Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Sparta - Ajax
PostPosted: 07 Sep 2020 19:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Na een half eindelijk weer een officieel duel van ons aller AJAX.

Zondag 13 september om 14.30: Sparta - AJAX.

Post subject: Re: Sparta - Ajax
PostPosted: 08 Sep 2020 11:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik denk dat de basis wel in te vullen is op de spits na.
Grote kans dat Labyad in de spits staat of toch Tadic?

PostPosted: 08 Sep 2020 11:12 

Dat zal afhankelijk zijn van het wedstrijdfit zijn van Neres. Als Neres weer volledig fit is, dan zal Tadic in de spits staan.

PostPosted: 08 Sep 2020 11:33 
Erelid

Dat denk ik ook maar Neres is nog (lang) niet wedstrijdfit. Volgens mij heeft die nog geen hele wedstrijd in de benen dus die gaat niet starten.

PostPosted: 08 Sep 2020 11:55 

Dat denk ik ook maar Neres is nog (lang) niet wedstrijdfit. Volgens mij heeft die nog geen hele wedstrijd in de benen dus die gaat niet starten.
Of juist wel als je hem wedstrijdritme wilt laten opdoen.

PostPosted: 08 Sep 2020 12:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Kunstgrasveld ook he. Ik zou Neres lekker minuten laten maken in de weken erna. Thuis tegen RKC en Vitesse.

Kunnen ook prima met Antony op rechts en Lang op links spelen toch?

PostPosted: 08 Sep 2020 12:49 
Erelid

Ajaciedjuh wrote:
Dat kan natuurlijk ook maar volgens mij zijn ze uiterst voorzichtig met Neres.

PostPosted: 08 Sep 2020 12:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
Ajaciedjuh wrote:
Dat kan natuurlijk ook maar volgens mij zijn ze uiterst voorzichtig met Neres.
Juist tegen de mindere clubs in vorm laten komen en ritme pakken. Kunstgras zou de knie moeten kunnen hebben lijkt me. Samba op de vleugels daar verheug ik me op!! :D

PostPosted: 08 Sep 2020 13:04 

A.u.b. geen Labyad. Is helemaal niks.

PostPosted: 08 Sep 2020 15:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
-------------Tadic
Lang, Promes, Antony
----Alvarez, Gravenberch
Tagliafico, Martinez, Schuurs, Mazraoui
Onana

Blind ipv Martinez als hij echt fit is

PostPosted: 09 Sep 2020 12:41 
Erelid

Ik verwacht Tadic pas in de spits als Neres volledig fit is. De hele voorbereiding heeft Tadic aan de linkerkant gestaan dus die verwacht ik niet in de spits. Op den duur wel.

------------------------ Labyad--------------------
Tadic--------------------Promes-------------Anthony
-------------Gravenberch-----------Alvarez----------
Tagliafico------Martinez-------Schuurs--------Mazraoui
-----------------------Onana----------------------

Dit verwacht ik.

PostPosted: 09 Sep 2020 13:57 

Lang op links vind ik een verbetering tov Tadic. Hetzelfde voor de spits, Tadic beter dan Labyad. Tadic weet hoe hij in de spits moet spelen dus dan hoeft dat niet per se in de oefenwedstrijden. Vd Beek stond ook niet op tien omdat hij al wist hoe er te spelen en mocht hij vertrekken dan wist zijn opvolger dat ook.

PostPosted: 09 Sep 2020 17:18 

Als Ten Hag het in zijn kale hoofd haalt Labyad in de spits te zetten hoop ik meteen op een zeperd.
Naast de houten klas Alvarez op het middenveld is dat geen AJAX dat ik wil zien. Dan maar door de zure appel en wat nederlagen. Er is nog tijd voor aankopen. Heel mss. worden de sukkels dan wakker.

PostPosted: 09 Sep 2020 17:56 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik verwacht Onana mazraoui Schuurs Martinez tagliafico Alvarez Gravenberch Promes Antony Tadic Neres

Ik hoop op Onana mazraoui Schuurs Martinez tagliafico Gravenberch Kudus Promes Antony Tadic Neres

PostPosted: 09 Sep 2020 18:22 

Morfe0 wrote:
Ik verwacht Onana mazraoui Schuurs Martinez tagliafico Alvarez Gravenberch Promes Antony Tadic Neres

Ik hoop op Onana mazraoui Schuurs Martinez tagliafico Gravenberch Kudus Promes Antony Tadic Neres
Neres lijkt me nog niet fit voor een basisplek.

