Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 384 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 11 Apr 2019 11:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zou ik ook doen. Combineerde gewoon geweldig mee. Geweldig loopvermogen a la Klaassen, maar echt voetballend veel beter.

PostPosted: 11 Apr 2019 11:40 
Erelid

Speelde echt fantastisch inderdaad! Grote klasse.

PostPosted: 11 Apr 2019 19:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Vaak één keer raken, goed gevoel voor positionering en wist continu wat er om hem heen gaande was. Wist de oplossing al voor hij de bal kreeg. Ik vond hem ijzersterk spelen. Dít is de Van de Beek die ik wil zijn. In mijn beleving nu ook veel meer betrokken bij het spel dan normaal. Daarnaast wist hij ook Pjanic het leven zuur te maken bij Juventus' opbouw.

Fijn als hij nog een jaar blijft, op Donny kun je bouwen.

PostPosted: 11 Apr 2019 20:08 
Erelid

Donny is dit kalenderjaar sowieso al goed bezig, maar wordt nog te vaak overgeslagen in aanvallen.

PostPosted: 11 Apr 2019 20:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Absoluut. En als ik dan toch nog even een kritische noot mag plaatsen: hij had al topscorer van de CL kunnen zijn. Want die jongen heeft echt al te veel kansen gemist dit toernooi. Had er echt een aantal meer moeten maken. Knap hoe hij zich vrij weet te spelen, maar die bal moet gewoon hangen. Dat was tegen Bayern ook al zo. Je doet jezelf vreselijk tekort door niet te winnen. Dit was hét moment.

PostPosted: 16 Apr 2019 08:59 
Erelid

Valt me vooral op dat zijn basistechniek en voetbal in de kleine ruimte enorm verbeterd zijn, was echt veel te mager namelijk. Als hij nog iets meer rust aan de bal krijgt, is ie zomer 2020 niet meer te houden.

PostPosted: 17 Apr 2019 04:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Gaat steeds beter spelen. Dit lijkt weer op de Donny van de B1, A1. Nog iets vaker de kansen afmaken en alle clubs staan weer in de rij. Dus maak ze niet te vaak. ;)

Hij moet eigenlijk nog 1 seizoen blijven hierna.

PostPosted: 17 Apr 2019 08:57 

Iedereen verdient lof maar ik vond hem samen De Ligt de beste. Hij staat meestal in de schaduw van Frenkie maar speelt de laatste weken grandioos.

PostPosted: 17 Apr 2019 15:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zeker. Alleen had hij wel een periode dat hij wat aan het stoken was. Maar dit is goed voor Van de Beek en voor AJAX.

PostPosted: 18 Apr 2019 23:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Real zou interesse tonen... 50 miljoen zou zogezegd de vraagprijs zijn.

http://www.soccernews.nl/news/571551/do ... sfer-maken

PostPosted: 19 Apr 2019 09:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik mag aannemen dat Donny dondersgoed beseft dat hij echt nog niet klaar is bij Ajax. Dit is volgens mij zijn eerste seizoen waarin hij echt onomstreden is (en dat was zelfs begin van het seizoen nog niet het geval), hij heeft nog niks bij een club als Real te zoeken.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 26 Apr 2019 12:21 
Erelid

PSG wil hem hebben.

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/87 ... beek-.html

PostPosted: 26 Apr 2019 12:32 
Erelid

rebuah wrote:
Not for sale wat mij betreft. Moet volgend seizoen voor vastigheid zorgen.

PostPosted: 26 Apr 2019 14:37 
Erelid

rebuah wrote:
Voor 40 tot 50 miljoen is ie weg denk ik. Denk niet dat Overmars het dan tegen houdt als Donny zelf wil. Maar we gaan het zien. Ik hoop ook dat hij blijft.

PostPosted: 26 Apr 2019 14:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
rebuah wrote:
Eens. Sla die 50 miljoen maar achteloos af. Maak hem desnoods een van de sterspelers qua salaris en geef hem een loyaliteitsbonus van een paar miljoen. Van de Beek, Blind, Tadic, Neres en Onana moeten de kern vormen van het team volgend jaar wil je zoveel mogelijk het hoge niveau van dit seizoen vasthouden. Wat mij betreft krijgen ze alle 5 een bonus. Volgend seizoen leveren ze minimaal hetzelfde op en als organisatie kan je zoveel geld in één seizoen toch helemaal niet op een goede manier absorberen.

