Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Deyovaisio Zeefuik
PostPosted: 19 Dec 2017 16:01 

Zeefuik is een wildebras die voetballend tekort komt. Zag je ook wekelijks bij Jong AJAX. Te gek voor woorden dat Keizer hem laat spelen en hem na een wanvertoning ook nog in bescherming neemt.

PostPosted: 19 Dec 2017 16:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eens met FR en renemar. Heb Orejuela niet zo vaak zien spelen, maar Zeefuik wel. Kan een verdienstelijke voetballer worden in de middenmoot, maar ik zie er echt geen AJAX 1 materiaal in.

PostPosted: 19 Dec 2017 16:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
Als ik deze 45 minuten van Orejuela als maatstaf neem, dan zie ik ook wel dat hij beter is dan Zeefuik ja. Maar dit zijn de enige 45 minuten die ik van Orejuela gezien heb (behalve dan in de beker tegen De Dijk, maar dat neem ik niet mee), dus daar kan ik helemaal niks over zeggen.
Dijks begon ook heel erg sterk en iedereen was lovend over hem, lees zijn topic maar terug.
Nee, deze 45 minuten zijn geen maatstaf maar ik heb bij Orejuela wel een beter gevoel. Oogt allemaal makkelijker. Soms zie je in kleine details of het iets kan worden. Alleen als je zo vanuit Colombia naar Nederland komt, sta je er niet direct (op Sanchez na).
Bij Neres zag je dat ook vrijwel direct. Die heeft iets.
Ik ben ook geen fan van Zeefuik, verre van, maar ik heb nog te weinig van Orejuela gezien om te kunnen concluderen dat hij beter is. Zeker aangezien ik alleen maar gehoord heb dat hij tekort komt voor Ajax.
Als het is zoals jij zegt dat hij de laatste tijd in Jong Ajax beter speelt, helemaal prima, maar jij bent de eerste die dat tegen me zegt.
Bij Jong Ajax schakelt Zeefuik normaliter zijn man wel uit maar de volgende stap zet hij niet. Te onzeker aan de bal. Zodra hij geen directe tegenstander heeft, verzuipt hij. Orejuela heb ik tegen Jong PSV gezien en toen was hij niet zo slecht.

In dit geval (Az uit): Je wist van te voren, dat AZ niet met een linksbuiten ging spelen. Keizer zei ook vooraf, dat Zeefuik verdedigend stabieler zou zijn en Orejeula aanvallend beter. Ik had voor Orejuela gekozen omdat je dan ook AZ pijn kunt doen zodat Seuntjes achter Orejuela aan moet lopen.

Als laatste vind ik, dat een speler na een maand of 3 moet kunnen spelen en anders maar gewoon opstellen. Over Zeefuik heerst al vanaf begin van het seizoen twijfel dus als je speler binnehaalt, zal hij toch wel bepaalde kwaliteiten hebben?

PostPosted: 19 Dec 2017 21:10 
Nieuwsredacteur

Jnp wrote:
Die ene actie van Zeefuik tegen AZ waarin hij als een gek zijn positie verlaat en naar de linksbackpositie sprint waarin hij Weghorst totaal vrij laat, zegt voor mij alles.
Daar had Sanchez ook enorm een handje van en dat was onze beste speler, dus ik vind dat je hier nogal overdrijft.
Ik overdrijf niet. Sanchez zal dit best weleens gedaan hebben en dan is het ook niet goed maar Sanchez gaf mij van het begin af een ook een vertrouwd gevoel. Dat kan ik niet zeggen van Zeefuik.

Sanchez kwam vanuit een andere cultuur en stond er vanaf minuut 1. Zeefuik komt vanaf de jeugd en pakt zijn kans totaal niet.
Dan zegt die ene actie dus niet alles. ;)

Maar ik ben het met je eens dat hij zijn kans niet pakt.

