Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 284 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 11 Oct 2018 18:47 
Erelid

Dat is toch bekend? Als zijn situatie niet veranderd is een vertrek 'bespreekbaar'. Dat kwam naar buiten toen hij op de bank zat, dus die situatie is al ietwat aan het veranderen.

Maar wat wordt hier dramatisch over gedaan. Van de Beek heeft een keer emotioneel gereageerd en wordt nu neergezet als ondankbare hond. Zijn zaakwaarnemer loopt de boel wat op te ruien, maar Van de Beek zelf lijkt er anders in te staan.

PostPosted: 11 Oct 2018 19:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
Dat is toch bekend? Als zijn situatie niet veranderd is een vertrek 'bespreekbaar'. Dat kwam naar buiten toen hij op de bank zat, dus die situatie is al ietwat aan het veranderen.

Maar wat wordt hier dramatisch over gedaan. Van de Beek heeft een keer emotioneel gereageerd en wordt nu neergezet als ondankbare hond. Zijn zaakwaarnemer loopt de boel wat op te ruien, maar Van de Beek zelf lijkt er anders in te staan.
En jij gelooft niet dat dit een een-tweetje is om de druk op Ten Hag of Overmars wat op te voeren? Ik vind het maar kinderachtig. Doe gewoon je werk en loop niet te zeiken. Hij moet zelf zorgen dat hij beter speelt en een Schöne op leeftijd eruit weet te spelen. Zelfs Eiting - in mijn ogen wordt dat een middenmoot Eredivisie spelertje - mocht bij vlagen meer minuten maken. Kijk dan in de spiegel en ga in plaats van klagen harder werken. Spelers mogen van mij best ontevreden zijn maar moeten dit echt op een andere manier uiten. En nee, hij heeft Ten Hag niet geslagen of iets dergelijks maar ik vind het ook niet heel chique wat er gaande is. Ik vind de meeste Ajaxjochies maar verwend en onredelijk wanneer ze een tijdje niet zeker zijn van een basisplaats.

PostPosted: 12 Oct 2018 09:12 

AFCA Niels wrote:

En jij gelooft niet dat dit een een-tweetje is om de druk op Ten Hag of Overmars wat op te voeren? Ik vind het maar kinderachtig. Doe gewoon je werk en loop niet te zeiken. Hij moet zelf zorgen dat hij beter speelt en een Schöne op leeftijd eruit weet te spelen. Zelfs Eiting - in mijn ogen wordt dat een middenmoot Eredivisie spelertje - mocht bij vlagen meer minuten maken. Kijk dan in de spiegel en ga in plaats van klagen harder werken. Spelers mogen van mij best ontevreden zijn maar moeten dit echt op een andere manier uiten. En nee, hij heeft Ten Hag niet geslagen of iets dergelijks maar ik vind het ook niet heel chique wat er gaande is. Ik vind de meeste Ajaxjochies maar verwend en onredelijk wanneer ze een tijdje niet zeker zijn van een basisplaats.
Dat laatste is typisch Nederlands. Nu al hoor je van Unuvar dat hij op zijn 17e in het eerste wil spelen. Geweldig talent maar zulke teksten zijn bizar.
Ze moeten eens kijken wat er bij clubs die zijzelf als droom zien op de bank en tribune zitten. Bij AJAX krijg je de kans als je daaraan toe bent. Zo jong mogelijk.
Zou bijv. Donny bij een middenmoter, imo zelfs een laagvlieger in een groot land spelen was hij helemaal nog niet bekend.
Dilrossum zegt dat hij enorm heeft moeten afzien bij Hertha. Terwijl hij toch van City komt. Zegt zelf ook dat daar de kans nihil is om door te breken. Dat weet toch iedereen. Dat geldt voor alle jongens die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. Waar spelen Riedewald, Bazoer etc.?
Kijk nu naar De Ligt (is wel heel uitzonderlijk) en Frenkie. Wachten geduldig en gaan straks wss. naar een absolute topclub waar ze als grote meneer binnenkomen en wel een goede kans hebben dat ze basisspeler te worden.
Ze staan in de spotlights en worden begeerd door de alle Europese topclubs.
Zou Dilrossum zijn gebleven had hij wss. in hetzelfde traject gezeten. Maar toegeven dat ze een foute beslissing hebben gemaakt kunnen en willen ze niet.
Geldt ook voor TFM, Malen, Redan etc. Allemaal jongens die bij de club waarnaar ze toe zijn gegaan niet doorbreken en maar verhuurd worden. Spelen ze lekker bij clubs als Hertha, Palace of hoe ze allemaal heten. Ik kan ze zeggen dat ze bij AJAX een veel groter aanzien zouden hebben en t.z.t. wel als gearriveerde speler naar de clubs van hun dromen zouden kunnen gaan. Zeker nu AJAX internationaal (m.u.v. vorig seizoen, was absolute uitzondering) opzien baart (finale EL en dit seizoen ook weer).
Dit zou AJAX allemaal moeten aanhalen bij besprekingen met jonge spelers.

