Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  1 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: CL: Ajax - Besiktas
BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 14:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Dinsdag 28 september om 18:45 is Ajax tegen Besiktas

Voorlopig 8 geblesseerden bij Besiktas van wie het onduidelijk is of ze dinsdag kunnen spelen.
Michy Batshuayi, Rachid Ghezzal, Alex, Necip Uysal, Mehmet Topal, Domagoj Vida, Georges-Kévin Nkoudou en Welinton

Berichtonderwerp: Re: CL: Ajax - Besiktas
BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 16:29 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Batsuahy lichtte blessure kan waarschijnlijk spelen aldus vi

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 21:08 

Zijn ook niet gelijk allemaal de minste die er niet bij zijn.

Volgens mij voornamelijk spelers die normaal in de basis staan.

Als ik onderstaande zo bekijk begin ik me bijna af te vragen of ze wel een volledig team op gaan kunnen stellen. :lol:

https://www.transfermarkt.nl/besiktas-i ... verein/114

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 23:21 

Seizoenskaart: 401
Zelfs met al die spelers erbij moet je hier gewoon van winnen, Turkse voetbal stelt niks voor op het moment.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 00:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
San Francisco schreef:
Zelfs met al die spelers erbij moet je hier gewoon van winnen, Turkse voetbal stelt niks voor op het moment.
Inderdaad en wat heeft zo'n Batsuahy de laatste jaren nu gepresteerd?

Die Turkse ploegen halen veelal al hun punten thuis omdat dan het publiek erachter staat.
Kan zomaar eens een flinke uitslag worden. Eerst thuiswedstrijd CL met publiek en dan tegen een ploeg met veel geblesseerde of spelers die net terugkomen van een blessure.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 11:01 

San Francisco schreef:
Inderdaad en wat heeft zo'n Batsuahy de laatste jaren nu gepresteerd?

Die Turkse ploegen halen veelal al hun punten thuis omdat dan het publiek erachter staat.
Kan zomaar eens een flinke uitslag worden. Eerst thuiswedstrijd CL met publiek en dan tegen een ploeg met veel geblesseerde of spelers die net terugkomen van een blessure.
Die Batsuahy is wel een veel beter spits dan Haller. Die had ik veel liever bij ons in de spits gezien dan Haller.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 11:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
renemar schreef:
Die Batsuahy is wel een veel beter spits dan Haller. Die had ik veel liever bij ons in de spits gezien dan Haller.
Als hij dinsdag 5x scoort, dan ga ik je gelijk geven.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 21:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Pjanic er wellicht ook niet bij..

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=394248

BerichtGeplaatst: 25 sep 2021 09:06 

marx schreef:
renemar schreef:
Als hij dinsdag 5x scoort, dan ga ik je gelijk geven.
Dan hoop ik dat ik geen gelijk krijg van jou. Maar dat is niks nieuws. Jij hebt immers nooit gelijk.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2021 11:42 
Erelid

Ik zou tegen Besiktas weer in dezelfde opstelling starten als tegen Groningen. Enige waar ik twijfel over heb is linksback. Maar toch denk ik dat Blind ook wel weer van toegevoegde waarde kan zijn (tactisch en voetballend) in zo'n wedstrijd. Zou dus toch voor Blind kiezen.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2021 12:46 

RogerGarcia schreef:
Ik zou tegen Besiktas weer in dezelfde opstelling starten als tegen Groningen. Enige waar ik twijfel over heb is linksback. Maar toch denk ik dat Blind ook wel weer van toegevoegde waarde kan zijn (tactisch en voetballend) in zo'n wedstrijd. Zou dus toch voor Blind kiezen.
Tsja, Blind is een jongen van de club, maar imo kan hij niet meer mee als het niveau hoger ligt dan de eredivisie. Het lijkt wel of hij steeds langzamer wordt. Wat mij betreft kan hij, als hij uberhaupt speelt, maar op een plek spelen. Centraal als defensieve zekerheid op het middenveld. Ervoor zorgen dat de linies kort op elkaar spelen en hij niet in grote ruimtes komt te spelen. Met zijn inzicht en normaal gesproken goede balbehandeling kan hij dan nog van waarde zijn. Als LB echt heel matig.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 13:50 
Erelid

Het is weleens anders geweest maar de enige problemen die Ajax nu heeft zijn luxeproblemen. Ik kan me ook tijden herinneren dat wij met veel geblesseerden zaten wat ook invloed heeft gehad op het al dan niet doorgaan na de winterstop.

Sporting was al niet geheel compleet en Besiktas heeft nog grotere problemen vwb blessuregevallen. Dit moet je uitbuiten en maximaal van zien te profiteren.

Er mag geen sprake zijn van onderschatting en in de eerste CL wedstrijd thuis na lange tijd met publiek moet je er vol op gaan. Het kan weleens een heel mooie avond worden met een grote uitslag. Mede ook omdat de wissels weer een nieuwe impuls kunnen brengen.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 14:26 

Seizoenskaart: 401
Eens, het zijn allemaal luxeproblemen. Dat Klaassen niet speelt motiveert hem alleen maar om in te vallen en 110% te geven. Zo wordt je alleen maar sterker na een paar wissels in de 60e minuut.

Gewoon zelfde opstelling als zondag, 60e minuut Nico voor Blind, Klaassen voor Berghuis en Daramy voor Haller. Ik hoop en verwacht een mooie avond!

