Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 381 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 08 Aug 2018 19:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Als je Schöne niet uit de basis kan spelen of Eiting voor je kan houden dan moet je niet gaan roeptoeteren maar in de spiegel kijken. Ik ben klaar met die snotneuzen met hun grote mond. Een De Ligt die niet zegt of hij wel blijft dit seizoen, een Kluivert die zich niet gewaardeerd voelt een Tete die hypocriet doet wanneer het om zijn contractverlenging gaat en nu weer Van de Beek die loopt te huilen dat hij niet blij is met zijn plekkie op de bank.

Dit is een topclub, daar hoort serieuze concurrentie bij. Wanneer je daar niet tegen kan moet je misschien ook maar verkassen. Weten we meteen hoe sterk in je schoenen staat. Dat is het grote nadeel van het hypen van die talenten. Die jongens wanen zich veel beter dan ze zijn en zijn meteen op hun pikkie getrapt wanneer ze banken. Vraag me ook af hoe die tendens ooit gaat veranderen, ik vind dit echt iets wat de laatste jaren erger lijkt te zijn geworden dan voorheen. Die gasten zijn zo ongeduldig en onrealistisch. Kijk in de spiegel en ga knokken in plaats van klagen.

PostPosted: 08 Aug 2018 22:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Helemaal eens, Rafael van der Vaart. Het is ook erger geworden.
Het erge is ook dat ik geen band meer voel bij de spelers uit de eigen kweek.
Bijv. met Kluivert zal het mij een rotzorg zijn dat hij vertrokken is.

PostPosted: 08 Aug 2018 23:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het valt mij ook tegen van Donny, dat hij nu na 2 wedstrijden geen basis zo makkelijk dit gaat roepen. Had het ook niet verwacht. Ook vd Beek heeft een matige tweede seizoenshelft gedraaid en dan nu een paar keer reserve staan, is helemaal niet zo onlogisch.

Deze mentaliteit is ook niet topclubwaardig. Je speelt nu nog bij Ajax waar ook concurrentie is. Als je dan na 2 wedstrijdjes geen basis wellicht wegwil, vraag ik me af ze verder kijken dan hun neus lang is want bij elke andere club heb je nog minder kans. Zeker als jongen van de club.

Vd Beek heeft potentie genoeg en nu dit er even niet uitkomt, moet hij vechten en wie weet, komt hij er sterker uit.

Vele - waaronder ook ikzelf - vinden Schone niet goed genoeg voor een basisplaats maar ik bewonder wel zijn strijdlust. Heeft zich vaak in de basis geknokt. Daar heb ik ook weer respect voor en hier zouden deze jongens wel iets van kunnen leren of opsteken.

PostPosted: 09 Aug 2018 08:27 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ontzettend teleurstellende uitspraken. Hij speelt gewoon als een natte krant deze voorbereiding. Ik ben blij dat we nu ervaren spelers kopen, dan hoeven we ook niet zo snel op deze jongens te rekenen, want het stijgt hun veel te veel naar hun hoofd na een half jaar spelen...

PostPosted: 09 Aug 2018 08:28 

Helemaal mee eens. Ze moeten eens kijken welke spelers op de bank of tribune zitten bij clubs waar zijzelf graag zouden willen spelen. Ik denk (als het om sportieve gronden gaat) niet dat ze aan clubs als Leicester, Wolfsburg, Atalanta Bergamo en Levante denken om maar eens een paar clubs uit diverse toplanden te noemen.
Bij de clubs waar ze graag willen spelen zitten volwaardige en ervaren internationals op de bank.
Die worden niet bleek als ze de namen de De Jong, De Ligt of vd Beek horen.
Hier ligt ook een groot gat in de opleiding. Daar moet aandacht aan besteed worden. Met name ook dat het een enorme impact heeft als een speler succesvol is bij AJAX en hij met een bagage van meerdere jaren in het eerste op nationaal en internationaal niveau heeft gespeeld.
Gaan ze te vroeg is dat alleen omdat andere clubs zich willen indekken, voorkomen dat andere clubs talenten oppikken. Vooral de Engelse clubs doen dat graag.

PostPosted: 22 Sep 2018 15:36 

Blijft toch jammer dat Ten Hag hem primair als aanvallende middenvelder blijft zien en niet als een van de twee jongens daarachter. Ik vond Van de Beek onder Bosz vaak erg sterk invallen als verdedigende middenvelder. Mocht in de Europese campagne vaak Schöne aflossen en deed dat met verve. Ik zou dat graag wat vaker zien en ben er vrij zeker van dat hij dat ook op een goede manier kan invullen. Zou Eiting nu zoveel verder zijn? Ik kan het me niet voorstellen, die heeft ook zijn zwakke punten en heeft bijvoorbeeld veel minder duelkracht.

