Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 140 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 16:56 

Wat is het smullen. Vloeiende aanvallen, alles naar voren spelen, tegenstander die consequent wordt opgejaagd, de ene na de andere mooie combinatie, alle kopduels worden gewonnen, zoveel creativiteit in de ploeg. Zelfs Klaassen met technische hoogstandjes. Blind die een brok energie is.
Dat belooft wat komend seizoen.
We hebben echt helemaal niemand meer nodig.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 17:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Interessant. Haller eruit. Tadic spits. Berghuis en Neres op de flanken.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 17:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Tweede helft niet beter, lees ik.
Wat niet anders is dat Mazroui alweer een (lichte) blessure heeft. TH kan wel zeggen dat hij geen rechtsback zoekt, maar hopelijk meent hij dit niet.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 18:13 

Ook na de spetterende 2e helft kunnen we alleen maar concluderen dat Overmars met een gerust hart op vakantie kan.
Nog even woensdag afwachten. Als het weer zo'n galavoorstelling wordt tegen Leeds moet Marc een standbeeld krijgen.
Who the f#ck is Man.C., Real, Bayern, PSG, Barca enz.?
Ze zullen met knikkende knieën naar Amsterdam komen. :lol:

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 18:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Tweede helft niet beter, lees ik.
Wat niet anders is dat Mazroui alweer een (lichte) blessure heeft. TH kan wel zeggen dat hij geen rechtsback zoekt, maar hopelijk meent hij dit niet.
Zou het zijn gesteldheid zijn of traint hij er te weinig naast? Ik vind hem nog steeds dun er uit zien qua spiermassa op zijn benen en armen. Nu weet ik wel dat niet iedereen dat kan kweken, maar als je zo vaak licht geblesseerd raakt moet je toch wel wat bij kunnen trainen toch en hopen dat dat helpt ?

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 19:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
renemar schreef:
Wat is het smullen. Vloeiende aanvallen, alles naar voren spelen, tegenstander die consequent wordt opgejaagd, de ene na de andere mooie combinatie, alle kopduels worden gewonnen, zoveel creativiteit in de ploeg. Zelfs Klaassen met technische hoogstandjes. Blind die een brok energie is.
Het was inderdaad weer weinig inspirerend wat Ajax op de mat legde. De ploeg is over zijn hoogtepunt heen en mist passie en hartstocht. Zo spelend gaat 21-22 compleet mislukken als seizoen. Het zou me niet verbazen als Ajax in de openingswedstrijd van de competitie al punten gaat morsen.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 20:30 

ibramovic89 schreef:
Interessant. Haller eruit. Tadic spits. Berghuis en Neres op de flanken.
Dat zullen we wel vaker gaan zien ben ik bang.

Ik begrijp vooral niet waarom Blind hoger staat dan Gravenberch. Moet Ten Hag eerst weer zijn hoofd stoten om erachter te komen dat het anders moet? Sjonge jonge.

Mazraoui moet elk contractvoorstel tekenen dat hem wordt aangeboden. Die jongen heeft niks te eisen met zijn gammele kleuterlichaam.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 00:05 

Snake schreef:

(...) Mazraoui moet elk contractvoorstel tekenen dat hem wordt aangeboden. Die jongen heeft niks te eisen met zijn gammele kleuterlichaam.
Ik zou als ik hem was eerst informeren of die club een goede medische staf heeft.
En dus niet te snel tekenen.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 00:08 

renemar schreef:
renemar schreef:
Ook na de spetterende 2e helft kunnen we alleen maar concluderen dat Overmars met een gerust hart op vakantie kan.
Nog even woensdag afwachten. Als het weer zo'n galavoorstelling wordt tegen Leeds moet Marc een standbeeld krijgen.
Wat heb jij geslikt voor de wedstrijd?
En waar kun je dat kopen?

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 00:15 

marx schreef:

(...) Het zou me niet verbazen als Ajax in de openingswedstrijd van de competitie al punten gaat morsen.
Dat zou mij wel verbazen want dat is tegen NEC.

