Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 588 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kasper Dolberg
PostPosted: 21 Sep 2018 21:58 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Heeft een helft gespeeld bij Jong AJAX tegen Eagles.

PostPosted: 22 Sep 2018 09:13 

343 wrote:
En, als ik de berichten moet geloven, als een natte krant. Bosz heeft hem in de voorbereiding op het eerste seizoen al eens toegesproken dat zijn instelling moet veranderen. Anders had hij hem van het trainingskamp naar huis gestuurd. Hij is van naturen erg lui.
Kwalitatief beter dan Huntelaar maar mag wel een voorbeeld aan Klaas-Jan nemen wat betreft de werkethiek. Zo wordt het niks.

PostPosted: 22 Sep 2018 15:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
renemar wrote:
343 wrote:
En, als ik de berichten moet geloven, als een natte krant. Bosz heeft hem in de voorbereiding op het eerste seizoen al eens toegesproken dat zijn instelling moet veranderen. Anders had hij hem van het trainingskamp naar huis gestuurd. Hij is van naturen erg lui.
Kwalitatief beter dan Huntelaar maar mag wel een voorbeeld aan Klaas-Jan nemen wat betreft de werkethiek. Zo wordt het niks.
Inderdaad, die jongen heeft een schop onder zijn hol nodig. Want ik vind hem te passief in zijn spel. Het zal nooit een werkpaard worden, maar hij mag wel wat meer energie leveren dan hij nu doet. Iets simpels als afjagen kan iedereen. Maar nu loopt hij niet of plichtmatig zonder ook maar enige intentie te hebben om de bal af te pakken. Daar heb ik een hekel aan, daar was Sigthorsson ook een koning in.

Voor Dolberg gaat dit een heel belangrijk jaar worden. Kan Ajax op hem bouwen of niet? Ik hoopte dat hij wat over zijn blessureleed heen was gegroeid. In de jeugd was hij ook veelvuldig geblesseerd. Echter bleek dat jaar onder Bosz een klein wonder. Vooralsnog valt het tegen. Zowel fysiek als qua prestaties. Afgelopen jaar hebben we ook niet veel aan hem gehad, hopelijk gaat hij dit jaar vlammen. Ik ben echter sceptisch. Echt heel jammer, want een fitte Dolberg is dé Ajaxspits bij uitstek.

PostPosted: 12 Oct 2018 12:48 
Beheerder

Napoli.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/84 ... berg-.html

PostPosted: 12 Oct 2018 15:47 

De groeten voor Napoli. Dolberg blijft lekker nog een jaartje hierna.

PostPosted: 21 Oct 2018 10:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik zag hem weer kaatsen zoals onder Bosz. Dat is positief. Voetballend gewoon goed.
In de duels kan het beter... moet soms echt dat duel winnen zodat ze in balbezit blijven.

Daarnaast blijft zijn positionering voor de goal een belangrijk aandachtspunt. Vaak is hij te laat of hij kiest voor de tweede paal waar hij naar de eerste moet komen. Bij de goal ging het wel goed.... alleen herinneren we ons de pass van Tadic vanaf links? Die was perfect gegeven tussen verdediging en keeper en Dolberg was net 1 seconde te laat....

Toch blijf ik graag naar hem kijken. Er waren momenten waarbij hij zo snel handelde dat teamgenoten verrast werden en de bal niet onder controle kregen.

PostPosted: 22 Oct 2018 13:58 
Beheerder

Nog beter nieuws. Goede zaak weer van AJAX. Tot 2022 bij AJAX.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-breekt-co ... lberg-open

PostPosted: 22 Oct 2018 21:16 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Zeker goed nieuws. Die blijft volgend jaar. :ajaxsjaal:

PostPosted: 23 Oct 2018 12:12 

Mooi inderdaad. Ik verwacht dat Tadic, Blind, Wober en Mazraoui ook sowieso blijven. Dan blijft er in ieder geval iets van een kern over:

Dolberg
? - Tadic - ?
Blind - ?
? - Wober - ? - Mazraoui
?

Benieuwd of Onana, Nico, Beek en Neres vertrekken. Ligt, Frenkie en Ziyech lijken me zekerheidjes qua vertrek.

PostPosted: 23 Oct 2018 17:27 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Waarom zouden Neres en Van de Beek vertrekken? Die hebben niet eens een vaste basisplaats. Waarom zou je hen überhaupt laten gaan? Ze liggen nog lang vast en door het waarschijnlijke vertrek van Ziyech (en De Jong) krijgen ze het jaar erop wel een basisplek.

Waarom Tagliafico laten gaan? Ligt ook nog lang vast en zit hier pas 1,5 jaar. Onana is ook nog erg jong voor een keeper en de grote clubs zitten meestal niet te springen om een jonge keeper; en zeker niet als die uit Nederland komt.