PostPosted: 03 Oct 2018 08:30 
Beheerder

https://nos.nl/video/2253140-van-de-bee ... -goal.html

PostPosted: 04 Oct 2018 14:46 
Beheerder

https://www.vi.nl/nieuws/europese-top-j ... an-de-beek

PostPosted: 04 Oct 2018 15:20 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hij heeft nog een contract tot 2022, dus 3,5 jaar contract.
Dan laat ze maar minimaal 20 miljoen euro betalen, anders gewoon aan zijn contract houden.

PostPosted: 04 Oct 2018 15:57 
Erelid

Begint hij ook al?

PostPosted: 04 Oct 2018 17:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Blijkt ook gewoon een l#lletje lampenkatoen te zijn zonder ook maar enig karakter. Het vrouwtje zit een wedstrijd of zeven op de bank en begint te huilen. Hij is absoluut goed genoeg voor een basisplek; maar Ziyech, Tadic en De Jong steken er gewoon met kop en schouders boven uit en hij niet. Tsja.. dan moet je de concurrentie aangaan en laten zien dat jij ook dat niveau hebt.

PostPosted: 04 Oct 2018 19:37 
Erelid

Juist ja.

Ik dacht dat vd Beek wel wat zelfreflectie had maar niet dus.

Hij heeft een heel goed eerste half jaar gekend maar na de winterstop werd het ook minder maar toen bleef hij "gewoon" staan. Hij is wat geblesseerd geraakt eind van het seizoen en dan komt er een nieuw seizoen met een hoop aankopen en is hij niet eerste keus geworden. Dat kan en dan moet je je terugknokken. Maar nee, hij gaat weer lopen mekkeren.

Maar goed, ga naar Chelsea of Man Utd want daar speel je zeker. Wordt je al eerste op het wedstrijdformulier gezet.

Had dit niet verwacht van hem.

PostPosted: 04 Oct 2018 20:57 
Erelid

Misschien interpreteer ik de woorden verkeerd, maar wordt er niet gezegd dat "Als de situatie zo blijft"?

Als de situatie zo is, dat hij geen regelmatige basisplaats heeft, is het misschien logisch om een club te vinden waar hij een grotere kans daarvoor heeft. Alleen stroken de clubs die genoemd worden, niet bij die ambitie. Maar vooralsnog is het hier de zaakwaarnemer die aan het woord is.

PostPosted: 04 Oct 2018 22:27 
Beheerder

Zelfde maar dan versie van Het Parool.
https://www.parool.nl/sport/zaakwaarnem ... ~a4605589/

PostPosted: 05 Oct 2018 03:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Dus je begint geblesseerd aan het seizoen, mist daarom een deel van de voorbereiding. Geeft zelf ook aan dat je het eerst 100% goed wil hebben nu. En dan nu zeuren dat je niet altijd in de basis staat van een team dat goed draait, terwijl wanneer je er wel in staat je het ook niet altijd super doet.

apart.

Albers vriendjes met Mike Verweij gok ik.

PostPosted: 05 Oct 2018 08:33 

Hij moet gewoon zijn stinkende best doen. Ik vind dat hij tot nu toe goed doet als hij minuten krijgt. Op zijn instelling in het veld is niks aan te merken.
Maar dat gel#l van die zaakwaarnemer(s) komt me de strot uit. Wil hij naar utrecht of heerenveen?
Ik denk het niet maar dat is het niveau clubs waar hij gegarandeerd een basisplaats zou hebben.
Denkt die zaakwaarnemer nou echt dat hij bij clubs als Chelsea een basisplaats zou krijgen?
Wijs hem maar op jongens als Klaassen, Bazoer, Riedewald, Tete etc..
Allemaal dachten ze een "stap hogerop" te kunnen maken. En ook nog bij clubs die zeker niet beter zijn dan AJAX maar wel in een grotere competitie spelen.
Wat mij betreft zijn er momenteel 3 of 4 spelers die in aanmerking komen voor een basisplaats bij een aansprekende club in een grote competitie. De Ligt, Frenkie, Neres en Ziyech. Mss. nog Tagliafico. Donny is een prima speler maar heeft niet het niveau van die anderen. Is ook een ander soort speler. Is verder niks mis mee.
Los daarvan vraag ik mij af waarom het een probleem is bij ons te spelen. Je hebt in de hele voetbalwereld aanzien en speelt bij een club die overal wordt geroemd.
Ze moeten eens de kritieken in het buitenland lezen i.p.v. de vaak met azijn geschreven commentaren in Nederland.
Alsof het een tekortkoming en een straf zou zijn als je je hele carrière bij AJAX te spelen.
We blijven de mooiste club van de wereld.