Ik hoop wel dat iemand ze kan motiveren deze wedstrijd serieus te nemen en dat het er echt bij hoort.
En dat ze het niet zien als een training in de voorbereiding op Twente.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 07:41 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
We waren zeer slordig aan de bal, eens.
Maar Leipzig zetten ons wel goed vast, PSV zet ook in die mate vast dus we moeten wel stappen maken.
Rest van NL kunnen niet zo vast zetten en krijgen we meer ruimte tegen, dan moet het sowieso goed komen.
Maar de wedstrijden tegen PSV zullen zeer lastig worden.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 09:10 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
renemar schreef:
Wat heb jij geslikt voor de wedstrijd?
En waar kun je dat kopen?
Is nu uitgewerkt.
Wat een abominabel slecht AJAX heb ik gezien. Alleen Martinez en Tagliafico speelden naar behoren. Leipzig was ook nog eens verre van compleet.
En dan komen weer de bekende excuses van "we zijn volop in voorbereiding, proberen dingen uit, moeten nog ingespeeld raken enz.". Alsof dat voor de tegenstanders niet zo is.
We zien ook de waarde van de uitslagen tegen Anderlecht en Bayern. Anderlecht bakt er in de Belgische competitie niks van en Bayern verliest na onze wedstrijd van BMG en Napoli.
Blind speelde als een veteraan, zo kan die nooit in de basis. Klaassen als vanouds verstoppertje spelen en als hij de bal dan toch kreeg er helemaal niks mee doen. Is ook veel te traag, dat zie je goed tegen dynamische tegenstanders. Werd compleet overlopen.
Gravenberch was i.t.t. vorige week tegen Bayern B nu ook slecht.
Haller :lol: . Houthakker eerste klas. Zal best genoeg scoren in onze competitie maar in Europa een lachertje.
Timber oogde ongeïnspireerd, speelde laks. Zo heeft die ook niks te zoeken in de basis. Staat veel te vaak te dromen. Lijkt te denken dat hij het louter op zijn klasse kan spelen.
Er moet echt vers bloed in de ploeg komen. Echte kwaliteit. Ik blijf er bij, een sterke RCV met lengte, een voetballende middenvelder, een spits en als Neres of Antony nog vertrekt nog een vleugelspeler. En dan kunnen Magallan, Labyad, Ekkelenkamp, Onana, Jensen, Schuurs (die gisteren eigenlijk nog redelijk speelde) en Alvarez weg wat mij betreft. Weg met die middelmaat.
Desnoods huur je een van de nieuwkomers als het geld niet voorhanden is (wat ik mij niet kan voorstellen). Dat doen wel meer clubs.
Met de huidige selectie gaan we echt niet overwinteren in de CL. Aansluiten bij de Europese (sub)top is dan helemaal een utopie.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 10:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake schreef:
Ik begrijp vooral niet waarom Blind hoger staat dan Gravenberch. Moet Ten Hag eerst weer zijn hoofd stoten om erachter te komen dat het anders moet? Sjonge jonge.
Altijd lekker makkelijk om alles op Ten Hag te schuiven.

Ik denk juist dat Ten Hag oefent met Gravenberch in de rol van Alvarez. Nu speelde Blind inderdaad wat hoger maar daar zou ook Kudus kunnen spelen. Je weet dat Gravenberch ook als nr 8 kan spelen maar wie weet is er intern al besloten dat Alvarez verkocht gaat worden en is Ten Hag iets aan het proberen.

Maar goed, ik blijf van mening dat de rol van Alvarez zo onderschat wordt hier. Hij is simpel gezegd de slechtste voetballer van de middenvelders maar juist door hem, spelen andere beter. Nu staan er feitelijk betere voetballers op het middenveld maar staat het veel slechter.

