Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 123 posts ]  Previous   1 2 3 4 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 17 Aug 2017 16:52 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Wat is vroeg?

Hij scoorde wel 2x maal tegen Nice en speelt prima. Lijkt me eerder logisch dat je geselecteerd word, althans voorselectie. Je kan ook niet zeggen dat hij moet concurreren met topspelers.

PostPosted: 17 Aug 2017 16:55 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hij is sinds dit seizoen basisspeler. En dat seizoen is pas drie wedstrijd oud. Dat is te vroeg. Maar ik weet niet wat voor alternatieven Dick heeft? Zoveel (betere) spelers hebben we misschien niet.

PostPosted: 18 Aug 2017 12:59 

Even verplaatsen vanuit het De Ligt topic
Leonel wrote:
Peter79 wrote:
AFCA Niels wrote:
Klaassen is ook best wel een heel goede voetballer hoor. Hij laat net als Sanchez een behoorlijk gat achter.
Wat je nu vooral mist zonder Klaassen zijn zijn kopkracht en het bijsluiten in de 16 als 2e man bij Dolberg.
Ik vond Donny dat best goed doen de eerste helft. Kwam goed mee.
Er is wel een groot verschil tussen 'goed mee komen' en de gave die Klaassen op dit gebied had. Net zoals er een groot verschil in effectiviteit en efficiëntie zit, dit is absoluut geen diskwalificatie van vd Beek aangezien hij imo niet op zijn beste positie speelt.

Klaassen had het instinct om op de goede plaats te komen op het juiste moment en de kwaliteiten om vooral ook in de lucht daar iets mee te doen (Siem de Jong bijvoorbeeld had dat ook). Kijk maar eens hoeveel belangrijke goals Klaassen op die manier heeft gemaakt voor Ajax en hoe vaak hij op die manier ruimte heeft gecreëerd voor bijvoorbeeld een Dolberg.

Dit Ajax mist deze kwaliteiten waardoor Dolberg op een eiland staat en aangezien de buitenspelers ook geen goalgetters zijn, ga je het moeilijker krijgen in veel wedstrijden simpelweg omdat je te moeilijk scoort.

Donny is veel meer de voetballer en mist de kwaliteiten op de positie waar hij nu staat die Ajax juist nu zo nodig heeft, imo zou binnen het huidige systeem de plek van Schone de zijne moeten zijn. Door de huidige (veld)bezetting op het middenveld krijgt ook Ziyech minder ruimte om zijn echte kwaliteiten tentoon te spreiden omdat hij en Donny in een te kleine ruimte opereren en te vaak voor dezelfde bal gaan. Volgens mij was het Kieft die daar gister ook een voltreffer opmerking over maakte.......

PostPosted: 18 Aug 2017 14:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
GJ1402 wrote:
Hij is sinds dit seizoen basisspeler. En dat seizoen is pas drie wedstrijd oud. Dat is te vroeg. Maar ik weet niet wat voor alternatieven Dick heeft? Zoveel (betere) spelers hebben we misschien niet.
Het is ook 'nog' maar een voorselectie hé ;)

PostPosted: 21 Aug 2017 10:57 

Opvallend detail gister: Toen Schöne inviel, ging Lasse spelen op de halfpositie en niet meer op "6". Lijkt me ook verstandiger. Lasse op "6" kan echt niet meer en ik vond VD Beek daar wel goed gister (en eigenlijk altijd). Brengt veel meer power, loopt verdedigend meer dicht en is opbouwend sneller en beter dan Schöne.

PostPosted: 29 Aug 2017 10:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Van de Beek bij Oranje.
http://www.telegraaf.nl/telesport/29061 ... oot__.html

PostPosted: 24 Sep 2017 15:03 

Donny wordt nog flink overschat. Hij zit nog niet bijna op het niveau van Klaassen. Wat mij betreft mag deze man voorlopig banken.

PostPosted: 24 Sep 2017 20:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Weirdo wrote:
Donny wordt nog flink overschat. Hij zit nog niet bijna op het niveau van Klaassen. Wat mij betreft mag deze man voorlopig banken.
Hij wordt niet overschat. Vele denken, dat hij Klaassen per direct kan vervangen maar dit is niet zo. Klaassen was in zijn eerste jaar ook (nog) niet zo goed. Daarbij heeft Vd Beek ook niemand, die hem corrigeert. De laatste 2 jaar was Klaassen gewoon heel goed en niet alleen voetbalgebied maar ook mentaal en een leider. Met hem en Sanchez uit het elftal, mag en kun je niet van Vd Beek verwachten, dat hij Klaassen vervangt.

