Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 588 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: Kasper Dolberg
PostPosted: 21 Jan 2019 18:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het wordt echt tijd dat die dooie eens ballen op gaat eisen in plaats van rustig af gaat wachten in de hoop dat hij een balletje gaat krijgen. Met jongens als Ziyech en Tadic voorin die wél dominant zijn en laten horen dat ze de bal graag willen gaat hij de bal alleen maar minder krijgen. Het was schrikbarend tegen Heerenveen, een ploeg met een matige verdediging die elke week een hoop goals om de oren krijgt. Dolberg laat niets zien, terwijl ik wel nog altijd in zijn talent geloof. Maar wat heb je aan talent als je er geen reet mee doet? Mijn geduld begint op te raken, je kunt niet blijven teren op die potjes uit het verleden. Kijk wat 'opa' Huntelaar brengt aan drive, inzet en wilskracht. Dat ontbreekt bij Dolberg. Ik kan me voorstellen dat ook medespelers zich daar aan gaan storen. Leuk dat je stil en stoïcijns bent, maar laat je voeten dan spreken. Maar juist dat doet hij ook niet.

Ik had hem lang in mijn favoriete team staan. Maar wat mij betreft bestaat onze voorhoede straks uit Tadic, Neres en Ziyech. Blind, De Jong en Schöne op het middenveld. Van de Beek en Dolberg hebben een balcontact of 15 per wedstrijd waar Ajax iets aan heeft, dat is veel te weinig. En dat staat dan in je as.

PostPosted: 21 Jan 2019 21:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Terecht dat hij kritiek krijgt. Altijd maar dat verhaal over de 'aanvoer' die ontbreekt... hij speelt gewoon hartstikke passief en als hij de bal heeft, doet hij er vaak weinig goeds mee. Je kunt mij niet wijsmaken dat alle goede Ajaxspitsen uit het verleden altijd alleen maar rendeerden als de buitenspelers goed waren. Huntelaar stond vijf minuten in het veld en staat meteen op de juiste plaats om te scoren. Niet dat hij een spits is voor de 90 minuten, maar Dolberg is ook verre van ideaal op dit moment.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 21 Jan 2019 22:31 

Dolberg parasiteert nog altijd op zijn eerste seizoen. En toen waren er ook wedstrijden waarin hij niet thuis gaf. Was bij vlagen heel goed. Na dat seizoen is het helemaal niks. Zijn blessure mag niet als excuus gelden.
Had Overmars hem maar verkocht na dat eerste seizoen. Je zou kunnen zeggen dat het achteraf makkelijk is, maar ik heb dat meteen gezegd. Net zoals ik nu zeg dat ze Neres moeten verkopen voor die 43 miljoen. Ik ga er wel van uit dat ze een lijst met vervangers hebben. Zo nee, is het een amateuristische janboel.
We hopen allemaal op een voetballende spits, een technicus die goed kan voetballen. Echter, als we nu een grote sterke bonkige spits (ik bedoel uiteraard niet iemand die er niks van kan) hadden was het veel makkelijker spelen. Daar zouden anderen van profiteren.
Maar goed, het liefst een Van Basten.
Van het weinige wat ik van Traoré heb gezien zou dat ook wel eens de oplossing kunnen worden. Is fysiek ook heel sterk.
Maar Dolberg is al bijna 2 jaar slecht.

PostPosted: 21 Jan 2019 23:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
geenidee4 wrote:
Huntelaar stond vijf minuten in het veld en staat meteen op de juiste plaats om te scoren. Niet dat hij een spits is voor de 90 minuten, maar Dolberg is ook verre van ideaal op dit moment.
Hoezo niet? In het begin van het seizoen stond Huntelaar ook basis en was hij gewoon clubtopscorer.
Wat mij betreft staat Huntelaar gewoon altijd basis hoor, Dolberg heeft niet bewezen beter te zijn. Snapte ook niet dat hij direct weer in de basis kwam nadat hij fit was.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2019 09:33 

Stormrage wrote:
geenidee4 wrote:
Huntelaar stond vijf minuten in het veld en staat meteen op de juiste plaats om te scoren. Niet dat hij een spits is voor de 90 minuten, maar Dolberg is ook verre van ideaal op dit moment.
Hoezo niet? In het begin van het seizoen stond Huntelaar ook basis en was hij gewoon clubtopscorer.
Wat mij betreft staat Huntelaar gewoon altijd basis hoor, Dolberg heeft niet bewezen beter te zijn. Snapte ook niet dat hij direct weer in de basis kwam nadat hij fit was.
Klopt, maar is toch triest dat een 34 jarige die eigenlijk niet meer kan (ook hij voldoet niet) in de basis hoort. Tientallen miljoenen geïnvesteerd en dan heb je 1 vleugelspeler die ook nog eens niet speelt en er 2 gemaakte vleugelspelers spelen, geen spits die voldoet, en een doelman waarvan ze er veel te laat achter komen dat hij niet het gewenste niveau heeft. Althans dat vinden ze nu zelf ook.
Amateuristische bende.

