Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
PostPosted: 05 Aug 2020 07:47 
Erelid

343 wrote:
Liefst 13 spelers en stafleden bij Ajax hebben corona gehad
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... ona-gehad/

Poulsen plus nog 12.
Poeh, vind ik toch wel groot nieuws. Hopelijk heeft het bij niemand tot blijvende schade geleid, maar daar lijkt het niet op.
seb4 wrote:
Zoals verwacht:
Insiders laten aan de krant weten dat het bijzonder is dat de betrokkenen bij Ajax die het virus hebben gehad, geen klachten hebben gehad.
Corona is een dermate slopend virus dat de meeste mensen een bloedtest moeten doen om te ontdekken of ze het eigenlijk hebben gehad of niet.
Het kán een slopend virus zijn.
Vind de verschillen in ziektebeelden wat dat betreft wel opvallend trouwens. Ook binnen bepaalde bevolkingsgroepen/leeftijdscategorieën.

PostPosted: 05 Aug 2020 08:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
@seb4 en dwtk: Heb het over Giovanni, aanvoerdersband, trainers etc. inderdaad in de desbetreffende topics. Wellicht kennen jullie elkaar van een ander forum en mogen jullie elkaar niet zo. Dat kan. Maar laat elkaar dan zoveel mogelijk met rust en houdt het on-topic. In iedere topic. Dank jullie wel.

On-topic; wel knap dat AJAX dit nieuws zolang geheim heeft weten te houden. Moest ook wel om overdreven paniek te voorkomen.

PostPosted: 05 Aug 2020 08:43 

Blind zal wel tot de risicogroep horen. Hij zal wel extra in de gaten gehouden worden.
Die 13 personen hebben dan logischerwijs ook anderen besmet. Ze wisten immers niet dat ze het virus hadden en zijn dan ook niet in quarantaine geweest. En ook de mensen die zij besmet hebben kunnen anderen weer hebben besmet.
Als je zo door redeneert lijkt het mij dat gedurende al die maanden heel veel mensen het virus al hebben gehad. Die "vlek" wordt steeds groter.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen het virus hebben gehad. Het zou mij niks verbazen als dat er miljoenen zijn.
En dat achteraf blijkt dat het virus voor veel mensen helemaal niet zo gevaarlijk is. Alleen voor sommige groepen mensen. Zo bezien zou je de diverse groepen goed in kaart moeten brengen en voor iedere groep aparte maatregelen moeten nemen. Kan mij voorstellen dat jonge gezonde mensen het normale (pré corona) leven weer kunnen oppikken en dat ouderen en mensen met onderliggende klachten in lockdown moeten. In ieder geval niet iedereen over een kam scheren, geen maatregelen nemen die voor iedereen hetzelfde zijn. Maatwerk leveren. Eigenlijk is die "intelligente" lockdown ongelooflijk dom.
Dat er slachtoffers vallen is nooit helemaal te voorkomen, maar griep kost ook jaarlijks duizenden mensenlevens en dan gooi je het land ook niet helemaal op slot.

PostPosted: 05 Aug 2020 10:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Jnp wrote:
343 wrote:
Liefst 13 spelers en stafleden bij Ajax hebben corona gehad
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... ona-gehad/

Poulsen plus nog 12.
Poeh, vind ik toch wel groot nieuws. Hopelijk heeft het bij niemand tot blijvende schade geleid, maar daar lijkt het niet op.
seb4 wrote:
Zoals verwacht:
Insiders laten aan de krant weten dat het bijzonder is dat de betrokkenen bij Ajax die het virus hebben gehad, geen klachten hebben gehad.
Corona is een dermate slopend virus dat de meeste mensen een bloedtest moeten doen om te ontdekken of ze het eigenlijk hebben gehad of niet.
Het kán een slopend virus zijn.
Vind de verschillen in ziektebeelden wat dat betreft wel opvallend trouwens. Ook binnen bepaalde bevolkingsgroepen/leeftijdscategorieën.
Het is nog niet bekend wat de gevolgen van Corona zijn op de langere termijn.

