Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 183 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Jurgen Ekkelenkamp
BerichtGeplaatst: 04 aug 2020 16:13 

Volgens de laatste berichten van de Telegraaf is een verhuur van Ekkelenkamp volgens Overmars definitief onbespreekbaar. Ik denk dat we er rekening mee kunnen houden dat er iemand anders op het middenveld vertrekt.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2020 16:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
dwtk schreef:
Volgens de laatste berichten van de Telegraaf is een verhuur van Ekkelenkamp volgens Overmars definitief onbespreekbaar. Ik denk dat we er rekening mee kunnen houden dat er iemand anders op het middenveld vertrekt.
Paar uur terug was het voorlopig onbespreekbaar
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 22496?s=20

BerichtGeplaatst: 04 aug 2020 17:20 
Erelid

dwtk schreef:
Die kan ik nog even niet terugvinden, maar als het Beek niet is dan juich ik de verkoop toe :-).

BerichtGeplaatst: 21 aug 2020 19:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
FC Twente is nog steeds geïnteresseerd in Jurgen Ekkelenkamp
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/94 ... ssen-.html

BerichtGeplaatst: 21 aug 2020 22:30 

Heerenveen zou imo ook een goede club voor hem zijn.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 07:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
renemar schreef:
Heerenveen staat wel echt op instorten.. Die moeten eerst defensief stabieler worden, anders moeten die gewoon tegen degradatie vechten.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 08:36 

ibramovic89 schreef:
renemar schreef:
Heerenveen staat wel echt op instorten.. Die moeten eerst defensief stabieler worden, anders moeten die gewoon tegen degradatie vechten.
Heerenveen mist een echte 10 met scorend vermogen, iemand die aansluit bij de spits. Dat kan hij prima invullen. Bovendien zouden die zich nog gaan roeren op de transfermarkt. Hebben niet veel geld en zullen creatief moeten zijn.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 08:45 

renemar schreef:
ibramovic89 schreef:
renemar schreef:
Heerenveen mist een echte 10 met scorend vermogen, iemand die aansluit bij de spits. Dat kan hij prima invullen. Bovendien zouden die zich nog gaan roeren op de transfermarkt. Hebben niet veel geld en zullen creatief moeten zijn.
Als je met 5-1 van de graafschap verliest mis je wel meer toch?

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 08:59 

My thoughts exactly. Zou hem liever naar een Willem II zien gaan. Met Koster hebben ze daar een trainer die begrijpt hoe een Ajax speler is opgeleid. Wil ook altijd verzorgd voetbal spelen.

Lijkt mij een mooie club voor Ekkelenkamp. Of Eiting for that matter.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 11:32 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
ibramovic89 schreef:

Ga je dat nu werkelijk als maatstaf gebruiken?
Heerenveen is door de jaren heen een goed voetballend elftal. Dat ze daar nog wat missen is duidelijk. Maar welke club heeft dat niet? Ook wij missen nog wel wat.
En juist daarom zouden jongens als Ekkelenkamp, Eiting en Traoré daar goed kunnen passen. Ze krijgen genoeg speeltijd en hun niveau zal snel stijgen.
De jongens die niet goed genoeg voor het eerste zijn maar de KKD zijn ontstegen moeten op eredivisie niveau gaan voetballen. Ze wekelijks op de bank laten helpt hun ontwikkeling niet. Zo kan AJAX ook mooi kijken hoe die jongens het doen op het hoogste niveau. Zie Botman.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 12:04 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:

