Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Previous   1 2 3 4
Author Message
PostPosted: 07 Aug 2020 22:08 

GJ1402 wrote:
renemar wrote:
Waarom een onzinnige vergelijking? Is dat niet verschrikkelijk? Voorbeeld van selectieve verontwaardiging. Het is imo juist veel erger dat de wereld daar weg kijkt. Dat is tijdelijk maar dat is al jaren zo. Maar ja, ver weg.
Jij maakt mij niet wijs dat het bij jullie AH niet mogelijk is zich binnen 1,5 meter van elkaar te begeven. Kijk eens naar de kassa's. Staan ze daar bij jullie niet naast elkaar? XZit daar meer dan 1,5 meter tussen de rijen? Natuurlijk niet. En het is 1,5 meter naar voren, naar achteren, naar links en naar rechts. Dat wordt nergens gehandhaafd. Ook niet in het noorden.
Mss. moeten ze in het noorden ook eens leren te lezen. Het gaat erom dat ze selectief maatregelen nemen. Horeca is nu de boeman. Geef je ook jouw naam bij de AH? Waarom hoeft dat daar niet? Kun je je daar niet infecteren? Wat is het verschil?
Nu testen ze meer dus hoor je ook van meer besmettingen. Dat is logisch.
Om je gerust te stellen, ik denk dat er niet veel mensen zij die zich beter aan de regels houden dan ik. Maar niet uit overtuiging. Ik mis alleen de stapavonden op zaterdag en aangezien daar nu niks te beleven is mis ik niet veel. Ik kom eigenlijk alleen buiten de deur voor boodschappen.
Ik erger mij aan het moedwillig kapot maken van een sector. Waar mensen jarenlang hebben krom gelegen, keihard hebben gewerkt en iets hebben opgebouwd, dat wordt veel te gemakkelijk kapot gemaakt. Met dramatische gevolgen die je pas later werkelijk ziet.
Onzinnig omdat het een ver van ons bed show is. Hard maar waar. Zo lang wij in het Westen ons eten (deels) uit Afrika halen zal er altijd honger blijven in delen van deze wereld. Dat systeem is gewoon verrot en er zijn gewoon (ong) 2 miljard mensen te veel op deze aardbol.

Ik heb het over het kassagebied bij onze AH. Met het verplicht stellen van een winkelwagen, het niet opengooien van alle kassa's, beperking van het aantal klanten in de winkel, verplichte looproutes in het kassagebied, glazen schermen van grond tot plafond etc. kunnen ze daar die 1.5 meter garanderen. En als ze mijn naam en 06 willen hebben voordat ik die winkel inga. Prima. Waarom niet?
Ik heb daar in principe ook geen probleem mee. Waar ik mij aan stoor is dat het bij de horeca verplicht is en ergens anders niet. Is niet consequent, puur selectief.
Los daarvan lijkt het mij een utopie te kunnen vaststellen waar je precies het virus bent opgelopen. In de kroeg? Op weg daarheen? Tijdens de thuisreis in de bus/trein/taxi? Of toevallig op dezelfde dag (of de dag ervoor/erna) ergens anders?
En mensen die hun identiteit niet willen geven, geven gewoon een andere naam en telefoonnummer op. Ook de vragen of ze ziekteverschijnselen hebben (gehad). Als iemand op stap gaat lijkt het mij dat hij/zij niet ziek is, dan heb je geen zin. En zijn de verschijnselen niet zo erg en wil hij/zij stappen liegt de persoon gewoon. Alsof iemand gaat zeggen dat hij ziek is terwijl hij weet dat hij/zij de kroeg dan niet in mag. Ridicuul en naïef.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het natte vinger werk en puur voor de bühne is.

PostPosted: 07 Aug 2020 22:10 
Erelid

Niemand zegt ook dat het een waterdicht systeem is. Het kan wel altijd helpen. Denk trouwens ook niet dat de reden is om te achterhalen waar het virus is opgelopen, zoals jij zegt, maar voornamelijk om te achterhalen waar iemand is geweest die het blijkt te hebben.

Maar ben het ook zeker met je eens dat het hele coronabeleid lang niet altijd consequent is.

PostPosted: 08 Aug 2020 14:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
dwtk wrote:
Jnp wrote:
dwtk wrote:
Ik heb het ook gehad, 0 overgebleven klachten, ren mijn rondje hard zonder problemen.
Dat zegt alleen maar dat niet iedereen er iets aan overhoudt, maar niets over dat iedereen er wel iets aan over kán houden.
Laat je eigen vooral gek maken, vandaag 601 besmettingen, 1 ziekenhuisopname en 0 doden. Denk jij dat die 601 blijvende klachten overhouden? Gratis tip van mij, stop met luisteren naar dat linkse gel#l.
Wat is links aan volksgezondheid? Volksgezondheid staat boven de partijen.

PostPosted: 08 Aug 2020 14:51 

marx wrote:
dwtk wrote:
Jnp wrote:

Dat zegt alleen maar dat niet iedereen er iets aan overhoudt, maar niets over dat iedereen er wel iets aan over kán houden.
Laat je eigen vooral gek maken, vandaag 601 besmettingen, 1 ziekenhuisopname en 0 doden. Denk jij dat die 601 blijvende klachten overhouden? Gratis tip van mij, stop met luisteren naar dat linkse gel#l.
Wat is links aan volksgezondheid? Volksgezondheid staat boven de partijen.
En doorgevoerde bezuiningen in de zorg staan weer boven de volksgezondheid. Ik hoop dat ik de rest toch niet hoef uit te leggen.

PostPosted: 10 Aug 2020 12:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Geen naweeën corona bij Ajax-spelers
https://www.telegraaf.nl/t/1868200937/

Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Previous   1 2 3 4

All times are UTC+02:00