PostPosted: 05 Aug 2020 11:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Blind zal wel tot de risicogroep horen. Hij zal wel extra in de gaten gehouden worden.
Die 13 personen hebben dan logischerwijs ook anderen besmet. Ze wisten immers niet dat ze het virus hadden en zijn dan ook niet in quarantaine geweest. En ook de mensen die zij besmet hebben kunnen anderen weer hebben besmet.
Als je zo door redeneert lijkt het mij dat gedurende al die maanden heel veel mensen het virus al hebben gehad. Die "vlek" wordt steeds groter.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen het virus hebben gehad. Het zou mij niks verbazen als dat er miljoenen zijn.
En dat achteraf blijkt dat het virus voor veel mensen helemaal niet zo gevaarlijk is. Alleen voor sommige groepen mensen. Zo bezien zou je de diverse groepen goed in kaart moeten brengen en voor iedere groep aparte maatregelen moeten nemen. Kan mij voorstellen dat jonge gezonde mensen het normale (pré corona) leven weer kunnen oppikken en dat ouderen en mensen met onderliggende klachten in lockdown moeten. In ieder geval niet iedereen over een kam scheren, geen maatregelen nemen die voor iedereen hetzelfde zijn. Maatwerk leveren. Eigenlijk is die "intelligente" lockdown ongelooflijk dom.
Dat er slachtoffers vallen is nooit helemaal te voorkomen, maar griep kost ook jaarlijks duizenden mensenlevens en dan gooi je het land ook niet helemaal op slot.
Hoe jij het schetst, zie ik het ook.

Natuurlijk is het 'groot' nieuws maar van de andere kant ook weer niet want kijk eens om je heen.
Het zou eigenlijk pas nieuws zijn als er binnen zo'n grote organisatie geen enkele besmetting zou zijn geweest.

De besmettingen zijn dus van Juni dus als je het simpel beredeneert heeft iedereen zijn/haar ziekte uitgezeten en lijkt het nu stabiel binnen de club voor zover je dit kunt zeggen. De selectie is weer in training en wellicht dat andere mensen die niet zo in de spotlights staan, het misschien nog hebben of nog in quarantaine zitten.

Ik denk ook, dat veel mensen het al hebben gehad en schrik eigenlijk niet zo van dit nieuws.

PostPosted: 05 Aug 2020 14:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Kenners weten natuurlijk dat de besmettingsbron Quincy Promes is.

PostPosted: 05 Aug 2020 15:52 
Erelid

Kenners kunnen dat met geen mogelijkheid zeggen.

PostPosted: 06 Aug 2020 09:45 

Jnp wrote:
Hij was de eerste profvoetballer die openlijk de coronamaatregelen aan zijn laars lapte. Dat betekent dat hij riskant gedrag vertoont tijdens een pandemie. Dat is de kenmerk van superverspreiders van een besmettelijke ziekte.

PostPosted: 06 Aug 2020 10:47 

Pandemie? Je bedoelt die griepgolf...?

PostPosted: 06 Aug 2020 13:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
marx wrote:
Jnp wrote:
Hij was de eerste profvoetballer die openlijk de coronamaatregelen aan zijn laars lapte. Dat betekent dat hij riskant gedrag vertoont tijdens een pandemie. Dat is de kenmerk van superverspreiders van een besmettelijke ziekte.
Dat Promes het 'openlijk' deed, zegt niets over het gedrag - en dus de verspreidingskans - van andere spelers.

Wat een schreeuwend sensatie artikel weer van De Telegraaf. Dat 13 Ajacieden besmet zijn (geweest) zegt vooral dat ze dus helemaal nergens last van hebben gehad.

Dybala is na zijn besmetting overigens verkozen tot beste speler van de Serie A.

PostPosted: 06 Aug 2020 19:03 

guy_ajax wrote:
Wat een schreeuwend sensatie artikel weer van De Telegraaf. Dat 13 Ajacieden besmet zijn (geweest) zegt vooral dat ze dus helemaal nergens last van hebben gehad.
Je weet nog niet wat de chronische hart- of longklachten zullen zijn.

