Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 278 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: André Onana
PostPosted: 13 Jun 2018 12:13 

Volgens de VI van vandaag wil Ajax na Kluivert en Ziyech niemand meer laten gaan.

Een goed streven maar of het haalbaar is, blijft afwachten gezien de situatie waarin Ajax zit.
Inderdaad, een goed streven. Ik denk echter dat als je enorme bedragen kunt krijgen ze overstag gaan. En terecht. Ik zou wel een absolute deadline vaststellen, daarna geen zaken meer doen. Dat ook duidelijk naar geïnteresseerde clubs communiceren. Geen spelers meer verkopen na eind juli/begin augustus, anders zit je weer met de problemen vervangers tijdig te krijgen.
Is het wel noodzakelijk meteen weer goed te investeren. Geen twijfelgevallen, maar zekerheden. Voor zover je die überhaupt hebt.
Ik denk dat alleen Frenkie en Mathijs dan mss. nog vertrekken. Die moeten dan toch wel 100 miljoen samen opbrengen.
Wellicht ook nog Onana als het keeperscarrousel op gang komt.
IK wacht eerlijk gezegd meer op inkomende transfers.

PostPosted: 13 Jun 2018 12:16 

Alleen nog Frenkie en Mathijs, misschien Onana... Ik denk dat je het juist hebt, maar met Kluivert en Ziyech erbij zijn dat 4 a 5 basisspelers.

Het wordt ook moeilijk een band met het team op te bouwen als er elk jaar 11 andere koppies staan.

PostPosted: 13 Jun 2018 15:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar wrote:
Ja, ik ook. En dat duurt weer veel te lang. En ja, de transfermarkt is nog maar net open enzo, maar het seizoen van AJAX begint al over 5 dagen. AJAX had zeker al kunnen voorsorteren op het vertrek van enkele verdedigers (Nee, Schuurs tel ik niet mee) en Ziyech.

PostPosted: 13 Jun 2018 17:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
renemar wrote:
Ja, ik ook. En dat duurt weer veel te lang. En ja, de transfermarkt is nog maar net open enzo, maar het seizoen van AJAX begint al over 5 dagen. AJAX had zeker al kunnen voorsorteren op het vertrek van enkele verdedigers (Nee, Schuurs tel ik niet mee) en Ziyech.
Inderdaad, ze leren hun les ook nooit. Het elk jaar hetzelfde verhaal. Met zoveel kapitaal snap ik niet dat je nu al geen 2 à 3 spelers gehaald hebt. Werkelijk onbegrijpelijk.

PostPosted: 13 Jun 2018 18:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Schuurs (die reken ik wel gewoon mee), Labyad, Bandé en naar het erop leek Magallan. Ik snap jullie probleem niet zo. Je ziet aan Magallan hoe moeilijk kan zijn en het mag onderhand wel duidelijk zijn dat lang niet iedereen staat te springen om naar de Eredivisie te gaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 13 Jun 2018 19:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Stormrage wrote:
Schuurs (die reken ik wel gewoon mee), Labyad, Bandé en naar het erop leek Magallan. Ik snap jullie probleem niet zo. Je ziet aan Magallan hoe moeilijk kan zijn en het mag onderhand wel duidelijk zijn dat lang niet iedereen staat te springen om naar de Eredivisie te gaan.
Schuurs is niet voor de basis gehaald, maar voor de toekomst en Magallan komt al weken (!) aan een stuk niet rond. Dus die 2 tel ik nog niet mee. Labyad vind ik geen onbetwiste basis speler in mijn ogen, geen speler die onze basis substantieel beter zou kunnen maken. En juist die categorie spelers wil ik juist wel zien komen. Magallan maakt ons verdedigend sterker op voorwaarde dat De Ligt blijft. Een Mount of Gutierrez zouden een vertrek van Ziyech beter kunnen opvangen dan een F#cking Labyad.

Je zult zien dat Frenkie ook nog vertrekt en dat ze daar dan Anita of zo voor terughalen... Ik mis daadkracht, de training begint binnen een week. Vind jij dat we er goed voorstaan nu dan? Maar we hebben gelukkig wel 175 miljoen Kluivert incluis op de bank staan...