PostPosted: 22 Jan 2019 09:55 

renemar wrote:
Stormrage wrote:
geenidee4 wrote:
Klopt, maar is toch triest dat een 34 jarige die eigenlijk niet meer kan (ook hij voldoet niet) in de basis hoort. Tientallen miljoenen geïnvesteerd en dan heb je 1 vleugelspeler die ook nog eens niet speelt en er 2 gemaakte vleugelspelers spelen, geen spits die voldoet, en een doelman waarvan ze er veel te laat achter komen dat hij niet het gewenste niveau heeft. Althans dat vinden ze nu zelf ook.
Amateuristische bende.
Mee eens, technische staf is een stel hobbyisten. Proberen Sinkgr om te bouwen naar back, zelfs ik zie dat ie nooit een goede back zal worden. Is wss gewoon een miskoop. Dolberg had je meteen moeten verkopen met dat bod van 60 miljoen, net zoals Neres er ook nu uit moet met dat bod van 43 miljoen. Meteen verkopen, zo’n bod krijg je niet meer. Vervangers hadden al klaar moeten staan. Niet dus. Zwalk lekker door, met die dwerg Lamprou op doel. Kost ons wss de titel, en bedankt weer technische staf, lekker bezig!

PostPosted: 04 Feb 2019 11:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Eindelijk eens een goede pot van Dolberg.
Hij bewoog goed en was vast aan de bal. Ook koos hij steeds goed positie. Ik vond hem ook vrij actief en was aanspeelbaar. Ok het was maar VVV maar die speelde wel heel verdedigend en dat is extra moeilijk. Laten we hopen, dat hij deze lijn eens doorzet.

PostPosted: 04 Feb 2019 11:53 

Was ook blij verrast. Hopelijk trekt hij de stijgende lijn door. Volgens mij krijgt hij ook meer zelfvertrouwen. Die actie in de eerste helft op de cornerlijn toen hij 2 tegenstanders het bos instuurde was tekenend.

PostPosted: 08 Feb 2019 11:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Stormrage wrote:
geenidee4 wrote:
Amateuristische bende.
Zeker. Je hebt voorin geen gulden middenweg qua leeftijd. Of het is te jong grillig (Bande, Cerny, Dolberg) of het is te oud en op (Huntelaar) Daar zou ik als Ajax zijnde echt investeren volgend seizoen met een speler daartussenin qua leeftijd bijv. tussen de 24/29jr met al wat ervaring tussen al die jonkies. Hoop dan ook niet dat die berichten over Antony (18jr sao paulo) op waarheid berusten. Pavon zou ik echt perfect vinden!

PostPosted: 26 Feb 2019 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan en Jari
Droomaankoop: Eriksen
Seizoenskaart: nee
Dolberg begint langzaam zijn oude vorm terug te krijgen. Valt mij al een paar wedstrijden op dat hij vaak in scoringspositie komt en zich steeds beter aanbied. Is gewoon erg goed in het kaatsen, en heeft soms echt mooie acties in huis. Dat hij nu terug komt kan wel eens heel belangrijk zijn in de strijd voor het kampioenschap.

PostPosted: 27 Feb 2019 09:34 

Het zou denk ik wel killing zijn als hij wéér wordt gepasseerd in een grote wedstrijd terwijl hij juist zijn vorm aan het hervinden is. Ik hoop dat hij vanavond aan de aftrap staat. Niet alleen omdat ik het momenteel de beste optie vind voor in de spits, maar ook omdat ik denk dat je hem anders weer een mentale tik geeft. Hij kan wel stoïcijns en rustig ogen, maar ik geloof niet dat er bij zo'n jonge speler dan niets in zijn hoofd om zal gaan. Een plek op de bank zal zijn zelfvertrouwen een knauw geven vrees ik.

PostPosted: 27 Feb 2019 18:31 

Michiel632 wrote:
Dolberg begint langzaam zijn oude vorm terug te krijgen. Valt mij al een paar wedstrijden op dat hij vaak in scoringspositie komt en zich steeds beter aanbied. Is gewoon erg goed in het kaatsen, en heeft soms echt mooie acties in huis. Dat hij nu terug komt kan wel eens heel belangrijk zijn in de strijd voor het kampioenschap.
Het mocht eens tijd worden, jezus mina. En dan nog gaat het met echte baby stapjes terwijl Ajax eigenlijk de goals heel hard nodig heeft. Gezien de sterkte van onze competitie vind ik dat het met Dolberg veelste traag gaat met zijn ontwikkeling. Ok, hij heeft wat blessures gehad soms iets langere maar we spelen nu toch niet in de Engelse of Spaanse liga waarin je elke wedstrijd tegen 2 boomlange killers staat. Ik vind het te mager hoor.

