Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 175 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7
Author Message
 Post subject: Re: Quincy Promes
PostPosted: 17 Aug 2019 13:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
rebuah wrote:
Ik leid hier uit af dat Ten Hag voorlopig nog geen basisplaats inruimt voor hem, of zien jullie dit anders? Hij wil er voor vechten dus dat kan ik alleen maar toejuichen, van concurrentie word je sterker.

https://twitter.com/AFCAjax/status/1162 ... 34528?s=09
Ik had liever gehad dat ze kwaliteit hadden gehaald voor het bedrag dat hij heeft gekost. Voor mijn part voor nog meer geld, als het maar kwaliteit zou zijn.
Het is wel allemaal erg slecht bij Ajax tegenwoordig volgens jou. Las volgens mij ook ergens dat je zei dat PSV sterker was geworden na het inleveren van 40 doelpunten en ze geen linksback meer hebben van niveau. Gun spelers als Promes en ook Marin om in het elftal te groeien en automatismen te ontwikkellen.

PostPosted: 17 Aug 2019 14:54 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
rebuah wrote:
Ik leid hier uit af dat Ten Hag voorlopig nog geen basisplaats inruimt voor hem, of zien jullie dit anders? Hij wil er voor vechten dus dat kan ik alleen maar toejuichen, van concurrentie word je sterker.

https://twitter.com/AFCAjax/status/1162 ... 34528?s=09
Ik had liever gehad dat ze kwaliteit hadden gehaald voor het bedrag dat hij heeft gekost. Voor mijn part voor nog meer geld, als het maar kwaliteit zou zijn.
Het is wel allemaal erg slecht bij Ajax tegenwoordig volgens jou. Las volgens mij ook ergens dat je zei dat PSV sterker was geworden na het inleveren van 40 doelpunten en ze geen linksback meer hebben van niveau. Gun spelers als Promes en ook Marin om in het elftal te groeien en automatismen te ontwikkellen.
Ik vind het gezien de omstandigheden ook slecht. Als de twee beste spelers vertrekken weet je dat je moet investeren. Hoe is het mogelijk dat je dan met jongens als Marin en Promes op de proppen komt? Promes kennen we van Oranje. Daar heb ik hem nog nooit overtuigend zien spelen. Van Marin heb ik genoeg gezien om te kunnen zeggen dat hij nooit een versterking voor ons zal worden. Ik heb eigenlijk alles van AJAX gezien dat op TV/internet is geweest. En in al die wedstrijden heb ik niet 1 glimp van de jongen gezien waaruit je zou kunnen concluderen dat hij goed genoeg is. Typerend is dat Ten Hag hem steeds meer wisselt.
En dan heb ik niet eens over aankopen als Magallan en Pierie.
Wat psv betreft, ik vind dat die in de aanval beter zijn geworden. Sneller, gevarieerder. AlsVan Bommel ballen heeft en Ihatharan (of hoe die heet) op het middenveld laat spelen hebben ze gewoon een goed elftal.

PostPosted: 17 Aug 2019 15:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Ik vind het gezien de omstandigheden ook slecht. Als de twee beste spelers vertrekken weet je dat je moet investeren. Hoe is het mogelijk dat je dan met jongens als Marin en Promes op de proppen komt? Promes kennen we van Oranje. Daar heb ik hem nog nooit overtuigend zien spelen. Van Marin heb ik genoeg gezien om te kunnen zeggen dat hij nooit een versterking voor ons zal worden. Ik heb eigenlijk alles van AJAX gezien dat op TV/internet is geweest. En in al die wedstrijden heb ik niet 1 glimp van de jongen gezien waaruit je zou kunnen concluderen dat hij goed genoeg is. Typerend is dat Ten Hag hem steeds meer wisselt.
En dan heb ik niet eens over aankopen als Magallan en Pierie.
Wat psv betreft, ik vind dat die in de aanval beter zijn geworden. Sneller, gevarieerder. AlsVan Bommel ballen heeft en Ihatharan (of hoe die heet) op het middenveld laat spelen hebben ze gewoon een goed elftal.
Magallan eens, maar Pierie en Scherpen zijn gewoon aankopen voor de toekomst op plekken waar in hun leeftijdsgroep nog niet zoveel liep.

Promes was denk ik een buitenkans om een Nederlands international te kopen als vervanger van de zeer waarschijnlijk vertrekkende Neres, van de Beek of Ziyech.
vind ik dan een logische aankoop die nu gelukkig wat meer tijd kan krijgen.

