Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 273 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next
Author Message
 Post subject: Re: Vaclav Cerny
PostPosted: 21 Aug 2017 14:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
kladde wrote:
GJ1402 wrote:

Younes is niks en Cerny is ook niks. Zo snel mogelijk afscheid van nemen.
Ben ik niet met je eens, beide zijn gewoon een toegevoegde waarde voor Ajax. Een Younes zorgt ervoor dat Ziyech de ruimte krijgt en dus gevaarlijk kan zijn. En Cerny is gewoon een goede vleugelaanvaller alleen moet zich nog wat ontwikkelen. En vergeet niet dat hij pas 19 jaar is. Die jongen heeft vorig jaar tegen advies van Ajax gekozen om op zichzelf te gaan wonen. Dit zorgde er blijkbaar voor dat hij minder gefocust was op voetbal wat terug te zien was in zijn spel. Als ik zie hoe hij nu bezig is, lijkt het er op dat hij zijn les geleerd heeft en dan gaat hij dit seizoen gewoon van toegevoegde waarde zijn.

Wie zou je dan op de vleugels willen zien bij Ajax?
Een goede toegevoegde aankoop. Waarom kan PSV Lozano kopen? Waarom koopt Feyenoord Berghuis?
Goed, die laatste zou ik niet willen maar kom op he.. Waarom slaat Ajax niet zo'n slag?

PostPosted: 21 Aug 2017 14:16 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
We hadden bijna die Braziliaan totdat hij een aanbod kreeg van Watford.

PostPosted: 21 Aug 2017 14:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Leonel wrote:
Ja bijna.. Maar denk jij niet dat Lozano ook naar een andere club kon waar hij meer zou verdienen?

Maar wij hebben ook nog een Braziliaan, Neres. Ik zou hem samen met Kluivert op dit moment laten spelen. Ik blijft potentie zien in Neres.

PostPosted: 21 Aug 2017 14:27 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
GJ1402 wrote:
Leonel wrote:
Ja bijna.. Maar denk jij niet dat Lozano ook naar een andere club kon waar hij meer zou verdienen?

Maar wij hebben ook nog een Braziliaan, Neres. Ik zou hem samen met Kluivert op dit moment laten spelen. Ik blijft potentie zien in Neres.
PSV is echt heel ver gegaan voor Lozano. Iets wat wij nooit zouden doen en ik ook niet wil dat Ajax zo ver gaat.

PostPosted: 21 Aug 2017 14:33 

GJ1402 wrote:
kladde wrote:
GJ1402 wrote:

Younes is niks en Cerny is ook niks. Zo snel mogelijk afscheid van nemen.
Ben ik niet met je eens, beide zijn gewoon een toegevoegde waarde voor Ajax. Een Younes zorgt ervoor dat Ziyech de ruimte krijgt en dus gevaarlijk kan zijn. En Cerny is gewoon een goede vleugelaanvaller alleen moet zich nog wat ontwikkelen. En vergeet niet dat hij pas 19 jaar is. Die jongen heeft vorig jaar tegen advies van Ajax gekozen om op zichzelf te gaan wonen. Dit zorgde er blijkbaar voor dat hij minder gefocust was op voetbal wat terug te zien was in zijn spel. Als ik zie hoe hij nu bezig is, lijkt het er op dat hij zijn les geleerd heeft en dan gaat hij dit seizoen gewoon van toegevoegde waarde zijn.

Wie zou je dan op de vleugels willen zien bij Ajax?
Een goede toegevoegde aankoop. Waarom kan PSV Lozano kopen? Waarom koopt Feyenoord Berghuis?
Goed, die laatste zou ik niet willen maar kom op he.. Waarom slaat Ajax niet zo'n slag?
Ik denk niet dat Berghuis beter is dan wat we nu in huis hebben en de manier waarop PSV Lozano binnenhaalt is met enorm veel risico. Als hij flopt kost hij ze geld dat ze eigenlijk niet kunnen verliezen en als hij de sterren van de hemel speelt levert hij ze amper wat op.

Dan heb ik liever dat Ajax doorgaat waarmee ze bezig zijn. Voor in de nabije toekomst hoop ik dat Ajax spelers als Vahan Bichakhchyan van Zilina haalt. Veel talent maar nog ruwe diamenten. Het nadeel is dat ze tijd nodig hebben, maar dat ze ook nog betaalbaar zijn.

PostPosted: 21 Aug 2017 17:37 
Erelid

GJ1402 wrote:
Even hierover. Het argument van het type "Waarom pakt Feyenoord wel door met Berghuis/Larsson/St.Juste/Haps en kunnen wij dat niet? Niet dat ik Berghuis/Larsson/St.Juste/Haps bij Ajax wil zien maar..." wordt me de laatste tijd net iets te vaak gebruikt, waar ik het een bijzonder zwak argument vind.

