Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 668 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27
Author Message
 Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 17 Nov 2019 10:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Trebor953 wrote:
Was geen wanprestatie van van de Beek maar van Koeman, rare opstelling en als je zo behoudend wil spelen kan je van de Beek beter niet opstellen, wat een zaadwedstrijd.
Maar je mag toch van hem verwachten dat ie zich op het middenveld aanbiedt? Of dat ie ballen verovert? of dat ie überhaupt de bal raakt? vd Beek = Klaassen. Leuke clubspeler, maar absoluut geen internationaal niveau.

PostPosted: 17 Nov 2019 11:19 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
marx wrote:
Trebor953 wrote:
Was geen wanprestatie van van de Beek maar van Koeman, rare opstelling en als je zo behoudend wil spelen kan je van de Beek beter niet opstellen, wat een zaadwedstrijd.
Maar je mag toch van hem verwachten dat ie zich op het middenveld aanbiedt? Of dat ie ballen verovert? of dat ie überhaupt de bal raakt? vd Beek = Klaassen. Leuke clubspeler, maar absoluut geen internationaal niveau.
Vd Beek is veel beter dan Klaassen.
Dit Nederland mist een type Ziyech die een Vd Beek weg kan steken.
Moet maar eens terug kijken hoe vaak Vd Beek diep ging en de bal niet krijgt, omdat niemand die pass kan geven.

PostPosted: 21 Nov 2019 09:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Morfe0 wrote:

Moet maar eens terug kijken hoe vaak Vd Beek diep ging en de bal niet krijgt, omdat niemand die pass kan geven.
Het blijft dan toch vrij opmerkelijk, dat Oranje een paar klasses beter speelt met Wijnaldum dan met vd Beek. Het moet welhaast iets zeggen over de kwaliteiten van een vd Beek.

PostPosted: 21 Nov 2019 10:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Van Persie blonk ook (lang) niet zo uit zoals hij bij zijn clubs wel deed.

PostPosted: 21 Nov 2019 11:31 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
marx wrote:
Morfe0 wrote:

Het blijft dan toch vrij opmerkelijk, dat Oranje een paar klasses beter speelt met Wijnaldum dan met vd Beek. Het moet welhaast iets zeggen over de kwaliteiten van een vd Beek.
Wijnaldum is gewoon completer dan Vd Beek, dat klopt.
Maar Vd Beek kan gewoon met Oranje mee, wat als Stengs gewoon tegen Noord Ierland had gespeeld, tegen Noord Ierland had Vd Beek echt heel veel goede loopacties, als iemand hem weg stuurt zijn het gewoon 100% kansen.
Dat is Vd Beek zijn kwaliteit... maarja als iedereen maar diep gaat en niemand die pass kan geven, ja dan word het niks.
Zou hetzelfde zijn als Ziyech geen lopende spelers om zich heen zou hebben, is Ziyech dan opeens slecht?
Lijkt me niet.

PostPosted: 21 Nov 2019 12:10 

marx wrote:
Morfe0 wrote:

Wijnaldum is niet bepalend voor de kwaliteit van het spel van Oranje. Hij is een dienende speler. Ook bij zijn club.
Frenkie de Jong is bij uitstek een speler die bepalend is voor de kwaliteit van het spel.

PostPosted: 28 Nov 2019 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik heb nog weinig mensen over Donny horen praten, maar wat was hij goed tegen Lille. Verdedigend was hij ijzersterk en hij wist zich vaak uit benarde situaties te voetballen. Hij wordt elke week beter. Ik zie hem veel liever op zijn huidige positie dan op de tien positie. Die gaat ons nog veel geld opleveren zo.

PostPosted: 28 Nov 2019 13:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Tomza2 wrote:
Ik heb nog weinig mensen over Donny horen praten, maar wat was hij goed tegen Lille.
Inderdaad en volledig mee eens. Ik heb ook al discussies gevoerd dat Beek deze positie makkelijk aan kan omdat hij gewoon oog heeft voor het moment en positie. Ik vond al langer dat Beek een linie terug zou moeten zakken omdat hij dan letterlijk een linie terug staat opgesteld maar anders veranderd er helemaal niks omdat hij toch wel voor aansluiting zorgt.