PostPosted: 09 Sep 2020 18:33 
Erelid

DeRuit wrote:
Lang op links vind ik een verbetering tov Tadic. Hetzelfde voor de spits, Tadic beter dan Labyad. Tadic weet hoe hij in de spits moet spelen dus dan hoeft dat niet per se in de oefenwedstrijden. Vd Beek stond ook niet op tien omdat hij al wist hoe er te spelen en mocht hij vertrekken dan wist zijn opvolger dat ook.
Ik ben het wel met je eens maar als hij meer vertrouwen had gehad in het duo Lang (als linksbuiten) en Tadic spits, had hij hier wel meer mee geoefend.

Met Tadic op links en Labyad in de spits heeft hij veel mee gespeeld (lees geoefend) en dat doet hij ook niet voor niets.

PostPosted: 09 Sep 2020 19:05 

Labyad heeft even een kleine opleving gehad en is vervolgens weer op een niet Ajax waardig niveau beland. Maar ja het is een troetelkindje van Ten Hag en Noa Lang niet. Zo simpel is het.

Lang heeft zich tijdens de interland periode ook bewezen, wanneer heeft Labyad voor het laatst een interland gevoetbald?

Het is bij Ten Hag simpel, bepaalde zaken moeten eerst twee drie maal gigantisch mislukken en dan gaan zijn ogen open.

Ps bij een verkoop gaat Lang meer opleveren dan Labyad, dus we moeten niet aan kapitaal vernietiging doen.

PostPosted: 09 Sep 2020 20:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Wat ik verwacht:
Onana
Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico
Alvarez, Promes, Gravenberch
Antony, Labyad, Tadic

Wat ik hoop:
Onana
Dest, Schuurs, Martinez/Blind, Tagliafico
Kudus, Promes, Gravenberch
Antony, Tadic, Lang

Ik zou gaan voor een aanvallende opstelling. Tegen Sparta moet dat kunnen, overrompelen die Rotterdammers. Meteen volle bak pressen en ze dwingen tot fouten. Of Blind kan spelen vind ik lastig in te schatten, ik weet niet hoe groot dat risico is. Maar met Martinez kun je ook prima voor de dag komen. Ik zou voor Dest kiezen omdat die in een aanvallende opstelling wat meer snelheid heeft om counters af te stoppen. Al vind ik dat Mazraoui een prima voorbereiding heeft gedraaid. Verder zou ik met Antony en Lang starten, jongens met een actie en de drive om een back op te blijven zoeken. Een invalbeurt voor Neres die weer langzaamaan fit aan het worden is. Ik denk dat een basisplek nog te vroeg komt. Labyad liever niet, leuk die vrije trappen maar verder vind ik hem weer wat weggezakt. Liever Traoré of Neres laten invallen wanneer er aanvallend wat moet gebeuren. En wanneer de stand het toelaat lekker doorwisselen en veel jongens minuten gunnen, ideaal nu met meer wisselmogelijkheden. Je kan op die manier ook meer spelers betrekken bij het eerste elftal en de basiself fitter/frisser houden.

Ik ga voor 0-4.

PostPosted: 11 Sep 2020 10:10 
Beheerder

Om 13.30 uur persco van EtH. Benieuwd of hij nog wat te zeggen heeft over het transferbeleid.

PostPosted: 11 Sep 2020 12:58 
Erelid

Ben ook benieuwd naar de laatste info mbt Blind. Ik verwacht niet, dat hij al bij de selectie zit. Heeft toch ruim 2 weken niet getraind.