PostPosted: 06 Aug 2020 19:07 

marx wrote:
guy_ajax wrote:
Je weet nog niet wat de chronische hart- of longklachten zullen zijn.
Ik heb het ook gehad, 0 overgebleven klachten, ren mijn rondje hard zonder problemen. Gewoon een niet onderbouwd bs verhaal.

Ja als je op de IC hebt gelegen zul je waarschijnlijk klachten overhouden, tja heb je meestal als je op de IC hebt gelegen, ook in de pre corona eeuw, logisch lijkt mij.

PostPosted: 06 Aug 2020 23:16 
Erelid

dwtk wrote:
Ik heb het ook gehad, 0 overgebleven klachten, ren mijn rondje hard zonder problemen.
Dat zegt alleen maar dat niet iedereen er iets aan overhoudt, maar niets over dat iedereen er wel iets aan over kán houden.

PostPosted: 06 Aug 2020 23:58 

Jnp wrote:
dwtk wrote:
Ik heb het ook gehad, 0 overgebleven klachten, ren mijn rondje hard zonder problemen.
Dat zegt alleen maar dat niet iedereen er iets aan overhoudt, maar niets over dat iedereen er wel iets aan over kán houden.
Laat je eigen vooral gek maken, vandaag 601 besmettingen, 1 ziekenhuisopname en 0 doden. Denk jij dat die 601 blijvende klachten overhouden? Gratis tip van mij, stop met luisteren naar dat linkse gel#l.

PostPosted: 07 Aug 2020 08:14 
Erelid

Dat zeg ik toch allemaal niet... Ik geloof direct dat er zat mensen zijn die er helemaal niets aan overhouden, alleen zijn er ook zat mensen die wel blijvende schade hebben. Of er wel maanden last van hebben. Ook jonge mensen.

PostPosted: 07 Aug 2020 09:21 

Er sterven dagelijks duizenden mensen omdat ze niks te eten hebben. Daar hoor je niks over.
Als iemand veilig wil zijn blijft hij thuis en vermijdt ieder contact met anderen. Zichzelf stringente lockdown opleggen. Hoef je je ook niet druk te maken om wat anderen doen.
Deze maatregelen zijn weer, helaas weer, volstrekt idioot. Horeca moet weer namen enz. noteren en mag om 24.00 uur gesloten worden door burgemeester. In de supermarkt staan ze nog geen halve meter naast je bij de kassa, staan nog net niet tegen je aan te rijden. Geen haan die ernaar kraait.
Wat gaat dat kakwijf Halsema doen?
Zou wat zijn, met duizenden in een BLM T-shirt naar de Dam. Zou ze ingrijpen? Zit ze in ieder geval in een tweespalt. Handhaven en eigen blinde overtuiging geweld aan doen of het toch weer laten gebeuren?

PostPosted: 07 Aug 2020 15:04 
Erelid

renemar wrote:
Er sterven dagelijks duizenden mensen omdat ze niks te eten hebben. Daar hoor je niks over.
Wat een onzinnige vergelijking.
renemar wrote:
Als iemand veilig wil zijn blijft hij thuis en vermijdt ieder contact met anderen. Zichzelf stringente lockdown opleggen. Hoef je je ook niet druk te maken om wat anderen doen.
Deze maatregelen zijn weer, helaas weer, volstrekt idioot. Horeca moet weer namen enz. noteren en mag om 24.00 uur gesloten worden door burgemeester. In de supermarkt staan ze nog geen halve meter naast je bij de kassa, staan nog net niet tegen je aan te rijden. Geen haan die ernaar kraait.
Bij ons in de lokale AH is het onmogelijk om, bij de kassa's, de 1.5 niet te waarborgen. Weet niet wat voor maatregelen ze bij jou nemen? Misschien ook wel een reden waarom wij in het noorden niet hard getroffen zijn. Gewoon je aan de regeltjes houden. Alsof dat kwaad kan. Die egocentrische samenleving is echt ziekelijk. Boeie dat je je naam op moet geven bij een restaurant. Wie doe je daar kwaad mee?
renemar wrote:
Zou wat zijn, met duizenden in een BLM T-shirt naar de Dam. Zou ze ingrijpen? Zit ze in ieder geval in een tweespalt. Handhaven en eigen blinde overtuiging geweld aan doen of het toch weer laten gebeuren?
Waarom meteen kakwijf? Ja het is een verschrikkelijk mens maar je kan toch wel fatsoenlijk praten hoop ik.
dwtk wrote:
Jnp wrote:
dwtk wrote:
Laat je eigen vooral gek maken, vandaag 601 besmettingen, 1 ziekenhuisopname en 0 doden. Denk jij dat die 601 blijvende klachten overhouden? Gratis tip van mij, stop met luisteren naar dat linkse gel#l.
Jij geloof zeker ook in Trump. Stop met testen dan stoppen de besmettingen ook. :roll:

