Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 380 posts ]  Previous   1 9 10 11 12 13 16  Next
Author Message
 Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 27 Jan 2019 20:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik ook. Had het in een andere topic over spelers die zich na een seizoen al bij Real of Barcelona zien schitteren. Dat gevoel heb ik het sterkste bij Van de Beek.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Ik ook. Had het in een andere topic over spelers die zich na een seizoen al bij Real of Barcelona zien schitteren. Dat gevoel heb ik het sterkste bij Van de Beek.
Dat vind ik dan ook wel weer overdreven. Ik heb meer het idee dat dit jochie zich in het rijtje Ziyech/Tadic/De Ligt/Onana/Tagliafico/De Jong/Blind schaart: onbetwiste basisspeler en sterkhouder van Ajax 1. Maar zijn goals maskeren alles want hij voetbalt al 1,5 jaar gewoon leuk mee en niet meer dan dat.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:33 

Je mag teleurgesteld zijn als je gewisseld wordt maar die reactie van Vd Beek was heel overdreven.
Ten Hag had iedereen kunnen wisselen en ja misschien waren Tadic en/of Ziyech eerder rijp voor een wissel maar zijn frustratie vond ik zeer overdreven.
Idem. Maar ik vind het ook storend dat onze vleugels mogen blijven aankloten terwijl de enige echte vleugelspeler steevast op de bank zit. Je zag het aan de wissel van Tadic in een eerdere wedstrijd. Hij liet zijn misnoegen duidelijk blijken. End at krijg je ook bij onze andere vleugelspeler als Ten Hag hem wisselt.
Ik verval in herhaling, die twee zijn goede voetballers maar geen buitenspelers. Daar moeten jongens met snelheid staan. Nu komt de een steeds naar binnen om te schieten en de ander moet altijd terugkappen omdat hij geen versnelling heeft.
Dat is heel lang verbloemd gebleven. Nu begint het pijn te doen.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:54 
Erelid

Mwoah, kan me hier niet zo aan storen. Beetje overdreven inderdaad, maar ergens ook wel begrijpelijk. Hij was niet alleen boos omdat hij het was die gewisseld werd he? Hij was ook gewoon gefrustreerd over de hele wedstrijd.

PostPosted: 27 Jan 2019 22:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vond de reactie van Van de Beek helemaal niet storend of overdreven. De passie spatte er vanaf en dat heb ik 100x liever dan hoe Mazraoui zich manifesteerde vandaag. Die liep er zwaar ongeïnteresseerd en ongeïnsipireerd bij vandaag. Zijn reactie nadat hij terecht werd uitgekafferd door Onana zei heel veel.

Nee, geef mij maar Donny die er zwaar de pest in heeft als hij gewisseld wordt na een slecht wedstrijd. Die passie heb je nodig.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Jan 2019 22:48 
Beheerder

Ja, alleen liet hij die passie niet zien in de wedstrijd.

PostPosted: 28 Jan 2019 10:00 

Droomaankoop: Zlatan
Donny heeft dit seizoen heel veel krediet verspeeld bij mij. Begon leuk, werd door velen al een verbeterde versie van Klaassen genoemd maar als je het nu bekijkt mag hij de veters van Davy nog niet strikken. Zeker mentaal gezien is het nog een f-junior. Wellicht technisch iets beter maar man man, hij kan nog een hoop leren van de 1.0 versie.

PostPosted: 28 Jan 2019 10:50 
Erelid

Grappig, ik moest tijdens de wedstrijd aan Klaassen denken. Zo iemand misten we gisteren op het veld.

PostPosted: 28 Jan 2019 17:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
343 wrote:
Ja, alleen liet hij die passie niet zien in de wedstrijd.
Precies. Zat weinig passie bij hoe kinderlijk hij Berghuis liet lopen bij die 2-1. Hij keek naar hem en je zag hem denken, mwah die krijgt de bal toch niet. De rest is historie.

PostPosted: 28 Jan 2019 20:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik ben doorgaans juist kritisch op Van de Beek, maar ik vond hem wel aardig starten. Won zijn duels, maakte veel 'vuile' meters en liep niet continu Dolberg in de weg. Ik vond het dan ook raar dat hij eraf werd gehaald en niet Schöne of De Jong. Ik zou hem ook liever weer in zo'n rol zien spelen, naast De Jong als iemand die het vuile werk op kan knappen. Duels kan winnen, de bal af kan pakken en die vervolgens weer door te spelen. Hij kan zoveel meer aan de bal dan hij nu laat zien of mag laten zien. Blijkbaar ziet Ten Hag hem echt voornamelijk als '10'. Dat vind ik jammer. Zet Ziyech op tien en Schöne eruit. Neres erbij. Donny een linie naar achter.

Hoe hij na die wissel reageert vind ik niet zo'n probleem. Beter dan het apatische gedoe. En het was ook niet boos doen om het boos doen, om even een toneelstukje op te voeren om te laten zien hoe erg hij baalt. Je mag best met de pest in je lijf op de bank zitten als je team finaal afgaat tegen de rivaal.