PostPosted: 12 Oct 2018 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Volledig eens met je verhaal, met uitzondering van Ünüvar. Hij zei niet dat hij op zijn zeventiende in het eerste wil spelen (ik proef dat jij het interpreteert als regelmatig minuten maken), maar dat hij zijn debuut wil hebben gemaakt op zijn zeventiende. Bij Ajax is dat niet iets uitzonderlijks, dus dat kan je best als ambitie hebben.

Helemaal aangezien hij al jaren lang in hogere jeugdelftallen speelt. Hij is 15, maar speelt nu al in de O19. Dan is op je zeventiende debuteren geen gekke gedachten.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 21 Oct 2018 10:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ja hij brengt diepgang en kan een doelpunt maken. Verder zit ik me alleen maar te ergeren aan de huidige Donny. Er was een periode waarin hij teruggetrokken speelde en echt aanwezig was. Nu is hij onzichtbaar in de opbouw. Schone, Frenkie moeten het alleen doen en dan krijgen ze ondersteuning van Ziyech, Tadic die zich laten inzakken en de backs die naar voren gaan. Donny zien we nooit....... nog minder vergeleken met Klaassen eerder. En toch zit meneer te janken als hij een paar potjes op de bank zit terwijl je praat over Tadic, Ziyech en Neres. Tja.

PostPosted: 30 Oct 2018 22:39 

Jerome wrote:
Ja hij brengt diepgang en kan een doelpunt maken. Verder zit ik me alleen maar te ergeren aan de huidige Donny. Er was een periode waarin hij teruggetrokken speelde en echt aanwezig was. Nu is hij onzichtbaar in de opbouw. Schone, Frenkie moeten het alleen doen en dan krijgen ze ondersteuning van Ziyech, Tadic die zich laten inzakken en de backs die naar voren gaan. Donny zien we nooit....... nog minder vergeleken met Klaassen eerder. En toch zit meneer te janken als hij een paar potjes op de bank zit terwijl je praat over Tadic, Ziyech en Neres. Tja.
Helemaal eens. Gaat een beetje Klaassen achterna in negatieve zin. Zich veel aan het spel onttrekken, alleen gericht op penetreren in de zestien en opzichtig op zoek naar zijn goal. Voegt in het combinatiespel weinig toe en is moeilijk aanspeelbaar. Vooral veel onderweg en aan het lopen richting de goal. Ik houd niet van dat soort type spelers.

De Van de Beek onder Bosz kon me veel meer bekoren. Als '6' trok hij het spel naar zich toe, won hij duels en wist hij met zijn functionele techniek zich prima vrij te spelen. Ik vind het jammer dat hij nu op een wijze speelt waarin zijn voetballende kwaliteiten, die hij nog steeds heeft, niet echt tot uiting komen. Heel jammer.

PostPosted: 31 Oct 2018 00:36 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Dit is puur te wijten aan Ten Hag die hem altijd op 10 laat spelen met de punt naar voren.

