Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 192 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8
Author Message
 Post subject: Re: Quincy Promes
PostPosted: 21 Oct 2019 19:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Even serieus lieve mensen, Quincy is toch geen nummer 10!

Verschrikkelijk dat Ten Hag hem steeds daar neerzet. Hij mist vooral het overzicht en de rust om daar te kunnen spelen.

Echt verschrikkelijk.
Geheel eens, maar daar lijkt hij uiteindelijk wel het meeste rendement te halen. En daar blijft het dan ook bij. Want naast zijn rendement vind ik Promes op tien eveneens geen succes. Maar op links- of rechtsbuiten ook niet, enkel heeft hij dan een stuk minder dreiging voor de goal.

PostPosted: 05 Nov 2019 23:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Goede goal na een nog betere assist van Ziyech. Maar krijgt wederom een domme gele kaart. Kan je uiteindelijk ook op gaan breken.

PostPosted: 05 Nov 2019 23:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
GJ1402 wrote:
Goede goal na een nog betere assist van Ziyech. Maar krijgt wederom een domme gele kaart. Kan je uiteindelijk ook op gaan breken.
Eens maar hij verrast mij nog steeds in positieve zin. We hebben hem natuurlijk weinig zien spelen en op basis van Oranje had ik zware twijfels mbt zijn kwaliteiten. Maar hij is nu wel heel goed bezig. Alleen al 2 oliedomme gele kaarten te pakken.

PostPosted: 06 Nov 2019 08:44 

Ik vind hem voetballend niet geweldig maar hij heeft een geweldig rendement. Dat telt.

PostPosted: 06 Nov 2019 19:45 

Vind hem met zijn snelheid en diepgang wel levensgevaarlijk. Duikt altijd wel weer ergens op. Kan ook goed zwerven met die andere jongens. Vullen dat goed in. Zo lastig te verdedigen. En hij is enorm gedisciplineerd. Wat hij gister defensief nog voor werk verichtte.. knap hoor.

Het is geen wereldtopper, maar dat hoeft ook niet. Hele nuttige kracht voor Ajax. Prima technische voetballer. Geen houthakker met zwaar ogen motoriek ofzo.

Begin wel wat meer te begrijpen waarom hij altijd bij Oranje werd opgeroepen.

PostPosted: 07 Nov 2019 09:23 
Erelid

Seizoenskaart: 125
En vergeet niet, het is iemand die nooit verzaakt om vuil werk te doen.

PostPosted: 03 Dec 2019 18:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Mist zeker Willem II thuis.
https://www.nu.nl/voetbal/6015345/ajax- ... em-ii.html

PostPosted: 03 Dec 2019 19:45 
Erelid

De wedstrijd tegen Valencia is dusdanig belangrijk voor Ajax (mede door het gebrek aan alternatieven), dat ik er voor zou kiezen om dan met een injectie te spelen. Huntelaar in de spits en Tadic op de flank zie ik echt niet zitten. Zou dan eerder nog Lang op linksbuiten zetten en Dest op rechtsbuiten. Wordt je elftal wel erg grillig van...

Ziyech naar rechts zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Maar kan wellicht begrijpen als Ten Hag daarop terugvalt. En dan Alvarez als extra man op het middenveld.

PostPosted: 03 Dec 2019 20:29 
Erelid

Een injectie..?

PostPosted: 04 Dec 2019 09:55 

Nooit met een injectie laten spelen. Zeker niet bij een spierblessure.

PostPosted: 04 Dec 2019 10:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Een wedstrijd is nooit belangrijker dan iemands gezondheid.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Dec 2019 11:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
De wedstrijd tegen Valencia is dusdanig belangrijk voor Ajax (mede door het gebrek aan alternatieven), dat ik er voor zou kiezen om dan met een injectie te spelen. Huntelaar in de spits en Tadic op de flank zie ik echt niet zitten. Zou dan eerder nog Lang op linksbuiten zetten en Dest op rechtsbuiten. Wordt je elftal wel erg grillig van...

Ziyech naar rechts zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Maar kan wellicht begrijpen als Ten Hag daarop terugvalt. En dan Alvarez als extra man op het middenveld.
Ik denk dat het eerste scenario tegen Willem II gaat gebeuren en het tweede scenario thuis tegen Valencia. Ziyech als middenvelder is geweldig maar als rechtsbuiten heeft hij het ook prima gedaan en als er 3 buitenspelers wegvallen, houdt het een keer op.

Met Alvarez, Marin of Mazraoui (in een meer aanvallende rol) heb je genoeg andere opties.

Als je nu al weet, dat Promes as vrijdag niet speelt, wat zegt dit over dinsdag? Is het nu zo erg, dat het een vervelende blessure is of is het echt uit voorzorg?

PostPosted: 04 Dec 2019 11:59 

Als je nu al weet, dat Promes as vrijdag niet speelt, wat zegt dit over dinsdag? Is het nu zo erg, dat het een vervelende blessure is of is het echt uit voorzorg?
Zegt nog niks denk ik. Kan best zijn dat ze 'm sparen voor dinsdag.

PostPosted: 04 Dec 2019 14:58 
Erelid

Stormrage wrote:
Een wedstrijd is nooit belangrijker dan iemands gezondheid.
Ben ik het niet geheel mee eens. Sommige voetballers voetballen wel eens door met "pijntjes".

Ik denk dat je goed de afweging moet maken wat het maximale risico voor de gezondheid van Promes zou zijn, mocht hij wel spelen met bijvoorbeeld een injectie voorafgaand aan de wedstrijd. Als hij daardoor redelijk pijnvrij kan spelen, maar de blessure verergerd daardoor, waardoor hij er daarna nog maximaal 4 weken eruit ligt, zou ik bijvoorbeeld het risico wel nemen.

Dit is veruit de belangrijkste wedstrijd (zonder dat we fatsoenlijke vervangers achter de hand hebben), en daarna is de winterstop al in aantocht, waardoor hij daarna kan stellen.

Deze wedstrijd gaat om tientallen miljoen (CL>EL). Gezondheid staat voorop, maar dit zal geen carrierebedreigende beslissing zijn lijkt me.

PostPosted: 04 Dec 2019 17:19 
Erelid

Help me even met die injectie. Is dat überhaupt een optie of is dit een Football Manager ideetje?

PostPosted: 04 Dec 2019 19:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
Help me even met die injectie. Is dat überhaupt een optie of is dit een Football Manager ideetje?
Klinkt als FM maar je kan in sommige gevallen wel doorspelen met voldoende pijnstillers.

PostPosted: 04 Dec 2019 20:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Met Alvarez, Marin of Mazraoui (in een meer aanvallende rol) heb je genoeg andere opties.
Nou, zoals Mazraoui van het weekend speelde en als ik dan ook zijn wedstrijd tegen Lille op het middenveld zag dan vond ik hem in beide wedstrijden veruit de zwakste schakel aan onze kant. Ik vind hem wisselvallig en eigenlijk te kort komen. Hij valt te vaak onder de ondergrens... Zowel op de RB en nog meer op het middenveld.

Post new topic  Reply to topic  [ 192 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8

All times are UTC+01:00