https://nos.nl/op3/collectie/13824/arti ... chaam-doet
https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/21 ... nauwelijks
Longartsen, huisartsen en fysiotherapeuten waarschuwen dat covid-19 nog maanden na een infectie voor een waaier aan klachten kan zorgen.
Een relatief grote groep coronaherstellers kampt maanden na hun eerste symptomen nog met klachten. Zij lijken moeizaam te herstellen. Artsen maken zich hier zorgen om. De klachten lijken vooral bij mensen met in eerste instantie milde klachten lang aan te houden. En dus ook bij jonge mensen.

PostPosted: 07 Aug 2020 16:48 

Zijn al die mensen ook psychisch getest? Want heel veel van die klachten komen ook bij een depressie of een andere psychische aandoening voor. Meestal openbaren dit soort zaken zich bij een traumatische gebeurtenis oid. Zelfs kerngezonde jongeren kan dit overkomen.

Als ik eerlijk mag zijn vind ik het een wassen neus artikel. Volgens mij mag Hannah met der 90 jarige longen, kapotte stembanden, benauwdheid, moeheid et cetera nog niet eens werken van de arbodienst. Laat staan op klantenbezoek gaan....

Last edited by dwtk on 07 Aug 2020 16:53, edited 3 times in total.

PostPosted: 07 Aug 2020 16:50 

GJ1402 wrote:
renemar wrote:
Wat een onzinnige vergelijking.
renemar wrote:
Bij ons in de lokale AH is het onmogelijk om, bij de kassa's, de 1.5 niet te waarborgen. Weet niet wat voor maatregelen ze bij jou nemen? Misschien ook wel een reden waarom wij in het noorden niet hard getroffen zijn. Gewoon je aan de regeltjes houden. Alsof dat kwaad kan. Die egocentrische samenleving is echt ziekelijk. Boeie dat je je naam op moet geven bij een restaurant. Wie doe je daar kwaad mee?
renemar wrote:
Waarom meteen kakwijf? Ja het is een verschrikkelijk mens maar je kan toch wel fatsoenlijk praten hoop ik.
dwtk wrote:
Jnp wrote:

Jij geloof zeker ook in Trump. Stop met testen dan stoppen de besmettingen ook. :roll:

