Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 273 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11
Author Message
 Post subject: Re: Vaclav Cerny
PostPosted: 29 Jan 2019 16:26 
Erelid

Snake wrote:
Domme en rare keuze van hem, vind ik. Garantie op basisplaats en dus veel speelminuten bij een altijd aardig voetballend elftal. Staan geen koekenbakkers voorin, dus je kunt meteen aan je statistieken werken. Doe je dat, heb je na dit seizoen heel de Eredivisie voor het uitkiezen. Wat denkt hij bij Ajax nou te gaan spelen? Bij Jong zit hij aardig aan z'n max en heeft hij het wel gezien ondertussen, bij het eerste speelt hij niet want Neres is 1e invaller, daarnaast moeten weer vol in de achtervolging in de competitie, in de beker gaat hij echt niet spelen tegen Feyenoord, idem in de CL. Dus hij maakt nauwelijks minuten.
Hij wil op hoog niveau trainen.
Snake wrote:
Als ik speler zou zijn zou Heerenveen in de top staan aan clubs waar ik het liefste aan verhuurd zou willen worden.
Maakt dus niet uit, want hij wil niet verhuurd worden.

PostPosted: 30 Jan 2019 12:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind het ergens ook vreemd, dat Cerny niet verhuurd wil worden want wat gaat er voor hem veranderen?

Ziyech en Tadic spelen bijna altijd en als er al eentje wegvalt, speelt Neres. Daarnaast moet hij ook nog maar afwachten of Ten Hag voor hem kiest ipv Labyad mocht het echt nodig zijn.

Op basis van die paar speelminuten voor de winterstop vind ik het vreemd, dat hij niet verhuurd wil worden.

PostPosted: 30 Jan 2019 14:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind het ergens ook vreemd, dat Cerny niet verhuurd wil worden want wat gaat er voor hem veranderen?

Ziyech en Tadic spelen bijna altijd en als er al eentje wegvalt, speelt Neres. Daarnaast moet hij ook nog maar afwachten of Ten Hag voor hem kiest ipv Labyad mocht het echt nodig zijn.

Op basis van die paar speelminuten voor de winterstop vind ik het vreemd, dat hij niet verhuurd wil worden.
Waarschijnlijk denkt hij meer indruk te kunnen maken op trainingen dan wanneer hij wordt verhuurd. Want zowel PEC als Heerenveen zijn afgewezen, terwijl de kans op speelminuten daar best groot zou zijn. Heerenveen heeft net een buitenspeler verkocht en bij PEC heb je een oud-trainer die je graag wil hebben. Blijkbaar wil hij het systeem van Ten Hag zich eigen maken en er staan voor volgend seizoen. Dan wordt namelijk bepaald: verkopen of verlengen.

Het scheelt natuurlijk ook dat hij nog voor Jong Ajax mag spelen, dus hij behoudt ook zijn wedstrijdritme wel. Maar ik vind zelf dat hij op dat niveau al wel is uitgeleerd, daar heeft hij al veel wedstrijden gevoetbald. Zelf had ik het interessanter gevonden om hem op Eredivisieniveau te kunnen zien spelen.

PostPosted: 30 Jan 2019 16:30 

Jnp wrote:
Snake wrote:
Domme en rare keuze van hem, vind ik. Garantie op basisplaats en dus veel speelminuten bij een altijd aardig voetballend elftal. Staan geen koekenbakkers voorin, dus je kunt meteen aan je statistieken werken. Doe je dat, heb je na dit seizoen heel de Eredivisie voor het uitkiezen. Wat denkt hij bij Ajax nou te gaan spelen? Bij Jong zit hij aardig aan z'n max en heeft hij het wel gezien ondertussen, bij het eerste speelt hij niet want Neres is 1e invaller, daarnaast moeten weer vol in de achtervolging in de competitie, in de beker gaat hij echt niet spelen tegen Feyenoord, idem in de CL. Dus hij maakt nauwelijks minuten.
Hij wil op hoog niveau trainen.
Snake wrote:
Als ik speler zou zijn zou Heerenveen in de top staan aan clubs waar ik het liefste aan verhuurd zou willen worden.
Maakt dus niet uit, want hij wil niet verhuurd worden.
Ik denk dat je veel meer progressie maakt als je wekelijks speelt, en echt onderdeel bent van een basiself. Sowieso komt alles wat je dan doet op je cv. Clubs zal het een worst wezen dat Cerny dit jaar met Tadic en Ziyech heeft getraind hoor.

PostPosted: 18 Feb 2019 20:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl

PostPosted: 19 Feb 2019 10:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Had toch beter verhuurt kunnen worden en elke week in de Eredivisie kunnen spelen als je het mij vraagt.

PostPosted: 29 Mar 2019 22:04 

Scoorde tegen Nec maar speelde voor de rest dramatisch. Constant de verkeerde beslissingen genomen. Op hem kun je echt niet meer rekenen voor het eerste.