PostPosted: 21 Aug 2017 18:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
kladde wrote:
Het nadeel is dat ze tijd nodig hebben, maar dat ze ook nog betaalbaar zijn.
Het nadeel is dat die spelers er niet gelijk staan, waardoor wij niet structureel op het veld domineren in Nederland. Wij moeten iedere keer te lang wachten totdat die wisselvalligheid eruit is.

Ik denk dat er wat vaker 1-2 goede Eredivisiespelers gehaald mogen worden. Ajax kan niet alleen maar op restwaarde kopen, ze moeten ook zorgen dat er een volwassen selectie staat. Bayern München past dat al een tijdje succesvol toe binnen de Duitse competitie. En PSV is er ook succesvol mee geweest, gewoon Jong Oranje en Belgie leeg te kopen. Heb je amper een scout voor nodig.

PostPosted: 25 Oct 2017 21:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://voetbalflitsen.nl/wtf/fjht8j/vre ... en-de-dijk
Dan zal AJAX zeker de markt op moeten voor een buitenspeler.

PostPosted: 25 Oct 2017 22:45 

Idealiter wel, maar op zich kan het met Younes / Neres / Kluivert / Johnson ook uit.

PostPosted: 25 Oct 2017 23:09 
Beheerder

Dat kan zeker, maar AJAX kijkt misschien ook al naar volgend seizoen. Younes zal dan ook een transfer maken en de nieuwe speler kan dan al wennen zoals Neres.

PostPosted: 26 Oct 2017 00:41 
Erelid

343 wrote:
Pfff, dit ziet er echt heel ernstig uit. Kruisband.
Kan weleens einde verhaal zijn voor Cerny bij Ajax. Hij was een beetje op de weg terug maar de Cerny van Celtic uit was nog steeds ver weg. Het is altijd maar afwachten hoe zo'n ernstige blessure invloed gaat hebben.

Ajax zal zeker vooruitkijken maar heeft ook voor de langere termijn Johnson aangetrokken. Ik vraag me af of Ajax niet van plan was om Cerny te verhuren in de winterstop zeker als Johnson aan de deur gaat kloppen.

Of het direct de markt op gaat/moet, waag ik ook te betwijfelen. Met die Fin Ylatupa hebben ze ook een groeibriljant erbij.

PostPosted: 26 Oct 2017 02:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
343 wrote:
Kan weleens einde verhaal zijn voor Cerny bij Ajax. Hij was een beetje op de weg terug maar de Cerny van Celtic uit was nog steeds ver weg. Het is altijd maar afwachten hoe zo'n ernstige blessure invloed gaat hebben.

Ajax zal zeker vooruitkijken maar heeft ook voor de langere termijn Johnson aangetrokken. Ik vraag me af of Ajax niet van plan was om Cerny te verhuren in de winterstop zeker als Johnson aan de deur gaat kloppen.

Of het direct de markt op gaat/moet, waag ik ook te betwijfelen. Met die Fin Ylatupa hebben ze ook een groeibriljant erbij.
Hadden Muric nooit moeten laten gaan... Riep al 32 maanden geleden dat hij de eerste is die ik in had gepast. Ajax is nog domste 'spitsenhuis' allertijden verworden, grappig met zo'n gerenommeerde historie..

Sterkte voor Vaclav, die uiteraard verhuurd had moeten zijn, half vertrouwen is kapitaalmoord.

PostPosted: 26 Oct 2017 08:15 

Bijzonder vervelend voor hem. Zal dit seizoen niet meer in actie komen. Maar liet wel in de tijd dat hij op het veld stond zien dat hij (nog) veel tekort komt.
Is niet goed genoeg. Jammer, was een groot talent maar staat al 2 jaar stil. Eigenlijk is hij alleen maar minder geworden. Hoop dat hij erbovenop komt en een leuke club vindt.

PostPosted: 26 Oct 2017 08:42 
Erelid

343 wrote:

Hadden Muric nooit moeten laten gaan... Riep al 32 maanden geleden dat hij de eerste is die ik in had gepast. Ajax is nog domste 'spitsenhuis' allertijden verworden, grappig met zo'n gerenommeerde historie..

Sterkte voor Vaclav, die uiteraard verhuurd had moeten zijn, half vertrouwen is kapitaalmoord.
Dat verhaal Muric is ook maar bijzonder hè? Door velen geroemd, maar ik geloof niet dat het toeval is dat hij bij Pescara, Braga én Ajax (onder twee verschillende trainers) niet aan de bak kwam/komt.

Younes is eigenlijk het omgekeerde verhaal. Door velen verguisd, maar onder De Boer, Bosz en Keizer iedere keer onomstreden basisspeler.