https://nos.nl/op3/collectie/13824/arti ... chaam-doet
https://nos.nl/regio/utrecht/artikel/21 ... nauwelijks
Longartsen, huisartsen en fysiotherapeuten waarschuwen dat covid-19 nog maanden na een infectie voor een waaier aan klachten kan zorgen.
Een relatief grote groep coronaherstellers kampt maanden na hun eerste symptomen nog met klachten. Zij lijken moeizaam te herstellen. Artsen maken zich hier zorgen om. De klachten lijken vooral bij mensen met in eerste instantie milde klachten lang aan te houden. En dus ook bij jonge mensen.
Waarom een onzinnige vergelijking? Is dat niet verschrikkelijk? Voorbeeld van selectieve verontwaardiging. Het is imo juist veel erger dat de wereld daar weg kijkt. Dat is tijdelijk maar dat is al jaren zo. Maar ja, ver weg.
Jij maakt mij niet wijs dat het bij jullie AH niet mogelijk is zich binnen 1,5 meter van elkaar te begeven. Kijk eens naar de kassa's. Staan ze daar bij jullie niet naast elkaar? XZit daar meer dan 1,5 meter tussen de rijen? Natuurlijk niet. En het is 1,5 meter naar voren, naar achteren, naar links en naar rechts. Dat wordt nergens gehandhaafd. Ook niet in het noorden.
Mss. moeten ze in het noorden ook eens leren te lezen. Het gaat erom dat ze selectief maatregelen nemen. Horeca is nu de boeman. Geef je ook jouw naam bij de AH? Waarom hoeft dat daar niet? Kun je je daar niet infecteren? Wat is het verschil?
Nu testen ze meer dus hoor je ook van meer besmettingen. Dat is logisch.
Om je gerust te stellen, ik denk dat er niet veel mensen zij die zich beter aan de regels houden dan ik. Maar niet uit overtuiging. Ik mis alleen de stapavonden op zaterdag en aangezien daar nu niks te beleven is mis ik niet veel. Ik kom eigenlijk alleen buiten de deur voor boodschappen.
Ik erger mij aan het moedwillig kapot maken van een sector. Waar mensen jarenlang hebben krom gelegen, keihard hebben gewerkt en iets hebben opgebouwd, dat wordt veel te gemakkelijk kapot gemaakt. Met dramatische gevolgen die je pas later werkelijk ziet.

PostPosted: 07 Aug 2020 17:41 

De gevaren van Corona zijn voor de meeste mensen minimaal en zelfs verwaarloosbaar. Natuurlijk zijn er onder de miljoenen Nederlanders best een paar mensen te vinden (en die krijgen alle aandacht van de angstmachines) die meer te lijden hebben onder corona dan gemiddeld. Maar wat zegt dat werkelijk over de risico's?

De angst en media aandacht voor de 'Tweede Golf' staan in geen enkele verhouding tot het statistische gevaar voor de gemiddelde Nederlander.

De wereld zit boordevol mogelijke levensgevaren.

Een brug of gebouw kan instorten, je kunt kanker krijgen of een zeldzame spierziekte. Een vliegtuig kan crashen, je kunt aangereden worden door een bus of vrachtauto, je kan van de trap vallen, of een meteoriet op je pan krijgen. Je kunt al zwemmend door een onderzeese storming meegesleurd worden, of uitgedroogd neervallen na een hardlooptraining. Je kunt door vergiftigd eten uit China het loodje leggen, of door een cocktail Je kunt vermoord worden, door een dolle hond worden aangevallen, door je enkel gaan en in de gracht vallen, of dronken met je slaap tegen een lantaarnpaal botsen. Of je kunt de griep krijgen, of corona.

Hoe serieus we ons in ons leven laten beperken door deze gevaren heeft in de praktijk niet zoveel te maken met de statistische risico's, maar met de perceptie van het gevaar. En daarin speelt de media een enorm belangrijke rol. Waar zijn hun spotlight op richten, dag in dag uit, zorgt vanzelf voor een breed gedeeld angstgevoel.

Stel je voor dat alle media dagelijks: (1) statistieken brengen over het aantal verkeersslachtoffers (inclusief kinderen), (2) live beelden brengen vanuit de IC van getormenteerde slachtoffers die ledematen kwijt zijn, (3) alle talkshows vult met bezorgde letselexperts die autorijders als moreel failliete mensen neerzetten, (4) slachtoffers en familieleden overal hun verhaal mogen doen - dan is binnen een jaar de auto verboden en mag je zonder helm niet meer fietsen.