PostPosted: 20 Dec 2017 08:29 

Jnp wrote:
Jnp wrote:

Daar had Sanchez ook enorm een handje van en dat was onze beste speler, dus ik vind dat je hier nogal overdrijft.
Ik overdrijf niet. Sanchez zal dit best weleens gedaan hebben en dan is het ook niet goed maar Sanchez gaf mij van het begin af een ook een vertrouwd gevoel. Dat kan ik niet zeggen van Zeefuik.

Sanchez kwam vanuit een andere cultuur en stond er vanaf minuut 1. Zeefuik komt vanaf de jeugd en pakt zijn kans totaal niet.
Dan zegt die ene actie dus niet alles. ;)

Maar ik ben het met je eens dat hij zijn kans niet pakt.
En toch vindt Keizer hem blijkbaar verder dan Orejuela. Dan weet je hoe laat het is voor Orejuela. :roll:

PostPosted: 20 Dec 2017 09:14 
Nieuwsredacteur

Misschien omdat Orejuela tot noch toe ook zijn kans nog niet had gepakt.
Daarnaast zijn het hele verschillende types dus hangt ook van de wedstrijd af.

PostPosted: 20 Dec 2017 11:16 

Jnp wrote:
Misschien omdat Orejuela tot noch toe ook zijn kans nog niet had gepakt.
Daarnaast zijn het hele verschillende types dus hangt ook van de wedstrijd af.
Heeft tot nu toe ook de kans nog niet gekregen van Keizer. Net zoals Neres en Wöber (te) lang hebben moeten wachten.

PostPosted: 20 Dec 2017 11:36 
Nieuwsredacteur

Nogmaals, als je het in Jong Ajax en (verwacht ik dan) op trainingen niet laat zien, zie ik ook niet in waarom je een kans zou moeten krijgen.

PostPosted: 20 Dec 2017 11:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Omdat hij nooit slechter kan zijn!!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Dec 2017 11:46 
Nieuwsredacteur

:lol:
Oh ja, dat was het!

PostPosted: 20 Dec 2017 12:06 

Jnp wrote:
Nogmaals, als je het in Jong Ajax en (verwacht ik dan) op trainingen niet laat zien, zie ik ook niet in waarom je een kans zou moeten krijgen.
Jong Ajax zegt ook niet alles. Ik heb veel wedstrijden gezien en Zeefuik speelt daar vaak een zesje. Man uitschakelen kan hij wel (je moet je ook afvragen wat voor spitsen je daar tegen hebt) maar voetballend is het gewoon heel matig. Maar goed, dat heb ik al vaker aangegeven.

Orejuela heeft wat aanpassingstijd nodig en dan verwacht ik ook niet, dat hij bij Jong Ajax de pannen van het dak speelt simpelweg omdat hij wel bepaalde automatismen moet aanleren. Daar speelt communicatie (wat Keizer ook aangeeft) ook een rol in.

Orejuela heeft ook wat kleine blessures gehad dus hij heeft weinig wedstrijdritme kunnen opbouwen.

Alleen wat bij mij het belangrijkste argument is of moet zijn is wat hij kan. Ik bedoel Ajax haalt hem niet voor niets dus de scouting/TH vind hem goed genoeg. Als hij dan fit is en de nood is ook nolens aan de man, dan krijgt hij bij mij de voorkeur anders had je hem niet hoeven te halen als hij niet beter is dan Zeefuik. Dus als Veltman wegvalt en je hebt zowel Zeefuik en Orejuela beschikbaar dan speelt Orejuela bij mij. En al zeker als AZ zonder linksbuiten treedt waardoor je de beste voetballer moet opstellen.

En ja Keizer is over het algemeen heel voorzichtig met aankopen op te stellen. Te voorzichtig in mijn ogen.

PostPosted: 20 Dec 2017 12:18 

Als we Jong Ajax als referentie gebruiken, snap ik wel waarom Orejuela tot afgelopen zondag geen kans heeft gekregen. Daar maakte hij op zijn zachts gezegd geen goede indruk.