PostPosted: 26 Oct 2017 17:37 

Nee dit is einde verhaal bij Ajax, een uitgemaakte zaak. Eer-ie terug is en weer op niveau na een even gruwelijke als langdurige blessure, is-ie lang en breed zonder pardon weggejaagd naar pak'm beet Middlesbrough of Kopenhagen. That's how we do it.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 26 Oct 2017 17:54 
Beheerder

Weggejaagd....
Ja, voorste kruisband in de rechterknie afgescheurd, dus die zien we nooit meer terug.
https://www.ajaxinside.nl/cerny-rest-se ... eschakeld/

PostPosted: 26 Oct 2017 18:45 
Erelid

En "toevallig" weer op kunstgras...

De eerst vraag wordt of die fit genoeg is om bij de voorbereiding voor volgend seizoen aan te sluiten. Daarnaast speelt natuurlijk nog of Ajax gaat investeren zodat Cerny het nog moeilijker gaat krijgen om bij Ajax te slagen.

Twee jaar geleden had ik grote hoop, dat hij er zou komen maar hij is vorig jaar wel heel diep door de ondergrens gezakt. Te ver in mijn ogen. Of dit aan de begeleiding ligt of aan zijn eigen mentaliteit kan ik niet beoordelen. Het talent in hem hebben we gewoon te weinig gezien.

Wel heel zuur, dat waarschijnlijk door een verschrikkelijke blessure een einde komt aan zijn tijd bij Ajax.

PostPosted: 26 Oct 2017 19:57 

Einde carriere bij Ajax. Héél jammer. Sterkte knaap!

PostPosted: 28 Dec 2017 17:34 

Droomaankoop: Apatosaurus ajax
Seizoenskaart: Ne
Iets nieuws? Is het afscheid voor Černý bij Ajax?
Niet leuk voor me :cry:

PostPosted: 28 Dec 2017 18:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
No, he's still coming back from his injury but some guys here have doubts he'll return his former glory. So no news yet, time will tell.

PostPosted: 28 Dec 2017 22:33 

De beste keuze voor hem is dan een jaar verhuuren,he?
Schade, hij was de grootste talent speeler in Tsjechien.
Kijk eens voor Barák en Jankto uit Udinese en spits Krmenčík Pilsen.
Younes eindelijk weg gaan, mercenary.
Vooral sry voor mijn gramatiken fouten ;)

PostPosted: 28 Dec 2017 23:48 
Erelid

Pett.cz wrote:
De beste keuze voor hem is dan een jaar verhuuren,he?
Schade, hij was de grootste talent speeler in Tsjechien.
Kijk eens voor Barák en Jankto uit Udinese en spits Krmenčík Pilsen.
Younes eindelijk weg gaan, mercenary.
Vooral sry voor mijn gramatiken fouten ;)
Geen probleem, ik kan perfect begrijpen wat je bedoeld.
Ik vind het trouwens geweldig dat je als Tsjech voor Ajax bent, en nog toffer dat je ook actief bent op ons forum.

Lopen er nog grote Ajax-waardige talenten rond in de Tsjechische competitie?

PostPosted: 29 Dec 2017 12:14 

Ik denk Václav Jemelka van Sigma Olomouc. Feyenoord wil hem kopen. Sigma Olomouc was afgelopen jaar in de tweede ligue. Maar dit jaar de derde plek in eerste ligue. Overwegend jonge spelers. Ot: Ik was heel verwonderd, toen Miroslav Stoch (Twente) vertrok naar Slavia Praag. :shock:

PostPosted: 25 Jan 2018 22:47 
Erelid

Mooi stukkie, heb toch medelijden met die jongen. Hij zegt op een gegeven moment dat hij mentaal sterker is geworden, maar vanaf 1.06min merk je toch onzekerheid of Ajax hem wil houden of niet. Aandoenlijk, en duidelijk dat hij nog wil blijven.

De Tweet bekijken van @Vak410Noord: https://twitter.com/Vak410Noord/status/ ... 95009?s=09

PostPosted: 27 Jan 2018 12:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
rebuah wrote:
Mooi stukkie, heb toch medelijden met die jongen. Hij zegt op een gegeven moment dat hij mentaal sterker is geworden, maar vanaf 1.06min merk je toch onzekerheid of Ajax hem wil houden of niet. Aandoenlijk, en duidelijk dat hij nog wil blijven.

De Tweet bekijken van @Vak410Noord: https://twitter.com/Vak410Noord/status/ ... 95009?s=09
Ja het is een treurig verhaal. Hij probeert voor zijn kansen te gaan en hangt tussen doorbreken en afhaken in. En dan overkomt hem dit. Niet een kleine blessure... nee direct een heel seizoen eruit. Dan komt hij straks terug in een periode waarin ze bij Ajax keuzes moeten maken.

Ik zou het onverstandig vinden om hem deze zomer van de hand te doen. Ik kan niet genoeg benadrukken dat hij pas 20 jaar is. Blijft nog altijd een talentvolle aanvaller. Al hadden we allemaal grotere stappen verwacht.

Post new topic  Reply to topic  [ 273 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+02:00