PostPosted: 07 Aug 2020 18:54 
Erelid

renemar wrote:
Waarom een onzinnige vergelijking? Is dat niet verschrikkelijk? Voorbeeld van selectieve verontwaardiging. Het is imo juist veel erger dat de wereld daar weg kijkt. Dat is tijdelijk maar dat is al jaren zo. Maar ja, ver weg.
Jij maakt mij niet wijs dat het bij jullie AH niet mogelijk is zich binnen 1,5 meter van elkaar te begeven. Kijk eens naar de kassa's. Staan ze daar bij jullie niet naast elkaar? XZit daar meer dan 1,5 meter tussen de rijen? Natuurlijk niet. En het is 1,5 meter naar voren, naar achteren, naar links en naar rechts. Dat wordt nergens gehandhaafd. Ook niet in het noorden.
Mss. moeten ze in het noorden ook eens leren te lezen. Het gaat erom dat ze selectief maatregelen nemen. Horeca is nu de boeman. Geef je ook jouw naam bij de AH? Waarom hoeft dat daar niet? Kun je je daar niet infecteren? Wat is het verschil?
Nu testen ze meer dus hoor je ook van meer besmettingen. Dat is logisch.
Om je gerust te stellen, ik denk dat er niet veel mensen zij die zich beter aan de regels houden dan ik. Maar niet uit overtuiging. Ik mis alleen de stapavonden op zaterdag en aangezien daar nu niks te beleven is mis ik niet veel. Ik kom eigenlijk alleen buiten de deur voor boodschappen.
Ik erger mij aan het moedwillig kapot maken van een sector. Waar mensen jarenlang hebben krom gelegen, keihard hebben gewerkt en iets hebben opgebouwd, dat wordt veel te gemakkelijk kapot gemaakt. Met dramatische gevolgen die je pas later werkelijk ziet.
Onzinnig omdat het een ver van ons bed show is. Hard maar waar. Zo lang wij in het Westen ons eten (deels) uit Afrika halen zal er altijd honger blijven in delen van deze wereld. Dat systeem is gewoon verrot en er zijn gewoon (ong) 2 miljard mensen te veel op deze aardbol.

Ik heb het over het kassagebied bij onze AH. Met het verplicht stellen van een winkelwagen, het niet opengooien van alle kassa's, beperking van het aantal klanten in de winkel, verplichte looproutes in het kassagebied, glazen schermen van grond tot plafond etc. kunnen ze daar die 1.5 meter garanderen. En als ze mijn naam en 06 willen hebben voordat ik die winkel inga. Prima. Waarom niet?

PostPosted: 07 Aug 2020 19:11 

Warrig antwoord. Andere mensen met Trump vergelijken en vervolgens je mond houden... Tja... Linkjes posten kunnen we allemaal, maar wat heb je nou gepost.

Fijne avond

PostPosted: 07 Aug 2020 19:17 

GJ1402 wrote:
Zo lang wij in het Westen ons eten (deels) uit Afrika halen zal er altijd honger blijven in delen van deze wereld.
Wat? Het Westen is juist de grootste voedselexporteur te wereld. Nederland staat zelfs tweede op de wereldranglijst (!) van agriculterele export.

PostPosted: 07 Aug 2020 19:58 
Erelid

dwtk wrote:
Warrig antwoord. Andere mensen met Trump vergelijken en vervolgens je mond houden... Tja... Linkjes posten kunnen we allemaal, maar wat heb je nou gepost.

Fijne avond
Fijne avond!
seb4 wrote:
GJ1402 wrote:
Zo lang wij in het Westen ons eten (deels) uit Afrika halen zal er altijd honger blijven in delen van deze wereld.
Wat? Het Westen is juist de grootste voedselexporteur te wereld. Nederland staat zelfs tweede op de wereldranglijst (!) van agriculterele export.
Exporteren wij niet voornamelijk naar onze Europese buurlanden? Heb de cijfers niet paraat hoor. Maar ik zie groenten uit Marokko, aardappels uit Israël, bloemen uit Kenia. Dat kunnen die Afrikanen beter opeten dan wij. Dat kunnen wij ook produceren & consumeren maar het is blijkbaar goedkoper om dat van buiten de EU te importeren. Net als dat het voor de producent hier vaak voordeliger is om te exporteren.

Overigens moet je je ook afvragen of je de honger in de wereld moet willen oplossen. Het kan natuurlijk ook nadelige effecten hebben.

PostPosted: 07 Aug 2020 20:11 

En jij denkt dat wij niet voor die producten betalen ofzo? Zoals je zelf al stelt: er zijn teveel mensen. In de goede oude tijd waren velen allang gestorven, maar we hebben de ziekelijke neiging iedereen in leven te willen houden.

Dan krijg je dit. Afrika had zonder onze hulp allang onbewoond geweest...

Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00