Gisteren leek het wel of juist hij de meest defensieve middenvelder was. Ging vaak de bal halen maar belangrijker nog hij maakte zichzelf telkens aanspeelbaar. Dat is zo belangrijk. En ja hij heeft ook nog eens de kwaliteit dat hij nauwelijks balverlies leed.

Ik hoor Aad de Mos nog zeggen, dat er geen plek is voor Vd Beek in Oranje maar die kun je overal neerzetten. Is ook vele klasse beter dan de gehypte koopmeiers (die volgens Aad langs Frenkie in Oranje moet).

Ook die heeft straks de clubs voor het uitzoeken.

PostPosted: 28 Nov 2019 17:28 
Erelid

En toch moet hij het op verdedigend vlak nog te veel op inzet doen. Hij mist de intrinsieke kwaliteiten voor die positie. In balbezit is het zeker een verademing.

PostPosted: 28 Nov 2019 17:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Inzet is de basis van alles en Beek kan dit gewoon. In feite zijn het ook geen 2 zessen. Dat is op papier zo maar Ajax speelt gewoon aanvallend en dat past met Beek prima.

PostPosted: 29 Nov 2019 12:59 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Speelde top en vind hem op de huidige positie veel beter dan meer op 10.
Hij behoud nu veel meer de balans terwijl hij als 10 veel te vaak te diep stond.

PostPosted: 02 Dec 2019 19:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
28e op de lijst van de Ballon d'Or. Waanzinnige prestatie.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 02 Dec 2019 20:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Tadic 20e, De Ligt 15 en De Jong 11e. Wat een fantastische reclame voor Ajax en de Ajax opleiding. :ajaxsjaal:

PostPosted: 06 Dec 2019 07:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Donny zou naar Real Madrid gaan volgend seizoen voor 55 miljoen. https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 9254542337

In zijn rol vorig seizoen vond ik hem wel te vervangen. Dit seizoen wordt dat toch lastiger, want Gravenberch en Taylor zijn nog niet op dat niveau.

https://www.telegraaf.nl/sport/47902165 ... ken-bloede
uit dit artikel vond ik dit opvallend:
"FC Twente-trainer Gonzalo Garcia zei dit weekeinde nog dat hij de Ajacied in de 90e minuut een sprint van zestig meter zag maken, terwijl niemand van zijn spelers (nota bene invallers) hem bijhield."

Frenkie de Jong werd bij Barca ook al geroemd omdat hij zo'n atleet was en veel uithoudingsvermogen had.

https://www.telegraaf.nl/sport/13125750 ... er-gemeten
’Fysiek wonder, beest’ Frenkie zou volgens de sportkrant AS alle records aan gort lopen en een totale atleet zijn die op de middellange en lange afstanden zou kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen.

Ik vraag me af of dat toeval is, of dat de Ajax staf dan ook wel goed bezig is met het fysieke de laatste tijd.

PostPosted: 06 Dec 2019 10:46 

DeRuit wrote:
Donny zou naar Real Madrid gaan volgend seizoen voor 55 miljoen. https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 9254542337

In zijn rol vorig seizoen vond ik hem wel te vervangen. Dit seizoen wordt dat toch lastiger, want Gravenberch en Taylor zijn nog niet op dat niveau.

"FC Twente-trainer Gonzalo Garcia zei dit weekeinde nog dat hij de Ajacied in de 90e minuut een sprint van zestig meter zag maken, terwijl niemand van zijn spelers (nota bene invallers) hem bijhield."

Frenkie de Jong werd bij Barca ook al geroemd omdat hij zo'n atleet was en veel uithoudingsvermogen had.

’Fysiek wonder, beest’ Frenkie zou volgens de sportkrant AS alle records aan gort lopen en een totale atleet zijn die op de middellange en lange afstanden zou kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen.

Ik vraag me af of dat toeval is, of dat de Ajax staf dan ook wel goed bezig is met het fysieke de laatste tijd.
Geen toeval. Hier sturen ze echt heel goed op in de staf (die in de zomer ook weer uitgebreid is). Weten precies wat een speler kan/nodig heeft. Vorig jaar einde van het seizoen was iedereen ook nog topfit.