PostPosted: 05 Oct 2018 09:53 
Beheerder

Het zijn meestal ook de eigen jeugdspelers die sneller en vaker gaan huilen in de pers. Denken misschien dat ze niet meer moeten blijven vechten als ze AJAX 1 hebben bereikt?
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 1770901504

PostPosted: 05 Oct 2018 10:21 
Erelid

Och laat ze toch.

Als ook Vd Beek zich zo laat leiden door zijn omgeving, dan vertrekt hij toch?
Tuurlijk staat hij straks in de basis bij die topclubs als bankzitter van Ajax. Waarom denken die jongens dit?

Ook Koeman is hierin duidelijk, dat je eerste maar eens bij de nederlansee top vlieguren moet maken maar als ze een paar wedstrijden niet spelen, krijg je zoiets.

PostPosted: 05 Oct 2018 10:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Gewoon Schone uit de basis spelen en klaar. Kan je met de Jong en Neres/Tadic/Ziyech de 3 op het middenveld zijn en zorgen dat Ten Hag je niet alleen voor de 10 positie ziet, maar ook voor 8 of 6.

PostPosted: 05 Oct 2018 10:54 

Frenkie gaat Schone uit de basis spelen. Blind ernaast. Wober achterin. Beek op 10 als Tadic in de spits staat en op de bank als Dolberg speelt. Zo zal het zijn.

PostPosted: 05 Oct 2018 11:53 
Erelid

de dominee wrote:
Frenkie gaat Schone uit de basis spelen. Blind ernaast. Wober achterin. Beek op 10 als Tadic in de spits staat en op de bank als Dolberg speelt. Zo zal het zijn.
Zo zie ik het ook.

Ten Hag kiest gewoon voor een 2-mansblok op het middenveld. Deze kan bestaan uit De Jong, Schone, Eiting en Blind. Daarvoor 1 aanvallende middenvelder met Neres, Tadic of Vd Beek.

Ik hoop ook, dat Ten Hag doorgaat met Wober achterin met Blind op het middenveld en Tadic spits. Dolberg is nog niet klaar voor de basis.

Keizer en Bosz kozen voor 1 defensieve middenvelder met Ziyech en Vd Beek vooral als aanvallende middenvelder. Alleen verzuipt Schone dan.

PostPosted: 05 Oct 2018 12:18 

Ik hoop ook dat we vanaf nu met Wöber als LCV spelen en Blind op 6. Middenveld aanvullen met Frenkie en Donny. De voorhoede met Ziyech, Tadic en Neres. In ieder geval in de zwaardere tegenstanders. Dolberg in de wachtkamer.
Tegen mindere tegenstanders zou je in een ietwat andere opstelling kunnen spelen.

PostPosted: 05 Oct 2018 13:48 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Die zaakwaarnemer Guido Albers wordt met de grond gelijk gemaakt in het boek van Rob Jansen.
"Zo'n Guido Albers is een goed voorbeeld. Vroeger bracht die de bitterballen rond op de verjaardagsfeestjes van de spelers en hielp hij na afloop de vrouwen gezellig met stofzuigen en de vaatwasser inruimen. Maar uiteindelijk werd hij de agent van Giovanni van Bronckhorst".

Ik denk serieus dat Donny geen idee heeft dat zijn zaakwaarnemer aan het roeptoeteren was in de pers. Helemaal nu hij eindelijk weer eens mocht spelen. Die gast zegt maar wat aan een bar in München.

PostPosted: 05 Oct 2018 17:11 
Beheerder

https://www.vi.nl/nieuws/onzekere-van-d ... se-topclub

PostPosted: 11 Oct 2018 17:19 

Ik vind het stukje over die afspraken met Overmars wel opvallend. Waarom wordt daar niet over doorgevraagd in de media. Welke afspraken en wanneer is dit besproken? Ik ben hier erg benieuwd naar. Ik hoop dat Van de Beek geen garanties heeft gekregen. Niet van Overmars, niet van Ten Hag. Hij moet niet piepen maar voetballen en zijn zaakwaarnemer moet ook zijn mond houden. En Van de Beek moet niet doen alsof het geen een-tweetje is. Want ik geloof dat er doelbewust druk wordt uitgeoefend op Ten Hag op deze manier. Ik vind het zo'n onzin, zoals al eerder gezegd op deze pagina. Kijk eens naar het aantal minuten, ik vind dat hij nog best veel heeft gespeeld dit seizoen ondanks dat hij dit seizoen niet als een van de eerste op het wedstrijdformulier staat.

Post new topic  Reply to topic  [ 381 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 16  Next

All times are UTC+02:00