Daarnaast richt iedereen zich nu op het middenveld maar begin eens bij het begin. Martinez en Timber staan nu achterin maar de opbouw van achteruit is veel en veel te traag. Alles in wandeltempo waardoor je middenveld vaak niet aangespeeld kan worden (staan altijd gedekt). Blind is juist iemand die altijd de opening ziet en die bal wel geeft waardoor je altijd net sneller het middenveld bereikt en sneller aan het voetballen komt.

Dit valt nu ook weg en heeft invloed op je spel maar we willen allemaal Blind op het middenveld en dat Alvarez verkocht wordt.
Mazraoui moet elk contractvoorstel tekenen dat hem wordt aangeboden. Die jongen heeft niks te eisen met zijn gammele kleuterlichaam.
Inderdaad en al vaker gezegd in zijn topic. Kijk eens naar de andere kant. Tagliafico zou per wedstrijd 18 keer geblesseerd uitvallen als je dit vergelijkt met Mazraoui. We kunnen onderhand wel stellen dat hij mislukt is als back want je moet wel tegen zulke stootjes kunnen.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 13:06 
Beheerder

Eerst Jong AJAX met Ekkelenkamp en Magallan tegen Leeds 2.
Gorter; Regeer, Magallán, Hillen, Salah-Eddine; Fitz-Jim, Ekkelenkamp, Jensen; Rasmussen, De Waal, Martha.
Opvallend: geen Hansen en Unuvar.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 13:14 

Rol van Ekkelenkamp is ook overduidelijk wel uitgespeeld dan. Alvarez en Kudus er niet bij en dan nog zit hij bij Jong.

Hopelijk vertrekt hij snel.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 13:23 

343 schreef:
Eerst Jong AJAX met Ekkelenkamp en Magallan tegen Leeds 2.
Gorter; Regeer, Magallán, Hillen, Salah-Eddine; Fitz-Jim, Ekkelenkamp, Jensen; Rasmussen, De Waal, Martha.
Opvallend: geen Hansen en Unuvar.
Wat is er toch met die twee aan de hand. Als zelfs jongens als De Waal en Martha de voorkeur blijven krijgen...

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 13:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:
Rol van Ekkelenkamp is ook overduidelijk wel uitgespeeld dan. Alvarez en Kudus er niet bij en dan nog zit hij bij Jong.

Hopelijk vertrekt hij snel.
Ja, kan je vanavond naar Labyad kijken als hij invalt :cry:

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 14:29 

Zo. Dat is dus hoe je een korte corner uitvoert!

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 16:28 
Beheerder

Rasmussen laat zich zien bij voorproefje tussen Ajax en Leeds
https://www.vi.nl/nieuws/rasmussen-laat ... x-en-leeds

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 19:16 

Geen Tagliafico vanavond. Liesblessure.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 19:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Rasmussen laat zich zien bij voorproefje tussen Ajax en Leeds
https://www.vi.nl/nieuws/rasmussen-laat ... x-en-leeds
En Fitz Jim laat zich ook zien. Speelt veel beter van achter de bal dan op 10.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 20:25 

Ligt het aan mij of oogt Haller wat fitter / lichter?

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 20:53 
Beheerder

Nog amper gezien dus kan nog geen oordeel vellen. :)

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 21:01 

Fatsoenlijk z'n lichaam gebruiken en een bal afschermen is iets wat hij helaas nog niet echt onder de knie heeft gekregen.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021 21:04 
Beheerder

Nee, verder wel ok met AJAX. Beetje geflatteerde tussenstand. AJAX kreeg eigenlijk geen kans tegen, maar kreeg de 1-0 kado. Pasveer betrouwbaar maar moet wat rustiger worden met het uittrappen. Schuurs koning voorbereiding. Eens zien als het weer om het echie gaat. Mazraoui was prima. Berghuis goede acties, maar nog wat sober spelend. Begrijpelijk. Verder wel een goede teamprestatie.
Hoe ver is Leeds in de voorbereiding en spelen ze met een A-team?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 140 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00