Vandaar dat ik ook heel tevreden ben met de aankoop Siem De Jong. Ik denk, dat hij er zo instaat simpelweg omdat hij ook bepaalde kwaliteiten heeft net zoals Klaassen, die niemand anders heeft. Met Siem als loper, Ziyech als creatieve man mogen De Jong en Vd Beek laten zien wie er als derde middenvelder bij komt.

PostPosted: 24 Sep 2017 22:20 

Momenteel verdient hij geen basisplaats. Speelt heel plichtmatig, is bang een fout te maken. Heeft ook totaal geen uitstraling. Speelt labbekakkerig. Middenveld zou ik momenteel met Siem en Frenkie aanvullen met Schöne. Ziyech ook laten banken.

PostPosted: 25 Sep 2017 09:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Klaassen werd door zeer veel (forum) supporters altijd als een prutser neergezet maar nu zie je pas echt hoe erg wij hem nodig hadden. Ging altijd voorop in de strijd, wist wanneer druk te zetten en scoorde veel. Allemaal dingen die Donny niet heeft, die heeft andere kwaliteiten.

PostPosted: 25 Sep 2017 10:32 

Weirdo wrote:
Ook totaal ander type voetballer, niet te vergelijken.

PostPosted: 01 Oct 2017 21:01 

Mee eens Peter79. Maar ik vind dat hij te weinig zijn stempel drukt op het middenveld.

PostPosted: 02 Oct 2017 00:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Weirdo wrote:
Mee eens Peter79. Maar ik vind dat hij te weinig zijn stempel drukt op het middenveld.
Kan goed zijn, maar Klaassen drukte in zijn eerste jaar als basisspeler ook zijn stempel niet op de ploeg. Laat staan dat hij ze toen al bij de hand nam. Jij vergelijkt een Klaassen op de top van zijn kunnen met VD Beek die nu pas echt als basisspeler doorbreekt. Dus totaal geen terechte vergelijking.

PostPosted: 02 Oct 2017 11:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Dit deed Klaassen echt wel hoor. In het seizoen 13/14, waarin we kampioen werden, nam hij Ajax geregeld bij de hand (door te scoren). Siem de Jong deed het op zijn 21ste onder Jol en De Boer. Eriksen was op zijn 20ste gewoon een van de beste spelers in de Eredivisie. Wij zeurden op z'n 18/19e al dat hij te weinig scoorde en het verschil niet maakte.

Wij vinden Van de Beek en F. de Jong zo'n geweldige talenten; ze voetballen soms leuk mee - en er zit absoluut wel potentie in. Maar de kans dat die jongens de top halen is nihil. Dele Alli, Saul Niguez, Asensio.. dat soort spelers maken op diezelfde leeftijd soms wel het verschil en nemen hun team bij de hand. En niet tegen Excelsior, Roda of PEC; maar tegen Arsenal of Sevilla.

We hebben leuke talenten die hopelijk nog een jaar of vier bij Ajax spelen - zoals Klaassen deed, zodat ze het verschil wel gaan maken. Maar toptalenten zijn het echt niet. Sanchez en misschien Onana en Dolberg daargelaten.

PostPosted: 02 Oct 2017 12:44 

guy_ajax wrote:
Dit deed Klaassen echt wel hoor. In het seizoen 13/14, waarin we kampioen werden, nam hij Ajax geregeld bij de hand (door te scoren). Siem de Jong deed het op zijn 21ste onder Jol en De Boer. Eriksen was op zijn 20ste gewoon een van de beste spelers in de Eredivisie. Wij zeurden op z'n 18/19e al dat hij te weinig scoorde en het verschil niet maakte.

Wij vinden Van de Beek en F. de Jong zo'n geweldige talenten; ze voetballen soms leuk mee - en er zit absoluut wel potentie in. Maar de kans dat die jongens de top halen is nihil. Dele Alli, Saul Niguez, Asensio.. dat soort spelers maken op diezelfde leeftijd soms wel het verschil en nemen hun team bij de hand. En niet tegen Excelsior, Roda of PEC; maar tegen Arsenal of Sevilla.

