Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 487 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17 20  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 05 Dec 2017 12:28 

Leonel wrote:
Dan is het wel lekker dat Schone er meteen 2 in trapt. Hopelijk houd hij zich nu meer gedeisd.
Ik denk het juist niet want dit kan/wil hij niet begrijpen. Niet voor niets gaat hij het dan vanaf de middenlijn proberen.

Ziyech kan geweldig voetballen maar ik denk, dat hij mentaal (nog) niet sterk genoeg is.
Heeft vorig seizoen een paar maanden fantastisch gevoetbald maar kennelijk kan hij dit nu niet (meer) opbrengen.
Ik was meteen sceptisch over de komst van Ziyech.
En dat geweldig voetballen valt wel mee. Bij Twente hoefde hij in verdedigend opzicht hoegenaamd niks te doen. Balletje afwachten en dan lekker acties maken. De spelers van Twente waren niet voor niks blij toen hij vertrok.
De laatste twee maanden van afgelopen seizoen vond ik hem ook goed. Maar dat is het dan ook.
Ben benieuwd naar zondag. Hoop eerlijk gezegd dat hij uitblinkt. Goed voor de transfersom. :lol:

PostPosted: 05 Dec 2017 12:45 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het is gewoon een klote jaar in het algemeen door Nouri. Ik denk dat dit ook meetelt in hoe Ziyech er nu instaat. Maar op een gegeven moment moet je de knop wel echt volledig omdraaien.

Mooie club in de winter zou ik niet tegen houden als Ajax.

PostPosted: 05 Dec 2017 13:16 

Pushkin wrote:
343 wrote:
Ook in de spelersgroep zit het niet goed, werd me verteld door Deep Throat. :)
Niet echt verrassend als je ziet hoe hij zich gedraagt in het veld.

Die kan weleens een vertrek gaan forceren in de winterstop nu de landstitel niet meer te halen is.
Kan uit betrouwbare bron melden dat Ziyech daar nu al mee bezig is, eist ook nog steeds alle vrije trappen op vanwege de statistieken. Is na onvrede intern bij de spelersgroep uiteindelijk Schone voor aangewezen want Ziyech schoot er nooit een in. Verder botert het ook niet zo meer met de spelersgroep en Ziyech op andere punten. Ziyech kan echter bepaald solistisch gedrag blijven tonen ommdat Keizer simpelweg de ballen niet heeft hem er naast te zetten. Maar geloof me, Ziyech is na dit seizoen vertrokken bij Ajax.
Interessant. Ik zou hem dan nu passeren voor Frenkie tot de winterstop. Iedereen blij, behalve Ziyech. Maar die is al niet blij en dit zou het laatste zetje kunnen zijn voor een winters vertrek.

Ik zou verder spelen met Frenkie - Beek - Siem dit jaar. Eiting en Schone erachter, misschien een creatieve jongen erbij halen. Hoe staat het met Kadioglu bijvoorbeeld, om maar iemand te noemen?

PostPosted: 06 Dec 2017 00:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ziyech wordt alom geprezen door zijn techniek en zijn traptechniek. Dit heeft hij maar laat hij te weinig zien. De criticasters lachen erom, dat het Amsterdamse publiek hun zogenaamde beste speler uitfluiten want eigenlijk niet zou kunnen omdat dit onze beste speler is. Er word min of meer gesuggereerd, dat een Ajax zonder Ziyech helemaal niets is maar dit bestrijd ik ten zeerste.

Het Ajax onder van Gaal speelde vaak met Davids, Litmanen en Ronald De Boer. Deze 3 zijn allemaal niet vergelijkbaar met hoe Ziyech is. Ergens heeft dit Ajax vergelijkbare spelers en dan kun je Ziyech's kwaliteiten ook inwisselen voor andere kwaliteiten.

Ronald De Boer was ijzersterk in zijn eerste aanname en vanuit die beweging was hij al vaak zijn man voorbij waardoor hij voor overtal situaties kon zorgen. Dit heeft Frenkie De Jong in mijn ogen ook.

Litmanen had een geweldige functionele techniek en stond altijd op de goede plek. Dit heeft in mijn ogen Siem De Jong ook als nr 10.

Davids was de controleur maar kon ook goed voetballen. Zo'n type heeft dit Ajax (nog) niet maar een Eiting zou die rol wel aankunnen. Donny vd Beek zou dit overigens ook aankunnen.