Psv heeft leuk talent. De aanval is zo goed dat ze tegen de nummer 8 van Noorwegen 1x scoren uit een penalty. 40 goals ingeleverd en erg jong (en dus gedurende het seizoen wisselvallig).

PostPosted: 22 Sep 2019 22:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind dat Promes de positie van Van Beek goed en steeds beter invult.

Vaak aanspeelbaar en kiest ook goed de juiste momenten om diep te gaan. Ja hij had eerder kunnen en moeten scoren maar een dissonant is het zeker niet. Langzamerhand pakt ie deze positie heel goed op.

PostPosted: 23 Sep 2019 08:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Ik vind dat Promes de positie van Van Beek goed en steeds beter invult.

Vaak aanspeelbaar en kiest ook goed de juiste momenten om diep te gaan. Ja hij had eerder kunnen en moeten scoren maar een dissonant is het zeker niet. Langzamerhand pakt ie deze positie heel goed op.
Eens, hij begint meer en meer te begrijpen hij die positie in dit systeem moet invullen. Jammer dat hij die opgelegde kans in de 1e helft niet scoorde, maar voor de rest speelde hij best een goede pot.

PostPosted: 23 Sep 2019 08:35 

Vind hem niet echt vast aan de bal, dat doelpunt deed hij wel erg goed. Het is door de blessure van Donny en geboren uit armoede op het middenveld dat hij daar speelt.

PostPosted: 23 Sep 2019 13:28 
Erelid

renemar wrote:
Vind hem niet echt vast aan de bal, dat doelpunt deed hij wel erg goed.
Toen Ajax hem haalde was ik een beetje bang of hij voetballend wel mee zou kunnen maar zowel tegen Lyon als tegen PSV vond ik hem voetballend juist heel goed. Wil de bal hebben en verliest hem helemaal niet zo vaak.

Dat doelpunt deed hij goed ja maar hij komt er ook. Net zoals Donny. Hij kan ook goed positie kiezen. Is geen toeval.
Het is door de blessure van Donny en geboren uit armoede op het middenveld dat hij daar speelt.
Hier ben ik het niet mee eens want Promes is gehaald als buitenspeler en als nr 10. Ik denk dat ze Promes ook gehaald hebben zodat ze alvast iemand achter de hand hadden mocht Vd Beek vertrekken.

Promes is heel matig begonnen bij Ajax maar afgelopen week heeft hij mij toch enigszins positief verrast. Niet door zijn (belangrijke) doelpunten maar door zijn spel. Hij heeft laten zien mee te kunnen. Ik denk ook dat Promes hier beter rendeert dan op de zijkant.

PostPosted: 26 Sep 2019 01:23 
Erelid

Jnp wrote:
Denk dat Promes jou nog gaat verbazen renemar. Maar goed, hoort niet per se in dit topic verder. Het is echter je zoveelste negatieve opmerking over hem dat ik het toch even wilde noemen.
Ga toch alvast voorzichtig een beetje m’n gelijk halen in deze.
Heb alleen de samenvatting gezien maar hij was bij zo’n beetje al het gevaar betrokken vanavond. Ook tegen Lille en PSV al prima beurten en daarvoor begon het ook al langzaam op te bloeien. Is zijn mindere start wel te boven.

PostPosted: 26 Sep 2019 08:41 

Jnp wrote:
Jnp wrote:
Denk dat Promes jou nog gaat verbazen renemar. Maar goed, hoort niet per se in dit topic verder. Het is echter je zoveelste negatieve opmerking over hem dat ik het toch even wilde noemen.
Heb alleen de samenvatting gezien maar hij was bij zo’n beetje al het gevaar betrokken vanavond. Ook tegen Lille en PSV al prima beurten en daarvoor begon het ook al langzaam op te bloeien. Is zijn mindere start wel te boven.
Ik geef mijn mening op basis van wat ik op het veld zie. Gisteren speelde hij goed. Niet door zijn doelpunten. Ik vond hem de eerste helft al goed en dreigend spelen. De beste aanvaller.
Je hebt het zelf ook over zijn mindere start. Nou, dat is precies wat ik heb gezegd. Hij was in het begin gewoon slecht. En als ik dat vind zeg ik dat. Draai er niet omheen.
Neemt niet weg dat ik erbij blijf dat ik Babel beter vind. Omdat die ook nog eens transfervrij was zou de komst van Babel imo veel logischer zijn.
En mbt dat "voorzichtig gelijk halen" kan ik wijzen op het spel van Babel in Oranje. Allemaal opportunistisch geneuzel.

