
Onana.

Hij is een slechte keeper. De nederlaag in Groningen was ook zijn schuld. De wedstrijd in Spanje kan schriftelijk afgedaan worden als Varela onder de lat staat.
Ja in Groningen vond ik hem niet zeker overkomen. Tegen Jong Utrecht schuldig aan drie doelpunten minimaal. Dan zou ik hem toch graag een keer testen of laten spelen met het eerste om daar wat meer vertrouwd mee te raken. of als je een ander ( Scherpen of Kotarski ) wil laten spelen dat zij vertrouwen opbouwen en zich kunnen profileren.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:03 
Erelid

Ik zie dit veel anders.

Misschien dat je als Ajax hier anders mee om moet gaan want als je een reservekeeper haalt die niet meer in Jong mag spelen, heb je altijd een keeper met weinig ritme en/of vertrouwen. Deze 2 dingen hangen natuurlijk samen.

Of je laat Kotarski of Scherpen altijd keepen in Jong en als er dan iemand wegvalt, is dat je eerste keeper. Heb je tenminste iemand die op regelmatige basis keept.

Als je als Ajax kiest voor een oudere reserve keeper dan weet je dat hij geen ritme heeft. En als hij dan in zijn eerste wedstrijd minder keept, zal zijn vertrouwen minder zijn of worden.

Als laatste heb je natuurlijk altijd de pech, dat je een geweldige doelman moet vervangen en dat is ook niet makkelijk.

Je kunt de keuze heel moeilijk maken of gewoon makkelijk houden.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:15 

Ik zie dit veel anders.

Misschien dat je als Ajax hier anders mee om moet gaan want als je een reservekeeper haalt die niet meer in Jong mag spelen, heb je altijd een keeper met weinig ritme en/of vertrouwen. Deze 2 dingen hangen natuurlijk samen.

Of je laat Kotarski of Scherpen altijd keepen in Jong en als er dan iemand wegvalt, is dat je eerste keeper. Heb je tenminste iemand die op regelmatige basis keept.

Als je als Ajax kiest voor een oudere reserve keeper dan weet je dat hij geen ritme heeft. En als hij dan in zijn eerste wedstrijd minder keept, zal zijn vertrouwen minder zijn of worden.

Als laatste heb je natuurlijk altijd de pech, dat je een geweldige doelman moet vervangen en dat is ook niet makkelijk.

Je kunt de keuze heel moeilijk maken of gewoon makkelijk houden.
Lamprou is vorig jaar ook geslachtofferd voor Varela. Het is niet zo dat het kleine fouten waren. 1 goal kan ik nog snappen dat hij door de wind verrast werd en daardoor onder een corner doorduikt bijvoorbeeld. Maar een speler omver kegelen en zo een strafschop veroorzaken en later nog met uitdribbelen het jezelf zo lastig maken en hem dan naar de tegenstander spelen zodat die gelijk 1 op 1 staat kan je gewoon niet maken. Het is ook geen top KKD clubje zoals Cambuur of Volendam dat langs komt, maar Jong Utrecht.
Als ze nog vertrouwen in hem hebben zou ik hem nu laten keepen zodat hij ritme kan opdoen voor Getafe. Anders zou ik degene die tegen Getafe moet keepen op goal zetten zodat hij kan wennen met het eerste te spelen.

Het is tegen RKC dus Onana kan wel wat rust pakken wat mij betreft.

PostPosted: 16 Feb 2020 10:41 
Erelid

Het belangrijkste van vandaag is een gat slaan met AZ.

PostPosted: 16 Feb 2020 13:33 
Beheerder

Ziyech in de basis bij AJAX. Alvarez ook. Blind op de bank.
https://www.nu.nl/voetbal/6031219/ajax- ... -bank.html

PostPosted: 16 Feb 2020 13:41 
Erelid

Schuurs niet fit jammer.
Had gehoopt op blind en Martinez ipv Eiting.

PostPosted: 16 Feb 2020 13:54 
Erelid

Morfe0 wrote:
Schuurs niet fit jammer.
Had gehoopt op blind en Martinez ipv Eiting.
Ook wel interessant om te zien hoe Eiting het doet met een betere bezetting op het middenveld!

PostPosted: 16 Feb 2020 13:55 
Beheerder

Is het al bekend wat Schuurs mankeert en wanneer hij terug is?

PostPosted: 16 Feb 2020 13:59 
Erelid

343 wrote:
Is het al bekend wat Schuurs mankeert en wanneer hij terug is?
Timmer van de Vi verwachtte eigenlijk dat hij vandaag zou kunnen spelen.
Meer weet ik ook niet.