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 19:57 
Erelid

San Francisco schreef:
Gewoon zelfde opstelling als zondag, 60e minuut Nico voor Blind, Klaassen voor Berghuis en Daramy voor Haller. Ik hoop en verwacht een mooie avond!
Ik verwacht een heel defensief Besiktas. Misschien weer eens de Tadic-variant van stal halen. Haller is toch minder in de kleine ruimte. Met Neres en Antony op de flanken en Berghuis of Klaassen erachter. Mocht het morgen om wat voor reden niet lukken kun je altijd oppertunischer spelen met Haller.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 17:30 
Erelid

Dezelfde elf als afgelopen zaterdag dus Berghuis en geen Klaassen.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 18:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Chat is voor iedereen, ook voor niet-leden, bereikbaar:
https://ajaxtotaal.nl/forum/live/
Praat mee! Scroll naar beneden en log direct in met jouw twitter of facebook-account! #AJAX #ajabes

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 21:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Blij met de drie punten, maar zeker niet met de tweede helft. Leek wel alsof de spelers het allemaal te saai vonden dat geduldig spelen. Ook het vele kansen missen in de eerste helft baart me een beetje zorgen. Hopelijk komen ze zondag beter voor de dag.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 21:02 

Goede eerste helft, waardeloze tweede helft. Jammer dat de laatste indruk het meest blijft hangen.
Ze gingen uit de positie en teveel met de bal lopen.
Antony heel slecht. Haller weer als een clown, die moet gewoon vandaag weer minstens 3 keer scoren. Ten Hag zal wel weer met zijn statistieken komen en aangeven dat Haller weer gescoord heeft. Ik blijf het een gemankeerde spits vinden die voor veel teveel geld gehaald is.
Je moet die Turken met 5-0 naar huis sturen.
Gravenberch, Timber, Martinez, Alvarez, Mazraoui en Berghuis waren imo de besten. Tadic matig, Blind redelijk.
Berghuis op 10 maakt AJAX zoveel beter dan met Klaassen.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 22:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Eerste helft was gewoon genieten man. Wat een hoog baltempo. Wat een energie. Kwalitatief gewoon een ontzettend hoog niveau. Tadic moet die bal maken. Dan win je met 3-0 en is de stemming na de wedstrijd ook totaal anders. Tweede helft inderdaad minder. Goed kan gebeuren gezien de laatste weken. Ten Hag had gewoon wat eerder en meer moeten wisselen. De wedstrijd vroeg om nieuwe engergie.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2021 23:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Niets van de wedstrijd gezien. Maar dit is toch gewoon netjes 6 punten na 2 wedstrijden. Ik hoor van meerdere mensen dat de 1e helft erg goed was. Laten we dat dan gewoon in gedachten houden. En als de 2e helft nou echt zo slecht was dan zegt dat ook iets over dat dit Ajax dus wel een voorsprong kan verdedigen. Is wel eens anders geweest. :tifoajax:

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 04:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik vond de eerste helft redelijk. In het begin wat slordig, maar later beter.
We hadden wel meer goals moeten maken. Die afgekeurde goal van Besiktas had ook kunnen blijven staan en zelfs nu was dat het moment waar Besiktas meer in de wedstrijd kwam. Ze werden feller en wij werden steeds slordiger en minder. Tegen een Besiktas op volle oorlogssterkte, of een ander iets beter team kan je dan zomaar tegen een zeperd aanlopen. Als die goal was blijven staan, had ik ons ook nog niet zomaar weer een tandje er bij zien zetten.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 08:31 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Kreeg wel heel erg het gevoel dat ze in de 2e helft wat gemakzuchtig werden.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 08:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
sincere1983 schreef:
Kreeg wel heel erg het gevoel dat ze in de 2e helft wat gemakzuchtig werden.
Dat idee had ik vanaf het begin al. Vond ze erg nonchalant. Tweede helft werd dat nog een tikje erger.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 09:42 

Ik had het idee dat de euforie van supporters en media op de spelers was overgeslagen. Vooraf zouden we wel even met 5-0 gaan winnen, want Besiktas is het 4e ploegje met veel blessures. Dan weet je al dat het niet zo gaat verlopen. Zelfs CL potjes proberen ze dan op 70% te doen. Na 2-0 was dat helemaal het geval. De eeuwige 'hij is binnen'-houding, terwijl je nog 45 minuten moet.

Wat dat betreft goed dat Dortmund de volgende is. Dan is er geen enkele reden om te gaan onderschatten. En ik geloof ook dat je dan weer een heel ander Ajax gaat zien.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 10:03 
Erelid

Ik ben ook gematigd tevreden. Het is niet elke wedstrijd een galavoorstelling maar vanaf het begin was het allemaal net niet. Te traag, te voorzichtig en te gemakkelijk denkend.

Je had gewoon veel eerder het publiek erachter moeten krijgen maar als onze centrale verdedigers steeds maar die ballen breed naar elkaar blijven tikken, verras je die turken niet echt. Natuurlijk staan er 2 bussen maar er waren genoeg mogelijkheden om sneller te spelen of van kant te wisselen. Hierin moet Timber nog veel leren.

Maar goed van de andere kant is het natuurlijk wel goed, dat we niet tevreden zijn als je gewoon uiterst simpel wint in de CL.

Man van de wedstrijd Alvarez, kort gevolgd door Martinez. De rest was redelijk. De gevaarlijke rechterkant van de laatste wedstrijden was er niet maar dat kwam ook omdat Besiktas hier op had ingespeeld. Moet zeggen dat Antony dit nog behoorlijk oploste want ging geen gekke dingen doen.

Dortmund wordt een mooie test. Ik vind dat geen wereldploeg maar wel een slimme uitgekiende ploeg. Het Ajax in deze flow heeft er zeker kans tegen maar ja er zit weer een interlandperiode tussen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  1 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00