PostPosted: 13 Jun 2018 20:30 
Beheerder

Inderdaad. Schuurs zelf rekent zichzelf niet eens mee.
Labyad voor Ziyech en Bandé voor Younes. Erg matig. En er wordt niet doorgeselecteerd. Middelmaat als Siem de Jong, Schone en Huntelaar krijgen gewoon weer een seizoen erbij
viewtopic.php?f=10&t=3009&p=125487&hili ... co#p125487
Ik zie weer geen ambitie of iets van een plan.

PostPosted: 14 Jun 2018 08:44 

rebuah wrote:
Stormrage wrote:
Schuurs is niet voor de basis gehaald, maar voor de toekomst en Magallan komt al weken (!) aan een stuk niet rond. Dus die 2 tel ik nog niet mee. Labyad vind ik geen onbetwiste basis speler in mijn ogen, geen speler die onze basis substantieel beter zou kunnen maken. En juist die categorie spelers wil ik juist wel zien komen. Magallan maakt ons verdedigend sterker op voorwaarde dat De Ligt blijft. Een Mount of Gutierrez zouden een vertrek van Ziyech beter kunnen opvangen dan een F#cking Labyad.

Je zult zien dat Frenkie ook nog vertrekt en dat ze daar dan Anita of zo voor terughalen... Ik mis daadkracht, de training begint binnen een week. Vind jij dat we er goed voorstaan nu dan? Maar we hebben gelukkig wel 175 miljoen Kluivert incluis op de bank staan...
Helemaal met je eens. Grote teksten direct na het afgelopen seizoen en de daadkracht die we helaas gewend zijn. Maar ja, de seizoenskaarten zijn weer bijna allemaal verkocht. De mensen zouden eens een signaal moeten afgeven en de seizoenskaart niet verlengen in afwachting van de nodige versterkingen.

PostPosted: 08 Aug 2018 08:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik weet dat je keepers niet mag afrekenen op een penalty, maar ik vond het wel erg zwak gekeept gisteren hoor. Je ziet dat die Emond de hele tijd naar Onana kijkt en dus wacht tot Onana een kant op duikt en Onana gaat gewoon halverwege de aanloop al naar links. Hoe makkelijk wil je het Emond maken..? :?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 Aug 2018 11:02 

Is (wederom) niet sterk bezig inderdaad. Jammer, want zijn eerste seizoen was beestachtig.

PostPosted: 08 Aug 2018 19:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Hoewel het keepercarrousel al flink draaiende is wordt zijn naam niet genoemd, dat zegt ook wel wat. Was onder Bosz fantastisch, met name in Europa maar afgelopen seizoen heeft hij die vorm niet kunnen evenaren. Niet dat hij slecht was, maar zich echt doorontwikkeld heeft hij ook niet vind ik. Nog minimaal een jaar bij Ajax blijven lijkt me niet onverstandig voor die jongen.

Gisteren niet zo goed bij die eerste tegengoal, maar wel een fantastische redding in de eerste helft toen hij van dichtbij redde. Bij die penalty gokte hij overduidelijk.

PostPosted: 13 Aug 2018 13:52 
Beheerder

https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... jd-europa/

PostPosted: 13 Aug 2018 17:15 

343 wrote:
Die denkwijze hebben er wss.wel meer. Daardoor krijg je ook altijd dat slappe geschuif. De gedachte dat het toch wel altijd goed komt. Heel slecht.

PostPosted: 13 Aug 2018 20:14 

renemar wrote:
343 wrote:
Die denkwijze hebben er wss.wel meer. Daardoor krijg je ook altijd dat slappe geschuif. De gedachte dat het toch wel altijd goed komt. Heel slecht.
Eens.

PostPosted: 13 Aug 2018 21:35 

Ga je Zoet dit horen zeggen? Ik denk van niet.

Het is echt de Ajax-ziekte. En als je denkt dat dit eenzelfde seizoen gaat worden als onder Bosz dan snap je er geen reet van. Laten we nou vooral niet doen alsof dat de standaard is bij Ajax. Het was eerder een uitzondering, die op volle 100% conto van Bosz mag worden gerekend. V/d Sar denkt nog steeds dat dat seizoen komt door goed beleid.

PostPosted: 22 Aug 2018 10:43 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/onana-sluit-t ... amsterdam/
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-laat-onan ... eille-gaan

PostPosted: 22 Aug 2018 11:01 

Niet laten vertrekken. Met Lamprou als tweede keeper heb je een probleem.