We hebben leuke talenten die hopelijk nog een jaar of vier bij Ajax spelen - zoals Klaassen deed, zodat ze het verschil wel gaan maken. Maar toptalenten zijn het echt niet. Sanchez en misschien Onana en Dolberg daargelaten.
Ik denk toch echt dat Frenkie de Jong een groot talent is. Sommige spelers hebben gewoon iets meer tijd nodig. Neem Bergkamp. Die werd niet gezien als beste van zijn lichting, speelde vaker in de (toen nog) A2. Totdat Cruijff hem tegen Malmö liet spelen. Daarna heeft Bergkamp ook een gigantische dip gehad. Uiteindelijk komt kwaliteit toch naar boven. Bij de een sneller dan bij de ander. En bij Frenkie de Jong duurt het wss. wat langer. Hoewel, als Keizer hem eens echt het vertrouwen geeft en hem laat staan ben ik ervan overtuigd dat hij dit seizoen definitief doorbreekt. Maar Keizer weet niet wat hij doet en laat de ene week jantje spelen en de andere week pietje. Zit totaal geen lijn en logica in. Lijkt wel een duiventil.

PostPosted: 14 Oct 2017 19:48 

rebuah wrote:
Weirdo wrote:
Kan goed zijn, maar Klaassen drukte in zijn eerste jaar als basisspeler ook zijn stempel niet op de ploeg. Laat staan dat hij ze toen al bij de hand nam. Jij vergelijkt een Klaassen op de top van zijn kunnen met VD Beek die nu pas echt als basisspeler doorbreekt. Dus totaal geen terechte vergelijking.
Het eerste jaar dat Klaassen basisspeler was, was hij al veel belangrijker dan Van de Beek nu is.

PostPosted: 15 Oct 2017 09:40 

Onbergrijpelijk dat hij de voorkeur krijgt boven Frenkie. Die heeft meer voetbal in zijn kleine teen dan Donny in zijn hele body.
Keizer begrijpt er helemaal niks van. Maar dat was mij al duidelijk.

PostPosted: 15 Oct 2017 11:44 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik heb dan alleen de samenvatting gezien maar zag hem wel een paar keer leuke dingen doen.

PostPosted: 07 Nov 2017 15:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Geen basisplaats voor Donny kwam als een klap, vertelt hij.

Ik vind het een beetje overdreven. Hij staat vanaf minuut onder Keizer in de basis en zeker in het begin was hij heel goed. Ook in de europese wedstrijden. Ook in relatie met de gebeurtenissen met Nouri. Alleen de laatste weken, was hij echt minder. Ik kan de twijfel van Keizer wel voorstellen omdat Siem gewoon een nuttige meer ervaren speler is. Alleen had ik Siem nog niet gebracht omdat je soms ook meer moet vertrouwen op Donny.

Ook vd Beek moet beseffen, dat verslappen niet kan en dit het resultaat kan zijn. Niet zeuren en door gaan.

PostPosted: 07 Nov 2017 16:07 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ze mogen ook best wel een dikkere huid hebben hoor. Hij staat er een keertje naast. Kan gebeuren. Siem heeft in ieder geval niet zijn kans gepakt, dus de mogelijkheden zijn daar voor Donny.

PostPosted: 07 Nov 2017 17:27 

Ik vind ook dat spelers veel te snel van een basisplaats uitgaan. Ze koketteren vaak graag met een vertrek (Donny zover ik weet niet) met een vertrek. En dan ook nog naar een club met aanzien in een sterke competitie. Ze moeten eens kijken welke spelers bij die clubs op de bank/tribune zitten. Kwaliteitsspelers. En dan denken onze jonkies vaak dat ze daar wel even aan het spelen komen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Riedewald of Bazoer bij hele matige clubs.
Een selectie kan niet uit 11 spelers bestaan maar uit minimaal 20. En als het goed is zijn die allemaal direct inzetbaar. Kom je om wat voor reden dan ook op de bank moet je knokken om er weer in te komen. Concurrentie aangaan. Iedere wedstrijd presteren. Worden alle spelers beter van.

PostPosted: 08 Nov 2017 10:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Snap wel dat het bij hem raar overkomt, hij was een lange tijd niet in vorm maar de laatste wedstrijden speelden hij wel goed. Dan is het wel raar dat je er dan naast komt te staan.

PostPosted: 14 Nov 2017 11:23 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/veltman-en-de ... n-de-beek/

PostPosted: 16 Nov 2017 11:07 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/sneijder-prij ... n-de-beek/