Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 101 posts ]  Previous   1 2 3 4 5  Next
Author Message
PostPosted: 30 Jul 2020 17:59 

Snake wrote:
dwtk wrote:
Snake wrote:

Dat viel tegen PSV toch best wel mee? Vond hem toen juist heel gedisciplineerd spelen.

Liefst zie ik Promes wel gewoon op links.
Ik neem aan dat je de 1-1 in Eindhoven bedoelt? Ik vond Ajax in zijn geheel vrij behoudend spelen in die wedstrijd. Kan ook niet anders met een middenveld Martinez, Promes en Alvarez. En dat bedoel ik constant, alleen maar pass loop spelers. Op 10 moet een type Ronald de Boer spelen, die een mannetje uit kan spelen maar ook een zuivere pass kan geven over 30 meter.

Ps. trouwens het ergste in die wedstrijd was dat Hag Neres eraf haalde voor vd Beek, weg controle, weg winst.
Ja, dus dan ging Promes niet constant diep zoals je zei?

Behoudend of niet, uit bij PSV een prima tactiek en had Ajax gewoon de winst op moeten leveren daar. Door die wissel die je noemt geef je het uit handen. Tactisch plan klopte wel aardig daarvoor.
Je praat alleen over 1 wedstrijd, Ihattaren net uit de luiers was de tegenstander van Promes en ze hadden nog twee houthakkers op het middenveld. Ajax had gewoon moeten winnen daar want PSV zat helemaal in een dip. Ze hadden over de hele wedstrijd maar 3 schoten op doel. Neres rechtsbuiten, Promes linksbuiten en Ziyech op 10 had veel beter uitgepakt :smileajax:

Gemiste kans!!! Sorry kan er niks anders van maken.

PostPosted: 31 Jul 2020 00:13 

renemar wrote:
Snake wrote:
dwtk wrote:
Promes hoort niet op 10, die gaat constant veel te diep lopen en dan ben je verdedigend veel te kwetsbaar. Dit was vorig seizoen schering en inslag in de wedstrijden dat hij daar speelde. Het is een aanvaller en geen middenvelder.
Dat viel tegen PSV toch best wel mee? Vond hem toen juist heel gedisciplineerd spelen.

Liefst zie ik Promes wel gewoon op links.
Ik zie hem het liefst op de bank. (...)
Ik zie hem het liefst bij Brighton & Hove Albion of zo iets ...
Want daar kijk ik nooit naar. Scheelt een hoop ergernis.

PostPosted: 31 Jul 2020 14:29 

dwtk wrote:
Snake wrote:
dwtk wrote:

Ik neem aan dat je de 1-1 in Eindhoven bedoelt? Ik vond Ajax in zijn geheel vrij behoudend spelen in die wedstrijd. Kan ook niet anders met een middenveld Martinez, Promes en Alvarez. En dat bedoel ik constant, alleen maar pass loop spelers. Op 10 moet een type Ronald de Boer spelen, die een mannetje uit kan spelen maar ook een zuivere pass kan geven over 30 meter.

Ps. trouwens het ergste in die wedstrijd was dat Hag Neres eraf haalde voor vd Beek, weg controle, weg winst.
Ja, dus dan ging Promes niet constant diep zoals je zei?

Behoudend of niet, uit bij PSV een prima tactiek en had Ajax gewoon de winst op moeten leveren daar. Door die wissel die je noemt geef je het uit handen. Tactisch plan klopte wel aardig daarvoor.
Je praat alleen over 1 wedstrijd, Ihattaren net uit de luiers was de tegenstander van Promes en ze hadden nog twee houthakkers op het middenveld. Ajax had gewoon moeten winnen daar want PSV zat helemaal in een dip. Ze hadden over de hele wedstrijd maar 3 schoten op doel. Neres rechtsbuiten, Promes linksbuiten en Ziyech op 10 had veel beter uitgepakt :smileajax:

Gemiste kans!!! Sorry kan er niks anders van maken.
Ja zo kun je alles wel downgraden he. Feit blijft dat Promes dus zeker niet constant diep loopt, zoals jij wel beweerde.

Behoudende tactiek die 9 van de 10 keer dus winst op zou leveren. Jaar ervoor was ook geen succes met Ziyech en Neres dus of het met hen beter zou zijn gegaan is zeker niet te zeggen.