Ga je dat nu werkelijk als maatstaf gebruiken?
Heerenveen is door de jaren heen een goed voetballend elftal. Dat ze daar nog wat missen is duidelijk. Maar welke club heeft dat niet? Ook wij missen nog wel wat.
En juist daarom zouden jongens als Ekkelenkamp, Eiting en Traoré daar goed kunnen passen. Ze krijgen genoeg speeltijd en hun niveau zal snel stijgen.
De jongens die niet goed genoeg voor het eerste zijn maar de KKD zijn ontstegen moeten op eredivisie niveau gaan voetballen. Ze wekelijks op de bank laten helpt hun ontwikkeling niet. Zo kan AJAX ook mooi kijken hoe die jongens het doen op het hoogste niveau. Zie Botman.
Heerenveen eindigt al jaren rond de 9e-10e plaats. Ze zijn nu een aantal spelers kwijt en daar is nog weinig voor teruggekomen. Het kan weer gaan draaien natuurlijk, maar ik zou eerder voor een Willem 2 als dat lukt kiezen. Die spelen ook nog voorrondes in Europa.
Bij Groningen kan Ekkelenkamp veel leren van Robben bijvoorbeeld.
Twente vind ik vrij goed ingekocht ( gehuurd ) hebben. Je speelt daar ook samen met Danilo en Pierie en hebben een goede coach nu.

Die drie clubs zou ik het eerder proberen te zoeken dan Heerenveen dit seizoen. Joey Veerman vond de 5-1 ook niet zo fijn https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=375725

"We hebben in drie wedstrijden nog niet gewonnen. Het draait niet, nee. Er moeten heel simpel gezegd spelers bij. Je verliest vandaag met 5-1 van een club uit de Keuken Kampioen Divisie en het had ook 8-1 kunnen zijn. Dat is wel zorgwekkend."

BerichtGeplaatst: 22 aug 2020 13:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Gewoon verhuren en hopen dat hij een goed seizoen draait zodat je hem voor veel geld kan verkopen. Is geen Ajax 1 materiaal.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 11:24 

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=376489

Ekkelenkamp blijft bij Ajax, nu v/d Beek naar Man United vertrekt. Lijkt me prima, zo lang hij dan alleen maar als invaller gebruikt wordt voor de '10' positie en niet meer als optie voor de '6' of '8' gezien wordt.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 11:51 

Als dit maar niet betekent dat er geen middenvelder meer bij komt. We zitten echt veel te dun in de CVM's, zeker met het oog op het bijzonder drukke schema dit seizoen. Iets waar Ten Hag al vaker over gesproken heeft deze voorbereiding.

Vreemd dat we vervolgens veel spelers laten gaan en vrijwel niets terug halen.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 12:05 

de dominee schreef:
Als dit maar niet betekent dat er geen middenvelder meer bij komt. We zitten echt veel te dun in de CVM's, zeker met het oog op het bijzonder drukke schema dit seizoen. Iets waar Ten Hag al vaker over gesproken heeft deze voorbereiding.

Ik denk dat Ekkelenkamp vooral als 10 gezien wordt. Of tenminste dat hoop ik. Hij, Promes en Kudus werden ook genoemd als vervangers voor v.d. Beek en die werd ook vooral als 10 gezien.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 12:12 

True. Al speelde hij wel als '8' naast Eiting, toen Kudus op 10 stond tegen Union. Dus hij wordt daar wel als optie gezien achter Gravenberch, terwijl ik juist liever zou zien dat Kudus dat daar is en Ekkelenkamp op 10.

Ben sowieso wel benieuwd wie tegen Hag als opties 2 en 3 ziet op de 6 en 8 positie. Zeker als Eiting ook nog weggaat.

6: Alvarez, Q. Timber..?, Taylor..?
8: Gravenberch, Kudus, Ekkelenkamp
10: Promes, Kudus, Ekkelenkamp

Veel te licht natuurlijk. Zowel kwalitatief als ook in de breedte zwaar onderbezet.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 12:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee schreef:
Dit zijn altijd momentopname want Eiting is ook nog steeds niet weg.

Ik snap de gang van zaken ook niet. Het lijkt erop dat Ajax ineens niet meer pro-actief vwb posities. Eerst was er dat Hjobjerg gerucht dus zou je zeggen dat Ajax zoekende was want toen was nog niet bekend, dat Marin en Eiting mochten vertrekken.

Daarnaast zit je ook nog steeds in onzekerheid mbt tot Tagliafico en Blind. Laatstgenoemde is eigenlijk onmacht en snap ik dat je daar de tijd voor neemt maar vwb Tagliafico vind ik het anders. Dat die Cufre niet wil komen zolang Tagliafico er nog is, is zijn keus maar dan moet je doorschakelen.