Deze spelers zijn kwalitatief minder maar als team kun je wel vaster en sterker worden. Je verlegt je accenten een beetje en bent minder afhankelijk van een wispelturige voetballer, die als hij niets brengt ook weinig waarde toevoegt aan je middenveld. Daarnaast met voorin Kluivert, Neres en Dolberg heb je ook nog creativiteit genoeg.

Vergelijk een beetje met Younes en Kluivert. Younes is heel behendig in de kleine ruimte en kan heel makkelijk voetballen. Kluivert is misschien minder aanwezig in een wedstrijd maar zijn diepgang is veel belangrijker en brengt meer. Leuk dat je per wedstrijd 3 mooie acties ziet van Younes die tot niets lijden maar wat heb je eraan. Krijg met Ziyech een beetje hetzelfde gevoel als met Younes. Te weinig rendement.

PostPosted: 06 Dec 2017 08:23 

Dit jongetje moet eens kijken naar de inzet die spelers bij de topclubs hebben.
Gisteren Bayern-PSG gekeken. Alle spelers op het veld met veel meer kwaliteit dan Ziyech liepen zich het vuur uit de sloffen. Bij balverlies van de speler zelf of van een medespeler meteen omschakelen. Niet de schouders laten hangen en misnoegt over het veld sjokken.
En dat hebben alle echte topspelers (m.u.v. Messi maar die is uniek) allemaal. Of ze nu spelen bij Man.C., Man.U, Arsenal, Barca, Real of welke topclub dan ook.
Die weten dat het niet gaat zonder 100% inzet.
En dit meneertje wil volgend seizoen bij een club die CL speelt spelen. Lachwekkend. Met zijn huidige instelling en gedrag komt hij bij geen enkele club in een grote competitie aan de bak.

PostPosted: 07 Dec 2017 10:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat denk ik ook. Met deze mentaliteit gaat hij het echt niet redden.

PostPosted: 07 Dec 2017 15:14 

343 wrote:
Hij trekt zich ook totaal niets aan van de terechte kritiek. Dit is op zich niet zo'n slechte eigenschap maar houd het voor jezelf en bewijs het ongelijk in het veld.

Echter loopt hij er ook in de media mee te leuren. Moet hij niet doen.

PostPosted: 07 Dec 2017 17:04 

343 wrote:
Hij trekt zich ook totaal niets aan van de terechte kritiek. Dit is op zich niet zo'n slechte eigenschap maar houd het voor jezelf en bewijs het ongelijk in het veld.

Echter loopt hij er ook in de media mee te leuren. Moet hij niet doen.
Zo is hij gewoon. Vreselijk mannetje. Niet voor niets overal problemen gehad.

PostPosted: 07 Dec 2017 17:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Als je Ajax niet bij de hand neemt zoals Suarez deed, dan moet je je conformeren met de team tactiek. Al kan het hele Ajax je geen reed schelen, de manier om jezelf in de kijker te spelen is zoals hij vorig jaar deed: in het teambelang.

PostPosted: 07 Dec 2017 21:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Ziyech sluit vertrek in de winter uit.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/zi ... ~a2a79b3f/

PostPosted: 08 Dec 2017 07:58 

rebuah wrote:
Ziyech sluit vertrek in de winter uit.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/zi ... ~a2a79b3f/
Zeer slecht nieuws. Tegen beter weten in hoop ik dat Keizer hem de laatste maanden van 2017 op de bank zet. Dan vertrekt hij mss. alsnog in januari.
Zijn stelling dat hij niet goed hoeft te voetballen om beslissend te zijn zegt weer alles. Dat eerste gaat hem goed af, dat tweede lukt maar niet.
Maar alleen al dat hij dat openlijk durft te zeggen is een bewijs van zijn slechte instelling en ego.

PostPosted: 08 Dec 2017 08:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ha ... ~acb7527e/

PostPosted: 08 Dec 2017 08:58 
Nieuwsredacteur

renemar wrote:
Zijn stelling dat hij niet goed hoeft te voetballen om beslissend te zijn zegt weer alles. Dat eerste gaat hem goed af, dat tweede lukt maar niet.
Oke, je kan veel zeggen over Ziyech en ik weet dat jij de focus legt op zijn balverlies en mentaliteit, maar je kan niet beweren dat hij niet beslissend is hoor. Dan moet je toch echt eens goed naar zijn cijfers kijken.

PostPosted: 08 Dec 2017 09:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Vind het gefluit en geklaag tegen Ziyech schandalig en buiten proportioneel. Wees blij dat z'n speler bij Ajax speelt en fluit nooit een eigen speler uit.