Frenkie Ziyech en De Ligt leveren tezamen waarschijnlijk wel zo'n 130-150 miljoen op als je alle kosten en percentages ervan af trekt. En Tagliafico lijkt ook te vertrekken. Dat levert je een positie op waarin je zonder blikken of blozen een bedrag van 50 miljoen kan weigeren, je moet alleen goed aan 'people management' doen in zo'n geval.

Als Ziyech, Frenkie en Van de Beek allemaal uit het aanvallende spel verdwijnen vrees ik een zeer onwennig middenveld.

PostPosted: 26 Apr 2019 16:08 

Ik denk dat Donny vertrekt als we kampioen worden, zeker als we de dubbel winnen. Hij heeft altijd gezegd dat hij eerst een prijs wil winnen. Objectief gezien kan het volgend seizoen niet beter als we de dubbel pakken icm het CL seizoen.
Betaald PSG 40 miljoen of meer zou ik een vertrek in de weg staan. Voor minder geld vind je een bekwame vervanger. En je gaat deze jongen geen transfer onthouden als anderen wel mogen vertrekken. Zou niet chique zijn tov een jongen uit de eigen opleiding.
Je krijgt hoe dan ook een hele renovatie. Belangrijk is het geld goed te besteden.

PostPosted: 26 Apr 2019 16:35 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik ben niet zo kapot van Vd Beek, goede speler hoor, maar voor 40-50 miljoen zeer makkelijk op te vangen, Marin op zijn positie, prima, goede vervanger voor Frenkie De Jong, en je bent een heel eind.

PostPosted: 26 Apr 2019 16:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Morfe0 wrote:
Ik ben niet zo kapot van Vd Beek, goede speler hoor, maar voor 40-50 miljoen zeer makkelijk op te vangen, Marin op zijn positie, prima, goede vervanger voor Frenkie De Jong, en je bent een heel eind.
Ik vind Donny juist een beetje onderschat. Kijk eens hoeveel hij loopt. Ook vuile meters. Het is niet alleen de Donny die scoort en beslissend is. Misschien is hij nog wel beslissender door telkens diep te gaan waardoor er ruimte komt voor andere. Dat is ook een heel belangrijke kwaliteit.

Daarnaast komt deze Donny echt niet zomaar in de basis bij een club als PSG. Ik hoop, dat hij dat ook beseft. Natuurlijk leuk en terecht alle aandacht maar je moet er ook voor waken, dat je bij zulke clubs gewoon selectie-opvulling bent (niet negatief bedoelt). PSG gaat gewoon in eerste instantie de beurs trekken voor toppers want die moeten een keer verder met namen in Europa. Dan hebben die ook spelers nodig als vd Beek om de mindere toernooien mee op te vullen.

Een goede vervanger van De Jong haal je niet. Dat moet je anders oplossen en dan is het juist lekker als een VD Beek blijft.

PostPosted: 26 Apr 2019 16:47 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Morfe0 wrote:
Ik vind Donny juist een beetje onderschat. Kijk eens hoeveel hij loopt. Ook vuile meters. Het is niet alleen de Donny die scoort en beslissend is. Misschien is hij nog wel beslissender door telkens diep te gaan waardoor er ruimte komt voor andere. Dat is ook een heel belangrijke kwaliteit.

Daarnaast komt deze Donny echt niet zomaar in de basis bij een club als PSG. Ik hoop, dat hij dat ook beseft. Natuurlijk leuk en terecht alle aandacht maar je moet er ook voor waken, dat je bij zulke clubs gewoon selectie-opvulling bent (niet negatief bedoelt). PSG gaat gewoon in eerste instantie de beurs trekken voor toppers want die moeten een keer verder met namen in Europa. Dan hebben die ook spelers nodig als vd Beek om de mindere toernooien mee op te vullen.

Een goede vervanger van De Jong haal je niet. Dat moet je anders oplossen en dan is het juist lekker als een VD Beek blijft.
Hard werken, hard werken, dat is mooi meegenomen, maar techniek kan je niet aanleren, hard werken kan iedereen, dat is nogal een verschil.
Hard werken vind ik geen kwaliteit, dat is fijn omdat je ook spelers nodig hebt die vuile meters maken, maar dat zijn geen bepalende spelers, Vd Beek is geen bepalende speler, sterker nog hij verprutst ook veel kansen .
Snap ook die hele Hype om VD Beek niet, nuttige speler, zeker... maar haal eens Frenkie weg, en kijk dan maar eens hoe Vd Beek dan zou presteren.
Ik verwacht dat hij dan vies tegenvalt, waarom?
Frenkie moet je opvangen, Odegaard lijkt me echt een type om als middenvelder op te stellen, die heeft veel creativiteit, Vd Beek mag dan weg.