PostPosted: 28 Feb 2019 07:32 

Die eerste bal die hij kreeg van De Ligt. Fenomenaal. De aanname zo dat hij meteen vd Heijden die achter hem tegen hem aanleunde kwijt is en kan afronden. Maar weinigen kunnen dat.
Is imo echt op de weg terug.

PostPosted: 28 Feb 2019 09:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
ajaxrules wrote:
Michiel632 wrote:
Het mocht eens tijd worden, jezus mina. En dan nog gaat het met echte baby stapjes terwijl Ajax eigenlijk de goals heel hard nodig heeft. Gezien de sterkte van onze competitie vind ik dat het met Dolberg veelste traag gaat met zijn ontwikkeling. Ok, hij heeft wat blessures gehad soms iets langere maar we spelen nu toch niet in de Engelse of Spaanse liga waarin je elke wedstrijd tegen 2 boomlange killers staat. Ik vind het te mager hoor.
Ik had ook meer van hem verwacht. Alleen blijf ik erbij dat ze als geheel veel te weinig doen met de spits. Ze betrekken hem nauwelijks in het spel en hij krijgt nauwelijks bruikbare ballen waar hij uit kan scoren. Hij moet bijna onmogelijke acties maken om te scoren. Denk aan de hakgoal laatst en de bal op de borst die hij met rechts in de kruising wist te lepelen.

Dat zijn niet je doorsnee doelpunten.

En zo slecht als velen zeggen doet hij het helemaal niet dit seizoen. Echt dat commentaar wordt schromelijk overdreven. Men gaat totaal voorbij aan het gegeven dat Ajax zonder echte buitenspelers speelt en dat Ziyech en Tadic veel de aandacht trekken. Waarbij Donny van de Beek in de eindfase ook Dolberg in de weg loopt. Er is gewoonweg amper ruimte voor Dolberg.... het enige wat hij kan doen is het veld zo lang mogelijk houden.

Combinaties door het midden mislukken vaak dus je ziet weinig de eindpass in de 16 op de spits. Voorzetten zijn er amper of ze worden matig gegeven. Bezetting voor de goal kan soms ook beter.

Ik weet zeker dat hij beter zou renderen bij meer ruimte. Wat je wel kan zeggen is dat de positionering voor de goal voor verbetering vatbaar is en je mist de nodige agressiviteit. Als ze hem bijvoorbeeld onderuit halen komt er geen enkele reactie. En als er een voorzet komt mag je best de directe tegenstander een klein duwtje geven om hem uit balans te krijgen (zonder dit opzichtig te doen). Dat gemene van een Suarez, Ibra mist hij een beetje. Dat moet natuurlijk niet doorslaan, maar de echte winnaarsmentaliteit zie je niet. Terwijl hij technisch sterk is. Veel kansen zie je hem niet missen.

PostPosted: 28 Feb 2019 12:18 

Ik opteer ook om Neres terug in de basis te zetten op de flank en Ziyech naar het middenveld. Dan krijgt Dolberg meer aanvoer!

PostPosted: 28 Feb 2019 13:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou Neres op links zetten en Tadic in het midden.

PostPosted: 28 Feb 2019 18:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Ik zou Neres op links zetten en Tadic in het midden.
Twijfel ik over omdat Tadic als linkerspits heel goed functioneert met Tagliafico. Als je Tadic in de spits zet, loopt het aan de linkerkant toch minder.

Ik zou Neres gewoon op rechts zetten, Tadic linksbuiten en Ziyech centraal. Vd Beek dan een linie terug op de plek van Schone. Voordeel van deze voorhoede blijf ik vinden, dat de heren Tadic, Ziyech en Neres alle 3 de posties kunnen invullen dus voor veel verrassing kunnen zorgen door ook nog eens te rouleren.

PostPosted: 01 Mar 2019 10:22 

ajaxrules wrote:
Ik opteer ook om Neres terug in de basis te zetten op de flank en Ziyech naar het middenveld. Dan krijgt Dolberg meer aanvoer!
Ziyech naar het middenveld is funest met zijn balverlies.

PostPosted: 01 Mar 2019 11:04 

renemar wrote:
ajaxrules wrote:
De feiten vertellen ons dat vorig seizoen meer van zijn passes aankwamen. En meer succesvolle dribbels.