PostPosted: 08 Dec 2017 11:15 

rebuah wrote:
Alleen het eerste gedeelte gelezen. Wordt er misselijk van. Zoveelste bewijs dat hij alleen voor zichzelf voetbalt en in niks een teamspeler is. Hakim blijft doen wat hij wil, of het nou goed is voor het elftal of niet. Het interesseert hem niet. Zoiets hoor je nooit van topspelers. Die weten dat je met zo'n infantiele instelling niks bereikt.
Als medespeler zou ik hem een schop onder zijn kont geven. Keizer durft niet hem op de bank te zetten. Althans tot nu toe. Bewijst ook weer dat Keizer een slappe zak is.
Ongelooflijk dat zulke opmerkingen niet door ervaren mensen (oud voetballers en trainers) worden bekritiseerd. En dat er nog mensen zijn die hem bijna verafgoden en hem de beste speler van ons vinden. Van domoren als Borst kan je dat verwachten, maar van AJAX fans niet.

PostPosted: 08 Dec 2017 12:28 

Jnp wrote:
Oke, je kan veel zeggen over Ziyech en ik weet dat jij de focus legt op zijn balverlies en mentaliteit, maar je kan niet beweren dat hij niet beslissend is hoor. Dan moet je toch echt eens goed naar zijn cijfers kijken.
Ik denk, dat hij niet zo beslissend is zoals vele wellicht denken. Een beetje dezelfde "mythe" als zijn zogenaamde vrije trappen. Vorig jaar was hij veel meer positief aanwezig.

Het is ook heel selectief hoe "men" spelers beoordeelt. Ik kan me nog herinneren, dat Sinkgraven in zijn begintijd als linkshalf ook heel mooie dingen liet zien maar ook cruciaal balverlies leed (europese wedstrijd) en dat is hem ook niet in dank afgenomen.

Nogmaals, ik ben fan van voetballers als Ziyech maar dit seizoen brengt hij gewoon te weinig. Zo'n speler met zijn toegedichte kwaliteiten zou er juist bovenuit moeten springen en had Ajax dan niet hoger gestaan als hij echt beslissend zou zijn? Dit Ajax is te wisselvallig en niet stabiel genoeg om dit op te vangen alleen moet Ziyech dit ook beseffen. Hij moet niet zo laks (zo komt het over) blijven spelen want hij ziet ook, dat er gevaar uitkomt.

Op dit moment vind ik hem niet beslissend maar hij laat per wedstrijd altijd wel wat leuke dingen zien. Klaassen was vorig jaar vaak beslissend door op de juiste moment te scoren. Dat is deze Ziyech niet. Een speler alleen voor de keeper zetten, is belangrijk maar als die niet scoort, is hij niet beslissend (daar kan hij niets aan doen maar zo telt het wel).

Ik hou liever een positief pleidooi voor hem maar vergelijk de Ziyech van voor Ajax eens met de Ziyech van nu? Je hoeft "Studio Sport" maar aan te zetten en Ziyech maakte het verschil. Bijna uit alle hoeken en standen schoot meneer ze erin (ook vrije trappen). Als je Ziyech nu ziet, zijn 90% van zijn schoten niet eens op goal. Tuurijk is Ajax net weer een stap hoger en wordt er meer op je gelet maar een bepaalde trap (vanaf de zestien) blijft toch hetzelfde? Hier snap ik dus niet van. Het gaat mij niet eens over doelpunten maar zijn belabberde schoten. En als hij dan bv 2 keer in een wedstrijd het probeert vanaf de middenlijn, vraag ik me af waarom je dit dan wel (blijft) proberen.

Als je om wat voor reden niet brengt wat je van jezelf verwacht of wat je kunt, moet je simpeler voetballen en ook wat meer voetballen vanuit je taak. Daar is het team veel meer bij gebaat maar ook jezelf. Daar moet je hem op wijzen. Geeft die bijna onmogelijk bal een keer niet (als heel je team in de vooruit staat).

Laten we hopen, dat hij tegen PSV beslissend is en niet de wedstrijd in gaat ik ga nu mezelf bewijzen.

PostPosted: 08 Dec 2017 13:13 
Nieuwsredacteur

Ik had het niet over wat ik zie maar over de cijfers en die zeggen dat hij bij 11 doelpunten direct betrokken was in 14 wedstrijden. Daarnaast zeggen keypasses mij wel wat.