PostPosted: 26 Sep 2019 09:13 
Erelid

Je kan inderdaad altijd zeggen wat je vindt. Je hebt hem alleen ook een slechte aankoop genoemd en dat is iets wat niet in die categorie valt, maar een veel algemenere uitspraak is en ook een soort voorspelling is. Ik denk dat je daar te snel mee was.

PostPosted: 26 Sep 2019 09:27 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
Jnp wrote:
Jnp wrote:
Ik geef mijn mening op basis van wat ik op het veld zie. Gisteren speelde hij goed. Niet door zijn doelpunten. Ik vond hem de eerste helft al goed en dreigend spelen. De beste aanvaller.
Je hebt het zelf ook over zijn mindere start. Nou, dat is precies wat ik heb gezegd. Hij was in het begin gewoon slecht. En als ik dat vind zeg ik dat. Draai er niet omheen.
Neemt niet weg dat ik erbij blijf dat ik Babel beter vind. Omdat die ook nog eens transfervrij was zou de komst van Babel imo veel logischer zijn.
En mbt dat "voorzichtig gelijk halen" kan ik wijzen op het spel van Babel in Oranje. Allemaal opportunistisch geneuzel.
In het begin toen hij hier kwam moest hij weer opnieuw wennen he, nieuwe team, nieuwe positie weer, aangezien hij bij Spartak als hangende spits speelde, bij Sevilla als Linksbuiten maar vooral rechtsback, toen kwam hij hier moest hij linksbuiten spelen, vervolgens kwam hij op 10.
Heeft bijna een heel jaar bij Sevilla als rechtsback gespeeld, geef hem dan ook wat tijd om terug te komen op het niveau van Spartak, ik denk als je hem op 10 laat staan dat je heel erg veel plezier aan Promes kan beleven, hele goede aankoop, Bergwijn wie?
Serieus, dat was de andere aankoop geweest, vind Promes> Bergwijn op dit moment.

PostPosted: 26 Sep 2019 09:29 
Erelid

En je zei dat hij niet vast was aan de bal, hij is niet zo verfijnd in de kleinere ruimtes, dat ben ik met je eens, maar hij is wel balvast, en heeft een goede functionele techniek, komt goed voor de goal (goede looplijnen ) scoort makkelijk , zeer gevaarlijke speler, gewoon laten staan op 10.

PostPosted: 26 Sep 2019 09:34 
Erelid

Ik vind Promes beter dan Babel, veel doelgerichter en een veel betere afmaker. Daarnaast is hij multi-inzetbaar. Op beide flanken, op 10 en zelfs als spits. Babel is wel een slimme speler met veel ervaring en enorm veel werklust, maar hoe goed hij bij Oranje ook speelt... Bij zijn clubs is hij wekelijks bepaald ook geen uitblinker. Ik zou hem in Rusland ook de prestaties van Promes niet zien evenaren. Al is een Babel in vorm wel een nuttige speler uiteraard.

Zoals Promes zich nu doorzet zie ik hem zelfs liever als Bergwijn. Ik vind die laatste na een fabuleuze 1e seizoenshelft verleden jaar namelijk wat stil staan in zijn ontwikkeling. Hij steekt er niet bovenuit en is veel minder dreigend en beslissend. Erg opvallend vind ik.

PostPosted: 26 Sep 2019 10:10 
Erelid

Statistieken Promes 1 goal in de CL in 90 minuten gespeeld
5 goals 2 assist in 446 minuten betrokken per 64 minuten bij een goal of een assist... wat moet hij nog doen om dan iedereen te overtuigen?

PostPosted: 26 Sep 2019 10:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Promes is wel 6 jaar ouder, maar gezien de prijs-kwaliteit verhouding ben ik wel blij dat AJAX voor Promes heeft gekozen. Ik heb Bergwijn altijd overschat gevonden. Zelfs toen hij veel scoorde.

