Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 140 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 18:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Berghuis er in en Blind op de plek van Taylor. Benieuwd of dat het plan blijft ( Blind op het middenveld)

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 18:12 

DeRuit schreef:
Berghuis er in en Blind op de plek van Taylor. Benieuwd of dat het plan blijft ( Blind op het middenveld)
Regeer nu rechtsback ( voor Mazraoui ) laatst ook al eens volgens mij. Nieuwe positie?
Fitz Jim en Martha er bij voor Labyad en Haller.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 18:44 

Blind gaat op het middenveld blijven denk ik. Ten Hag zet ook niet voor niets Gravenberch vaker op rechts.

Berghuis > Neres. Al eens vaker gezegd, ik vind Neres niks bijzonders. Teveel momentenvoetballer en teveel onbeholpen gefrommel. Berghuis heeft een betere aanname, veel betere balcontrole en beter schot. Dat schot van Neres op doel ook.. Eigenlijk schandalig voor een aanvaller. Of het is te slap, of hij schiet hoog over. Dat kan hij gewoon niet. Hopelijk komt er een club voor hem maar ben er bang voor. Wat heeft hij nou na 18/19 laten zien. Heel weinig.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 19:02 

2-2 Tegen Bayern lijkt goed. Maar bij de Duitsers speelde geen enkele speler die normaliter in het eerste speelt. Kortom, een zeer matig resultaat.Twee tegendoelpunten (en grote kansen op meer) is gewoon slecht.
Pasveer toonde zich wel een goede keeper.
Wil AJAX echt werk maken van aansluiten bij de Europese (sub)top moet Overmars nog flink aan de bak. Eigen middelmaat proberen te slijten en kwaliteit halen. Niet blijven aanmodderen met jongens als Labyad, Schuurs, Ekkelenkamp, Jensen enz. Die hebben het benodigde (CL) niveau niet en krijgen dat ook niet. Neres laat ook helemaal niks zien en grossiert louter in onnozel balverlies. Van deze Neres heeft Berghuis in ieder geval niks te vrezen.
Heb het vaker gezegd, een sterke RCV en een voetballende 6 zijn een must. Taylor deed het naar behoren vandaag maar heeft nog altijd niet de inhoud die nodig is voor CL niveau waar het tempo beduidend hoger ligt en de tegenstand veel groter is. Taylor heeft nog tijd nodig, moet sterker worden en inhoud kweken.
We hebben ook nog geen alternatief voor (de ook al niet echt overtuigende) Haller.
Benieuwd naar volgende wedstrijd. Hoop dat Overmars en co. dan wakker zijn.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 19:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar schreef:
2-2 Tegen Bayern lijkt goed. Maar bij de Duitsers speelde geen enkele speler die normaliter in het eerste speelt. Kortom, een zeer matig resultaat.Twee tegendoelpunten (en grote kansen op meer) is gewoon slecht.
Pasveer toonde zich wel een goede keeper.
Wil AJAX echt werk maken van aansluiten bij de Europese (sub)top moet Overmars nog flink aan de bak. Eigen middelmaat proberen te slijten en kwaliteit halen. Niet blijven aanmodderen met jongens als Labyad, Schuurs, Ekkelenkamp, Jensen enz. Die hebben het benodigde (CL) niveau niet en krijgen dat ook niet. Neres laat ook helemaal niks zien en grossiert louter in onnozel balverlies. Van deze Neres heeft Berghuis in ieder geval niks te vrezen.
Heb het vaker gezegd, een sterke RCV en een voetballende 6 zijn een must. Taylor deed het naar behoren vandaag maar heeft nog altijd niet de inhoud die nodig is voor CL niveau waar het tempo beduidend hoger ligt en de tegenstand veel groter is. Taylor heeft nog tijd nodig, moet sterker worden en inhoud kweken.
We hebben ook nog geen alternatief voor (de ook al niet echt overtuigende) Haller.
Benieuwd naar volgende wedstrijd. Hoop dat Overmars en co. dan wakker zijn.
Vandaag
Pasveer Mazraoui Schuurs Timber Rensch Gravenberch Taylor Labyad Neres Haller Tadic

Beste 11 Stekelenburg 1 Mazraoui Timber Martinez 2 Tagliafico 3 Blind 4 Gravenberch Klaassen 5 Berghuis 6 Haller Tadic.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 21:17 

Snake schreef:
Blind gaat op het middenveld blijven denk ik. Ten Hag zet ook niet voor niets Gravenberch vaker op rechts.