Prachtige stap voor Donny. Het is hem gegund. Gelukkig niet naar Spurs. Voor m'n gevoel was er qua prijs wel wat meer uit te halen. Als Ajax bij de wereldtop wil blijven moeten ze echt eens wat minder gaan gunnen.

PostPosted: 06 Dec 2019 10:59 

Snake wrote:
DeRuit wrote:

Geen toeval. Hier sturen ze echt heel goed op in de staf (die in de zomer ook weer uitgebreid is). Weten precies wat een speler kan/nodig heeft. Vorig jaar einde van het seizoen was iedereen ook nog topfit.

Prachtige stap voor Donny. Het is hem gegund. Gelukkig niet naar Spurs. Voor m'n gevoel was er qua prijs wel wat meer uit te halen. Als Ajax bij de wereldtop wil blijven moeten ze echt eens wat minder gaan gunnen.
De prijs is toch altijd lastig, maar ik vind hem ook wel wat aan de lage kant. Joao Felix kostte 126 miljoen, Rodri 70 maar een Tielemans die minder bewezen heeft ook nog 45 miljoen. Zeker ook omdat meneer eerst niet wilde verlengen omdat ie vond dat ie het niet kon maken om eerst te verlengen en daarna weg te gaan maar daarna wel een salarisverhoging heeft geaccepteerd ( zonder verlenging ).

PostPosted: 06 Dec 2019 15:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Geen nieuwe ontwikkelingen, volgens Freek Jansen (AD) bij Pantelic Podcast.
'En er zijn geen ontwikkelingen, laat het kamp-Van de Beek weten. Het is algemeen bekend dat Real Madrid hem al maandenlang wil en het is ook algemeen bekend - met potlood - dat hij na dit seizoen naar Real gaat. Sinds vorig jaar november is Real met Van de Beek in de weer.'
Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund willen Van de Beek ook, maar Van de Beek wil zelf niet.
'Maar die zitten in de categorie waar Van de Beek "nee" tegen zegt. Real behoort tot de absolute top en daaronder is eigenlijk geen optie. Alles wijst erop dat als er geen gekke dingen gebeuren hij in de komende zomer naar Real Madrid gaat.'
Toch mooi dat spelers alleen naar de absolute top willen en de sterke Europese subtop als Spurs en Dortmund links laten liggen. Zelfde geldt ook voor oa Ziyech, Onana en Tagliafico.
En het zegt iets over AJAX natuurlijk. Sportief en financieel heeft AJAX enorme stappen gezet.

PostPosted: 06 Dec 2019 15:43 

343 wrote:
Geen nieuwe ontwikkelingen, volgens Freek Jansen (AD) bij Pantelic Podcast.
'En er zijn geen ontwikkelingen, laat het kamp-Van de Beek weten. Het is algemeen bekend dat Real Madrid hem al maandenlang wil en het is ook algemeen bekend - met potlood - dat hij na dit seizoen naar Real gaat. Sinds vorig jaar november is Real met Van de Beek in de weer.'
Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund willen Van de Beek ook, maar Van de Beek wil zelf niet.
'Maar die zitten in de categorie waar Van de Beek "nee" tegen zegt. Real behoort tot de absolute top en daaronder is eigenlijk geen optie. Alles wijst erop dat als er geen gekke dingen gebeuren hij in de komende zomer naar Real Madrid gaat.'
Toch mooi dat spelers alleen naar de absolute top willen en de sterke Europese subtop als Spurs en Dortmund links laten liggen. Zelfde geldt ook voor oa Ziyech, Onana en Tagliafico.
En het zegt iets over AJAX natuurlijk. Sportief en financieel heeft AJAX enorme stappen gezet.
Als we het een jaar minder doen moet ik het ook nog maar zien wat er gebeurt. Verder is Real Madrid al mondeling rond met kamp van de Beek ( of zo goed als ). Dan is het wat makkelijker die andere clubs af te zeggen.

Post new topic  Reply to topic  [ 668 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27

All times are UTC+01:00