PostPosted: 31 Oct 2018 10:38 

Ik vind Donny puur voetballend onze minste middenvelder. Is wel de enige middenvelder die regelmatig in de 16 van de tegenstander komt. Door zijn loopacties creëert hij ook ruimte voor anderen.
Is maar waar je de nadruk op wil leggen. Ik persoonlijk zie het liefst een middenveld met allemaal balvaste technische spelers met overzicht/inzicht (zowel verdedigend als opbouwend).
Met het huidige materiaal zou ik een middenveld met Blind, Frenkie en Tadic kiezen. Komt er voorin ook plaats voor Neres. Onze enige vleugelspeler met diepgang.

PostPosted: 31 Oct 2018 13:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Diepgang is niet persé het uitgangspunt van Ten Hag.
Anders zouden Neres en vd Beek wel meer spelen.
Inderdaad Donny heeft niet zijn beste periode - maar met vlagen speelt hij wel heel behoorlijk en snap ik de negativiteit rond zijn persoontje niet zo.
Is gewoon een prima speler - alleen ontbeert het hem aan vertrouwen.
Ballen die hij normaal blind scoort gaan er nu niet in.
Vallen en opstaan, ook al heb je pijn. Daar wordt je groot van. Als dat eenmaal is ingedaald bij hem zal je zien dat hij weer gaat presteren. Betere versie van Klaassen, geef het tijd.

PostPosted: 01 Nov 2018 11:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk geeft hij zichzelf ook meer tijd. Denk dat dat een groter probleem is.

PostPosted: 01 Nov 2018 13:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
343 wrote:
Hopelijk geeft hij zichzelf ook meer tijd. Denk dat dat een groter probleem is.
Tsja dat zou ook zomaar eens kunnen inderdaad ...

PostPosted: 02 Nov 2018 09:55 

Ik schrok er wel van toen ik hoorde dat hij al 100 wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld. De meeste spelers zijn op dat moment vaste waarde en beginnen de kar langzamerhand te trekken. Tuurlijk is dat ook niet altijd gezond en misschien valt het minder op doordat we nu oudere spelers hebben rondlopen, of misschien is de druk nu minder groot om te moeten als jonkie. Vind dat wel opvallend. Donny komt op mij over als eeuwige jochie dat niet ouder wordt. Lijkt in z'n gezicht nog net zo jong als toen bij Celtic-uit.

Qua vergelijking: Klaassen heeft ca. 125 wedstrijden in Ajax 1 achter z'n naam staan. Vertrok als speler die de Eredivisie had uitgespeeld. Overigens wil ik hier niets mee zeggen, Donny heeft blijkbaar meer tijd nodig.

PostPosted: 02 Nov 2018 10:48 
Beheerder

Alleen in de eredivisie of bedoel je alle wedstrijden van Klaassen? Want dat waren er 180.

PostPosted: 12 Nov 2018 16:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Sinds zijn geklaag speelt hij altijd lijkt het.

PostPosted: 12 Nov 2018 19:18 
Erelid

Snake wrote:
Ik schrok er wel van toen ik hoorde dat hij al 100 wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld. De meeste spelers zijn op dat moment vaste waarde en beginnen de kar langzamerhand te trekken. Tuurlijk is dat ook niet altijd gezond en misschien valt het minder op doordat we nu oudere spelers hebben rondlopen, of misschien is de druk nu minder groot om te moeten als jonkie. Vind dat wel opvallend. Donny komt op mij over als eeuwige jochie dat niet ouder wordt. Lijkt in z'n gezicht nog net zo jong als toen bij Celtic-uit.

Qua vergelijking: Klaassen heeft ca. 125 wedstrijden in Ajax 1 achter z'n naam staan. Vertrok als speler die de Eredivisie had uitgespeeld. Overigens wil ik hier niets mee zeggen, Donny heeft blijkbaar meer tijd nodig.
-Klaassen was ook drie jaar ouder toen hij vertrok dan dat Van de Beek nu is.
-Daarnaast vond ik Klaassen ook wel echt een persoonlijkheid; hadden Alderweireld en Eriksen zelfs niet hadden toen ze vertrokken.
-Wat jij zegt: nu hebben we oudere én betere spelers waardoor anderen het verschil maken.

Denk dat het er enerzijds minder in zit, anderzijds komt het volgend jaar wel als er een aantal spelers vertrokken zijn en hij ook weer een jaartje verder is.