PostPosted: 22 Aug 2018 15:37 

Het zou me verbazen als hij Marseille ziet zitten überhaupt. Vind dat nou niet een extreme vooruitgang. Onana kan beter.

PostPosted: 22 Aug 2018 20:31 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Blijkt dus maar weer hoe belangrijk het is Europees voetbal te spelen om goede spelers te behouden/halen. En dan wil ik Onana nog niet eens als 'goede' speler bestempelen.

PostPosted: 23 Aug 2018 16:09 

Ik blijf erbij dat die jongen - relatief gezien - in een dipje zit qua sportieve prestaties. Regelmatig op kleine foutjes te betrappen en pakt vooralsnog geen punten. Nu is een Onana die wat minder in vorm is steeds een uitstekende doelman en de onbetwiste nummer één, maar ik hoop dat hij weer langzaam naar zijn topvorm toe zal groeien. Neem die tegengoal die Kiev maakte, in topvorm heeft Onana die bal klem of verwerkt hij hem beter.

Ben wel echt fan van zijn charisma en uitstraling. Rust aan de bal, niet onder de indruk na een foutje en probeert ten alle tijden de voetballende oplossing te zoeken. Als je dat vergelijkt met de krokettenplukker van weleer die bij Jong Ajax regelmatig stond te schutteren. Heeft zich echt enorm goed ontwikkeld en de grote blunders zo goed als uit zijn spel verdreven. Zo'n jongen moet een club van het niveau Marseille overslaan, hij verdient beter.

PostPosted: 23 Aug 2018 17:14 

En nog maar 22 jaar. Dat wordt ook wel eens vergeten. Is gewoon sinds zijn 20e al een steunpilaar van Ajax. Zoveel keepers zijn er niet die dat kunnen op die leeftijd.

PostPosted: 23 Aug 2018 17:26 

AFCA Niels wrote:
En nog maar 22 jaar. Dat wordt ook wel eens vergeten. Is gewoon sinds zijn 20e al een steunpilaar van Ajax. Zoveel keepers zijn er niet die dat kunnen op die leeftijd.
Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer Onana enorm. Ik vind dat hij de hoogste piek heeft gehaald van alle keepers van de afgelopen 15 jaar. Wat mij betreft tekent hij een contract voor het leven 8-)

PostPosted: 23 Aug 2018 18:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik blijf erbij dat die jongen - relatief gezien - in een dipje zit qua sportieve prestaties. Regelmatig op kleine foutjes te betrappen en pakt vooralsnog geen punten. Nu is een Onana die wat minder in vorm is steeds een uitstekende doelman en de onbetwiste nummer één, maar ik hoop dat hij weer langzaam naar zijn topvorm toe zal groeien. Neem die tegengoal die Kiev maakte, in topvorm heeft Onana die bal klem of verwerkt hij hem beter.

Ben wel echt fan van zijn charisma en uitstraling. Rust aan de bal, niet onder de indruk na een foutje en probeert ten alle tijden de voetballende oplossing te zoeken. Als je dat vergelijkt met de krokettenplukker van weleer die bij Jong Ajax regelmatig stond te schutteren. Heeft zich echt enorm goed ontwikkeld en de grote blunders zo goed als uit zijn spel verdreven. Zo'n jongen moet een club van het niveau Marseille overslaan, hij verdient beter.
Helemaal mee eens. Misschien komt dat dipje wel doordat hij een andere stand in/concurrent heeft? Boer was gewoon rustig tweede keeper. Van Leer zal stiekem wel gehoopt hebben op een concurrentiestrijd en die Lamprou vind ik ook maar een druktemaker. Kan me voorstellen dat Onana beter gedijd met iemand als Boer achter zich.

PostPosted: 24 Aug 2018 15:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Veel jonge spelers hebben soms een dipje. Kan me niet voorstellen dat het door zijn concurrentie komt, want hij weet gewoon dat hij de nummer 1 is en niet met een kleine marge. Misschien toch het gemiste Europese voetbal/transfer?

PostPosted: 24 Aug 2018 21:24 
Nieuwsredacteur

Juist daarom misschien. Te weinig concurrentie en daarom verslapping?

Post new topic  Reply to topic  [ 278 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+01:00