De Jong en De Ligt vind ik ook nog geen zekerheidjes om te vertrekken. Sportief hebben we het goed voor elkaar. Financieel hebben we het geld niet nodig en kunnen we ze ook een verbeterd contract bieden van het niveau Ziyech/Tadic/Blind.

?
Mazraoui - ? - Wober - Tagliafico
Van de Beek - Blind
Tadic
Neres - Dolberg - ?

Deze spelers moet je sowieso binnenboord (kunnen) houden. En misschien blijven Onana, De Ligt en/of De Jong ook wel.

PostPosted: 24 Oct 2018 10:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Mooi overstapje dat de goal van Mazraoui inleidde. Verder was het niet veel soeps wat de man het Nederlandse voetbalpubliek voorschotelde. Dat moet beter tegen Feyenoord.

PostPosted: 24 Oct 2018 10:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
marx wrote:
Mooi overstapje dat de goal van Mazraoui inleidde. Verder was het niet veel soeps wat de man het Nederlandse voetbalpubliek voorschotelde. Dat moet beter tegen Feyenoord.
Volgens mij trapte hij gewoon naast de bal, hoor. Verder vond ik dat hij zich nog redelijk staande hield tegen die kolossen van verdedigers, was minder onzichtbaar dan hij normaal wel eens is. Alleen die kans in de eerste helft, die moet er wel echt in op dit niveau.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 24 Oct 2018 10:13 

Zo slecht vond ik hem niet. Meevoetballend doet hij het gewoon goed en hij kan ook de bal vasthouden. Ja natuurlijk verliest hij soms de duels... zijn tegenstanders zijn vaak fysiek imposanter.

Vergeet niet dat Ajax niet continu op de helft van de tegenstander speelde. Veel ballen heeft Dolberg niet eens gehad. Het gaat toch voornamelijk naar Tadic, Ziyech. En hoe vaak bereiken ze hem in scoringspositie? Hij had 1 grote kans... die pakt de keeper goed met zijn been. Scheelde een haartje. Als hij er nou 3 had gehad zou je zeggen dat hij er minstens 1 van had moeten maken. Maar dat was niet het geval.

PostPosted: 24 Oct 2018 20:36 
Beheerder

Was zeker niet slecht, maar hij zit nog niet op zijn top. Gelukkig. Maar heeft nog meer spelritme nodig. Dat zie je nog wel een beetje. Komt wel weer goed.

PostPosted: 12 Nov 2018 08:38 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Weer een doelpuntje erbij, in de Eredivisie heeft hij er in 415 minuten alweer 5 gemaakt, dat is een moyenne van 1 goal per 83 minuten.. word bijna geen aandacht aan besteed.

PostPosted: 12 Nov 2018 09:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Morfe0 wrote:
Weer een doelpuntje erbij, in de Eredivisie heeft hij er in 415 minuten alweer 5 gemaakt, dat is een moyenne van 1 goal per 83 minuten.. word bijna geen aandacht aan besteed.
Ik vind dit persoonlijk scorebordjournalistiek. Zo waanzinnig waren zijn doelpunten ook weer niet, bovendien mist hij nog erg veel kansen en zie je hem weinig in de wedstrijd.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 12 Nov 2018 09:46 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
geenidee4 wrote:
Morfe0 wrote:
Ik vind dit persoonlijk scorebordjournalistiek. Zo waanzinnig waren zijn doelpunten ook weer niet, bovendien mist hij nog erg veel kansen en zie je hem weinig in de wedstrijd.
Toch zie ik soms wel zijn klasse, bijvoorbeeld AZ thuis, toen dacht ik echt van kan hij weer de oude Dolberg worden onder Bosz, die bal die die meegaf wat wel buitenspel was maar wel een goal uit voortkwam bijvoorbeeld, magistraal.
Vind Dolberg nog steeds een jonge met heel veel potentie, en ik denk dat hij nog wel kan gaan slagen.

PostPosted: 12 Nov 2018 11:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Morfe0 wrote:
Zo denk ik er ook over.
Als je Dolberg de laatste wedstrijden bekijkt, zie je soms zijn klasse in kleine dingen. Zoals een subtiele balaanname of een een-twee maar over het algemeen vind ik het nog te weinig.

De echte Dolberg uit de Bosz-tijd zie ik nog lang niet. Soms een vlaagje maar over het algemeen niet. Is ook zeker geen dissonant maar laten we hopen, dat hij dat nivo weer gaat aantikken.