PostPosted: 31 Jul 2020 18:12 

Ik downgrade helemaal niks, Ajax heeft 3 goede wedstrijden gespeeld en toen stond Ziyech op 10, Promes op 11 en Neres 2x op 7. Die wedstrijden waren tegen Utrecht, Feyenoord 45 minuten en Chelsea 70 minuten.... En dat zijn feiten. Uit bij PSV wilde Ajax alleen niet verliezen, dat was de enige opzet.

En over Promes, kijk alle wedstrijden maar na, verdedigend laat hij de nodige steken vallen en dat kan niet met iemand die in de as speelt. Ajax heeft wel 100 counters om zijn oren gehad, dit seizoen, alleen ze werden zelden afgestraft. En zeker waren er ook andere schuldig hieraan.

Als laatste wil ik nog even zeggen, op 10 moet iemand lopen die ook het spel kan verleggen met een pass. En dit kan Promes niet.

PostPosted: 01 Aug 2020 22:17 

Je had het over Ihattaren uit de luiers en 2 houthakkers. Dat is downgraden ja. Promes kan het niet anders doen dan wat jouw vooraf vastgestelde mening is. Maar ik begrijp dat Feyenoord wel een wereld middenveld had toen Ziyech er tegenover stond :lol:

Goede wedstrijden zijn niet altijd alleen leuke wedstrijden, die je afsluit met winst. Bij jou wel zo te merken. Een goed tactisch plan met ander voetbal kan ook erg goed zijn. Moet je echt los gaan zien.

Ontopic: weer veel positieve geluiden over Antony. Ben toch wel erg benieuwd.

PostPosted: 02 Aug 2020 09:43 

Promes heeft dit seizoen iedere wedstrijd mijn mening versterkt dat klopt. Graag verwijs ik je naar het Promes topic voor mijn bevindingen.

En over een goed tactisch plan, had dat maar tegen Valencia thuis gedaan. In plaats van als een blinde aan te vallen, had je juist in die wedstrijd de PSV-uit tactiek moeten toepassen. En tegen PSV had je juist de Valencia tactiek moeten toepassen want je stond toch 7 punten voor ofzo. en PSV was aangeschoten wild. Voor het zelfde geld verlies je die wedstrijd aan het einde gewoon.

PostPosted: 02 Aug 2020 11:31 

dwtk wrote:
Promes heeft dit seizoen iedere wedstrijd mijn mening versterkt dat klopt. Graag verwijs ik je naar het Promes topic voor mijn bevindingen.

En over een goed tactisch plan, had dat maar tegen Valencia thuis gedaan. In plaats van als een blinde aan te vallen, had je juist in die wedstrijd de PSV-uit tactiek moeten toepassen. En tegen PSV had je juist de Valencia tactiek moeten toepassen want je stond toch 7 punten voor ofzo. en PSV was aangeschoten wild. Voor het zelfde geld verlies je die wedstrijd aan het einde gewoon.
Wat ik vooral hoop is dat Ten Hag dit seizoen een beter plan heeft in topwedstrijden dan 'als het misgaat gooien we de laatste 20 minuten de versleten veteraan Huntelaar erin'

Iedere keer als Ten Hag vorig seizoen Klaas erin gooide om een situatie om te buigen (oa Valencia, AZ, Getafe) ging het alleen maar slechter lopen. Kreeg je domme hoge ballen op Klaas, die dan met zijn ellebogen ging zwaaien om 'oorlog te maken in de zestien'. Heel pover.

PostPosted: 02 Aug 2020 14:06 

seb4 wrote:
dwtk wrote:

Wat ik vooral hoop is dat Ten Hag dit seizoen een beter plan heeft in topwedstrijden dan 'als het misgaat gooien we de laatste 20 minuten de versleten veteraan Huntelaar erin'

Iedere keer als Ten Hag vorig seizoen Klaas erin gooide om een situatie om te buigen (oa Valencia, AZ, Getafe) ging het alleen maar slechter lopen. Kreeg je domme hoge ballen op Klaas, die dan met zijn ellebogen ging zwaaien om 'oorlog te maken in de zestien'. Heel pover.
Ik weet niet of je weleens interviews van Ten Hag hebt gezien, hij zal nooit en te nimmer de fout bij zichzelf zoeken. Twee hij overschat van sommige spelers schromelijk de kwaliteiten. Drie hij kan niet wisselen. Vier, hij heeft geen plan B, nooit gehad ook.