Ja, ik zie ook dat het minder is dan vorig jaar. Maar ik vind dat we met zijn allen nogal overdrijven in hoe slecht het dan is. Men doet alsof hij er niets meer van kan maar ondanks dat hij minder speelt dan vorig jaar is hij nog steeds een van de betere spelers van Ajax. Hij heeft de lat alleen heel hoog gelegd en daar wordt hij door sommigen nu op afgerekend.

PostPosted: 08 Dec 2017 14:49 

Jnp wrote:
Ik had het niet over wat ik zie maar over de cijfers en die zeggen dat hij bij 11 doelpunten direct betrokken was in 14 wedstrijden. Daarnaast zeggen keypasses mij wel wat.
Dit bewijst, dat statistieken niets zeggen omdat ik er niet kan uithalen of deze doelpunten beslissend waren. Hoe vaak was het beslissend en hoe vaak was toen de wedstrijd beslist was/is?
Ja, ik zie ook dat het minder is dan vorig jaar. Maar ik vind dat we met zijn allen nogal overdrijven in hoe slecht het dan is. Men doet alsof hij er niets meer van kan maar ondanks dat hij minder speelt dan vorig jaar is hij nog steeds een van de betere spelers van Ajax. Hij heeft de lat alleen heel hoog gelegd en daar wordt hij door sommigen nu op afgerekend.
Op dit moment legt hij zijn eigen lat veel te hoog en ondermijnt het teambelang.
Ziyech kan een fantastische voetballer zijn maar als hij mij begint te irriteren, is er iets anders aan de hand. Iets klopt er niet en/of is er aan de hand. Nogmaals minder spelen kan en mag maar niet op de manier hoe hij zich nu profileert.

PostPosted: 08 Dec 2017 15:04 
Nieuwsredacteur

Dit bewijst, dat statistieken niets zeggen omdat ik er niet kan uithalen of deze doelpunten beslissend waren. Hoe vaak was het beslissend en hoe vaak was toen de wedstrijd beslist was/is?
Vooruit, ik heb het even voor je opgezocht:

Heracles-uit: maker 0-1 (uitslag 2-1).
Groningen-thuis: maker 2-0 (uitslag 3-1).
VVV-uit: -
Zwolle-thuis: maker 2-0 (uitslag 3-0).
Ado-uit: assist op 0-1 (uitslag 1-1).
Vitesse-thuis: assist op 1-2 (uitslag 1-2).
Heerenveen-uit: -
Sparta-thuis: assist op 3-0 en assist op 4-0 (uitslag 4-0).
Feyenoord-uit: -
Willem II-uit: -
Utrecht-thuis: -
Nac-uit: assist op 0-7 (uitslag 0-8).
Roda-thuis: assist op 1-1 (uitslag 5-1).
Twente-uit: -

De dikgedrukte wedstrijden zijn naar mijn mening assists/goals op beslissende momenten in de wedstrijd, ongeacht het verdere verloop van de wedstrijd. Ik denk dat je dan niet mag klagen.

Natuurlijk zou hij Ajax meer bij de hand kunnen nemen en dat verwacht ik ook van hem nu hij al 24 jaar is, maar het andere uiterste gaat mij veel te ver. Ik koester dat hij bij Ajax speelt en dat we nog van hem kunnen genieten (ook van de niet zo beslissende balletjes).

PostPosted: 08 Dec 2017 15:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Natuurlijk zou hij Ajax meer bij de hand kunnen nemen en dat verwacht ik ook van hem nu hij al 24 jaar is, maar het andere uiterste gaat mij veel te ver. Ik koester dat hij bij Ajax speelt en dat we nog van hem kunnen genieten (ook van de niet zo beslissende balletjes).
Helemaal mee eens en vind de reacties richting hem ook zwaar overdreven.

PostPosted: 08 Dec 2017 17:38 

Jullie doen net alsof een speler die in plaats voor hem zou spelen geen assists en doelpunten kan maken. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld Siem de Jong meer zal scoren dan Ziyech. En assists kunnen bij het wegvallen van deze egotripper ook van de andere spelers komen. Hij eist bijna alles op. Zet dat af aan de assists kom je op een heel karig gemiddelde. Over de spelhervattingen zal ik het maar helemaal niet hebben.