Als Tagliafico zou blijven en Blind wordt fit verklaard, dan heb je wellicht 6 mensen voor die 3 middenveldposities maar zijn die kwalitatief wel goed genoeg voor een heel seizoen?

Alvarez en Martinez voor de controlerende rol, Kudus en Gravenberch als lopende speler en Promes met Ekkelenkamp als de nr 10? Ik vind het nogal link. Kudus en Gravenberch hebben nog niks laten zien. Zelfde geldt voor Ekkelenkamp. Ook is Martinez een kandidaat om linksachterin in te vallen indien nodig dus die is niet beschikbaar op die momenten.

Hier zit Taylor kort achter maar voor hem geldt hetzelfde als voor Gravenberch.

Ajax heeft vorig jaar bijna het kampioenschap verloren door ineens veel blessures voorin. Een linie die niet eens zo goed bezet was met de geblesseerde Neres op dat moment en Ziyech als middenvelder. Nu weet je dat je chaotisch druk seizoen ingaat en met deze middenvelders ga je niet redden.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 12:59 

de dominee schreef:
Dit zijn altijd momentopname want Eiting is ook nog steeds niet weg.

Ik snap de gang van zaken ook niet. Het lijkt erop dat Ajax ineens niet meer pro-actief vwb posities. Eerst was er dat Hjobjerg gerucht dus zou je zeggen dat Ajax zoekende was want toen was nog niet bekend, dat Marin en Eiting mochten vertrekken.

Daarnaast zit je ook nog steeds in onzekerheid mbt tot Tagliafico en Blind. Laatstgenoemde is eigenlijk onmacht en snap ik dat je daar de tijd voor neemt maar vwb Tagliafico vind ik het anders. Dat die Cufre niet wil komen zolang Tagliafico er nog is, is zijn keus maar dan moet je doorschakelen.

Als Tagliafico zou blijven en Blind wordt fit verklaard, dan heb je wellicht 6 mensen voor die 3 middenveldposities maar zijn die kwalitatief wel goed genoeg voor een heel seizoen?

Alvarez en Martinez voor de controlerende rol, Kudus en Gravenberch als lopende speler en Promes met Ekkelenkamp als de nr 10? Ik vind het nogal link. Kudus en Gravenberch hebben nog niks laten zien. Zelfde geldt voor Ekkelenkamp. Ook is Martinez een kandidaat om linksachterin in te vallen indien nodig dus die is niet beschikbaar op die momenten.

Hier zit Taylor kort achter maar voor hem geldt hetzelfde als voor Gravenberch.

Ajax heeft vorig jaar bijna het kampioenschap verloren door ineens veel blessures voorin. Een linie die niet eens zo goed bezet was met de geblesseerde Neres op dat moment en Ziyech als middenvelder. Nu weet je dat je chaotisch druk seizoen ingaat en met deze middenvelders ga je niet redden.
Dus als je A keus nog wel beschikbaar is in geval Tagliafico weggaat, ga je maar vast de B keus kopen ondanks dat je sterk het vermoeden hebt dat Tagliafico niet blijft? Een talent halen zou ik wel graag zien, want Salah-Eddine is geblesseerd en Douglas is het ook nog niet. Misschien dat ze Salah-Eddine wel als backup zien en dat ze daarom nu met Kudus, Martinez en Dest genoeg opties zien om zijn blessuretijd op te vangen. De kans dat ze alle 3 niet kunnen door blessures elders is natuurlijk erg klein.

Dat talenten het nog niet hebben laten zien is wel een drogreden. Vorig jaar had Dest het nog niet laten zien en die werd na de voorbereiding ook basisspeler. Daar hebben we blijkbaar ook geluk gehad omdat Mazraoui niet geheel fit was.

