Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 665 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kasper Dolberg
PostPosted: 05 Aug 2019 10:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ik ben het wel eens met DeRuit, de speelwijze van Ajax en vooral afgelopen zaterdag is wel dat ze met elkaar op een kluitje staan. Buitenspelers die naar binnen komen, Donny die heel diep staat en Marin stond ook op randje 16. Dan is er voor een speler als Dolberg weinig eer te behalen.

Hij heeft 1 kans gehad die erin had gemoeten, verder kwam hij niet in het spel voor. Dat ligt ook aan hemzelf. Hij biedt zich niet op de goede momenten aan en zijn aanname is de ene keer geweldigen de andere keer weer dramatisch. Voorlopig Tadic maar in de spits zetten, die past met zijn speelwijze gewoon beter bij Ajax op dit moment.

PostPosted: 05 Aug 2019 10:36 

Dat is waar, dit systeem (4-2-3-1) is niet ideaal voor Dolberg. Het systeem van Bosz was dat wel. Helaas voor Dolberg spelen we voorlopig wel in dit systeem en renderen Tadic en ook KJH in dat systeem wel.

Als hij dat niet kan wordt het helaas tijd om te vertrekken vrees ik. Zonde, prachtige speler. Zie het alleen niet meer goed komen met hem bij Ajax en Ajax is geen speeltuin. Verkopen met terugkoop clausule en/of doorverkoop percentage.

PostPosted: 05 Aug 2019 10:39 

de dominee wrote:
Dat is waar, dit systeem (4-2-3-1) is niet ideaal voor Dolberg. Het systeem van Bosz was dat wel. Helaas voor Dolberg spelen we voorlopig wel in dit systeem en renderen Tadic en ook KJH in dat systeem wel.

Als hij dat niet kan wordt het helaas tijd om te vertrekken vrees ik. Zonde, prachtige speler. Zie het alleen niet meer goed komen met hem bij Ajax en Ajax is geen speeltuin. Verkopen met terugkoop clausule en/of doorverkoop percentage.
Mee eens, ik zie hem bij een andere club nog wel opbloeien als hij meer in zijn kracht kan spelen. Meer aanvoer van de zijkanten en wat meer ruimte achter de laatste linie zou hem goed doen.

PostPosted: 06 Aug 2019 08:57 

Bonzai wrote:
de dominee wrote:

Mee eens, ik zie hem bij een andere club nog wel opbloeien als hij meer in zijn kracht kan spelen. Meer aanvoer van de zijkanten en wat meer ruimte achter de laatste linie zou hem goed doen.
Om hier nog even verder op door te gaan, hierbij een link naar twitter waarin iemand een wedstrijd heeft bekeken van hem in 2017.

https://twitter.com/thomharting/status/ ... 9194596352

PostPosted: 06 Aug 2019 09:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik ben wel heel benieuwd wat er gebeurt met Dolberg als v/d Beek vertrekt. Zou zomaar eens kunnen zijn dat hij dan meer ruimte krijgt.

Al ben ik bang dat een elftal met Promes én Dolberg sowieso niet gaat werken, omdat die eerste vanuit elke positie zo ongeveer direct richting de spitspositie trekt..

Zou het zó ongelofelijk jammer vinden als Dolberg niet zou slagen. Als hij tóp is, is hij misschien wel de meest sierlijke écht Ajax-speler die er rondloopt..

PostPosted: 06 Aug 2019 12:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, ligt er echt aan wie de vervanger wordt van Van de Beek. Maar ja, aan de speelstijl zal niet worden getornd, denk ik. Dan blijft het moeilijk voor Dolberg.

PostPosted: 07 Aug 2019 21:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Eenjaarsvlieg gebleken, zal vermoedelijk dezelfde weg gaan bewandelen als Andersen en Fischer.

PostPosted: 12 Aug 2019 19:54 
Erelid

Hoop dat Van de Beek blijft en dat we Dolberg dan nog voor een miljoen of 30 kunnen verkopen, en dan Tadic onze eerste spits maken. Daar gedijt zowel VD Beek als Tadic onder.

PostPosted: 12 Aug 2019 21:33 

Kieft heeft gelijk, hij kan de druk niet aan. Zsm verkopen of verhuren.

PostPosted: 12 Aug 2019 22:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Hoop dat Van de Beek blijft en dat we Dolberg dan nog voor een miljoen of 30 kunnen verkopen, en dan Tadic onze eerste spits maken. Daar gedijt zowel VD Beek als Tadic onder.
Wie gaat er 30 miljoen betalen voor een spits die al twee jaar niet lekker functioneert en met blessureleed te kampen heeft gehad. Ik denk dat we eerder aan de helft moeten denken.

PostPosted: 13 Aug 2019 00:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Wie gaat er 30 miljoen betalen voor een spits die al twee jaar niet lekker functioneert en met blessureleed te kampen heeft gehad. Ik denk dat we eerder aan de helft moeten denken.
Als je er nu nog nog 15 tot 20 miljoen voor kunt krijgen zou ik al verbaasd zijn. Ik zou wel een doorverkoop percentage van min 15 tot max 25% laten opnemen in zijn contract. Mocht hij daar toch komen bovendrijven en een dikke transfer maken dan heeft Ajax alsnog een dikke deal gedaan.

Zou misschien het beste zijn voor de betrokken partijen. Ik zie hem in het systeem onder Ten Hag niet meer op niveau komen.