PostPosted: 26 Apr 2019 17:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Morfe0 wrote:
Hard werken, hard werken, dat is mooi meegenomen, maar techniek kan je niet aanleren, hard werken kan iedereen, dat is nogal een verschil.
Hard werken vind ik geen kwaliteit, dat is fijn omdat je ook spelers nodig hebt die vuile meters maken, maar dat zijn geen bepalende spelers, Vd Beek is geen bepalende speler, sterker nog hij verprutst ook veel kansen .
Beetje kort door de bocht. Zijn loopvermogen impliceert niet alleen maar hard werken. Hij gaat juist veel op de goede momenten diep. En nee, niet iedere kans is raak maar hij komt er wel veel. Daarnaast vind ik zijn productiviteit helemaal zo slecht nog niet. Ik vind, dat je hem ook tekort doet als je zegt, dat hij geen techniek heeft.
Snap ook die hele Hype om VD Beek niet, nuttige speler, zeker... maar haal eens Frenkie weg, en kijk dan maar eens hoe Vd Beek dan zou presteren.
In zijn eerste jaar speelde hij ook uitstekend en toen stond Frenkie niet in de basis.
Ik verwacht dat hij dan vies tegenvalt, waarom?
Frenkie moet je opvangen, Odegaard lijkt me echt een type om als middenvelder op te stellen, die heeft veel creativiteit, Vd Beek mag dan weg.
Dus jouw middenveld is volgend jaar Odegaard, Marin en Schone?
Ik vind juist, dat dit middenveld heel complementair is. Schone en Frenkie als blok waarbij beide uitstekend kunnen meevoetballen en Frenkie eigenlijk de spelbepaler is. Met een Vd Beek erbij voor de diepgang.

PostPosted: 26 Apr 2019 18:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou hem wel proberen te houden. Marin met van de Beek als blok. Die kunnen beiden best goed genoeg voetballen. Dan Ziyech (of een vergelijkbare speler), Tadic, Neres ervoor die kunnen rouleren over deze 3 posities.

Ik vind hem nu vaak te weinig in de opbouw betrokken terwijl hij dat best kan. Gewoon een linie naar achteren en minder opstomen. Komt alles goed.

PostPosted: 26 Apr 2019 18:45 

Morfe0 wrote:

Ik vind Donny een bruikbare speler maar niet bovenmatig getalenteerd. Vooral zijn loopvermogen is belangrijk in het huidige team. Maar dat kan makkelijker worden opgevangen.
Van in Nederland spelende spelers denk ik dat Vlap dat ook zou kunnen. Heeft ook scorend vermogen en is technisch imo beter. Is alleen een mening, ik zeg niet dat ze Vlap moeten halen.

PostPosted: 28 Apr 2019 20:08 
Erelid

Mensen die Van de Beek goed vinden omdat hij ie zoveel loopt onderschatten hem ook...

Van de Beek is dit kalenderjaar geweldig bezig.

PostPosted: 28 Apr 2019 20:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik denk dat Van de Beek als niet heel erg talentvol wordt gezien omdat hij niet de souplesse heeft van De Jong en Nouri, maar zijn vermogen om snel om te schakelen vind ik toch zeker wel een talent. Als Ajax de bal wint op het middenveld zoekt hij vaak direct de weg naar voren. Ik zie in hem ook een betere en veelzijdiger versie van Klaassen. Bovendien zijn z'n aannames vaak goed waardoor hij in de zestien erg gevaarlijk kan zijn. Die goal in Turijn was echt knap hoor, onderschat het niet. Een vrij moeilijke bal onder controle krijgen en zo beheerst binnen schuiven.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 28 Apr 2019 20:49 

AFCA Niels wrote:
Mensen die Van de Beek goed vinden omdat hij ie zoveel loopt onderschatten hem ook...

Van de Beek is dit kalenderjaar geweldig bezig.
Je weet wat vooral betekent neem ik aan.

Post new topic  Reply to topic  [ 384 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14 16  Next

All times are UTC+02:00