2e helft tegen AZ was prima, hopelijk kan hij de stijgende lijn doorzetten. Ik begreep in interviews ('experts' waren verbaast dat Ajax hem haalde) dat hij in het jaar voordat hij naar Ajax kwam, ook geen bijster goed jaar heeft gehad.

PostPosted: 20 Dec 2017 12:30 

Ajaciedjuh wrote:
Ik begreep in interviews ('experts' waren verbaast dat Ajax hem haalde) dat hij in het jaar voordat hij naar Ajax kwam, ook geen bijster goed jaar heeft gehad.
Vreemde conclusie want dan vraag ik me af op basis waarvan hij gehaald is.
Of het klopt niet, of de experts zijn geen experts of hij staat al jaren op de radar van Ajax?

Het is ook maar net hoe de algemene pers er mee omgaat. De druk stond volledig op de achterhoede van Ajax en dan halen zie iemand, die er niet direct staat en hij kan er niets van.

Die Schwaab bij PSV was al direct een wereldaankoop maar heeft nu ook pas een basisplaats.
Hoe de pers Neres afkraakte en Lozano direct tot wereldaankoop bestempeld zegt altijd veel.

PostPosted: 20 Dec 2017 13:18 

Jnp wrote:
Nogmaals, zoals bij Wöber en Neres. En wat blijkt? Keizer heeft ook dat volkomen verkeerd ingeschat. Hoe kun je een training of een wedstrijd van Jong AJAX vergelijken met een wedstrijd in het eerste? Trouwens, ik heb bijna alle wedstrijden van Jong AJAX gezien. Hierin speelde Orejuela een keer heel goed (uit psv) en voor de rest gewoon redelijk.
Nooit top maar ook nooit slecht. Wel (daar heb je het weer) nooit slechter dan Zeefuik bij Jong AJAX heeft gespeeld (m.n. vorig seizoen).
Heb totaal geen vertrouwen in het inschatten van spelers van Keizer. Eigenlijk heb ik bij deze man in helemaal niks vertrouwen in.

PostPosted: 20 Dec 2017 13:26 
Nieuwsredacteur

renemar wrote:
Hoe kun je een training of een wedstrijd van Jong AJAX vergelijken met een wedstrijd in het eerste?
Dat kan ook niet, maar ik geef maar aan dat jouw redenering van geen kant klopt. Je kan dan ook boos worden dat Bergsma of Doekhi nooit een kans krijgt en dat dat onterecht is.
renemar wrote:
Heb totaal geen vertrouwen in het inschatten van spelers van Keizer.
En ik niet in dat van jou, dus dat komt uit. In ieder geval minder dan dat ik in Keizer heb.

PostPosted: 20 Dec 2017 16:02 

Ajaciedjuh wrote:
Ik begreep in interviews ('experts' waren verbaast dat Ajax hem haalde) dat hij in het jaar voordat hij naar Ajax kwam, ook geen bijster goed jaar heeft gehad.
Vreemde conclusie want dan vraag ik me af op basis waarvan hij gehaald is.
Of het klopt niet, of de experts zijn geen experts of hij staat al jaren op de radar van Ajax?

Het is ook maar net hoe de algemene pers er mee omgaat. De druk stond volledig op de achterhoede van Ajax en dan halen zie iemand, die er niet direct staat en hij kan er niets van.

Die Schwaab bij PSV was al direct een wereldaankoop maar heeft nu ook pas een basisplaats.
Hoe de pers Neres afkraakte en Lozano direct tot wereldaankoop bestempeld zegt altijd veel.
Ter verduidelijking: de ‘experts’ was niet de scouting van Ajax, maar de zogenaamde zuid Amerika kenners (journalisten).