Berghuis > Neres. Al eens vaker gezegd, ik vind Neres niks bijzonders. Teveel momentenvoetballer en teveel onbeholpen gefrommel. Berghuis heeft een betere aanname, veel betere balcontrole en beter schot. Dat schot van Neres op doel ook.. Eigenlijk schandalig voor een aanvaller. Of het is te slap, of hij schiet hoog over. Dat kan hij gewoon niet. Hopelijk komt er een club voor hem maar ben er bang voor. Wat heeft hij nou na 18/19 laten zien. Heel weinig.
Dan mag er een LCV bij.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 21:25 

renemar schreef:
(...) Benieuwd naar volgende wedstrijd. Hoop dat Overmars en co. dan wakker zijn.
Dat hoop jij (en ik) al een jaar of vijf als ik me niet vergis :D ...

Ik heb er daarom totaal geen vertrouwen in dat Overmars & co. volgende week wakker zijn.
Jij toch ook niet?

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 21:58 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
(...) Benieuwd naar volgende wedstrijd. Hoop dat Overmars en co. dan wakker zijn.
Dat hoop jij (en ik) al een jaar of vijf als ik me niet vergis :D ...

Ik heb er daarom totaal geen vertrouwen in dat Overmars & co. volgende week wakker zijn.
Jij toch ook niet?
Eerlijk gezegd heb ik in tegenstelling tot velen geen vertrouwen in de kennis en kunde van Overmars. Maar ik laat mij graag verrassen zoals de zomer waarin hij Blind en Tadic haalde.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2021 11:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Snake schreef:
Hopelijk komt er een club voor hem maar ben er bang voor. Wat heeft hij nou na 18/19 laten zien. Heel weinig.
Wat te denken van de winnende goal in een bekerfinale bijvoorbeeld?
De wedstrijd tegen Bayern heeft laten zien dat Ajax mijlenver achter staat op PSV. Vergelijk de wedstrijd eens met die van PSV tegen Galatasaray. PSV speelde met energie, druk naar voren en creëerde kansen aan de lopende band. Ajax speelde passief, afwachtend en hoopte op een ingeving van deze of gene. Ploegen die passief spelen worden overvleugeld door ploegen die domineren. PSV gaat heersen dit seizoen. Ajax moet mikken op plek 2.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2021 15:46 
Erelid

marx schreef:
Snake schreef:
Hopelijk komt er een club voor hem maar ben er bang voor. Wat heeft hij nou na 18/19 laten zien. Heel weinig.
De wedstrijd tegen Bayern heeft laten zien dat Ajax mijlenver achter staat op PSV. Vergelijk de wedstrijd eens met die van PSV tegen Galatasaray. PSV speelde met energie, druk naar voren en creëerde kansen aan de lopende band. Ajax speelde passief, afwachtend en hoopte op een ingeving van deze of gene. Ploegen die passief spelen worden overvleugeld door ploegen die domineren. PSV gaat heersen dit seizoen. Ajax moet mikken op plek 2.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik denk dat Bayern-B van gisteren ook makkelijk wint van Galatasaray. Een oefenwedstrijd vergelijken met een wedstrijd waar het ergens om gaat, slaat werkelijk waar nergens op. (net als de tegenstand die 'Gala' bood tegen psv trouwens)

BerichtGeplaatst: 25 jul 2021 17:07 

murdoch01 schreef:
marx schreef:
Snake schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik denk dat Bayern-B van gisteren ook makkelijk wint van Galatasaray. Een oefenwedstrijd vergelijken met een wedstrijd waar het ergens om gaat, slaat werkelijk waar nergens op. (net als de tegenstand die 'Gala' bood tegen psv trouwens)
Die flaptrol kun je beter links laten liggen.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 10:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
murdoch01 schreef:
Kijk naar de intentie waarmee Ajax de wedstrijd ingaat en vergelijk met die van PSV. De Ajax-selectie lijdt aan bloedarmoede en een schrijnend gebrek aan ambitie. De winst komt wel aanwaaien, is de mentaliteit. Maar zo werkt het niet. Zelfgenoegzaamheid komt altijd ten val in de topsport.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 12:24 

marx schreef:
Kijk naar de intentie waarmee Ajax de wedstrijd ingaat en vergelijk met die van PSV.
Een seizoen is geen sprint. Sprintend win je geen marathon. Bovendien helpt het nogal wanneer de slechte keeper van een slechte tegenstander in de eerste minuut blundert.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 13:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Even huishoudelijke mededeling. Doe ook mee met onze AJAX Totaal Poule!
viewtopic.php?f=34&t=2895&p=183623#p183623