PostPosted: 14 Feb 2019 00:07 

Als hij zo speelt heb je tenminste nog wat aan hem. Ik stoor me er vreselijk aan als hij weer de zoveelste onzichtbare pot op de mat legt. Gewoon niet betrokken bij de opbouw alleen in de eindfase. Terwijl hij altijd anders speelde in de jeugd. Hij zal vast de opdracht krijgen om weg te blijven, maar hij loopt daarmee wel altijd de spits in de weg en je speelt in balbezit met een man minder.

Tegen Real veel meer betrokken. Won veel duels en wist eenvoudig te spelen in balbezit. Zoals dat cruciale balletje op Ziyech de eerste helft. Jammer dat die niet zat.

PostPosted: 14 Feb 2019 00:11 
Erelid

'Dan heb je tenminste nog wat aan hem'? Daarmee doe je hem vandaag echt tekort. Van de Beek speelde héél goed. Op alle fronten. Hoe hij soms met één handeling het spel verlegde. Klasse.

PostPosted: 14 Feb 2019 18:30 
Beheerder

Misschien wel zijn beste wedstrijd voor AJAX. Werd wel een beetje tijd.

PostPosted: 14 Feb 2019 18:49 
Erelid

Hij deed me weer een beetje denken aan de Van de Beek van eind vorig seizoen.

PostPosted: 28 Feb 2019 08:07 

Geweldig hoe hij zijn doelpunt vierde.

PostPosted: 28 Feb 2019 10:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
renemar wrote:
Geweldig hoe hij zijn doelpunt vierde.
Dat was heerlijk inderdaad :D . Die stiltes die in de Kuip vallen na een doelpunt van Ajax zijn echt goud waard. Die boze koppen erbij ook. :mrgreen:

Sowieso ben ik de laatste weken wel tevreden over Donny. Ik vond hem tegen Madrid een van de besten op het veld, tegen Den Haag erg scherp en gisteravond ook goed. Fel, dynamisch, goed in zowel de verdedigende als aanvallende taken. Mooi hoe snel hij altijd in de zestien van de tegenstander komt.

Ben ergens wel blij dat hij niet zo'n enorm gracieus talent is als Frenkie, want dan zou Donny ook direct weg gekocht worden. Laat hem maar nog wat langer bij Ajax blijven.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 28 Feb 2019 17:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Die bierdouche, mag dat in de beker wel bier/voorwerpen gooien? In de champions league krijg je daarvoor een boete als club.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:35 

Als je deze wedstrijd ooit gaat terugkrijgen raad ik iedereen aan om op Donny te letten. Want hij was heel belangrijk deze pot. Natuurlijk bijna allemaal uitblinkers. Alleen de keuzes van Donny verdienen respect. Van passes tot aan loopacties... het was deze wedstrijd van onschatbare waarde.

Bij dat VAR moment bijv. blijft hij rustig het overzicht bewaren met die bal op Tadic. En bij de goal van Neres trok hij de verdedigers met zich mee naar de andere kant van de 16.

Tadic kreeg ook meer ruimte om te zwerven omdat Donny in de spits opdook.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:41 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Jerome wrote:
Als je deze wedstrijd ooit gaat terugkrijgen raad ik iedereen aan om op Donny te letten. Want hij was heel belangrijk deze pot. Natuurlijk bijna allemaal uitblinkers. Alleen de keuzes van Donny verdienen respect. Van passes tot aan loopacties... het was deze wedstrijd van onschatbare waarde.

Bij dat VAR moment bijv. blijft hij rustig het overzicht bewaren met die bal op Tadic. En bij de goal van Neres trok hij de verdedigers met zich mee naar de andere kant van de 16.

Tadic kreeg ook meer ruimte om te zwerven omdat Donny in de spits opdook.
Ik ga hem 11 keer terugkijken. :ajaxhyper:

PostPosted: 11 Apr 2019 00:34 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Mijn MOTM. Speelde een wereldpartij.

PostPosted: 11 Apr 2019 00:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
En toch he. Hij mist zoveel grote kansen... Deze moest er natuurlijk gewoon in, oom al is het met links.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Apr 2019 08:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Hij was zeer sterk aan de bal en hij was er ook bijna niet af te zetten. Voor de goal moet het alleen echt beter.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:27 

Geweldige wedstrijd. Kan me niet herinneren dat hij zo sterk heeft gespeeld.

PostPosted: 11 Apr 2019 08:32 

Als je ziet hoe vaak hij in scoringspositie is gekomen dit seizoen.. ook zeker in Europa.. dan had hij er wel iets meer uit mogen halen. Laten we hopen dat hij verstandig is en nog een jaartje blijft. Volgend jaar nog bepalender worden en na dat seizoen de stap naar het buitenland maken.

PostPosted: 11 Apr 2019 09:36 

Droomaankoop: Zlatan
Wat een topwedstrijd speelde Donny. Een belangrijke speler om te laten bijtekenen, maak hem ook maar grootverdiener. Volgend jaar verdwijnen er toch een aantal van de loonlijst.

Post new topic  Reply to topic  [ 380 posts ]  Previous   1 9 10 11 12 13 16  Next

All times are UTC+02:00