PostPosted: 12 Nov 2018 13:23 
Beheerder

Dolberg reageert op de kritiek van Kieft en op zijn vorm en medespelers:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... ggen-.html

PostPosted: 25 Nov 2018 12:48 
Erelid

Gisteren tegen NAC toch ook vrijwel onzichtbaar.
Ik weet wel, dat je het als spits heel moeilijk hebt tegen een overmacht aan spelers en als de ruimtes klein zijn maar hij heeft het nog steeds niet. Hij had natuurlijk 2 keer 'moeten' scoren en vooral de manier waarop hij afgeketste bal helemaal verkeerd raakte, geeft me toch wel te denken. Daar was hij jaren terug veel beter mee omgegaan.

Dolberg hoorde ik van de week zeggen, dat hij nog lang niet toe is aan een "topclub" en hopelijk laat hij het eerst nog zien bij Ajax.

Hij werkt hard en aan zijn uiterlijk en houding kun je niets halen maar toch. Hij is nog lang niet de Dolberg die we kennen uit zijn eerste half jaar onder Bosz.

PostPosted: 25 Nov 2018 13:16 
Beheerder

Vind ik ook, maar ik denk toch dat het nog steeds de naweeën zijn van de absentie van 8 maanden.

PostPosted: 25 Nov 2018 13:31 
Erelid

Ja ik hoop ook nog hoop. En die baseer ik toch op sommige momenten waarop hij een bal aanneemt of meeneemt. Dan zie je toch dat hij iets heeft. Ook die bijna goal op aangeven van Labyad die Van Leer prachtig redde, zie je een heel goede loopactie en goede afronding. Daar doet hij eigenlijk niets verkeerd.

PostPosted: 26 Nov 2018 08:58 

Dolberg is in niets meer de speler die in zijn eerste seizoen liet zien over veel potentie te beschikken. Ik vind hem gewoon slecht spelen. Nog geen enkele wedstrijd gezien waarvan ik zeg, hij is op de weg terug. Ik zou hem bij een redelijk bod verkopen.
De hele voorhoede vind ik momenteel matig. Tadic valt terug, Dolberg is wekelijks onvoldoende en Ziyech is geen buitenspeler. Hij zwerft over het hele veld. Ik zie liever 2 echte vleugelspelers en een spits. Neres speelt te weinig door de aanwezigheid van Ziyech. Is moeilijk voor hem echt in ritme te komen. Alles bij elkaar genomen vind ik de voorhoede de slechtste linie.
Niet des AJAX.

PostPosted: 26 Nov 2018 11:33 

Misschien had ik dan toch gelijk...

Maar hopelijk krijg ik geen gelijk, want zijn manier van bewegen vind ik heerlijk om te zien voor een spits. Hebben er niet veel.
Benieuwd hoe hij het zal doen als hij de voorbereiding weer volledig meedraait.

PostPosted: 26 Nov 2018 11:36 
Erelid

renemar wrote:
Dolberg is in niets meer de speler die in zijn eerste seizoen liet zien over veel potentie te beschikken. Ik vind hem gewoon slecht spelen. Nog geen enkele wedstrijd gezien waarvan ik zeg, hij is op de weg terug. Ik zou hem bij een redelijk bod verkopen.
Dit zie ik toch net een beetje anders. Dolberg is inderdaad nog lang niet zo goed als onder Bosz maar ik vind hem zeker geen dissonant. Zoals je zelf ook al zegt, voetbalt Ajax niet met echte buitenspelers dus is het ook anders voetballen. Zoveel ballen krijgt hij ook niet.
De hele voorhoede vind ik momenteel matig. Tadic valt terug, Dolberg is wekelijks onvoldoende en Ziyech is geen buitenspeler
Hierin doe je Tadic wel tekort vind ik. De linkerkant met Tagliafico loopt gewoon heel goed. Van die kant komt veel gevaar. Daarnaast vind ik Tadic zeer balvast en is heel belangrijk voor het elftal. Ik denk, dat je dit echt gaat merken als Tadic niet speelt. Naast zijn balvastheid, is hij slim, heeft een goede voorzet en heeft altijd dreiging. Het verwachtingspatroon is gewoon torenhoog. Enigszins begrijpelijk maar als linksbuiten kun je ook minder bepalend zijn.
Hij zwerft over het hele veld. Ik zie liever 2 echte vleugelspelers en een spits. Neres speelt te weinig door de aanwezigheid van Ziyech. Is moeilijk voor hem echt in ritme te komen. Alles bij elkaar genomen vind ik de voorhoede de slechtste linie. Niet des AJAX.
Ergens wel mee eens maar van de andere kant vind ik Ajax voetballend (aan de bal) heel sterk. En ja soms is er te weinig diepte maar over het algemeen zit het wel goed in elkaar. Zeker op links met Tagliafico is er genoeg diepte. Op rechts met Mazraoui komt dit er nog niet uit.

Post new topic  Reply to topic  [ 588 posts ]  Previous   1 15 16 17 18 19 24  Next

All times are UTC+02:00