PostPosted: 02 Aug 2020 14:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
dwtk wrote:
seb4 wrote:
dwtk wrote:

Ik weet niet of je weleens interviews van Ten Hag hebt gezien, hij zal nooit en te nimmer de fout bij zichzelf zoeken. Twee hij overschat van sommige spelers schromelijk de kwaliteiten. Drie hij kan niet wisselen. Vier, hij heeft geen plan B, nooit gehad ook.
Wat moet je met een plan B. Lekker lange ballen naar voren peren en hopen op geluk? Bosz en de Boer werd ook altijd verweten geen plan B te hebben.
Ten Hag is volgens mij altijd zelfkritisch. Ja hij zal zijn kritiek niet publiekelijk uiten,maar ik kan mij niet voorstellen dat hij niet aan zichzelf werkt.

Welke trainer voor Ten Hag, of welke trainer uberhaupt kan dan wel wisselen?

PostPosted: 02 Aug 2020 14:17 

Wie zegt dat een plan B een bal naar voren peren is.... Dat maak jij ervan. Een plan B kan al zijn, je tegenstander verassen. En als ik je dat wisselen uit moet leggen dan houdt het op... Sorry.

PostPosted: 02 Aug 2020 14:42 

dwtk wrote:
Wie zegt dat een plan B een bal naar voren peren is.... Dat maak jij ervan. Een plan B kan al zijn, je tegenstander verassen. En als ik je dat wisselen uit moet leggen dan houdt het op... Sorry.
Nou ik vind de kritiek op ten Hag altijd wat makkelijk gegeven. Zeker als er dan ook geen voorbeelden bij zitten.

Hier een stukje over ten Hag https://nos.nl/collectie/13748/artikel/ ... n-topcoach wat jouw eerste argument ( fout bij zichzelf zoeken ) al onderuit haalt. De kwaliteiten van sommige spelers weet ik niet waar je op doelt, Marin, Promes, Frenkie de Jong of spelers in het algemeen een fatsoenlijke kans bieden?
Bij het wisselen en plan B geef je ook geen voorbeelden. Zo wisselde hij ooit Huntelaar tegen Groningen en pardoes wonnen we en werden we uiteindelijk ook nipt kampioen. Daarnaast heeft hij ook wel eens een tactische wijziging om zich aan te passen aan de tegenstander ( Neres op 10 tegen Vitesse bijvoorbeeld ), dat is dan toch het plan B wat jij bedoelt?

PostPosted: 02 Aug 2020 15:13 

Het klopt ik heb geen zin om iedere keer in de herhaling te vallen. Als jezelf niet meegekregen hebt dat bv. de wissel Siem/Klaas 4x niks op heeft gebracht behalve nog slechter spel, dan houdt het toch op. Twee bij een veilige voorsprong jeugdspelers minuten laten maken, dat gebeurt standaard ook niet. Gravenberch maakte tegen PSV in september 2018 zijn debuut en mag vervolgens het hele seizoen niet meer meedoen. En wat dacht je van Magallan inbrengen tegen Tottenham.... Was ook een daverend succes.

Over aanpassen gesproken, Frenkie op 4 en Eiting op 6 tegen PSV, was een daverend succes. En dan na de wedstrijd zeggen, de volgende keer doe ik het weer. En wat dacht je van de tweede helft tegen Tottenham dat hij zijn mannen tot de orde moest roepen om niet met zijn allen naar voren te rennen. Hij bleef gewoon zitten.

En het grappige is als men hem over het bovenstaande aanspreekt bij bv. een FOX dan reageert hij als een gebeten hond en niks ligt aan hem.

PostPosted: 02 Aug 2020 16:49 

dwtk wrote:
Het klopt ik heb geen zin om iedere keer in de herhaling te vallen. Als jezelf niet meegekregen hebt dat bv. de wissel Siem/Klaas 4x niks op heeft gebracht behalve nog slechter spel, dan houdt het toch op. Twee bij een veilige voorsprong jeugdspelers minuten laten maken, dat gebeurt standaard ook niet. Gravenberch maakte tegen PSV in september 2018 zijn debuut en mag vervolgens het hele seizoen niet meer meedoen. En wat dacht je van Magallan inbrengen tegen Tottenham.... Was ook een daverend succes.

Over aanpassen gesproken, Frenkie op 4 en Eiting op 6 tegen PSV, was een daverend succes. En dan na de wedstrijd zeggen, de volgende keer doe ik het weer. En wat dacht je van de tweede helft tegen Tottenham dat hij zijn mannen tot de orde moest roepen om niet met zijn allen naar voren te rennen. Hij bleef gewoon zitten.