Gravenberch heeft eind vorig seizoen al wat potjes geespeeld, niet allemaal even goed. Maar heeft in de voorbereiding nu wel laten zien er te staan en er klaar voor te zijn.
Ik ben het er echter wel mee eens dat er wat bij mag. Ik denk dat ze nu niet pro actief handelen omdat het geld er gewoonweg niet is. Bij een buitenkans als Hojbjerg hadden ze het risico misschien wel genomen. Nu dat v.d. Beek weg is mag er wat mij betreft nog wel een 6 bij en misschien zoeken ze daar ook al naar. Kudus was er ook plotseling.
Ekkelenkamp overtuigd nu nog niet vind ik. Taylor wel, maar om met Taylor en Gravenberch te staan vind ik wat riskant en ik denk dat Taylor ook in Jong Ajax nog veel kan leren tot hij daar overtuigend de beste is zoals Gravenberch dat was.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 16:51 

Zoals het nu uitziet krijgen we het derde opeenvolgende seizoen een bijna heel nieuw middenveld.
Grarenberch-Promes-Alvarez. Van Frenkie-Schöne-vd Beek via Ziyech-Martinez-vd Beek naar het huidige middenveld.
Een nog erg jonge speler voor wie het waarschijnlijk het eerste volledige seizoen in het eerste wordt. Hoelang houdt hij dat vol? Een van nature aanvaller en een van nature beperkte verdediger.
Als evt. plaatsvervangers heb je Kudus (die Ten Hag ook nog als LB ziet :lol: ), (nog) Eiting en Ekkelenkamp. Kudus en Ekkelenkamp beiden ook nog erg jong en Kudus bovendien nieuw en Eiting die misschien nog vertrekt. Daarachter zitten nog jongens die langzaam schaamhaar beginnen te krijgen.
Ik vind het allemaal veel te mager.
Het middenveld en de linksbenige verdedigers zijn de achilleshiel van deze selectie.
Hoe is het mogelijk dat Overmars en Tan Hag daar niks aan doen? Een schandaal.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2020 19:42 
Beheerder

Snap er ook niks van. Kennelijk was de selectie vorig seizoen nog niet smal genoeg.
Lijkt wel of ze zo een extra uitdaging zoeken.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 16:00 
Erelid

Volgens VI volgt Heerenveen ook nauwlettend Ekkelenkamp.

Afgelopen maandag gaf Ekkelenkamp zelf aan, dat hij hoopt weinig minuten te hoeven maken bij Jong maar ik zie hem niet zo snel in het eerste. Hij zei ook open te staan om elders meer minuten te maken op het hoogste nivo. Ik vind Heerenveen wel een mooie club voor hem.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 16:06 

Idem. Hem en Eiting nog door selecteren voor een nieuwe 6 aub.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 00:32 
Erelid

Verrassende keuze van Ten Hag om Ekkelenkamp te brengen. Ook wel een heel interessante want met Ekkelenkamp heb je iemand die ook oog heeft voor diepgang. Dat is ook wel gebleken.

Goede zet van Ten Hag. Ekkelenkamp speelde goed. Hij had die bal natuurlijk ook moeten afleggen of zelf scoren maar ik vond hem goed invallen. Diepgaande spelers zijn een extra wapen. Ekkelenkamp was in zijn taak ook goed en verraste de Vitesse verdedigen door goede loopacties.

Soms mist hij net de handelingssnelheid maar zijn goede loopacties (ook zonder bal) geven andere spelers wel meer mogelijkheden. Blijft een interessante speler om erbij te hebben.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 14:29 
Beheerder

Op zich wel eens. Hij viel zeker goed in en hij heeft wel 'iets', maar ik zou het toch net iets beter vinden als hij een heel seizoen in de benen krijgt bij een goede club.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 15:42 
Erelid

Uiteindelijk denk ik ook dat dit beter is voor zijn ontwikkeling. Alleen als je Ekkelenkamp laat gaan, mis je wel een middenvelder met diepgaande loopacties. Gravenberch en Kudus zijn toch spelers die graag in de bal komen en weinig echt diep gaan.

Zeker als Klaassen komt, haal je iemand binnen die dit ook heeft.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 183 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6 8  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00