PostPosted: 13 Aug 2019 08:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kun je beter verhuren lijkt me. Ik denk dat zelfs 10 miljoen nog veel zou zijn. Maar buiten het geld denk ik ook dat Dolberg nog steeds kan uitgroeien tot een goede spits voor Ajax, maar die tijd kun je hem bij Ajax gewoon niet geven.

Laat hem maar wat vertrouwen op doen bij een team zonder al teveel druk. Lekker wedstrijden spelen, scoren en volgend jaar weer hier proberen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Aug 2019 08:35 

Stormrage wrote:
Kun je beter verhuren lijkt me. Ik denk dat zelfs 10 miljoen nog veel zou zijn. Maar buiten het geld denk ik ook dat Dolberg nog steeds kan uitgroeien tot een goede spits voor Ajax, maar die tijd kun je hem bij Ajax gewoon niet geven.

Laat hem maar wat vertrouwen op doen bij een team zonder al teveel druk. Lekker wedstrijden spelen, scoren en volgend jaar weer hier proberen.
Zolang er met deze tactiek wordt gespeeld zal het voor Dolberg altijd lastig blijven verwacht ik. Hier past hij gewoon niet in thuis.

PostPosted: 13 Aug 2019 11:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
rebuah wrote:
Als je er nu nog nog 15 tot 20 miljoen voor kunt krijgen zou ik al verbaasd zijn. Ik zou wel een doorverkoop percentage van min 15 tot max 25% laten opnemen in zijn contract. Mocht hij daar toch komen bovendrijven en een dikke transfer maken dan heeft Ajax alsnog een dikke deal gedaan.

Zou misschien het beste zijn voor de betrokken partijen. Ik zie hem in het systeem onder Ten Hag niet meer op niveau komen.
Ik zou hem bijna gratis wegdoen met een lage terugkoop clausule erin (of alleen verhuren). Het zou me niets verbazen als hij er bij Leverkusen 25 inschiet dit seizoen en Real Madrid of Chelsea 80 miljoen voor hem wil betalen. 10-25% vind ik echt veel te weinig.

PostPosted: 13 Aug 2019 14:31 

10 mil + 30/40% doorverkoop. Zou het meteen doen. Genoeg veel betere opties voorin met Tadic en Huntelaar, en focussen op ontwikkeling Traoré.

Ben ook bang dat hij nu na nog een jaar banken echt helemaal geen fluit meer waard is. Profiteer er nu lekker van.

PostPosted: 13 Aug 2019 20:08 
Beheerder

Er zou rond Dolberg misschien deze week nog wat kunnen gebeuren, zei Jack van Gelder (Ziggo).
Hopelijk is AJAX dan van plan om een middenvelder te halen.

PostPosted: 13 Aug 2019 20:10 

Ik hoorde het. Niet vreemd als je voor Neres-Tadic-Ziyech kiest.

PostPosted: 14 Aug 2019 08:56 

Ik hoop voor Dolberg dat Bosz hem oppikt, speelstijl van Bosz past stuk beter bij hem dan wat er nu gespeeld wordt. Zou me niets verbazen als hij ergens anders weer opleeft en de ballen er weer in schiet.

PostPosted: 14 Aug 2019 09:14 

Bonzai wrote:
Ik hoop voor Dolberg dat Bosz hem oppikt, speelstijl van Bosz past stuk beter bij hem dan wat er nu gespeeld wordt. Zou me niets verbazen als hij ergens anders weer opleeft en de ballen er weer in schiet.
Eens. Ik heb echt een zwak voor Dolberg. Zie hem dan ook het liefst verhuurd worden aan een club waar de coach het in hem ziet zitten en hij past binnen het systeem. Of dat Leverkusen is weet ik niet. Verwacht ook dat die liever willen kopen dan..

PostPosted: 14 Aug 2019 16:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
Bonzai wrote:
Met voorzetten vanaf de zijkant door pure vleugelspelers bedoel je?
Of omdat door snelle omschakeling Dolberg meer ruimte voor zich heeft als aanspeelpunt?

PostPosted: 14 Aug 2019 16:43 

Oefenduel tussen Ajax B en Jong Ajax: Geen Dolberg. Die is weg lijkt me..

PostPosted: 14 Aug 2019 17:13 
Beheerder

Zei het net op twitter voordat ik jouw post zag. Dat denk ik ook. Die is weg.
Overmars en Veldmate ook langs de kant met elkaar in overleg....hopelijk over een nieuwe middenvelder.

PostPosted: 14 Aug 2019 18:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Oefenduel tussen Ajax B en Jong Ajax: Geen Dolberg. Die is weg lijkt me..
Beetje voorbarig maar het is zo langzamerhand wel de beste oplossing.

Maar ja wie durft het aan? Al anderhalf jaar komt het talent er maar niet uit.
Zou Bosz het nog aandurven?

PostPosted: 14 Aug 2019 18:10 
Beheerder

Voorbarig? Misschien, maar dit lijkt me wel erg duidelijk.
Ja, Bosz heeft nog wel belangstelling voor Dolberg. Deze zomer nog. Zal in enkele weken echt niet veranderd zijn
Volgens het Deense Ekstra Bladet wordt Dolberg 'momenteel aangeboden bij clubs in heel Europa'.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ge/7749938

PostPosted: 14 Aug 2019 22:42 
Beheerder

Nice zou kunnen happen voor 10 miljoen euro.
https://twitter.com/tottinice2/status/1 ... 3838940162
EDIT 22:49: Hmm, tweet weggehaald.
https://twitter.com/Nice_Matin/status/1 ... 9590634497

Post new topic  Reply to topic  [ 665 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27  Next

All times are UTC+02:00