PostPosted: 30 Mar 2019 07:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik beoordeel hem liever als hij voor het eerste speelt. In dit huidige Jong Ajax is sowieso weinig eer te behalen.

Als ik terugkijk op al zijn wedstrijden voor het eerste (en nee dat zijn niet veel speelminuten) dan heeft hij het niet slecht gedaan. Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat hij niet eens op de bank zit bij Eredivisiewedstrijden. Het is niet zo dat Ajax zwemt in de buitenspelers. En toevallig of niet maar elke keer als hij wel mag invallen komt er direct dreiging vanaf. Door snelheid, actie, techniek, overzicht.

Het is wel zo dat ik meer van hem verwacht had. Als jonkie deed hij het heel goed in de jeugd. De laatste jaren heeft hij te weinig stappen gemaakt. Al helpt zo'n zware blessure natuurlijk niet.

Pas net 21... doodzonde als het dan tot een einde komt. Het was dom van hem om niet een half jaar naar Heerenveen te gaan. Kijk naar Johnsen... het doet wat met je zelfvertrouwen en door de andere speelstijl (veel counter) krijg je meer ruimte om je ding te doen. Investeren in jezelf in plaats van potjes in de eerste divisie waar geen haan naar kraait.

PostPosted: 30 Mar 2019 09:06 

Jerome wrote:
Ik beoordeel hem liever als hij voor het eerste speelt. In dit huidige Jong Ajax is sowieso weinig eer te behalen.

Als ik terugkijk op al zijn wedstrijden voor het eerste (en nee dat zijn niet veel speelminuten) dan heeft hij het niet slecht gedaan. Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat hij niet eens op de bank zit bij Eredivisiewedstrijden. Het is niet zo dat Ajax zwemt in de buitenspelers. En toevallig of niet maar elke keer als hij wel mag invallen komt er direct dreiging vanaf. Door snelheid, actie, techniek, overzicht.

Het is wel zo dat ik meer van hem verwacht had. Als jonkie deed hij het heel goed in de jeugd. De laatste jaren heeft hij te weinig stappen gemaakt. Al helpt zo'n zware blessure natuurlijk niet.

Pas net 21... doodzonde als het dan tot een einde komt. Het was dom van hem om niet een half jaar naar Heerenveen te gaan. Kijk naar Johnsen... het doet wat met je zelfvertrouwen en door de andere speelstijl (veel counter) krijg je meer ruimte om je ding te doen. Investeren in jezelf in plaats van potjes in de eerste divisie waar geen haan naar kraait.
Om een kans bij het eerste te krijgen moet hij eerst bij Jong AJAX aantonen dat hij dat verdient. Ook op trainingen moet hij dat laten zien. Dat laatste kunnen we niet beoordelen maar wel op basis van de wedstrijden bij Jong AJAX. En dan verdient hij geen kans. Is vaak egoïstisch. Met name gisteren was het echt dramatisch. Bijten zijn goal (was ook niet te missen) en een goede voorzet heeft hij werkelijk alles fout gedaan.
Ik vind het ook jammer. Toen hij in de jeugd speelde vond ik hem echt sensationeel.

PostPosted: 30 Mar 2019 14:21 
Beheerder

Zou hem verkopen met een terugkoopclausule.

PostPosted: 30 Mar 2019 19:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Was in ieder geval wel heel gedreven en werkte zich een slag in de rondte. Voelt zich totaal niet te groot voor dit niveau. Ik blijf het jammer vinden dat hij destijds niet naar Heerenveen is gegaan om zich te laten zien. Denk dat hij op dat niveau een snellere ontwikkeling door zou kunnen maken. En dat bijvoorbeeld Lang bij de selectie zit en hij niet geeft ook te denken. Dat doelpunt maakte hij trouwens beheerst af, had ook zeeën van tijd.

Ik had het idee dat hij voorheen makkelijker passeerde. Zowel op techniek als op snelheid. Nu zie ik hem juist vaker naar binnen trekken zonder verticaal te passeren. Beetje horizontaal rennen en dan weer passen. Creëert geen man meer. En wanneer hij de diepte zoekt is dit vaak wanneer de pass gegeven wordt. Na een één-twee of door breed te gaan staan en te hopen dat de flank wordt gezocht. Alsof hij wat explosiviteit heeft ingeleverd en het niet meer durft/kan vanuit stilstand met de bal aan de voet.

PostPosted: 25 Apr 2019 15:51 

Droomaankoop: Apatosaurus ajax
Seizoenskaart: Ne
Černý is onderweg naar Sparta Praha (Praag)?

PostPosted: 25 Apr 2019 15:55 
Beheerder

Waar heb je dat gelezen, Pett?