En het grappige is als men hem over het bovenstaande aanspreekt bij bv. een FOX dan reageert hij als een gebeten hond en niks ligt aan hem.
Ja Siem telkens brengen en Klaas hoefde van mij ook niet altijd. Jeugdspelers brengen daar doet hij niet zo snel aan, maar dat heeft volgens mij een reden. Hij zegt altijd dat je speeltijd moet verdienen. Als je bij een grote voorsprong dan maar de jeugd er in zet ipv een backup die het misschien wel meer verdient krijg je scheve gezichten.

Marc Overmars had er natuurlijk voor moeten zorgen dat Siem de Jong er niet meer in gewisseld kon worden. Hij krijgt een selectie en dan maak je afspraken met spelers en welke status zij hebben. Als je tegen Siem de Jong of Dani de Wit zegt jullie hebben deze rol als SchaduwSpits en als plan B of wat dan ook breng ik je er in of als er extra energie nodig is dan moet je ze dan ook wel brengen en als ze hard werken moet dat ook beloond worden.
Net zoals dat Labyad eens heel laat nog gebracht werd. Daar kreeg hij dan wel een winstpremie voor, dat lijkt me toch een prima beloning voor een week goed trainen ook al speel je niet veel in de wedstrijd?

Frenkie had ervaring als CV en speelde daar bij Keizer prima. Dat je daar dan voor kiest met een plan er bij om het werkend te maken dan zie ik niet wat daar verkeerd aan is. Dat PSV het plan door had of dat het plan niet goed uitgevoerd werd kan je alsnog laten zeggen dat je het de volgende keer weer zo zou doen. Misschien wat accenten anders waardoor hetzelfde plan beter rendeert, maar daar werd niet naar gevraagd waarschijnlijk.

Maar goed, laten we het oneens zijn. Ik ben zeer tevreden met ten Hag en kan mij geen betere (haalbare) trainer verzinnen.

PostPosted: 02 Aug 2020 17:31 

Jouw analyses hangen wel veel samen met "als", "misschien" en "volgens mij". Dat maakt mij voor de rest niks uit hoor, maar het komt niet echt overtuigend over op mij. Ik haal gewoon bepaalde feiten aan met voorbeelden.

Kijk dat Ten Hag wel geleerd had van zijn fout tegen PSV, bewees hij tegen Bayern, toen zette hij Wober op 4 in plaats van Frenkie. Diezelfde Wober was tegen PSV ook beschikbaar en had met zijn lengte Luuk de Jong veel beter kunnen bespelen. Na de wedstrijd tegen PSV is Eiting ook uit de basis verdwenen ten koste van vd Beek. Met Eiting is het gewoon simpel, gaat het niveau omhoog gaat zijn bijdrage omlaag.

Trouwens ik zag op het internet nog een volledig lijstje staan van alle jeugdspelers die bij Ajax sinds 1970 zijn gedebuteerd in Ajax 1 (hier vallen Onana en Frenkie de Jong natuurlijk niet onder), je zult schrikken hoeveel het er eigenlijk maar gehaald hebben bij Ajax, laat staan topper zijn geworden.

PostPosted: 02 Aug 2020 17:50 

Wober speelde 5 maanden ervoor tegenover De Jong. Echt een daverend succes was dat ja.

PostPosted: 02 Aug 2020 18:03 

Snake wrote:
Wober speelde 5 maanden ervoor tegenover De Jong. Echt een daverend succes was dat ja.
Die wedstrijd dat HEEL Ajax onder de vloer werd gelopen omdat ze nog nooit zo bang waren om in Eindhoven te spelen, maar goed jij beticht Frenkie betere CV kwaliteiten toe dan Wober, ook goed :lol: Hij was misschien geen Ajax niveau, maar zijn opvolger Magallan is nog niet eens IJsselmeervogel niveau :lol:

PostPosted: 02 Aug 2020 18:35 

Waar beticht ik dat precies? En waar heb ik het over Magallan? Knap hoe jij er weer dingen bijhaalt om zelf conclusies te trekken.

Last edited by Snake on 02 Aug 2020 18:41, edited 2 times in total.

PostPosted: 02 Aug 2020 18:40 

Snake wrote:
Waar beticht ik dat precies? En waar heb ik het over Magallan? Knap hoe jij er weer dingen bijhaalt om zelf conclusies te trekken.
Zelfde dat ik niet begrijp waar jij met je oneliner vandaan komt, zonder volledig te vermelden dat heel Ajax onder de voet werd gelopen door PSV, dat kampioen kon worden. Je had ook kunnen zeggen ja verrek, Wober bespeelde een van de beste spitsen van de wereld best wel goed.