Daarnaast vind ik de reacties komisch want als je een beetje oplet zie je dat hij als rechtsbuiten vaak op het middenveld terecht komt. Zelfs als rechtsbuiten zie je hem links op het veld verschijnen. Ook als Tadic of Neres daar al staan. Het is wel zo dat hij als hangende buitenspeler vaak dichter bij de goal staat en ook dat hij vanaf rechts gevaarlijker is omdat hij naar binnen kan komen en met zijn favoriete been kan schieten of de eindpass kan geven.

Ik vind 2 van zulke "buitenspelers" zeker niet ideaal en ben het helemaal met jou eens dat je daar snelheid, diepgang en een individuele actie nodig hebt.

PostPosted: 01 Mar 2019 13:12 

Jerome wrote:
renemar wrote:
ajaxrules wrote:
De feiten vertellen ons dat vorig seizoen meer van zijn passes aankwamen. En meer succesvolle dribbels.

Daarnaast vind ik de reacties komisch want als je een beetje oplet zie je dat hij als rechtsbuiten vaak op het middenveld terecht komt. Zelfs als rechtsbuiten zie je hem links op het veld verschijnen. Ook als Tadic of Neres daar al staan. Het is wel zo dat hij als hangende buitenspeler vaak dichter bij de goal staat en ook dat hij vanaf rechts gevaarlijker is omdat hij naar binnen kan komen en met zijn favoriete been kan schieten of de eindpass kan geven.

Ik vind 2 van zulke "buitenspelers" zeker niet ideaal en ben het helemaal met jou eens dat je daar snelheid, diepgang en een individuele actie nodig hebt.
Hij speelt ook niet als rechtsbuiten. Hij loopt waar het hem uitkomt. Vooral de laatste wedstrijden valt dat op. Is mss. wel zo afgesproken.

PostPosted: 07 Mar 2019 14:47 

Tegen Real weer laten zien waarom het een talentvolle spits is met veel mogelijkheden. Zo sterk, weet altijd vrije trappen te versieren. Ook die ene aanname waarbij hij wegdraait. Het gaat hem zo gemakkelijk en soepel af. Dan zie ik weer de Dolberg die ik graag wil zien. Of die ene korte dribbel vanaf eigen helft waarbij het kort versneld en op zijn hakken wordt getikt. Speelde ook prima in dienst van het team, had de taak om veel verdedigend werk op te pakken en om 'laag' te spelen. Goede invalbeurt, mag ook wel eens gezegd worden.

PostPosted: 07 Mar 2019 16:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Daarom extra zuur dat hij zo'n lange blessure heeft gehad. Stel je voor waar we hadden gestaan met een fitte Dolberg die ook die extra maanden ontwikkeling er bij heeft

PostPosted: 07 Mar 2019 16:18 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
DeRuit wrote:
Daarom extra zuur dat hij zo'n lange blessure heeft gehad. Stel je voor waar we hadden gestaan met een fitte Dolberg die ook die extra maanden ontwikkeling er bij heeft
Ook gewoon in de kwartfinale van de Champions League en de finale van de beker. ;)

Die wedstrijden tegen PSV, Feyenoord, Heracles en Heerenveen waren zo verschrikkelijk slecht/raar dat ik niet denk dat we daar nou echt meer punten hadden gehaald.

PostPosted: 14 Mar 2019 10:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Hoeveel krediet krijgt hij nog? Ik vond hem de eerste helft nog wel redelijk spelen, had een goede balcontrole, maar hij sticht geen gevaar voor het doel. De tweede helft liep hij telkens verkeerd en hij rent ook niet om druk te zetten, sjokt alleen maar. Heb het idee dat Tadic als spits veel beter functioneert, zoals Jesper (geloof ik) al opmerkte in het Ajax-PEC Zwolle topic zet Tadic met enige regelmaat een mannetje vrij voor het doel, Dolberg doet dat niet. En dus ook in het druk zetten heb je niet veel aan hem.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 14 Mar 2019 11:41 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Dolberg moet vooral eens leren van KJ dat druk zetten ook met energie en tempo moet. Als hij dat nou alleen al aanleert heb je al flink meer aan hem.
Gisteren was van niemand een goede wedstrijd.

De potjes die Dolberg daarvoor speelde leek hij juist weer wat van zijn vorm te hebben, het is voor hem wel nog altijd klote dat we een spel spelen wat niet bij hem past (naar binnen komende buitenspelers die heel veel naar binnen trekken en gaan zwerven).

Geef Dolberg 25 goede voorzetten of steek hem weg en hij schiet er 20 wel in. Zo scherp is hij wel weer, maar die ballen krijgt hij simpelweg niet.

Post new topic  Reply to topic  [ 588 posts ]  Previous   1 17 18 19 20 21 24  Next

All times are UTC+02:00