PostPosted: 11 Sep 2020 13:08 
Erelid

dwtk wrote:
Labyad heeft even een kleine opleving gehad en is vervolgens weer op een niet Ajax waardig niveau beland. Maar ja het is een troetelkindje van Ten Hag en Noa Lang niet. Zo simpel is het.
Jij vind dit simpel, ik vind dit totale flauwekul. Als Labyad het troetelkindje is van Ten Hag waarom heeft hij dan zo weinig gespeeld? Ten Hag heeft een heel sterke vinger in de pap gehad maar hij heeft toch verdomd weinig gespeeld. Daarnaast is Ten Hag ook altijd zeer lovend geweest over Lang alleen als je Tadic, Neres en Ziyech al die tijd voor je hebt gehad, is het ook voor hem moeilijk om aan minuten te komen.
Lang heeft zich tijdens de interland periode ook bewezen, wanneer heeft Labyad voor het laatst een interland gevoetbald?
Ik vind interlandvoetbal totaal niet te vergelijken met clubvoetbal. Wat iemand daar presteert of juist niet, is voor mij totaal niet belangrijk.
Het is bij Ten Hag simpel, bepaalde zaken moeten eerst twee drie maal gigantisch mislukken en dan gaan zijn ogen open.
Iedereen zijn/haar mening over Ten Hag maar hij gaat het derde jaar in en steeds staat er een goed voetballende ploeg. Niemand had verwacht, dat Ajax na Ziyech er nu zo voor zou staan. Misschien worden ze uiteindelijk niet zo goed als bv vorig jaar maar op zich staat het nog niet zo verkeerd. Ik neem ook wel mee, dat hij spelers als Tagliafico, Blind en Tadic erbij heeft maar ook elk jaar zijn er grote talenten verkocht dus is en blijft het ook steeds bouwen.
Ps bij een verkoop gaat Lang meer opleveren dan Labyad, dus we moeten niet aan kapitaal vernietiging doen.
Dat is per definitie niet zo. Ligt er ook aan hoe iemand gaat presteren. Als Labyad een aantal wedstrijden veel gaat scoren, stijgt zijn marktwaarde ook. Geldt voor Lang ook. Ook speelt leeftijd en contractduur een rol maar ik kijk niet naar eventuele marktwaarde om iemand wel of niet op te stellen.

Ik denk dat een linkerkant met Tagliafico en Tadic met Labyad in de spits op dit moment sterker en stabieler is dan wanneer je met Lang daar gaat spelen.

PostPosted: 11 Sep 2020 13:27 

Labyad zou een van de slechtste spitsen ooit in AJAX 1 worden. Die heeft werkelijk helemaal niks wat een spits moet hebben. Een gotspe dat hij bij ons speelt. Heb het vanaf het begin gezegd, is geen vleugelspeler en geen spits. Kan bij een subtopper achter 2 spitsen in een 4-4-2 systeem uit de voeten.
Als Ten Hag morgen opstapt zal de eerste actie van de nieuwe trainer zijn Labyad op de bank te zetten. Labyad speelt wel degelijk alleen omdat hij de oogappel van Ericje is. Waarom die vorig seizoen niet veel speelde FR? Omdat het elftal vorig seizoen beter was en er meer mondige spelers waren die tegengas gaven.
Wat een paar goede vrije trappen al niet kan doen met mensen.

PostPosted: 11 Sep 2020 14:15 
Beheerder

Blind in de selectie en kan spelen. Martinez een twijfelgeval. Ik heb geen vragen gehoord over aankopen. :roll:
https://www.vi.nl/nieuws/blind-kan-na-h ... gen-sparta

PostPosted: 11 Sep 2020 15:03 

343 wrote:
Blind in de selectie en kan spelen. Martinez een twijfelgeval. Ik heb geen vragen gehoord over aankopen. :roll:
Daar heb je het al. Gelukkig kan Blind spelen (voor zover dat zorgeloos kan). Martinez vraagteken. Wat als Blind niet zou kunnen spelen of toch nog afhaakt? heb je meteen de eerste wedstrijd een probleem omdat de selectie niet op orde is.
Dat Ten Hag de 17 jarige Rensch ook noemt voor zondag bij het eerste is ook tekenend. Die jongen zou, mits fit, vanavond met Jong AJAX moeten spelen tegen Nec. Over hem zou helemaal niet gepraat moeten worden op een persconferentie van het eerste.

PostPosted: 11 Sep 2020 15:27 
Erelid

renemar wrote:
343 wrote:
Daar heb je het al. Gelukkig kan Blind spelen (voor zover dat zorgeloos kan). Martinez vraagteken. Wat als Blind niet zou kunnen spelen of toch nog afhaakt? heb je meteen de eerste wedstrijd een probleem omdat de selectie niet op orde is.
Dat Ten Hag de 17 jarige Rensch ook noemt voor zondag bij het eerste is ook tekenend. Die jongen zou, mits fit, vanavond met Jong AJAX moeten spelen tegen Nec. Over hem zou helemaal niet gepraat moeten worden op een persconferentie van het eerste.
Waarom niet? Goed genoeg is oud genoeg. Vond hem één van de betere spelers in de voorbereiding.

Post new topic  Reply to topic  [ 77 posts ]  1 2 3 4  Next

All times are UTC+02:00