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 15:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
@Marx
PSV heeft een volledige fitte elftal. Ajax miste er nog behoorlijk wat tegen Bayern of spelers die nog maar net in training zijn.
PSV traint al veel langer plus volledige elftal.
Timber, Blind, Berghuis, Klaassen, Stekelenburg, Gravenberch zijn nog maar net in training waarvan Stekelenburg en Klaassen niet speelde en Berghuis, Blind, Timber, Gravenberch slechts een deel. Martinez, Tagliafico, Alvarez, Antony waren er niet eens bij.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Zo'n wedstrijd als tegen Bayern is bijzonder interessant, nog los van de weerstand. Een jongen als Taylor kan laten zien dat hij aan weet te klampen zodat hij een serieuze selectiespeler kan worden. Die krijgt nu de minuten die normaal gesproken Ekkelenkamp zou krijgen. Je kunt nu zien hoe Gravenberch het doet op rechts, zodat er eventueel ruimte kan worden gemaakt voor een combinatie op het middenveld met Blind. Ook heel interessant om dat te zien, want op die manier kun je ook Martinez een basisplek geven en het hart van de defensie laten vormen met Timber. Het is interessant om te zien of Rensch een serieuze optie kan zijn voor linksback, zodat je het vertrek van Tagliafico mogelijk intern kan opvangen. Het is interessant om te zien of Haller wat meer voet aan de grond kan krijgen in voetballend opzicht. Los daarvan is dat een jongen die wel als topscorer gaat eindigen met Tadic aan de ene kant van hem en Berghuis/Antony aan de andere kant. Die gaan genoeg balletjes op zijn hoofd geven. Kun je hem aankomende zomer verkopen zodat je hopelijk quitte speelt, kunnen we op zoek naar een spits met meer restwaarde en meer voetballend vermogen. Het is interessant om te zien hoe fit Mazraoui weet te blijven al hangt dat ook af van de ontwikkelingen buiten het veld. Gaat hij zijn contract verlengen of niet? Neres maakte een wat betere indruk, maar is nog altijd onze minste schakel voorin als je het afzet tegen Haller, Berghuis, Tadic en Antony. Wil je hem verkopen dan moet je zorgen dat hij fit blijft en ritme heeft.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 20:37 

marx schreef:

(...) De winst komt wel aanwaaien, is de mentaliteit. Maar zo werkt het niet. (...)
Zo werkt het blijkbaar wel. Vorig seizoen is met die mentaliteit de dubbel gewonnen.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 16:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://twitter.com/JohanInan/status/14 ... 7144907783

Reserves leggen basiselftal over de knie in 11 vs. 11. Pasveer en Berghuis bij basis. Neres dus bij de reserves.

https://www.ajax.nl/media/jurmgdoc/winningteam2707.jpg

Gorter; Klaiber, Magallan, Rensch, Baas; Fitz-Jim, Taylor, Jensen; Neres, Danilo, Martha

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 15:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://mobile.twitter.com/AFCAjax/stat ... r-berghuis

Berghuis basis. Blind op het middenveld.

Lijkt me het beste wat je nu ook neer kan zetten.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 15:15 
Beheerder

Lijkt me ook. Zal ook wel het elftal worden tegen Psv en de eerste competitiewedstrijd.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 15:32 

343 schreef:
Lijkt me ook. Zal ook wel het elftal worden tegen Psv en de eerste competitiewedstrijd.
Eens, denk het ook.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 16:04 
Beheerder

Kennelijk speelt Leipzig met een B-keus... :roll:
Irritant.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 16:12 

343 schreef:
Irritant.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 16:18 

343 schreef:
Irritant.
Valt mee toch, hun laatste overwinning vorig seizoen speelden ze ook met Kampl, Adams, Sorloth, Angelino, Haidara, Orban, Gulasci, Nkunu,

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 16:23 

Bonnah ( oud jeugdspeler Ajax ) zit bij ze op de bank. Spelers als Forsberg en Silva zijn er niet.

Gulacsi,
Simakan
Angelino
Orban
Haidara
Adams
Nkunku
Sorloth
Mukiele
Novoa
Kampl

bank: Tschaunder, Samardzic, Raebiger, Wosz, Bonnah

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 140 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00