PostPosted: 16 Feb 2020 14:09 
Beheerder

Vreemd. Misschien wordt Schuurs gespaard voor Getafe.

PostPosted: 16 Feb 2020 14:22 
Erelid

Een gedachtenpinsel van mezelf van ineens de "vreemde" niet wedstrijdfitte Schuurs, zou wellicht kunnen zijn dat Alvarez de voorkeur genoot van Ten Hag om Veltman te vervangen en dat dat in zijn ogen onterecht was en wellicht dat intern te kennen heeft gegeven?

Mentaal doet dit natuurlijk wel iets met zo'n jongen. Maar ik ben er persoonlijk niet rouwig om. Ik vind het wel goed om te zien dat Alvarez nu de kans krijgt. Schuurs zijn tijd komt nog wel.

PostPosted: 16 Feb 2020 14:27 
Beheerder

Dat spookte ook al in mijn achterhoofd, Koen. Hoop niet dat dit het geval is.

Praat mee over #AJAX en #ajarkc op onze chat:
live/
Nog geen lid? Dan even hier snel en makkelijk registreren:
ucp.php?mode=register

PostPosted: 16 Feb 2020 15:23 

343 wrote:
Vreemd. Misschien wordt Schuurs gespaard voor Getafe.
Ik denk dat Alvarez / Martinez nu het duo wordt voor Getafe en dat ze daarom nog een keer samenspelen?

PostPosted: 16 Feb 2020 16:31 
Beheerder

Misschien, DR.

Zoals verwacht een gezapige pot.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-wint-van ... -duel-3-0/

PostPosted: 16 Feb 2020 17:46 
Erelid

Pffff niet om aan te zien.
Verplicht potje maar goed de 3 punten zijn in de tas.

Vd Beek en Tagliafico eigenlijk als enigste die nog redelijk goed waren. De rest was gewoon matig tot zeer matig maar ik vond Babel toch (weer) uit de toon vallen. Voegt echt totaal maar dan ook totaal niets toe. Ook in het druk zetten naar voren, weet hij niet waar te lopen en wanneer wel/niet.

Het wordt tijd dat Neres en Promes weer terug zijn want deze Babel kan echt niet.

PostPosted: 16 Feb 2020 19:51 
Erelid

Eerste helft gezien en die was vooral opbouwend erg matig vond ik. Eiting kan het wel, maar had nog veel moeite om de ruimte te vinden. Wist niet goed waar hij moest lopen. Martinez en Alvarez kwamen ook niet heel veel verder dan tikkies breed (naar elkaar of de backs). Wat dat betreft miste ik Blind wel echt.

Sowieso geen hoogstaande partij volgens mij maar onder de streep wordt er wel 3-0 gewonnen (waarmee je drie punten uitloopt op de nummer twee), is er niemand geblesseerd geraakt en hebben Blind en Ziyech weer een helft gespeeld.

PostPosted: 17 Feb 2020 08:36 

Zaadpot. Geen tempo, daardoor maak je het de tegenstander veel te gemakkelijk. Maar als je met Eiting speelt weet je dat het een stroperige wedstrijd wordt.
Heb het wel gehad met Eiting. Wat een slapjanus. Speelt alles in slow motion. Tadic ook weer slecht ondanks zijn rendement.
Donny redelijk, Dest en onze Argentijnse jongens spelen soms wel minder maar verzaken nooit. Kwestie van juiste mentaliteit. Alvarez niet slecht maar ik blijf hem niet goed genoeg vinden. Traoré zelfde als Martinez, Tagliafico en Dest.
Blij als Blind en Ziyech weer hele wedstrijden kunnen spelen. Ziyech had de bal wel af moeten leggen naar Babel.
Als we compleet zijn (dus ook met Neres) hebben we een prima elftal maar vallen spelers weg zakt het niveau veel te ver weg. We hebben echt geen 16 basisspelers zoals Ten Hag steeds zegt. Het pijnlijke is dat van de spelers die echt basiswaardig zijn een groot deel zal vertrekken (verwacht Donny, Dest, Tagliafico, Neres, Ziyech, Onana).
Blijven er een paar (Blind, Tadic, Promes, Martinez, Traoré zoals hij zich ontwikkelt) over aangevuld met middelmaat. De komende maanden moet er heel veel gebeuren. Gelukkig komen er grote talenten aan maar die moet je ook de tijd geven.

Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  1 2  Next

All times are UTC+01:00