PostPosted: 25 Apr 2019 17:24 

Droomaankoop: Apatosaurus ajax
Seizoenskaart: Ne
Ik zag het bij een Tsjechisch voetbal forum, maar waarschijnlijk is het speculatie. ;)

PostPosted: 19 May 2019 11:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Op weg naar Utrecht, neem aan dat net als Ajax dat altijd moet er goed betaald wordt. 4 miljoen lijkt me niet raar

PostPosted: 19 May 2019 11:21 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik denk eigenlijk dat hij voor weinig verkocht word, maar dan wel met een terugkoop optie.

PostPosted: 19 May 2019 13:07 
Beheerder

Denk het ook.
Benieuwd wie Sinkgraven en Cerny zullen vervangen in de selectie.

PostPosted: 19 May 2019 14:02 

Martinez en Lang?

PostPosted: 19 May 2019 17:12 
Erelid

343 wrote:
Denk het ook.
Benieuwd wie Sinkgraven en Cerny zullen vervangen in de selectie.
Als je het gehele seizoen bekijkt, hoef je deze spelers niet te vervangen gezien de weinige minuten, die ze gemaakt hebben.

Martinez en Pierie komen eraan dus Sinkgraven kan gerust vertrekken.

Cerny heeft voornamelijk in Jong Ajax gespeeld en was ook geen echte concurrentie voor Neres, Tadic en Ziyech. Wellicht dat Lang hem al voorbij is. Ook komt volgend seizoen Bande er weer bij.

PostPosted: 19 May 2019 18:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik vind het toch opmerkelijk dat hij amper de kans heeft gekregen.

Zeker tegenwoordig als je veel spelers op de bank mag neerploffen had je hem makkelijk mee kunnen nemen. Als je dan een keer een ruime voorsprong hebt kun je hem brengen en zien hoe hij ervoor staat. Is een beetje blijven stilstaan in zijn ontwikkeling maar heeft nog altijd dreiging.

Dan kun je wel beginnen over Bande... maar we hebben nog helemaal niks van die gozer gezien. Behalve dat hij een dramatische balbehandeling had. Op technisch vlak is Cerny hem sowieso al de baas.

Toch jammer dat het zo loopt. Was heel talentvol.. heeft te weinig vlieguren gemaakt op een degelijk niveau en had natuurlijk een zware blessure. Het is onbegrijpelijk dat hij niet naar Heerenveen wilde gaan. Hij kreeg toch geen kansen bij het eerste....

PostPosted: 19 May 2019 20:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Aan de ene kant snap ik het wel want je hebt met Tadic, Neres en Ziyech en v.d. Beek al vier spelers voor drie posities. Dan heb je nog Lang en Labyad. En Huntelaar en Dolberg om Tadic op een van de drie plekken te zetten.

Maar hij had volgens mij wel diepte kunnen brengen en lijkt mij ook een perfecte speler in het systeem. Heb hem alleen dit jaar niet zoveel gezien, dus misschien was dat minder dit jaar?

PostPosted: 21 May 2019 00:00 
Erelid

DeRuit wrote:
Maar hij had volgens mij wel diepte kunnen brengen en lijkt mij ook een perfecte speler in het systeem. Heb hem alleen dit jaar niet zoveel gezien, dus misschien was dat minder dit jaar?
Eens dat hij een speler is met diepte en snelheid maar na zijn blessure heeft hij zijn nivo jammer genoeg nooit meer geëvenaard dan voor zijn blessure. Ik vind het altijd moeilijk om Jong Ajax als graadmeter te zien maar daar presteerde hij ook heel matig. Ik heb redelijk wat wedstrijden gezien en daar viel hij niet echt op. Ook vaak verkeerde aannames en keuzes maken. Iets wat net echt gebonden is vwb zware blessures.

Maar goed. Vd Brom wil bij Utrecht natuurlijk ook 4-3-3 gaan spelen of in ieder geval de optie hebben om dit te spelen en dan snap ik wel, dat hij bij Cerny uitkomt.

Heel jammer dat zon zware blessure hem zo ver terug heeft geworpen. Voor zijn blessure echt talentvol met veel potentie. De oogappel ook van Ronald de Boer.

Voor hem beter om weg te gaan want Ajax zet ook vol in de op buitenposities.

PostPosted: 21 May 2019 09:02 

Toen hij kwam was hij een hele grote belofte. Zijn blessures hebben hem ver teruggegooid. Wilde zich imo ook te geforceerd bij Jong AJAX bewijzen. Speelde daardoor egoïstisch.
Nog een jaar bij Jong AJAX is eigenlijk geen optie en voor het eerste is hij niet goed genoeg. Wekelijks banken is funest voor een jonge speler. Kortom, prima dat hij naar een club als utrecht gaat. Mss. verkopen met terugkoop recht. Wie weet ontwikkeld hij zich daar goed en toont hij weer zijn potentie die hij liet zien toen hij kwam.

Post new topic  Reply to topic  [ 273 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11

All times are UTC+02:00