PostPosted: 21 Nov 2018 17:22 
Beheerder

Volgens CdS is AS Roma concreet voor Vd Beek.
http://www.voetbalnieuws.be/news/356813 ... e-concreet

PostPosted: 21 Nov 2018 21:54 
Beheerder

Volgens Di Marzio is ook AC Milan concreet.
https://gianlucadimarzio.com/it/calciom ... ben-yedder

PostPosted: 21 Nov 2018 21:57 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Vd beek vind ik niet heel sterk dit jaar.
Zou niet rouwig om zijn transfer zijn.

PostPosted: 22 Nov 2018 17:57 
Erelid

Morfe0 wrote:
Vd beek vind ik niet heel sterk dit jaar.
Zou niet rouwig om zijn transfer zijn.
Komt door zijn positie als je het mij vraagt. Ten Hag gebruikt hem alleen als 10. Ja... dan wordt het een speler als Klaassen / De Jong terwijl Van de Beek. Onder Bosz deed hij het geweldig als 6.

PostPosted: 22 Nov 2018 20:59 
Erelid

Dat wordt veel gezegd maar dat vond ik ook wel meevallen. Was wel heel veel ‘tikkie terug’ hoor.

PostPosted: 22 Nov 2018 22:44 
Erelid

Ik vond Van de Beek zijn beste wedstrijden vorig seizoen spelen. Heeft dit seizoen meer moeite om in het snelle(re) aanvalsspel mee te kunnen.

PostPosted: 27 Nov 2018 19:55 

Als je het vergelijkt met laatste jaren jeugd dan is het toch triest om te zien dat hij alleen in de eindfase in beeld komt. Hij bemoeit zich totaal niet met het positiespel. Staat gewoon tegen de spits aan. Daardoor speel je met 2 middenvelders. Dan gaat het heel lastig worden om via het centrum door te komen.

Het is dan ook niet gek dat vrijwel alle kansen van de zijkanten komen. Met normaliter Tadic en Ziyech. Of de backs die wat ondernemen.

Als men kritisch was op Klaassen vanwege dit gegeven waarom dan niet op Van de Beek? En geloof mij: Klaassen werkte veel harder en was op veel meer plekken op het veld te vinden.

PostPosted: 27 Nov 2018 21:02 
Erelid

Het is ook een tactische keus hè dat hij zo diep speelt. Dat is de insteek van de tactiek onder Ten Hag. De buitenspelers bespelen de ruimte tussen de linies en de '10' maakt diepte naar de 16. Desondanks vond ik Van de Beek vandaag best goed spelen.

PostPosted: 27 Nov 2018 21:08 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Hoppa, na de 1e helft zag ik het echt niet zitten, 2e helft begon het iets beter te draaien, dankzij Blind en Tadic aan de linkerkant met Frenkie die daar ook vaak in de driehoekje mengde, daardoor kwamen we tot wat kansen, en uiteindelijk toch de ban gebroken en gewonnen.
Heel tof dit, gewoon ongeslagen nog in Europa.. zieker kan niet.

PostPosted: 28 Nov 2018 15:01 

AFCA Niels wrote:
Het is ook een tactische keus hè dat hij zo diep speelt. Dat is de insteek van de tactiek onder Ten Hag. De buitenspelers bespelen de ruimte tussen de linies en de '10' maakt diepte naar de 16. Desondanks vond ik Van de Beek vandaag best goed spelen.
Eens, het is een keuze. Al ben ik het niet met die keuze eens. Ik houd daar persoonlijk niet zo van, zo'n diepgaande '10' die zich weinig met het spel bemoeit. Echter is Van de Beek wel een jongen die gevoel heeft voor ruimte en uitstekend begrijpt dat hij moet 'komen' en er niet al moet staan. Is veel in beweging zonder de bal en sluit vaak aan bij Dolberg. Wel moet hij wat scherper worden voor de goal. Nu deed hij bij zijn doelpoging van gisteren weinig verkeerd, maar over het gehele CL-seizoen gezien had hij al topscorer van de ploeg moeten zijn. Heel al heel veel grote kansen gehad (en gemist).

Post new topic  Reply to topic  [ 284 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+02:00