Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Previous   1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: sc Heerenveen - Ajax
PostPosted: 24 Mar 2020 10:19 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
DeRuit wrote:
343 wrote:
Achteraf toch een zeer belangrijk potje (of de KNVB moet iets anders beslissen en AZ nummer 1 maken).
https://twitter.com/FinalAjax/status/12 ... 9406196741
Zeker, maar nu AZ nog kampioen maken zou natuurlijk ridicuul zijn. Ten eerste is Ajax degene die ervoor gezorgd heeft dat de nummer 1 zich direct plaatst voor de CL.
We staan bovenaan, we stonden in de winter bovenaan en we hebben vorig seizoen gewonnen. Dan heb je nu geen enkele reden om AZ bovenaan te zetten. Ja de onderlinge duels wel gewonnen, maar kampioen wordt je ook tegen de kleintjes.
Zeker, maar met de KNVB en de AJAX-haat in de rest van Nederland zou ik nergens meer van opkijken dat ze de regels niet zouden naleven. Gelukkig zouden ze dan geen schijn van kans maken in de rechtszaal.

PostPosted: 24 Mar 2020 10:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
DeRuit wrote:
343 wrote:
Achteraf toch een zeer belangrijk potje (of de KNVB moet iets anders beslissen en AZ nummer 1 maken).
https://twitter.com/FinalAjax/status/12 ... 9406196741
Zeker, maar nu AZ nog kampioen maken zou natuurlijk ridicuul zijn. Ten eerste is Ajax degene die ervoor gezorgd heeft dat de nummer 1 zich direct plaatst voor de CL.
We staan bovenaan, we stonden in de winter bovenaan en we hebben vorig seizoen gewonnen. Dan heb je nu geen enkele reden om AZ bovenaan te zetten. Ja de onderlinge duels wel gewonnen, maar kampioen wordt je ook tegen de kleintjes.
Zeker, maar met de KNVB en de AJAX-haat in de rest van Nederland zou ik nergens meer van opkijken dat ze de regels niet zouden naleven. Gelukkig zouden ze dan geen schijn van kans maken in de rechtszaal.
Ja er zouden ook al geluiden opgaan ( tenminste de Telegraaf en het AD hebben het erover ) dat de Europese gelden dan solidair(der) verdeeld zouden moeten worden. Maar dat hoorde ik ook niet toen Nijhuis Onana onderuit liet schoffelen in het seizoen dat Feyenoord kampioen werd. We delen al een deel na het akkoord van vorig jaar meer dan prima lijkt me zo.

PostPosted: 24 Mar 2020 10:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
DeRuit wrote:
Ja er zouden ook al geluiden opgaan ( tenminste de Telegraaf en het AD hebben het erover ) dat de Europese gelden dan solidair(der) verdeeld zouden moeten worden. Maar dat hoorde ik ook niet toen Nijhuis Onana onderuit liet schoffelen in het seizoen dat Feyenoord kampioen werd. We delen al een deel na het akkoord van vorig jaar meer dan prima lijkt me zo.
Je snapt toch ook wel dat het dit seizoen compleet anders ligt?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Mar 2020 11:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Als clubs het moeilijk krijgen dan moet de KNVB maar een noodfonds starten. AJAX toont zich al genoeg van hun genereuze kant.

PostPosted: 24 Mar 2020 11:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Stormrage wrote:
DeRuit wrote:
Je snapt toch ook wel dat het dit seizoen compleet anders ligt?
Wat zou een goede reden zijn om geld af te geven? Ik zou er alleen over nadenken om het TV geld solidairder te rekenen voor 1 seizoen, ook omdat je misschien 2 ploegen er bij krijgt.

Wie geef je dan geld? Iedereen die niet Europees speelt? Wat te doen met Volendam die nu misschien niet promoveert maar daar wel een reeele kans op had, of ga je Utrecht extra compenseren omdat ze en de KNVB beker niet kunnen winnen en net buiten de EL tickets vallen?

Als Ajax geen gegarandeerde 40 miljoen had gekregen had die discussie dan ook gespeeld? We moeten nu al 5 % in de groepsfase en 3,75% daarna afstaan aan de andere clubs. Wie gaat dat geld betalen, alleen de CL clubs of ook de EL clubs? De club die voor 44% van de nationale punten in Europa heeft gezorgd en er dus ook voor heeft gezorgd dat we nu 1 jaartje van deze situatie kunnen genieten moet nu dus bloeden voor iets wat buiten haar macht ligt? Volgende kampioen die moet alweer voorrondes spelen.

Altijd makkelijk om te zeuren wanneer er weer eens geld op te halen is. Omdat Ajax geld heeft betekent het niet dat ze dat dan zomaar hoeven af te geven.

Wanneer gaan teams die financieel voordeel halen uit spelen op kunstrgras de andere teams compenseren? Dat gebeurt nu ook niet, maar zorgt wel voor een verschil. Zeker in de onderste regionen. Emmen heeft nu een vrij groot spelersbudget, maar dat komt mede omdat ze nog op kunstgras spelen.

Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Previous   1 2 3

All times are UTC+02:00