Wat jezelf geeft, krijg je terug :mrgreen:

PostPosted: 02 Aug 2020 18:46 

dwtk wrote:
Snake wrote:
Zelfde dat ik niet begrijp waar jij je oneliner vandaan haalt zonder volledig te vermelden dat heel Ajax onder de voet werd gelopen tegen PSV, die kampioen konden worden. Je had ook kunnen zeggen ja verrek, Wober bespeelde een van de beste spitsen van de wereld best wel goed.

Het is maar wat je zelf uitlokt :mrgreen:
Heel Ajax werd onder de voet gelopen maar het lag niet aan Wober want dat komt je standpunt en je - wederom - vooraf vastgestelde mening even niet zo goed uit. Toen Ajax onder de voet werd gelopen met Frenkie lag het wel aan hem.

Snap ‘m :D

PostPosted: 02 Aug 2020 18:56 

Snake wrote:
dwtk wrote:
Snake wrote:
Zelfde dat ik niet begrijp waar jij je oneliner vandaan haalt zonder volledig te vermelden dat heel Ajax onder de voet werd gelopen tegen PSV, die kampioen konden worden. Je had ook kunnen zeggen ja verrek, Wober bespeelde een van de beste spitsen van de wereld best wel goed.

Het is maar wat je zelf uitlokt :mrgreen:
Heel Ajax werd onder de voet gelopen maar het lag niet aan Wober want dat komt je standpunt en je - wederom - vooraf vastgestelde mening even niet zo goed uit. Toen Ajax onder de voet werd gelopen met Frenkie was het de schuld van Ten Hag.

Snap ‘m :D
Je mist zeker het hele punt :geek: Ten Hag mocht toch niet over het seizoen 2017-2018 afgerekend worden want hij nam het halverwege over. Vanaf 2018-2019 was het echt zijn eigen samengestelde ploeg. En deze uitspraak heb ik niet zelf verzonnen.

PostPosted: 02 Aug 2020 19:15 

dwtk wrote:
Je had ook kunnen zeggen ja verrek, Wober bespeelde een van de beste spitsen van de wereld best wel goed.
Overigens werd Wober in de rust gewisseld. “Bespeelde een van de beste spitsen best wel goed.”

:lol:

PostPosted: 02 Aug 2020 19:24 

Snake wrote:
dwtk wrote:
Je had ook kunnen zeggen ja verrek, Wober bespeelde een van de beste spitsen van de wereld best wel goed.
Overigens werd Wober in de rust gewisseld. “Bespeelde een van de beste spitsen best wel goed.”

Wober werd helemaal niet gewisseld.

Wissels:
75e minuut vd Beek ->De Wit
85e minuut Neres -> Dolberg

Wederom feiten.

PostPosted: 02 Aug 2020 20:46 

dwtk wrote:
Snake wrote:
dwtk wrote:

Wober werd helemaal niet gewisseld.

Wissels:
75e minuut vd Beek ->De Wit
85e minuut Neres -> Dolberg

Wederom feiten.
https://www.voetbal.com/wedstrijdversla ... -afc-ajax/'

https://www.voetbal.com/wedstrijdversla ... -afc-ajax/
De wissels die jij noemt dwtk zijn in de wedstrijd tegen Bayern. Waar Snake op doelt was de wedstrijd 5 maanden voor degene waar Frenkie speelde.

Eiting speelde daarna ook nog tegen Fortuna in de basis trouwens. Dus niet gelijk er naast gezet. De Jong en de Ligt waren natuurlijk ook weer terug.

PostPosted: 02 Aug 2020 21:19 

Even voor de duidelijkheid ik praat over het seizoen 2018/2019 en niet over 17/18, dat was al vanaf de eerste post duidelijk. Ieder helder denkende Ajacied/voetballiefhebber die dit verhaal leest, begrijpt in dit geval wie ik met een wereldspits bedoel, behalve jullie twee. Triest zeg. Diep triest.

PostPosted: 03 Aug 2020 10:37 

Volgens mij reageer jij toch echt op mij, waarin ik overduidelijk zeg dat Wober 5 maanden eerder complete bagger was. Je weet wel, de Wober die volgens jou 5 maanden later had moeten spelen want die had met zijn lengte véél meer geschikt geweest dan Frenkie.

Maar nee, dat was dus niet omdat hij dat al had bewezen. Moeilijk he?
Snake wrote:
Geen idee welk spul je gebruikt, maar ik zou er vanaf blijven. Je komt een beetje als een wappie over.

Post new topic  Reply to topic  [ 101 posts ]  Previous   1 2 3 4 5  Next

All times are UTC+02:00