PostPosted: 20 Dec 2017 17:05 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Hoe kun je een training of een wedstrijd van Jong AJAX vergelijken met een wedstrijd in het eerste?
Dat kan ook niet, maar ik geef maar aan dat jouw redenering van geen kant klopt. Je kan dan ook boos worden dat Bergsma of Doekhi nooit een kans krijgt en dat dat onterecht is.
renemar wrote:
Heb totaal geen vertrouwen in het inschatten van spelers van Keizer.
En ik niet in dat van jou, dus dat komt uit. In ieder geval minder dan dat ik in Keizer heb.
Tsja, als je spelers die nog geen enkele wedstrijd op het hoogste niveau gaat vergelijken met een jongen die zich in zijn thuisland al lang en breed bewezen heeft houdt het op.
En als jij meer vertrouwen in Keizer hebt na de vele miskleunen van hem in het afgelopen half jaar beschouw ik dat maar als een compliment.

PostPosted: 20 Dec 2017 17:13 

Journalisten experts noemen... De grootste journalistieke expert van Nederland, Johan Derksen, noemde De Ligt na diens eerste wedstrijden het grootste verdedigende talent van ons land. Na een minder periode was het ook uit met alle lofzangen. Redelijk talentje, te traag... Maar nu is het weer hosanna.

Als journalisten het aankoopbeleid van Ajax moesten leiden zou de club al lang en breed afgezakt zijn naar de diepste gronden van het amateurvoetbal.

PostPosted: 21 Dec 2017 11:14 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
AFCA Niels wrote:
Journalisten experts noemen... De grootste journalistieke expert van Nederland, Johan Derksen, noemde De Ligt na diens eerste wedstrijden het grootste verdedigende talent van ons land. Na een minder periode was het ook uit met alle lofzangen. Redelijk talentje, te traag... Maar nu is het weer hosanna.

Als journalisten het aankoopbeleid van Ajax moesten leiden zou de club al lang en breed afgezakt zijn naar de diepste gronden van het amateurvoetbal.
Hosanna is het niet. Derksen zegt, terecht, dat De Ligt op dit moment geen fouten maakt en dus nu een zekerheidje is.

PostPosted: 13 Jan 2018 16:50 
Beheerder

https://twitter.com/ZiggoSport/status/9 ... 7690169344

PostPosted: 13 Jan 2018 17:13 

Zeefuik heeft absoluut het niveau niet. Moet zijn wedstrijden in de JL spelen. Wordt nooit een speler voor het eerste.

PostPosted: 13 Jan 2018 17:19 

343 wrote:
Dit eigen doelpunt zegt alles over Zeefuik. Mist gewoon de finesse om een goede verdediger te worden en is veel te wild. Dit eigendoelpunt was totaal onnodig omdat hij veel te wild, die bal zonder te kijken weg wil roeien.

Vlug verkopen voordat iedereen in de gaten krijgt, dat het helemaal niks is.

PostPosted: 13 Jan 2018 18:43 
Beheerder

Inderdaad, de manier waarop hij die bal raakt en de paniekerige wijze is symbolisch voor zijn gebrek aan talent. Niveau Ligeon. Echt geen AJAX-materiaal.

PostPosted: 14 Jan 2018 10:40 

343 wrote:
Inderdaad, de manier waarop hij die bal raakt en de paniekerige wijze is symbolisch voor zijn gebrek aan talent. Niveau Ligeon. Echt geen AJAX-materiaal.
Ik kon niet op de naam Ligeon komen, laatst, maar inderdaad; hij is niet goed genoeg voor Ajax 1 en is ook totaal onnodig, dus graag meteen laten vertrekken.

PostPosted: 14 Jan 2018 21:53 

Wat een koekebakker die Zeefuik. Wilde speler die rare capriolen uithaalt en veel te veel domme overtredingen maakt.

Gaat hem niet worden voor hem bij Ajax. Doorselecteren. Wellicht toch nog maar scouten op een fatsoenlijke rechtsback. We hebben daar 3 spelers, maar om nou te zeggen dat het kwaliteit is...

Zeefuik en Orejuela moet je komende zomer eens goed over nadenken wat je d'r mee wil.

Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+01:00