PostPosted: 08 Dec 2017 20:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Pietje Keizer
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
renemar wrote:
Jullie doen net alsof een speler die in plaats voor hem zou spelen geen assists en doelpunten kan maken. Ik weet zeker dat bijvoorbeeld Siem de Jong meer zal scoren dan Ziyech. En assists kunnen bij het wegvallen van deze egotripper ook van de andere spelers komen. Hij eist bijna alles op. Zet dat af aan de assists kom je op een heel karig gemiddelde. Over de spelhervattingen zal ik het maar helemaal niet hebben.
Gelukkig vinden de spitsen Ziyech ook zo'n prutser. Maar renemar, als je het niet kunt laten om het zo te bezien, be our guest.

Klankborden Adviesverslag 2011 icm Aanbeveling Ling Van der Waals

Niets in z'n achteruut
Onana. Wöber De Ligt Viergever Tagliafico. Kristensen FrenCkie Ziyech. Neres Jensen Kluivert.

PostPosted: 09 Dec 2017 08:39 

renemar wrote:
Gelukkig vinden de spitsen Ziyech ook zo'n prutser. Maar renemar, als je het niet kunt laten om het zo te bezien, be our guest.
Graag.
Maar serieus, denk je nou echt dat spelers een medespeler bekritiseren zolang ze nog samen spelen? Die verhalen komen, net als bij trainers die vertrokken zijn, pas achteraf.

PostPosted: 09 Dec 2017 11:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Pietje Keizer
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
renemar wrote:
renemar wrote:
Graag.
Maar serieus, denk je nou echt dat spelers een medespeler bekritiseren zolang ze nog samen spelen? Die verhalen komen, net als bij trainers die vertrokken zijn, pas achteraf.
Neres Dolberg Kluivert houden van de aanvoer van Ziyech, ben je Blind?

Hij zit zes dagen per week aan het bed van Abdelhak, ga mij niet vertellen dat Ziyech een respectloos wezen is.

Klankborden Adviesverslag 2011 icm Aanbeveling Ling Van der Waals

Niets in z'n achteruut
Onana. Wöber De Ligt Viergever Tagliafico. Kristensen FrenCkie Ziyech. Neres Jensen Kluivert.

PostPosted: 09 Dec 2017 11:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Richard Witschge
Droomaankoop: Pavon
renemar wrote:
Je wil toch niet serieus Siem de Jong in de plaats?
Zet dan Frenkie de Jong erin. Dat Siem terug is gehaald is puur wanbeleid.

Doet er niet aan af dat Ziyech gewoon niet presteerd momenteel. Hij heeft zijn uitstraling ook niet mee, komt over alsof het hem niks kan schelen en hij er eigenlijk geen zin meer in heeft. Is misschien niet zo maar hij heeft wel de schijn tegen.

Dat kan ik ergens ook wel begrijpen. Er is flink wanbeleid gevoerd waar hij misschien gevoeliger voor is. Bosz weg, Spijkerman terug in de picture, Trainer die hij niet serieus neemt. Sanchez weg, niet doorselecteren, geen versterkingen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Komt erop neer dat er een gebrek aan perspectief is door falen van onbekwame staf en directie. Als speler met ambitie en kwaliteit raak je daardoor teleurgesteld en gedemotiveerd.

Niet voor niks dat de beste telkens weg gaan en we met een Veltman als captain blijven zitten.

Desondanks moet Ziyech het ook bij zichzelf zoeken. Hij laat veel te weinig zien. Die onverschilligheid over zijn vele balverlies is ook compleet misplaatst. Zoveel balverlies kan gewoon niet, ookal leg je veel risico in je spel. Daar moet hij gewoon aan gaan werken ipv te doen alsof het hem niks kan schelen.

Het zijn niet allemaal steekballen die onderschept worden, die moet hij geven als creatieve speler en dat mag x aantal keer mis gaan. Veel te vaak zijn het echter verkeerde aanname's en onnodig balverlies door ballen verkeerd te raken.

Voor een speler met een goede techniek doet hij erg veel technisch verkeerd. Soms een hoogstandje en daarna een eenvoudige bal verspelen. Zelfde met zijn traptechniek, af en toe een mooie trap maar ik ben de tel al kwijt hoeveel pisballetjes daar tegenover staan. Kan je dan eigenlijk nog wel over een goeie traptechniek spreken?

Hij kan wel onverschillig doen in de media, maar ik hoop voor hem dat hij zelf wel beseft dat het ondermaats is en hij wel degelijk iets aan die zwakke punten moet doen. Anders is dit gewoon zijn plafond. Zou zonde van het talent zijn.

Post new topic  Reply to topic  [ 487 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17 20  Next

All times are UTC+01:00