PostPosted: 26 Sep 2019 10:37 
Erelid

343 wrote:
Promes is wel 6 jaar ouder, maar gezien de prijs-kwaliteit verhouding ben ik wel blij dat AJAX voor Promes heeft gekozen. Ik heb Bergwijn altijd overschat gevonden. Zelfs toen hij veel scoorde.
Eens, hij is idd 6 jaar ouder maar heeft dan ook aantoonbaar meer ervaring op het hoogste niveau.

Voor Bergwijn wordt dit ook een heel belangrijk seizoen, want ofwel herpakt hij zich naar zijn niveau van het begin van vorig seizoen ofwel stagneert hij op zijn huidige niveau.
Hij moet het maar eens bewijzen op langere termijn.

Alleszins blij dat we geen achterlijk bedrag van 25 à 30 miljoen hebben betaald om hem te halen.

PostPosted: 26 Sep 2019 12:32 

Morfe0 wrote:
5 goals 2 assist in 446 minuten betrokken per 64 minuten bij een goal of een assist... wat moet hij nog doen om dan iedereen te overtuigen?
Laten we nog even afwachten. In de voorbereiding was hij gewoon, zacht uitgedrukt, heel matig. Nu doet hij het goed. Ik hoop dat hij dat doorzet.

PostPosted: 03 Oct 2019 11:32 
Erelid

Heeft Ajax de broer van de Promes die we bij oranje zien gecontracteerd?

PostPosted: 03 Oct 2019 11:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Heeft Ajax de broer van de Promes die we bij oranje zien gecontracteerd?
Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar ik vind nationale elftallen geen goed referentie materiaal. Je bent dan deel van een bij elkaar geraapt zooitje en hebt hooguit 1 of 2 weken om op elkaar ingespeeld te raken. Dan is het niet gek dat sommige spelers niet weten te overtuigen.

PostPosted: 07 Oct 2019 15:41 
Erelid

Heb hem liever niet meer op "10", eerlijk gezegd. Heeft dan wel 3 keer gescoord zolaatst, maar het veldspel wordt er een stuk minder door. Hij moet gewoon aan de zijkant staan. Dan zou ik altijd voor Ziyech of Tadic kiezen op de "10", als je Van de Beek terug haalt.

Verder wel een prima speler om van gebruikt te maken in een roulatiesysteem met onze voorhoede.

PostPosted: 09 Oct 2019 11:01 
Erelid

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Laten we nog even afwachten. In de voorbereiding was hij gewoon, zacht uitgedrukt, heel matig. Nu doet hij het goed. Ik hoop dat hij dat doorzet.
Een voorbereiding is precies wat het woord betekent, een voorbereiding. Het is leuk als iedereen al op het top van hun kunnen is, maar feitelijk is het een periode waar nieuwe spelers kunnen wennen aan de manier van spelen van het bestaande team en andersom! Prestaties in de voorbereiding zou je daarom ook niet als maatstaf moeten/willen gebruiken!

PostPosted: 09 Oct 2019 12:26 

murdoch01 wrote:
renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Een voorbereiding is precies wat het woord betekent, een voorbereiding. Het is leuk als iedereen al op het top van hun kunnen is, maar feitelijk is het een periode waar nieuwe spelers kunnen wennen aan de manier van spelen van het bestaande team en andersom! Prestaties in de voorbereiding zou je daarom ook niet als maatstaf moeten/willen gebruiken!
In de voorbereiding kunnen spelers hun visitekaartje afgeven. Marin deed dat ook niet. Schuurs juist wel.
Maar als iemand in de voorbereiding echt slecht speelt kan hij natuurlijk geen basisplaats verwachten als de competitie begint. En hij was gewoon slecht. Noa Lang speelde veel beter.
Promes speelt momenteel redelijk tot goed. Zondag was hij wel weer ruk. Maar goed, dat kan incidenteel natuurlijk.
och prefereer ik Babel. Was ook nog eens gratis.

PostPosted: 19 Oct 2019 19:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Even serieus lieve mensen, Quincy is toch geen nummer 10!

Verschrikkelijk dat Ten Hag hem steeds daar neerzet. Hij mist vooral het overzicht en de rust om daar te kunnen spelen.

Echt verschrikkelijk.

PostPosted: 19 Oct 2019 20:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Goede speler, maar inderdaad...daar hoort nu een creatieve speler.

PostPosted: 19 Oct 2019 21:24 

Heel matig maar wel mooi doelpunt.

Post new topic  Reply to topic  [ 175 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7

All times are UTC+02:00